Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 733020
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’aprova el Programa d’Actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al curs 2024-2025
Fets
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), estableix, en el títol VII del capítol II, el marc regulador de la inspecció educativa i, en l'article 154, atribueix a les administracions educatives la regulació de l'estructura i el funcionament dels òrgans que s'estableixen per al desenvolupament de les funcions i tasques de la inspecció en els seus àmbits territorials.
2. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en l'article 36 atribueix a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència del desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, atesa la transversalitat de la inspecció educativa en tot el sistema educatiu, estableix com a finalitats d'aquesta, a l'article 3, assegurar l'aplicació i el compliment de l'ordenament jurídic que regula el sistema educatiu, alhora que es vetla especialment pel respecte als principis que emanen de la Constitució i de l'Estatut d'autonomia i per la preservació del patrimoni cultural i lingüístic de les Illes Balears; garantir l'exercici dels drets i l'observança dels deures de tothom que participa en els processos d'ensenyament i aprenentatge; i contribuir a la millora del sistema educatiu atenent criteris de qualitat, equitat i inclusió.
La mateixa Llei 1/2022 estableix, a l'article 149.3, que correspon al Govern de les Illes Balears regular l'estructura, les atribucions i el funcionament del Departament d'Inspecció Educativa, sota la dependència orgànica i funcional del conseller competent en matèria d'educació.
La Llei 1/2022 concreta la intervenció de la inspecció educativa en assumptes tals com l'escolarització de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, l'exercici de l'autonomia pedagògica dels centres, l'elaboració dels projectes educatius i la coordinació entre els projectes educatius dels centres que imparteixen etapes successives a un mateix grup d'alumnes, l'avaluació de la funció directiva, l'elaboració i l'avaluació de la implementació i de l'impacte dels projectes lingüístics en els resultats acadèmics i en els processos de cohesió i inclusió dels alumnes i l'avaluació del sistema educatiu i dels centres, així com la supervisió dels llibres de text i altres materials didàctics curriculars.
4. El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears, estableix en l'article 8 que el conseller d'Educació i Formació Professional ha de fixar mitjançant resolució les directrius d'actuació, els plans pluriennals i els programes per a cada curs escolar del Departament d'Inspecció Educativa.
En el mateix article s'estableix que els plans pluriennals s'han d'adequar a les directrius d'actuació i han d'establir objectius per a cadascuna.
En els programes anuals d'actuació s'han de concretar cada curs escolar les actuacions del Departament d'Inspecció Educativa per assolir els objectius del pla pluriennal corresponent.
5. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2024-2028 i s'estableix el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2023-2024 determina les directrius i els objectius que s'hi vinculen per al present quadrienni i que són el referent per als successius programes d'actuació anuals, i en particular per al del curs 2024-2025.
6. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, explicita que la inspecció educativa s'exerceix sota la dependència directa del conseller d'Educació i Universitats.
7. Per poder dur a terme les previsions establertes normativament, es requereix el coneixement de la realitat i una planificació adient que permeti prioritzar actuacions, unificar esforços i rendibilitzar recursos. Aquesta planificació ha d'incloure una avaluació contínua per consolidar els processos positius i un disseny de formació permanent dels inspectors que tendeixi a millorar-ne l'eficàcia.
8. A més dels processos i les tasques propis de la inspecció educativa, cal posar esment en aspectes innovadors en matèria organitzativa, metodològica i de continguts, a l'efecte d'adequar les respostes professionals als nous reptes plantejats.
Per tot això, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa i de conformitat amb el que estableix l'article 8 del Decret 28/2023, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2024-2025, que figura a l'annex 1, i les actuacions per al curs 2024-2025, que figuren a l'annex 2.
2. Publicar aquesta Resolució i els annexos 1, 2 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (6 de novembre de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2024-2025
El Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2024-2025 incorpora les actuacions que es deriven de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, i la normativa de desplegament.
1. Objectius del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2024-2025
Els objectius derivats de les funcions de control i d'assessorament es refereixen a les diferents etapes educatives, en el marc de les respectives especificitats. Els conceptes de cooperació i d'informació s'han d'entendre referits a tot el sistema educatiu, amb la inclusió de la pròpia Administració educativa, receptora de bona part dels informes d'inspecció i de moltes de les actuacions d'assessorament i de participació en les diverses comissions que planteja la normativa.
D'acord amb les funcions fixades per la normativa reguladora de la Inspecció Educativa, les actuacions s'han concretat en consonància amb les directrius i els objectius descrits en el Pla per al quadrienni 2024-2028, publicats en els annexos 1 i 2 de la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2024-2028 i s'estableix el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2023-2024.
2. Actuacions del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2024-2025
Les actuacions previstes en el Programa es refereixen a les directrius del Pla i es categoritzen en:
— Actuacions generals (AG), que es duen a terme a tots els centres i, si escau, en serveis i programes.
— Actuacions específiques (AE), que es desenvolupen en centres, programes, serveis, situacions o casos concrets i complementen les actuacions generals. En aquest apartat s'hi inclouen les actuacions referides al compliment dels deures professionals del personal docent i no docent.
— Actuacions incidentals (AI), que deriven de situacions poc predictibles, motivades per circumstàncies sobrevingudes o originades per mandats dels òrgans superiors de l'Administració educativa. No es poden planificar prèviament, però són un bloc rellevant de les actuacions del DIE i la dedicació que requereixen pot incidir molt directament en l'execució del Programa.
— D'altres actuacions, menys freqüents però igualment significatives, tenen lloc a la seu del DIE i/o es duen a terme en col·laboració amb altres òrgans de la Conselleria. Suposen una implicació, en l'exercici de les funcions i atribucions de la Inspecció Educativa, en els diferents processos administratius, de programació i de funcionament del sistema educatiu que són competència de l'Administració educativa o del propi DIE.
Les actuacions generals i les específiques s'organitzen en els àmbits d'alumnat, de professorat i de centres, i es classifiquen en prioritàries i habituals:
— Les actuacions prioritàries (AP) deriven directament de les directrius establertes a la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2024-2028 i s'estableix el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2023-2024. Per la transcendència que tenen, incideixen en aspectes primordials i responen a objectius establerts per a un trimestre o un curs. La planificació d'aquestes actuacions es du a terme, sota la direcció del cap del DIE, a través dels diferents òrgans i mecanismes de coordinació que fixa el Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears. Han de ser objecte de tractament homogeni en totes les demarcacions territorials, el qual s'ha de garantir mitjançant la utilització de protocols i instruments estandarditzats.
— Les actuacions habituals (AH), vinculades a les funcions pròpies de la Inspecció Educativa, generalment es realitzen cada curs escolar. També es podran executar de manera homogènia en totes les demarcacions territorials mitjançant la utilització de protocols i instruments estandarditzats.
Les actuacions prioritàries del curs 2024-2025 s'articulen entorn de les directrius (D) i objectius (O), numerats segons el Pla quadriennal:
Directrius |
Objectius |
Actuacions prioritàries |
---|---|---|
D.1. Contribuir a l'èxit educatiu, promoure la millora del rendiment escolar i la prevenció de l'abandonament del sistema educatiu. |
O1. Assessorar, orientar i informar els centres, el personal docent i la comunitat educativa en aspectes normatius, pedagògics, organitzatius i de gestió.
O3. Assessorar els centres en els processos d'actualització del Projecte Educatiu i aplicació de les normes d'organització, funcionament i convivència, així com dels diferents protocols. O4. Impulsar, assessorar i supervisar els plans per a la coordinació entre els diferents cicles i etapes educatives. O5. Supervisar l'aplicació dels protocols d'absentisme, les mesures preventives i les actuacions dels professionals implicats per tal d'afavorir la permanència de l'alumnat en el sistema educatiu. |
Supervisió de les mesures per a la prevenció i tractament de l'abandonament escolar i l'absentisme. (1.2)
Supervisió i assessorament per a l'actualització del document de concreció curricular del centre. (1.14)
Supervisió i assessorament en l'aplicació de la normativa vigent en el procés d'avaluació i proposta de resolució en les reclamacions a les qualificacions. (2.13)
Supervisió dels centres d'educació infantil i primària integrats amb ESO (CEIPIESO). (2.19) |
D.2. Contribuir a la millora i desenvolupament de l'educació infantil de 0-3 anys.
