Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 737290
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en relació amb el Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l'exercici 2024, en matèria de protecció civil
En la reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 18 d'octubre de 2024, s'ha aprovat el següent conveni:
Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l'exercici 2024, en matèria de protecció civil
PARTS
D'una banda, el senyor Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple reunit en sessió extraordinària de 23 de juny de 2023, en nom i representació d'aquesta entitat, i en virtut de les atribucions que li confereixen l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars; els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local, i l'art. 52 del Reglament orgànic d'aquesta corporació.
De l'altra, el senyor Vicente Roig Tur, alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per nomenament del Ple de 17 de juny de 2023, en nom i representació d'aquesta entitat, actuant en virtut de les facultats previstes a l'article 21.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
ANTECEDENTS
1. El Decret 32/2019, de 10 de maig, pel qual s'aprova el Reglament del personal voluntari de protecció civil de les Illes Balears (BOIB núm. 64, d'11 de maig de 2019; correcció d'errades al BOIB núm. 69, de 23 de maig de 2019), estableix que el personal voluntari de protecció civil són les persones que col·laboren regularment amb els serveis públics en tasques pròpies de protecció civil, de manera altruista, solidària i desinteressada, tant en la fase de prevenció com en la d'intervenció. L'article 4 del reglament esmentat estableix que l'agrupació municipal de voluntaris de protecció civil és la que té com a objecte una col·laboració desinteressada i altruista en tasques de protecció civil, depèn directament del batle o batlessa, i actua sota la seua responsabilitat en el seu terme municipal com a màxim/a responsable de la protecció civil local.
2. És voluntat del Consell Insular d'Eivissa ajudar econòmicament els ajuntaments de l'illa d'Eivissa en matèria de protecció civil i, en aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa ha previst, en l'aplicació pressupostària del capítol 7 subprograma 9120 76204, una subvenció nominativa per a cada un dels ajuntaments de l'illa d'Eivissa, per fer front a les despeses de material necessàries per contribuir al funcionament i al manteniment del voluntariat del servei públic de protecció civil, en el qual es troben les agrupacions locals de voluntaris de protecció civil, que són organitzacions constituïdes amb caràcter altruista que depenen orgànicament i funcionalment dels ens locals, i tenen com a objectiu la realització, entre altres funcions de col·laboració, de tasques de prevenció, auxili, rehabilitació davant de situacions d'emergències, així com el suport puntual en serveis públics essencials que en cada moment pugui requerir la ciutadania.
Aquesta subvenció nominativa respon al foment d'una activitat d'utilitat pública, interès social i promoció d'una finalitat pública, de conformitat amb l'article 2.1.c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions ateses les activitats que estan desenvolupant les agrupacions de voluntaris dels serveis de protecció civil que depenen dels ajuntaments.
Els darrers anys, l'activitat de voluntariat de protecció civil s'ha vist incrementada com a conseqüència de l'augment de les necessitats socials a cobrir, justificant-se així el suport institucional per part del Consell Insular d'Eivissa, articulant uns mecanismes d'ajudes econòmiques als ajuntaments per tal de contribuir al finançament del material necessari per al correcte funcionament, manteniment i desenvolupament del voluntariat del servei de protecció civil.
3. L'article 36.1.d de la Llei 7/1985 estableix, com a competència pròpia dels consells insulars, entre altres, la cooperació en el foment del desenvolupament social i en la planificació en el territori provincial, d'acord amb les competències de les altres administracions públiques en aquest àmbit.
4. D'altra banda, l'article 68.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Illes Balears, assenyala que els ens locals poden subscriure entre si i amb altres administracions convenis interadministratius i constituir societats instrumentals per a la millor prestació dels serveis públics.
5. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, preveu en el seu article 36.1.a que és competència dels consells insulars la coordinació dels serveis municipals entre si per garantir la prestació integral i adequada en tot el territori insular dels serveis de competència municipal i, en aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa pot atorgar subvencions i ajudes amb càrrec als seus fons propis.
6. L'obligatorietat per part dels òrgans de les administracions públiques d'elaborar un Pla estratègic de subvencions ve determinada en el precepte 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A més, hi és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el qual, en els mateixos termes, assenyala la necessitat de planificar les subvencions mitjançant l'aprovació dels plans estratègics corresponents.
