Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 720210
Resolució del director gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, el lloc de supervisor/a d’Unitat de Cures Intensives
Antecedents
1. A la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca, hi ha un lloc vacant de supervisor/supervisora de la Unitat de Cures Intensives, que cal cobrir.
2. El dia 2 de setembre de 2024 la directora de Recursos Humans del Servei de Salut, a petició del director gerent de l'Hospital Comarcal d'Inca, va autoritzar la convocatòria de la prefectura, sempre i quan hagués una vacant a la data d'inici del procediment, fet que es produeix a la data de la signatura d'aquesta resolució.
Fonaments de dret
1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
3. El Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.
4. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.
5. Reial decret 521/1987,. de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament dels hospital gestionats per l'Institut Nacional de la Salut.
6. Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 2 de febrer de 2017 sobre ocupació de prefectures del àrea de gestió, prefectures de servei o de secció assistencials o supervisions.
7. La Resolució de la consellera de Salut per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública per proveir, pel sistema de lliure designació, un lloc de feina de Supervisor/a d'Unitat del Servei de Cures Intensives corresponent a la plantilla orgànica de l'Hospital Comarcal d'Inca.
2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu, que figuren en l'annex1.
3. Aprovar el model de sol·licitud per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria que figura en l'annex 2.
4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es) i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques , en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
(Signat electrònicament: 30 d'octubre de 2024)
El director gerent Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) (Francisco Ferrer Sancho)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Identificació del lloc de feina objecte de la convocatòria
Denominació
La denominació del lloc a cobrir és: Supervisor/a d'Unitat de Cures Intensives de l'Hospital d'Inca.
Característiques generals
El règim jurídic del lloc de treball en qüestió és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i les disposicions que la despleguen.
Funcions
La persona que ocupi el lloc de feina, tindrà les responsabilitats previstes en l'article 26 del Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament dels hospitals gestionats per l'Institut Nacional de la Salut, relatives al funcionament correcte de la unitat i de l'activitat del personal a ells adscrits, així com la custòdia i utilització adequada dels recursos materials que tinguin assignats.
2. Requisits
2.1. Tenir la condició de personal estatutari fix sanitari del subgrup A.2.
2.2. Estar en la situació de servei actiu en alguna institució sanitària dels serveis de salut o en centres i serveis sanitaris de l'Administració General de l'Estat.
Aquests requisits s'han de complir el últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins ala presa de possessió. L'acreditació s'ha de fer per mitjà de còpia autèntica de la documentació oportuna en el moment de presentar la sol·licitud.
3. Presentació de sol·licitud
3.1. Per participar a la convocatòria cal presentar la sol·licitud seguint el model que figura en l'annex 2.
3.2. Aquesta sol·licitud, adreçada a l'òrgan convocant, s'ha de presentar en el termini de (20) vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La sol·licitud i la resta de documentació es poden presentar en el registre de l'Hospital Comarcal d'Inca o per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació a la unitat de recursos humans de l'Hospital Comarcal d'Inca per correu electrònic a l'adreça recursoshumans@hcin.es.
Les persones que participin al procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.
4. Documentació a aportar amb la sol·licitud
Les persones aspirants han de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació que es relaciona a continuació:
a. Còpia autèntica del document nacional de identitat, o NIE, en el seu cas
b. Còpia autèntica del nomenament de personal estatutari sanitari fix.
c. Currículum professional del candidat, degudament acreditat per mitjà de la documentació original.
d. Projecte de gestió de millora o implementació en la Unitat de Cures Intensives (UCI), orientat a l'optimització dels processos assistencials i a la millora de la qualitat de les cures i del benestar del pacient i dels professionals. Les principals àrees d'intervenció inclouen: millora de la seguretat del pacient a la UCI, reducció de pràctiques de poc valor, implementació d'un programa educatiu per a les famílies dels pacients ingressats a la UCI, conegut com “Escola de famílies”, desenvolupament d'una consulta post UCI, i millora de la cura dels professionals a la UCI. Tot i que no és indispensable que el projecte es limiti a aquestes àrees, es valorarà positivament que ho faci.
L'acreditació dels mèrits s'ha d'efectuar mitjançant còpia autèntica.
5. Valoració
5.1. El procés de selecció es basarà en la presentació i exposició pública del projecte tècnic de gestió de la Unitat de Cures Intensives, davant el Comitè Assessor i amb una durada màxima de 60 minuts, a l'efecte de valorar els mèrits al·legats i l'adequació, així com la idoneïtat i els coneixements dels aspirants per prestar les funcions pròpies del lloc convocat.
Es valoraran el següents aspectes:
a. Claredat en l'exposició, concreció i factibilitat.
b. Caràcter multidisciplinar: capacitat de tenir en compte la importància dels diferents actors del procés, que puguin tenir influència en ell, tant per capacitat d'aportar valor, com per ser aliances necessàries o un potencial bloqueig.
c. Capacitat per identificar estratègies de monitoratge de la millora i/o l'impacte de la innovació o canvi.
d. Capacitat per superar les potencials tensions entre equips de treball diferents.
5.2. L'aspirant ha de presentar, en el moment de l'exposició i per acompanyar-la, tota la documentació que estimi convenient, i se li permetrà que empri una presentació audiovisual de suport.
5.3. L'òrgan convocant designarà com a Comitè Assessor per avaluar el projecte tècnic de gestió d'aquesta convocatòria a:
President titular: Javier Lopez Rodríguez
President suplent: Zaira Rodríguez Cuadrado
Vocal titular: Catalina Feliu Roig
Vocal suplent: Antonia Maria Cortes Got
Secretària titular: Francisca Magdalena Fiol Amengual
Secretària suplent: Margarida Llompart Cerda
6. Resolució de la convocatòria
6.1. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds i una vegada que l'òrgan competent hagi verificat que els aspirants compleixen els requisits i altres especificacions exigides en aquesta convocatòria, es publicaran en el web del Servei de Salut i la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca les llistes provisionals d'admesos i exclosos del procediment, concretant la causa de la seva exclusió.
6.2. Els aspirants disposaran llavors d'un termini de deu (10) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per formular reclamacions contra aquesta resolució i esmenar les deficiències que n'hagin provocat l'exclusió. La reclamació presentada s'ha d'entendre rebutjada si l'aspirant no figura com a admès a la llista definitiva.
6.3. Vençut el termini que s'estableix en el punt precedent, es publicaran en el web del Servei de salut i la Intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca les llistes definitives d'admesos i d'exclosos.
6.4. Un cop finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la Comissió de Valoració elevarà a l'òrgan competent una llista dels aspirants que compleixin els requisits i superin les altres especificacions exigides en aquesta convocatòria.
6.5. L'òrgan competent nomenarà la persona que consideri més adequada per al lloc convocat o declararà deserta la convocatòria —per mitjà d'una resolució motivada— si no hi ha cap aspirant idoni per ocupar el lloc.
6.6. De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, el lloc convocat pot ser declarat desert si es considera que no hi ha concorregut cap persona aspirant idònia per ocupar-lo.
6.7. Un cop avaluats els candidats, l'òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada, que es publicarà de la mateixa manera que aquesta convocatòria. Contra aquesta resolució es poden interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
7. Nomenaments
7.1. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que tengui la plaça estatutària fixa al mateix centre que el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, seguirà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria al centre.
7.2. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que tengui la plaça estatutària fixa en un altre centre del Servei de Salut, ocuparà directament el lloc de feina convocat al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte a la plaça estatutària fixa.
7.3. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari en un altre servei de salut o administració sanitària, ocuparà directament el lloc de feina convocat al centre de destinació i quedarà, respecte a la seva plaça estatutària fixa, en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable.
7.4. Si és nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de funcionària de carrera o de personal laboral fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o en una altra administració sanitària, passarà a ocupar directament el lloc de feina al centre de destinació i quedarà, respecte del seu lloc o plaça d'origen, en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable a l'administració d'origen.
8. Presa de possessió
L'adjudicatari/a ha de prendre possessió del lloc dins el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la data de publicació de la resolució de nomenament.
ANNEX 2 Model de sol·licitud
Destinació |
Direcció de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca |
Codi DIR3 |
|
Dades personals del sol·licitant |
|||||||
Núm. doc . identitat |
|
Nom |
|
||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||||
Adreça postal |
|
||||||
Codi postal |
|
Localitat |
|
||||
Província |
|
Estat |
|
||||
Adreça electrònica |
|
Telèfon |
|
Dades professionals del sol·licitant |
|
Especialitat |
|
Categoria |
|
Centre on presta serveis |
|
Dades de la convocatòria |
|||
Lloc de feina |
Supervisor/a Unitat Cures Intensives |
||
Gerència |
Hospital Comarcal d'Inca |
||
Núm. BOIB |
|
Data del BOIB |
|
SOL·LICIT:
Ser admès/admesa com a candidat/candidata a la convocatòria a què es refereix aquesta sol·licitud.
Lloc i data
.................................................................
[Rúbrica]
Documentació que s'adjunta a la sol·licitud
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
|
14 |
|
15 |
|
16 |
|
17 |
|
18 |
|
19 |
|
20 |
|
Informació bàsica sobre protecció de dades personals
El responsable del tractament de les seves dades personals és Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca, en Carretera vella de Llubí, s/n 07300 Inca.
Les vostres dades personals seran tractades amb la finalitat de la selecció de personal i provisió de llocs de feina, promoció, oposicions i concursos públics. Les seves dades personals seran incorporats en l'activitat de tractament «Selecció i provisió de personal».
Teniu dret a oposar-vos al tractament de les vostres dades i a limitar-lo, i també a accedir, rectificar i suprimir les dades i exercir el dret a la portabilitat. A més, teniu dret a presentar una reclamació davant una autoritat de control.
Per exercir aquests drets heu de presentar una sol·licitud per escrit a Servei d'Admissió de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca, en Carretera vella de Llubí, s/n 07300 Inca.
La Delegació de Protecció de Dades del Servei de Salut de les Illes Balears té la seu a la Direcció de Gestió i Pressuposts (c/ de la Reina Esclaramunda, 9. 07003 Palma). L'adreça electrònica de contacte és dpd@ibsalut.es.
Si vol obtenir més informació sobre el tractament de les seves dades personals, la podeu trobar en l'apartat «Registre d'activitats de tractament» de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca del portal web del Servei de Salut (Registre d'activitats de tractament (RAT) de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca - IB-SALUT | Servei de Salut de les Illes Balears (ibsalut.es)).