|
O1. Cooperar amb l'Administració per a la consolidació de centres públics i de xarxa complementària per als centres de primer cicle d'educació infantil. O2. Supervisar el compliment de la normativa vigent per part dels centres i del personal docent d'aquest cicle educatiu. |
Supervisió a l'etapa d'educació infantil, de titulacions, unitats autoritzades, ràtios dels centres de primer cicle d'educació infantil, franja de gratuïtat, serveis complementaris i assessorament i anàlisi dels documents institucionals. (2.7)
|
D.3. Promoure l'avaluació i l'autoavaluació dels centres educatius, plans i programes per reforçar-ne l'autonomia. |
O1.Fomentar l'anàlisi dels resultats acadèmics per a incidir en propostes de millora contínua. O2. Promoure l'autonomia dels centres. O3. Supervisió dels plans de seguiment, recuperació i reforç elaborats pel propi centre i els oferits per la Conselleria d'Educació i Universitats. O4. Supervisar el funcionament dels projectes i els programes d'innovació i millora. O.5. Potenciar l'avaluació interna i externa dels centres per impulsar la presa de decisions per a la millora.
|
Control del rendiment acadèmic dels alumnes que romanen un any més en un curs o que tenen matèries pendents i supervisió de les mesures de prevenció i de reforç aplicades. (1.3)
Supervisió, control, assessorament i seguiment dels documents institucionals. (1.9)
Supervisió, control, assessorament i seguiment de l'aplicació del nou Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària. (1.11)
Supervisió i assessorament en l'anàlisi dels resultats de les avaluacions internes i externes (IAQSE), i seguiment dels plans de millora que se'n derivin. (1.15) |
D.4. Promoure l'aplicació d'estratègies que fomentin l'equitat, la inclusió i qualitat educativa.
|
O2. Assessorar els centres per a l'optimització dels recursos. O3. Supervisar les actuacions dels equips d'orientació i suport a l'aprenentatge (EOSA), equips especialitzats, EOEP i EAP. O4. Assessorar, supervisar i promoure el treball en xarxa i col·laboració amb diferents serveis, organismes i entitats per tal d'afavorir el benestar emocional i la salut mental de l'alumnat i professorat. |
Anàlisi i seguiment de l'atenció a la diversitat, especialment de l'alumnat amb NEE i NESE. (1.1)
Supervisió de les mesures per a la prevenció i tractament de l'abandonament escolar i l'absentisme. (1.2)
|
D.5. Impulsar els ensenyaments professionals per tal d'adaptar-los al model de desenvolupament econòmic de les Illes Balears.
|
O1. Establir línies d'assessorament per a la implementació del nou marc normatiu de desenvolupament de la Formació Professional. O2. Contribuir al desenvolupament de la Formació Professional a les Illes Balears, potenciant els nivells de qualitat i contribuint a la reducció de l'abandonament d'aquests estudis.
|
Seguiment de l'organització, del desenvolupament i dels resultats de la formació professional. (2.8)
|
D.6. Contribuir a potenciar l'ús i aprenentatge de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, i de la llengua castellana i a fomentar la competència en llengües estrangeres, incidint en el desenvolupament i aplicació del Pla lector del centre.
|
O1. Assessorar centres i comunitat educativa en matèria de projectes lingüístics de centre (PLC). O4. Promoure estratègies i programes per a la millora i aprofundiment de les llengües estrangeres. |
Supervisió, control, assessorament i seguiment de l'aplicació del Projecte lingüístic de centre. (1.10)
|
D.7. Garantir el desenvolupament i la qualitat dels ensenyaments artístics professionals i superiors.
|
O.1. Supervisar i assessorar en el procés d'avaluació dels alumnes i analitzar-ne els resultats per millorar-los. O.2. Contribuir a la implementació i supervisar els processos d'avaluació interna dels centres per tal de garantir-ne la qualitat. |
Supervisió de l'anàlisi dels resultats de les avaluacions, dels plans de millora i de les innovacions pedagògiques que se'n derivin (1.15)
Assessorament en la implementació d'un sistema de qualitat en els ensenyaments artístics. (2.18) |
Per dur endavant les actuacions, cadascun dels inspectors i el DIE en conjunt han de tenir en compte els principis d'actuació de la inspecció educativa enunciats en l'article 153 bis de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com els que recull el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2024-2028.
Cada actuació genera en el gestor d'expedients corporatius del DIE (Helium) un expedient de planificació i/o execució que, si escau, inclou una ressenya. En cada expedient s'han d'indicar les actuacions desenvolupades i si es tracta d'una intervenció planificada o incidental. Aquest registre permetrà obtenir informació a final de curs sobre la realització de les actuacions per fer una anàlisi de l'adequació del Programa als objectius prevists i del grau en què s'han assolit, que es reflectirà en la memòria del DIE.
A aquest efecte, s'assigna una codificació a les diferents actuacions. La llista de codis figura en l'apèndix d'aquest Programa, juntament amb les actuacions previstes per al curs 2024-2025.
3. Organització del DIE
El DIE s'organitza segons criteris jeràrquics, territorials i d'especialització. L'organització territorial es concreta mitjançant les demarcacions que per al curs 2024-2025 són sis: ponent de Mallorca, nord de Mallorca, llevant de Mallorca, sud de Mallorca, Eivissa i Formentera, i Menorca.
L'organització especialitzada es desenvolupa en àrees específiques o grups de treball, integrats per inspectors de les diferents demarcacions i dedicats a temàtiques concretes.
La finalitat dels grups és analitzar, revisar i actualitzar la documentació d'ús i dissenyar instruments que contribueixin a executar, amb criteris unificats, determinades tasques previstes en el Programa. Els grups organitzats per al curs 2024-2025 treballen els temes següents: ensenyament de llengües; LOMLOE i documents institucionals; autoavaluació de centres i avaluació de la funció directiva; Formació Professional i abandonament educatiu; expedients disciplinaris, i avaluació de la Inspecció educativa.
El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears, determina els òrgans de govern i de coordinació estableix pautes organitzatives i funcionals que s'han d'aplicar cada curs escolar en la mesura de les possibilitats i les necessitats del DIE. Sens perjudici de l'anterior i segons les necessitats i la capacitat organitzativa del DIE, el cap del Departament pot incorporar-hi altres òrgans de coordinació.
La concreció de l'organització i el funcionament del DIE per al curs 2024-2025 es recull en un document d'ús intern, el Document d'Organització i Funcionament (DOF).
3.1. Personal del DIE
El curs 2024-2025 hi ha un total de 34 inspectors adscrits al DIE: 4 a Eivissa i Formentera, 3 a Menorca i 26 a Mallorca, als quals s'ha d'afegir el cap del Departament.
També formen part del DIE el personal d'administració i serveis i el personal docent en qualitat d'assessor per donar suport a l'activitat derivada de l'exercici de la funció inspectora.
3.2. Planificació setmanal i coordinació
Els dilluns s'han de dedicar bàsicament a tasques de coordinació, de treball en equip i de formació a la seu del DIE. Per aquest motiu, sempre que sigui possible, cada dilluns els inspectors han de ser presents a les seus respectives.
Les activitats previstes per a la setmana s'han de planificar i reflectir a l'Helium.
3.3. Visites a centres
Cada visita genera una ressenya a l'Helium. A més, el GestIB incorpora una aplicació que permet enregistrar i compartir amb els centres les intervencions que s'han fet durant la visita, els temes tractats i les propostes de millora, per fer-ne el seguiment.
3.4. Atenció a la comunitat educativa
Cada un dels inspectors atén un dia a la setmana la comunitat educativa dels centres dels quals n'és referència. Aquesta tasca pot ser delegada a un altre inspector de la demarcació. La informació de dies i hores per prestar aquestes atencions es farà pública a la pàgina web del DIE (http://die.caib.es). No obstant això i per raons de calendari, urgència o eficiència, es pot atendre la comunitat educativa un dia diferent.
3.5. Informes
Els informes han de contenir la descripció dels fets, els fonaments normatius d'aplicació, la valoració i, si escau, les propostes corresponents, d'acord amb el que s'estableix en el Llibre d'estil del Govern de les Illes Balears i amb els models estandarditzats elaborats pel DIE.
