Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS
Núm. 727115
Extracte de la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts cofinançada pel FSE+ dirigida a entitats del tercer sector per al desenvolupament d’itineraris d’atenció social i cobertura de necessitats bàsiques dirigits a facilitar l’abandonament de l’exercici de la prostitució i de la venda ambulant no autoritzada
Identificador BDNS: 794300
De conformitat amb el que es preveu en els articles 17.3.b) i 20.8.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
Primer. Entitats beneficiàries
Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:
a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.
b. Estar constituïdes legalment i inscrites en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, segons el que es regula en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.
c. Estar inscrites, amb una antiguitat mínima d'un any des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Cens públic d'organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears.
d. Disposar d'un servei o centre de l'àmbit de la capacitació o la inserció sociolaboral autoritzat i inscrit al Registre de Centres de Formació del SOIB o al Registre Unificat de Serveis Socials (RUSS), les instal·lacions del qual s'empraran per al desenvolupament del projecte presentat o acreditar la disponibilitat de l'ús per qualsevol títol jurídic vàlid de les instal·lacions d'un tercer amb un servei autoritzat i inscrit per una altra entitat o administració durant el període d'execució de les accions.
e. Les infraestructures i instal·lacions en què es duguin a terme els itineraris han de ser adequades i suficients, han de disposar de les característiques necessàries per garantir l'execució del projecte, i han de complir la normativa industrial i higienicosanitària i d'altres àmbits que sigui d'aplicació per garantir l'accessibilitat universal i la seguretat de les persones participants. Aquests espais han d'estar identificats degudament i equipats amb els mitjans informàtics i tecnològics adients.
f. Els estatuts de l'entitat han d'incloure, com a beneficiàries de les seves activitats o intervencions, a les persones o famílies en situació de risc o exclusió social de l'àmbit territorial de les Illes Balears, sense limitar-ho a un col·lectiu o sector concret o específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.
g. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
h. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
i. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
j. No haver estat sancionada per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions molt greus en els termes i terminis prevists en el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
Segon. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes d'entitats del tercer sector social de les Illes Balears destinats al desenvolupament d'itineraris d'atenció social i de cobertura de necessitats bàsiques dirigits a fomentar la inclusió social de dones que exerceixen la prostitució i de joves que es dediquen a la venda ambulant no autoritzada.
Tercer. Bases reguladores
Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març).
Quart. Quantia
L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d'1.974.011,68 euros (un milió nou-cents setanta quatre mil onze euros amb seixanta vuit cèntims), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Any |
Import |
Partida pressupostària |
---|---|---|
2024 |
987.005,84 € |
17501.313J01.48000.00 FF 19213 |
2025 |
987.005,84 € |
17501.313J01.48000.00 FF 19213 (o l'alternativa corresponent) |
Aquesta convocatòria pot estar cofinançada en un 60 % pel FSE+ en el marc del Programa de les Illes Balears per al període 2021-2027.
Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta especificada al punt 12.3, per mitjans electrònics, a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Sisè. Altres dades
Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el termini de 24 mesos comprès entre l'1 de desembre de 2024 i el 30 de novembre de 2026. Per motius atribuïbles a la tramitació administrativa, o per raons organitzatives de l'entitat, la data límit d'inici dels projectes pot ajornar-se fins al dia 15 de gener de 2025.
Palma, en la data de la signatura electrònica (31 d'octubre de 2024)
La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover