Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 730204
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia i l’assignació d’equip directiu de les escoles infantils públiques de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitats i es modifica la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l’assignació d’equips directius regula les tipologies dels centres
La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, estableix en l'article 112 que correspon a les administracions educatives dotar els centres públics dels mitjans humans i materials necessaris per oferir una educació de qualitat i garantir la igualtat d'oportunitats en l'educació.
L'article 101de la llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears especifica que els centres han d'estar dotats dels recursos educatius, humans i materials necessaris per oferir un ensenyament de qualitat i garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'educació.
L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de gener, i reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix en l'article 36.2 que, d'acord amb el que disposen l'article 27 i l'article 149.1.30. de la Constitució en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió i en els diferents nivells, graus, modalitats i especialitats.
El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, pel qual es traspassen les funcions i els serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari, determina que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix, entre altres funcions, les relatives a la classificació de les unitats, les seccions i els centres públics, en totes les modalitats i tots els nivells educatius.
El Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundàriade la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina a l'article 27 la composició de l'equip directiu i especifica que està integrat pel director, el cap d'estudis i el secretari. Així mateix afegeix que en formaran part els òrgans de coordinació que es determinin en el projecte de direcció i tots els que estableixin les administracions educatives.
La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre) regula les tipologies dels centres i únicament fa referència a les escoles d'educació infantil de primer cicle a l'apartat 2.3 en què es determina que aquestes escoles s'equiparen als col·legis d'educació infantil i primària de tipus F i poden tenir únicament un membre de l'equip directiu, el director.
Atesa la realitat de determinades situacions, es considera necessari regular de manera específica la tipologia de les escoles infantils de titularitat de la Conselleria d'Educació i Universitats i preveure algunes situacions que no figuren en la Resolució esmentada, amb la finalitat que la Direcció General de Planificació, i Gestió Educatives pugui determinar i concretar la tipologia de cadascuna, així com els càrrecs directius que se'ls han d'assignar.
Per tot això, d'acord amb les organitzacions sindicals representades a la reunió de la Mesa Sectorial d'Educació de dia 16 d'octubre de 2024, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, i Gestió Educatives conjuntament amb la Direcció general de Primera infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa amb data 25 d'octubre de 2024, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Establir com a criteri per determinar la tipologia de les escoles infantils públiques de titularitat de la Conselleria d'Educació i Universitats el nombre d'unitats i el nombre d'alumnes.
Segon
Determinar que per al primer cicle d'educació infantil es consideri una unitat, a aquests efectes, l'agrupament anual d'educació infantil de primer cicle, creat per la Direcció General de Planificació, i Gestió Educatives sempre que tengui aquest mínim d'alumnes diferenciat per cadascun dels cursos:
1r d'educació infantil: 4 alumnes
2n d'educació infantil: 6 alumnes
3r d'educació infantil: 9 alumnes
Tercer
Determinar la tipologia escoles infantils públiques de titularitat de la Conselleria d'Educació i Universitats:
Quart
Assignar als centres el nombre de membres de l'equip directiu que els correspon en funció de la tipologia i, si escau, segons les seves característiques:
Cinquè
Aplicar el que preveu aquesta Resolució amb efectes de l'inici del curs escolar 2024-2025, tenint en compte que els membres de l'equip directiu per al curs s'han de nomenar en data 1 de setembre.
Sisè
Eliminar la referència a les escoles d'educació infantil de primer cicle del quart apartat del punt 2.3 de la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius. El qual queda redactat de la següent manera:
Setè
Aprovar el llistat de tipologia per a cadascuna de les escoles infantils públiques de titularitat de la Conselleria d'Educació i Universitats per al curs 2024-2025 que apareix a l'annex d'aquesta Resolució.
Vuitè
Autoritzar les direccions generals i la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats perquè adoptin les mesures necessàries per aplicar el que disposa aquesta Resolució.
Novè
Ordenar que aquesta Resolució entri en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (30 d'octubre de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX
Codi |
Centre |
Municipi |
Tipologia |
07015823 |
EI1 CAN NEBOT |
Sant Josep de sa Talaia |
E |
07013668 |
EI1 FRANCESC DE BORJA MOLL |
Ciutadella |
E |
07013681 |
EI1 MAGDALENA HUMBERT |
Maó |
E |
07013671 |
EI1 VERGE DE LA SALUT |
Palma |
E |