Els inspectors, en exercici de les seves funcions, emeten informes a petició dels òrgans directius, a petició del cap del Departament o a iniciativa pròpia, en els termes que es detallen a continuació:
— Adreçats a òrgans directius :només s'han d'emetre informes a petició dels òrgans directius de la Conselleria d'Educació i Universitats. Els informes s'han d'adreçar a l'òrgan directiu corresponent i han d'incloure el vistiplau del cap del Departament: s'exceptuen d'aquesta norma els casos que s'indiquin explícitament.
— Adreçats al cap del Departament: poden respondre a propostes o instruccions del cap del Departament o emetre'ls a iniciativa pròpia. El cap, mitjançant una notificació a l'inspector que emet l'informe, en farà els tràmits corresponents.
— Adreçats a altres instàncies: només es poden emetre mitjançant una nota interna del cap del Departament, que serà qui en farà els tràmits.
— També es poden emetre informes adreçats a centres: els de caràcter general, ja siguin informatius, explicatius, orientadors o amb altres finalitats sense un grau notori d'incidència més enllà del centre destinatari, es poden lliurar sense el vistiplau del cap del Departament.
Quan siguin escrits d'elevat grau de complexitat, o amb incidència directa sobre aspectes organitzatius o de funcionament, o amb un abast que excedeix el d'un sol centre, han de portar el vistiplau del cap del Departament.
4. Seguiment i avaluació del Programa
La concreció de les directrius, dels objectius i de les actuacions permet determinar la planificació que s'estableix en el Programa d'Actuació Anual. D'altra banda, els instruments de què disposa el DIE per al registre sistemàtic de les actuacions mitjançant els models de documents són elements essencials per a l'obtenció de dades qualitatives i quantitatives per al coneixement exhaustiu del grau en què s'han desenvolupat les actuacions. Entre els documents que aporten aquestes dades, destaquen la planificació setmanal, les ressenyes de visita i els informes.
El cap del DIE ha d'elaborar la memòria anual de l'execució del programa i presentar-la a l'òrgan competent perquè l'aprovi. A aquest efecte, amb la cooperació dels inspectors i especialment dels coordinadors, s'han de dur a terme activitats de seguiment i avaluació del grau d'assoliment dels objectius i d'execució del Programa.
Tant les demarcacions com els òrgans de coordinació del DIE han de fer les aportacions que considerin adients per incorporar-les a la memòria, que ha de contenir les propostes de millora que l'anàlisi dels resultats posi de manifest.
Igualment, s'ha d'enregistrar l'activitat administrativa de la secretaria del DIE, a fi que la memòria informi sobre les tasques que s'hi duen a terme.
5. Programa de formació dels inspectors
Les activitats de formació permanent previstes per al curs 2024-2025 s'organitzaran al voltant dels eixos següents: actuacions prioritàries, consolidació i ampliació de coneixements relacionats amb l'exercici professional i anàlisi del sistema jurídic, normatiu i normes reguladores de transcendència especial per al sistema educatiu.
A més, es promouran els intercanvis de bones pràctiques entre les demarcacions, serveis d'inspecció d'altres comunitats autònomes, assistència a jornades i congressos relacionats amb la funció inspectora, així com el coneixement i el treball coordinat amb altres departaments i serveis de la Conselleria d'Educació i Universitats.
En base al Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa de les Illes Balears, la Conselleria d'Educació i Universitats ha de promoure i facilitar l'assistència dels inspectors a activitats de formació, experimentació i perfeccionament, com també els intercanvis entre els inspectors i els de les altres administracions educatives de l'Estat o d'altres països.
ANNEX 2
1. Actuacions generals (AG)
Àmbit |
Codi |
Actuació i vinculació principal amb directrius (D) i objectius (O) del Pla |
Calendari |
Categoria |
---|---|---|---|---|
Alumnat |
1.1 |
Anàlisi i seguiment de l'atenció a la diversitat, especialment de l'alumnat amb NESE. (D4/O1, D4/O2, D4/O3, D4/O4) |
Tot el curs |
AP |
1.2 |
Supervisió de les mesures per a la prevenció i tractament de l'abandonament escolar i l'absentisme. (D1/O5, D4/O3) |
Tot el curs |
AP |
|
1.3 |
Control del rendiment acadèmic de l'alumnat que roman un any més en un curs o que té matèries pendents i supervisió de les mesures detallades en el pla específic o programa de reforç corresponent. (D3/O1, D3/O3) |
Tot el curs |
AP |
|
1.4 |
Supervisió i seguiment de les actuacions per a la millora de la convivència i per a la prevenció i resolució dels conflictes. (D1/O3, D4/04) |
Tot el curs |
AH |
|
1.5 |
Supervisió i seguiment dels diferents protocols (Convivèxit) i actuacions que afecten la salut física i mental, benestar, protecció, diversitat sexual i convivència de l'alumnat. (D4/O3, D4/O4) |
Tot el curs |
AH |
|
Professorat |
1.6 |
Avaluació de la funció directiva i participació en comissions de selecció de directors. (D3/O6) |
2n i 3r trimestres |
AH |
1.7 |
Participació en el procés d'avaluació dels funcionaris en pràctiques. (D3/O6) |
Tot el curs |
AH |
|
1.8 |
Participació en el procés de tutorització del professorat interí. (D3/O6) |
Tot el curs |
AH |
|
Centres |
1.9 |
Supervisió, control, assessorament i seguiment dels documents institucionals. (D1/O2, D1/O3, , D2/04, D3/O2, D6/05) |
Tot el curs |
AP |
1.10 |
Supervisió, control, assessorament i seguiment de l'aplicació del Projecte lingüístic de centre. (D3/O2, D6/O1, D6/O2, D6/O3, D6/O4) |
Tot el curs |
AP |
|
1.11 |
Supervisió, control, assessorament i seguiment de l'aplicació del nou Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària. (D1/01, D1/O2, D1/O3, D3/O2)
|
Tot el curs |
AP |
|
1.12 |
Supervisió dels aspectes que determinen l'inici de curs: organització general, grups, horaris, incidències significatives, quotes, entre d'altres. (D1/O1) |
1r trimestre |
AH |
|
1.13 |
Supervisió, control, assessorament i avaluació de l'organització i el funcionament de tots els centres, dels serveis, dels programes i d'altres iniciatives que impulsi la Conselleria. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
1.14 |
Supervisió i assessorament per a l'actualització del document de concreció curricular del centre. (D1/O1, D1/O2, D2/O3) |
Tot el curs |
AP |
|
1.15 |
Supervisió i assessorament en l'anàlisi dels resultats de les avaluacions internes i externes (IAQSE), i seguiment dels plans de millora que se'n derivin. (D3/01, D3/04, D3/05) |
Tot el curs |
AP |
|
1.16 |
Supervisió, control i assessorament en la implementació d'experimentacions, innovacions pedagògiques, programes educatius i plans de treball que adoptin els centres. (D3/O2, D3/O4) |
Tot el curs |
AH |
|
1.17 |
Foment de l'autoavaluació en els centres educatius. (D3/O1, D3/O2, D3/03) |
Tot el curs |
AH |
|
1.18 |
Impuls i assessorament a la coordinació dels centres educatius. (D1/O4, D2/05) |
Tot el curs |
AH |
|
1.19 |
Assessorar i supervisar l'aplicació dels principis d'equitat, qualitat, participació democràtica, professionalitat, sostenibilitat, igualtat entre dones i homes, no-discriminació, inclusió educativa i promoció de la salut com a fonaments del projecte educatiu de centre. (D1/O3, D3/O2, D4/O4)
|
Tot el curs |
AH |
2. Actuacions específiques (AE)
Àmbit |
Codi |
Actuació i vinculació principal amb directrius (D) i objectius (O) del Pla |
Calendari |
Categoria |
---|---|---|---|---|
Alumnat |
2.1 |
Supervisió i col·laboració en els processos d'escolarització de l'alumnat, especialment en els casos derivats de necessitats educatives específiques, de problemes de convivència o de mobilitat durant el curs escolar, i participació en les comissions d'escolarització. (D4/O1) |
Tot el curs |
AH |
2.2 |
Supervisió dels programes de diversificació curricular (PDC), assessorament i seguiment de l'escolarització dels alumnes en aquests programes. (D3/O3, D3/O4, D4/O2, D4/O3) |
Tot el curs |
AH |
|
2.3 |