7. El Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa (2023-2025), aprovat per acord del Consell Executiu de data 23 de gener de 2023, publicat en el BOIB núm. 12 de data 26 de gener de 2023, modificat per Decret de Presidència del dia 28 de març de 2023 i publicat al BOIB nº 50 del dia 20 d'abril del 2023 i modificat pel Decret de Presidència del dia 14 de juny de 2024, publicat al BOIB nº 82 del dia 20 de juny de 2024, preveu una línia de subvencions als ajuntaments de l'illa d'Eivissa en relació als serveis de protecció civil.
8. El Pla de cooperació a les obres i serveis de competència municipal per a l'any 2024, aprovat inicialment pel ple del CIE, el dia 31 de maig de 2024 ,( BOIB núm. 80, de data 15 de juny de 2024), definitivament aprovat (BOIB núm. 87 de 8 de juliol de 2024) preveu una línia d'ajudes per col·laborar econòmicament amb els ajuntaments per fer front a les despeses de material necessàries per contribuir al funcionament i el manteniment del voluntariat del servei públic de protecció civil, en el qual es troben les agrupacions locals de voluntaris de protecció civil i on es concreta el següent :
" .../...
La distribució econòmica de l'aportació del Consell Insular d'Eivissa als ajuntaments en matèria de protecció civil, per a l'any 2024, serà, tot d'acord amb allò aprovat en els Pressupostos del Consell Insular d'Eivissa, la següent:
Asignación Convenio |
Total |
Porcentaje |
Reparto |
---|---|---|---|
Protección Civil |
Población (*) |
Sobre Total |
174.000,00 |
Eivissa |
51.872 |
32,59% |
42.000,00 |
Santa Eulària des Riu |
41.608 |
26,14% |
36.000,00 |
Sant Josep de sa Talaia |
30.340 |
19,06% |
36.000,00 |
Sant Antoni de Portmany |
28.551 |
17,94% |
36.000,00 |
Sant Joan de Labritja (CIE) |
6.809 |
4,28% |
24.000,00 |
Totales |
159.180 |
100,00% |
174.000,00 |
.../..."
9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic estableix al seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.
10. Altrament, en el marc dels principis generals que han de regir les relacions entre les diferents administracions públiques de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, esmentada, es disposa a l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seua actuació, pels criteris d'eficàcia i servei efectiu a la ciutadania.
11. La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, ( BOIB núm. 88 de 7 de juliol de 2022) en l'article 102 de la Secció 3ª Competències pròpies en relació amb els municipis i altres entitats locals, del TÍTOL VII, estableix com a competències pròpies dels consells insulars, entre d'altres:
“.../...
b) L'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió (...)
.../...
e) La col·laboració en el desenvolupament econòmic i social dels municipis, així com la planificació municipal.
.../...“
12. La llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars , al seu article 117, sobre «Relacions Interadministratives», preveu que, els consells insulars es relacionen amb la resta d'administracions públiques d'acord amb els principis establerts en la legislació bàsica de l'Estat, i especialment els de lleialtat institucional, respecte a l'autonomia, col·laboració, cooperació i coordinació, i l'article 120, estableix al seu apartat 1, que d'acord amb la legislació bàsica del l'Estat , els consells insulars i les seves entitats instrumentals poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això impliqui cessió de la titularitat de la competència.
13. D'acord amb l'article 96.2 i 102 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en tractar-se d'un conveni que regula una activitat de foment en execució de les competències pròpies del Consell Insular que preveu tant la normativa estatal (Llei 7/1985) com la dita Llei de consells insulars, també serà d'aplicació la normativa autonòmica en matèria de subvencions, en aquest cas, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el tex refós de la Llei de subvencions.
14. L'Ajuntament gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seua actuació pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.
L'article 143.2 de la Llei 40/2015 (LRJSP) estableix que la formalització de les relacions de cooperació requerirà l'acceptació expressa de les parts, formulada en acords d'òrgans de cooperació o en convenis. El present conveni s'enquadra en la figura dels convenis interadministratius previstos a l'article 47.2.a de la Llei 40/2015 (LRJSP).
15. En data 1 de juliol de 2024, el conseller del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports va dictar providència d'incoació en virtut de la qual va disposar la iniciació dels tràmits pertinents per a la tramitació administrativa que pertoqui, per aprovar la formalització dels convenis instrumentals reguladors de les obligacions derivades de la concessió de les subvencions nominatives a cadascun dels ajuntaments de l'illa d'Eivissa per contribuir al funcionament i manteniment i fer front a les despeses necessàries del servei públic de protecció civil, on es troben les agrupacions locals de voluntaris d'aquests servei.
16. L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia va presentar sol·licitud d'ajuda i documentació annexa (RGE núm. 2024020999, 2024021000 i 2024021001,de data 23 de juliol de 2024) mitjançant la qual se sol·licitava al Consell Insular d'Eivissa el finançament anticipat del material necessari per al funcionament i el manteniment del voluntariat del servei públic de protecció civil.
Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni de conformitat amb les següents
CLÀUSULES
1. Objecte del Conveni
És objecte d'aquest Conveni establir els termes i les condicions d'un conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (d'ara endavant l'Ajuntament), per a la concessió d'una subvenció directa nominativa, per un import màxim de trenta-sis mil euros (36.000 €) per part del Consell Insular d'Eivissa, per finançar les despeses de material necessàries per al funcionament i el manteniment del voluntariat del servei públic de protecció civil de l'Ajuntament realitzades durant les anualitats 2024 i 2025.
2. Despeses subvencionables
S'entenen per despeses subvencionables aquelles compreses en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei i en relació amb el present Conveni, aquelles relacionades amb l'objecte del conveni que de manera directa i indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat del voluntariat del servei de protecció civil de l'Ajuntament, que resultin necessàries per al seu manteniment i funcionament, i que s'hagin realitzat i hagin estat efectivament pagades dins el termini de justificació previst en la clàusula vuitena del present Conveni.
En cap cas, el cost de les despeses subvencionables no podrà ser superior al valor de mercat dels subministraments.
Les depeses subvencionables que cal dur a terme es troben detallades en la documentació que ha estat aportada per l'Ajuntament i que consta a l'expedient amb CSV 15677577017062630016, en què es detallen les actuacions a realitzar així com el seu cost, i que són:
L'Ajuntament adquirirà la condició d'entitat beneficiària a l'efecte del que disposa l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per un import màxim de trenta-sis mil euros (36.000 €), a càrrec del Consell Insular d'Eivissa.
3. Obligacions de l'Ajuntament
En aquest sentit, en qualsevol actuació de difusió s'haurà de fer referència al finançament per part del Consell Insular d'Eivissa. Així mateix, les impressions, les retolacions i/o les estampacions de l'Ajuntament efectuades en relació amb el material adquirit en el marc d'aquest Conveni inclouran el logotip del Consell Insular d'Eivissa i hauran de comptar amb la supervisió prèvia del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.
4. Obligacions del Consell Insular d'Eivissa
El Consell Insular d'Eivissa aportarà a l'Ajuntament una ajuda econòmica per un import de 36.000,00 €, que tendrà caràcter de màxim, amb càrrec de la partida pressupostària 9120 76204 corresponent a l'exercici pressupostari 2024, del Departament del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.
5. Compatibilitat de les ajudes
Aquesta aportació és compatible amb qualsevol altra ajuda pel mateix concepte concedida per altres entitats públiques o privades, sense perjudici de l'obligació de l'Ajuntament de comunicar aquest fet al Consell Insular d'Eivissa.
Així mateix, l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions preveu que l'import de la subvenció, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, en cap cas no podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.
6. Garanties
Atenent la condició d'administració local de l'Ajuntament, queda exonerat de la constitució de garantia, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. Pagament
El pagament d'aquesta subvenció del Consell a l'Ajuntament s'efectuarà en un únic pagament una vegada formalitzat el present Conveni, d'acord amb el que preveu l'article 37.1.b del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018), ja que es tracta d'un finançament necessari per poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció concedida i, a més, es donen raons d'interès públic, atès que la finalitat d'aquests ajuts redunda en l'atenció i la protecció de la ciutadania en situacions que així ho requereixin.
