Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 722830
Aprovació definitiva del Reglament de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià de l'estratègia de promoció de la salut i prevenció del sistema nacional de salut
En sessió ordinària celebrada pel Ple Municipal en data 22 de març de 2024 es va adoptar acord pel qual es va aprovar inicialment el Reglament de la mesa de coordinació intersectorial de Calvià.
Durant el període d'informació pública no hi va haver reclamacions o al·legacions, però es van detectar errades. Una vegada informades, conforme al que s'estableix en l'article 102 d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim local de les Illes Balears, el Ple de l'Ajuntament, mitjançant acord de 26 de setembre de 2024, va resoldre aprovar definitivament el Reglament de la mesa de Coordinació Intersectorial, amb les modificacions estimades en el citat acord.
Es publica el text íntegre del Reglament en compliment del que disposa l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal y de Règim Local de les Illes Balears, en relació a l'article 113 de la referida Llei, a l'efecte de la seva entrada en vigor.
Contra el present acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciós Administrativa del Tribunal Superior de Justícia dels Illes Balears en el termini de dos mesos, a comptar des del dia de la publicació del
present edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
REGLAMENT DE LA MESA DE COORDINACIÓ INTERSECTORIAL DE CALVIÀ
Article 1. Es crea la Mesa de coordinació intersectorial al municipi de Calvià a data de XX de XXXX de 2024, com a instrument per guanyar salut i concretar les accions de l'Estratègia per a la seva implementació local.
Article 2. La Mesa és l'instrument per avançar en salut i equitat a totes les polítiques. La funció primordial de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià és la contextualització, desenvolupament, coordinació, seguiment i avaluació de la implementació de l'Estratègia al seu territori.
Article 3. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià està formada per:
1. Presidència: Batle o persona a qui delegui
2. Secretaria Municipal: Secretari de l'Ajuntament o persona a qui delegui.
Secretaria Tècnica: la persona que ocupi el lloc de coordinadora de la implementació local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció.
3. Membres: Els responsables representats per les següents àrees seran com a mínim:
La forma de determinar els membres tècnics que formaran la mesa serà a proposta dels responsables de cada àrea i es donarà compte a la següent convocatòria de la mesa. Es procedirà de la mateixa manera en el cas de fer algun canvi d'alguns dels membres.
En cas que algun membre no hi pugui assistir, haurà de comunicar la suplència a la Secretaria tècnica de la mesa.
A les reunions de la mesa podran ser convidats a participar per períodes limitats les persones/professionals que per raó dels treballs previstos puguin contribuir als objectius.
La mesa pot decidir la conveniència de l'assistència de nous membres externs a l'ajuntament, si es considera que la seva aportació pot ajudar en la implementació de l'estratègia.
Article 4. Els objectius d'aquesta mesa intersectorial són:
1. Avançar i desenvolupar intervencions en salut i equitat a totes les polítiques.
2. Crear el Mapa d'Actius de Calvià (d'ara endavant MAC) com a acció clau i actualitzar-lo anualment perquè estigui a la disposició dels centres de salut, així com de la ciutadania.
3. Realitzar accions transversals com la coordinació entre administracions, integració d'equitat a les accions municipals, participació social i seguiment i monitorització.
4. Totes les accions s'aniran adaptant i contextualitzant les accions a la realitat local.
5. Proposar inversions per millorar el municipi en relació amb la salut.
6. Buscar fonts de finançament per a programes o inversions que ajudin a fomentar un estil de vida saludable.
Article 5. Són funcions de la presidència:
1. Dirigir la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià i ostentar-ne la representació.
2. Convocar i presidir les sessions de la Mesa.
3. Visar les actes i disposar el compliment dels acords.
4. Sol·licitar, en nom de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià, la col·laboració que estimi pertinent a institucions, autoritats, organismes, entitats, associacions i particulars.
5. Totes les altres que siguin pròpies de la seva condició de Presidència i així l'estableixi la Mesa.
Article 6. Són funcions de la secretaria:
6.1. Pel que fa a les funcions de la Secretaria Municipal de la mesa, seran totes aquelles relacionades amb les qüestions que l'afectin directament segons l'art. 3.2 RD 128/2018.
6.2. Pel que fa a la Secretaria tècnica de la mesa, les funcions seran:
1. Promoure, coordinar i dinamitzar la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià.
2. Fixar l'ordre del dia de les sessions de la Mesa, tenint en compte les peticions que poguessin formular els seus membres en la forma que s'estableix.
3. Estendre les actes de les sessions, autoritzant-les amb la signatura i el vistiplau de la presidència i donar el curs corresponent als acords que s'adoptin.
4. Custodiar la documentació de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià, posant-la a disposició dels seus òrgans i dels membres de la comissió quan li fos requerida.
5. Proposar el pla de treball de la implementació local que especificarà les tasques i les persones responsables.
6. Totes les altres que siguin inherents a la seva condició de secretaria tècnica.
Article 7. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià està integrada per la totalitat dels seus membres, sota la direcció de la presidència i assistida per la secretaria tècnica, ajustant-se en el seu funcionament a les normes següents:
1. Funcions de la Mesa:
2. Drets a desenvolupar per la mesa:
3. Deures a desenvolupar per la mesa:
a. Participar de manera activa amb la mesa, fent propostes i lliurant la documentació requerida amb la finalitat d'avançar en l'estratègia.
b. Lliurar la documentació que li sigui requerida en el termini establert.
c. Assistir a les reunions de caràcter ordinari i extraordinari. En cas de no poder assistir, delegar en algun membre del seu equip.
4. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià es reunirà almenys amb caràcter ordinari semestralment, i amb caràcter extraordinari quan ho convoqui la presidència.
5. Les normes de funcionament de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià són:
6. Podrà ser objecte de deliberació qualsevol assumpte no inclòs a l'ordre del dia sempre que compti amb la seva aprovació per majoria absoluta.
7. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià aprovarà el pla de treball, el seu cronograma, i en realitzarà el seguiment així com dels acords que s'assoleixi a la Mesa.
8. La Mesa presentarà un informe anual d'activitats al ple de l'Ajuntament de Calvià i emplenarà el full de seguiment de la implementació local que enviarà als responsables de la implementació de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció a nivell autonòmic i nacional.
9. La Mesa establirà la manera de donar visibilitat a la feina que ha realitzat davant la població mitjançant la difusió de la celebració de la mesa a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià, la pàgina web de l'Institut Calvianer d'Esports (ICE) i de les xarxes socials.
Article 8. Participació ciutadana a la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià:
En aquest cas, per a la participació ciutadana a la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià, la persona interessada haurà de sol·licitar per registre oficial una sol·licitud de participació, emplenant el model annex 1 que s'adjunta, en un termini màxim de tres dies hàbils abans de la celebració de la mesa.
Per a la participació a les taules de treball per a l'elaboració del MAC, la ciutadania interessada haurà d'emplenar un full d'inscripció en línia per a la zona on resideix. Des de l'Ajuntament de Calvià es farà la difusió pertinent perquè pugui arribar a la totalitat de persones del municipi, a través de:
Article 9. La durada de la Mesa estarà lligada a la implementació local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció, però, en cada canvi de legislatura es podran establir els canvis convenients decidint les pròrrogues que es considerin oportunes.
Article 10. L'exercici del càrrec pels membres de la mesa no serà remunerat i formarà part de les funcions de la seva activitat professional.
Article 11. El cessament del càrrec, si es realitza abans de la dissolució de la mesa, es pot deure a:
1. Proposta dels qui en van promoure el nomenament.
2. Dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en què es raonin els motius.
3. Per malaltia que incapaciti per a l'exercici del càrrec.
4. Per mort.
5. Per altres causes justificades.
6. Incapacitat o inhabilitació per a l'exercici de càrrec públic declarada per sentència judicial ferma.
7. Per haver estat condemnat per delicte dolós.
8. Per inassistència reiterada a les sessions de la Mesa, a un màxim de 3.
Article 12. Tota vacant a la Mesa haurà de ser coberta per un nou membre que reuneixi les característiques del lloc vacant. Les vacants que es produeixin seran cobertes a proposta de la institució o col·lectiu que va proposar al titular de la vacant.
Article 13. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià podrà constituir comissions o grups de treball de què podran formar part altres integrants pel seu especial coneixement, vinculació o interès en la matèria objecte de la Mesa, o demanar la col·laboració puntual d'experts per tractar temes específics de competència de la Mesa. Els grups de treball reportaran a mesa les seves activitats i propostes raonades, en els terminis que s'estableixen.
Article 14. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià podrà demanar la col·laboració de persones expertes entre persones amb especial preparació i experiència reconeguda en l'àmbit de la consulta.
(Signat electrònicament: 31 d'octubre de 2024)
El tinent de batle, delegat d'Economia, Contractació i Esports de l'Ajuntament de Calvià Francisco Javier Tascón Piña