Supervisió dels programes d'intervenció socioeducativa PISE i ALTER. Assessorament i seguiment de l'escolarització dels alumnes en aquests programes. (D3/O3, D3/O4, D4/O3) |
Tot el curs |
AH |
|
Professorat |
2.4 |
Supervisió de la gestió del personal quant al compliment dels deures professionals del personal docent i no docent i actuacions preventives. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
2.5 |
Instrucció d'expedients disciplinaris del personal docent. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.6 |
Col·laboració amb l'Administració educativa en la proposta de directors als centres on no hi hagi candidatures, o quan sigui necessari. (D3/O6) |
Tot el curs |
AH |
|
Centres |
2.7 |
Supervisió a l'etapa d'educació infantil, de titulacions, unitats autoritzades, ràtios dels centres de primer cicle d'educació infantil, franja de gratuïtat, serveis complementaris i assessorament i anàlisi dels documents institucionals. (D1/O3, D2/O1, D2/O2, D2/O3)
|
Tot el curs |
AP |
2.8 |
Seguiment de l'organització i del desenvolupament de la formació professional. (D5/O1, D5/O2) |
Tot el curs |
AP |
|
2.9 |
Supervisar i assessorar en l'anàlisi dels resultats acadèmics les escoles de música reconegudes i els centres que realitzen ensenyaments artístics professionals. (D3/O1, D7/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.10 |
Supervisió de l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i del conjunt de les assignatures amb un enfocament competencial. (D1/O2, D6/O3, D6/O4, D6/05) |
Tot el curs |
AH |
|
2.11 |
Supervisió i assessorament als òrgans de participació, govern i coordinació del centre i intervencions amb la direcció. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.12 |
Assessorament a la comunitat educativa. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.13 |
Supervisió i assessorament en l'aplicació de la normativa vigent en el procés d'avaluació i proposta de resolució en les reclamacions a les qualificacions. (D1/O1) |
Tot el curs |
AP |
|
2.14 |
Supervisió dels centres que imparteixen ensenyaments de règim especial. |
Tot el curs |
AP |
|
2.15 |
Autorització, si s'escau, de les sortides escolars. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.16 |
Supervisió de les activitats complementàries, extraescolars i dels serveis complementaris que ofereixen els centres públics i privats sostinguts amb fons públics. (D1/O1) |
Tot el curs |
AH |
|
2.17 |
Supervisió de la gestió de les aportacions per activitats escolars als centres públics i privats sostinguts amb fons públics. (D1/O1) |
Tot el curs (esp. el 2n i 3r trimestre) |
AH |
|
2.18 |
Assessorament en la implementació d'un sistema de qualitat en els ensenyaments artístics. (D1/O2, D7/O2) |
Tot el curs |
AP |
|
2.19 |
Supervisió dels centres d'educació infantil i primària intergrats amb ESO (CEIPIESO) |
Tot el curs |
AP |
3. Actuacions incidentals (AI)
Codi |
Actuació |
Calendari |
3.1 |
Actuacions incidentals. |
Tot el curs |
4. Actuacions a la seu del DIE
Codi |
Actuació |
Calendari |
4.1 |
Reunions de coordinació: demarcacions, comissió de coordinació i ple. |
Tot el curs |
4.2 |
Atenció als membres de la comunitat educativa.(D1/O1) |
Tot el curs |
4.3 |
Participació en grups de treball o tasques específiques. |
Tot el curs |
4.4 |
Elaboració d'estudis i informes i preparació de visites. |
Tot el curs |
4.5 |
Organització i participació en jornades, activitats formatives i sessions informatives. |
Tot el curs |
5. Actuacions en col·laboració amb altres òrgans de la Conselleria
Codi |
Actuació |
Calendari |
5.1 |
Cooperació i participació en comissions, en tribunals i comissions de selecció de personal. |
Tot el curs |
5.2 |
Coordinació i cooperació amb òrgans de la Conselleria d'Educació i Universitats. |
Tot el curs |
5.3 |
Participació en les comissions per a l'accés a la universitat (PBAU). |
Tot el curs |
5.4 |
Participació en sessions de formació, informatives o de coordinació organitzades per l'Administració educativa, universitats o entitats educatives. |
Tot el curs |
5.5 |
Participació en reunions informatives i de coordinació amb l'Alta Inspecció Educativa. |
Tot el curs |
5,6 |
Coordinació en les avaluacions externes organitzades per l'IAQSE |
Tot el curs |