8. Justificació
De conformitat amb la base núm. 24 de les bases d'execució del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'anualitat 2024 i, en tractar-se de d'una transferència de capital (Cap. 7), la justificació es realitzarà abans del 30 de novembre de 2025. Amb aquesta finalitat l'Ajuntament haurà de justificar les despeses realitzades en relació amb l'objecte de la subvenció rebuda, que s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació al Consell Insular d'Eivissa d'un informe de l'interventor/la interventora, certificat pel secretari/per la secretària de l'Ajuntament, en el qual s'assenyali que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del Conveni i han donat compliment a la finalitat de la subvenció. Així com que la justificació de les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte d'aquest Conveni, i s'acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.
Així mateix, s'haurà d'aportar una memòria de les actuacions que hagin estat objecte de la subvenció i es donarà compliment al previst a la clàusula tercera referent a l'adopció de les mesures de difusió que conté l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei general de subvencions, en els termes establerts en el present Conveni.
En aquest sentit, s'haurà de justificar que en qualsevol actuació de difusió s'ha fet referència al finançament del Consell Insular d'Eivissa.
Si una vegada revisada la documentació justificativa de les actuacions realitzades objecte d'aquest Conveni es comprova que les despeses justificades per l'Ajuntament són inferiors a les derivades de l'execució total del Conveni, l'Ajuntament ha de retornar al CIE les quanties no aplicades ja cobrades anticipadament.
A aquests efectes, s'iniciarà el procediment establert per reintegrar pagaments indeguts, mitjançant un acord d'iniciació que es notificarà a l'Ajuntament i fixarà la quantia del reintegrament i el termini per formular-hi al·legacions o fer l'ingrés.
Pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i d'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
Així mateix, l'entitat beneficiària podrà reintegrar d'ofici l'import no justificat corresponent a fons no aplicats a l'execució de l'objecte de la subvenció concedida, i de forma voluntària de conformitat amb l'article 90 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 de 17 de novembre en relació amb l'article 44.3 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre , mitjantsan el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions .
9. Comissió Mixta de Seguiment
A partir de la signatura del Conveni, es constitueix una comissió com a mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució, i per resoldre les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest Conveni. Estarà formada per quatre membres, dos en representació de l'Ajuntament i dos en representació del Consell Insular d'Eivissa, segons la composició següent:
Per part del Consell Insular d'Eivissa:
Per part de l'Ajuntament:
Són funcions d'aquesta comissió:
a) Fer el seguiment, la vigilància i el control de l'execució del Conveni i dels compromisos adquirits per les parts.
b) Resoldre els problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se respecte del Conveni.
c) Valorar i consensuar la substitució d'adquisicions de materials inicialment previstos com a material subvencionable al Conveni i la seua consegüent modificació.
10. Modificació del Conveni
Qualsevol modificació dels termes del present Conveni haurà de ser aprovada per les parts i s'inclourà en aquest Conveni en forma d'addenda, a proposta de la Comissió Mixta de Seguiment.
11. Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment
El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports del Consell Insular, és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm.2023000467, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments( BOIB nº 88 de 29 de juny de 2023) , que atribueix al Departament la coordinació interdepartamental i relacions institucionals
Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb la circular de secretaria del Consell insular del dia 30 de juny del 2023 i segons disposa l'article 28,g de la llei 4/2022 de consells insulars, correspon al Consell Executiu "Aprovar els convenis i els acords de col·laboració i cooperació amb altres entitats públiques o subjectes privats , quan no correspongui expressament a altres òrgans".
12. Resolució i extinció del Conveni
Seran causes de resolució i extinció del Conveni, a més de la determinada per la seua vigència, les següents:
13. Reintegrament i revocació de l'ajuda
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell Insular d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
En cas de reintegrament total o parcial pertocarà aplicar els interessos de demora, d'acord amb l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei general de subvencions i en el Reglament de la Llei General de Subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau d'incompliment material |
Percentatge de reducció |
---|---|
> 0 % i < 25 % |
25 % |
> 25 % i < 50 % |
50 % |
> 50 % i < 75 % |
75 % |
> 75 % i < 100 % |
90 % |
100 % |
100 % |
La comissió mixta de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si és el cas, l'import a reintegrar.
14. Règim jurídic
El present Conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
En la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
15. Publicitat del Conveni
El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
16. Vigència del Conveni
Aquest Conveni és vigent fins el 31 de desembre del 2025 des de la data de la seua signatura.
17. Diferències en la interpretació del Conveni
Les parts que subscrivim aquest Conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i interpretació. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
Eivissa, 6 de novembre de 2024
La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna