Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 720110
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2024 als ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 794195

https://webpub2.igae.hacienda.gob.es/teseonet/convocatoria/detalle?id=995755

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 30 d'octubre de 2024, ha aprovat el següent acord:

“El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, va aprovar l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

Atès que és necessari que els ajuntaments de Mallorca disposin de fons econòmics suficients per poder assumir, amb la menor incidència pressupostària, les obligacions imposades per la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals.

Mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria s'inicia el procediment de concessió de les subvencions per dur a terme actuacions destinades al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals.

Les actuacions que es podran finançar amb aquestes subvencions seran les següents:

  • Les despeses derivades de la recollida d'animals extraviats i abandonats i el seu allotjament en un centre de protecció animal.
  • Les despeses derivades de la cura dels animals desemparats els titulars dels quals no puguin atendre'ls degut a situacions de vulnerabilitat.
  • Les despeses derivades de pagaments realitzats a centres públics de protecció animal per el compliment de les obligacions establertes a l'article 23 de la Llei 7/2023.
  • Les despeses derivades de l'atenció sanitària dels moixos comunitaris.
  • Les despeses derivades de l'establiment o execució de protocols d'actuació per a casos de colònies felines en ubicacions privades.
  • Les despeses d'implementació de campanyes de formació i informació a la població dels programes de gestió de colònies felines que s'hagin implantat en el terme municipal.
  • Les despeses d'establiment i execució de plans de control poblacional dels moixos comunitaris. Concretament es centraran en les següents actuacions previstes a l'article 39 lletra f) de la Llei 7/2023:

1. Mapeig i cens dels moixos del terme municipal.

2. Programes d'esterilització dels moixos mitjançant la intervenció de manescal habilitat.

3. La desparasitació, vacunació i identificació obligatòria mitjançant microchip.

4. Protocols de gestió de conflictes veïnals.

  • Les despeses derivades de les tasques d'inspecció establertes a l'art. 66 de la Llei 7/2023.

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els Ajuntaments de Mallorca, excepte l'Ajuntament de Palma.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria els Ajuntaments de Mallorca en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de dia 4 d'agost de 2018).

Les actuacions que es podran subvencionar amb aquesta convocatòria seran les realitzades i abonades entre el 29 de setembre de 2023 i la data de finalització del termini per la presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.

Es destina la quantia total de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2024, i amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 94310 46201, RC número d'operació: 220240020814.

El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria de conformitat amb l'art. 28.1 lletra m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació a la base 24.4 de les d'execució del pressupost de 2024.

Així mateix, correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord amb el que disposa l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Atès que aquesta convocatòria de subvencions està prevista al Pla Estratègic de Subvencions 2024.

Atesa la memòria justificativa de la convocatòria de subvencions del director insular de Desenvolupament Local.

Atès l'informe jurídic emès per la cap del Servei de Desenvolupament Local.

Atès l'informe de fiscalització prèvia de conformitat de la Intervenció delegada de la Misericòrdia.

Per tot això, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local fa al Consell Executiu la següent proposta d',

ACORD

Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2024 als ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals.

Segon. Autoritzar una despesa per un import de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2024, i amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 94310 46201, RC núm. operació: 220240020814.

Tercer. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:

  • Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
  • Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
  • Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
  • Autorització per a l'obtenció de dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca (Annex IV)
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).
  • Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex VI).
  • Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex VII).
  • Certificació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social, d'acord amb l'art. 48.4 de la vigent Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca (Annex VIII).

Quart. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”

Palma, a la data de la signatura electrònica (30 d'octubre de 2024)

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Art. 35.2 g) Llei 4/2022, 28 de juny de Consells Insulars BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) Diego de la Fuente Rama

Convocatòria de subvencions 2024 als ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es duu a terme en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm.. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm.. 96, de 4 d'agost de 2018).

L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar ajuts econòmics als ajuntaments de Mallorca perquè puguin fer front a l'increment d'obligacions que els atribueix, en matèria de protecció i benestar animal la Llei 7/2023, de 28 de març, amb la finalitat que disposin de fons econòmics i puguin assumir amb la menor incidència pressupostària possible les noves obligacions imposades per la Llei, així com garantir el compliment efectiu de les mateixes.

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca.

Per acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments no hauran d'incórrer en alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm.. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm.. 96, de 4 d'agost de 2018).

Queda exclòs d'aquesta Convocatòria el municipi de Palma i el seu Ajuntament.

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions que es podran finançar amb aquestes subvencions seran les destinades al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals, i entre elles, les següents:

  • Les despeses derivades de la recollida d'animals extraviats i abandonats i el seu allotjament a un centre de protecció animal.
  • Les despeses derivades de la cura dels animals desemparats o els titulars de les quals no puguin atendre-les a causa de situacions de vulnerabilitat.
  • Les despeses derivades de pagaments efectuats a centres Públics de protecció animal per al compliment de les obligacions establertes a l'article 23 de la Llei 7/2023.
  • Les despeses derivades de l'atenció sanitària dels gats comunitaris
  • Les despeses derivades de l'establiment o execució de protocols d'actuació per a casos de colònies felines en ubicacions privades.
  • Les despeses d'implementació de campanyes de formació i informació a la població dels programes de gestió de colònies felines que s'hagin implantat en el terme municipal.
  • Les despeses d'establiment i execució de plans de control poblacional dels moixos comunitaris. Concretament es centraran en les següents actuacions fixades a l'art. 39 lletra f) de la Llei 7/2023:

1r Mapatge i cens dels gats del terme municipal.

2n Programes d'esterilització dels moixos mitjançant la intervenció de veterinari habilitat.

3r La desparasitació, vacunació i identificació obligatòria mitjançant microxip.

4t Protocols de gestió de conflictes veïnals.

  • Les despeses derivades de les tasques d'inspecció establertes per l'art. 66 de la Llei 7/2023.

Les actuacions que es podran subvencionar amb aquesta convocatòria seran aquelles realitzades i abonades<A[abonades|adobades]> entre el 29 de setembre de 2023 i la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable no pot ser superior al valor de mercat.

4.- Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb càrrec al pressupost 2024 i amb càrrec de l'aplicació pressupostària 65 94310 46201, RC núm. operació: 220240020814.

La concessió de les subvencions és condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions i la resta de normativa aplicable. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Així mateix, són compatibles amb altres ajuts i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100% de l'import sol·licitat subvencionable

6.- Règim de concessió

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència NO competitiva d'acord amb l'article 17.2 de l'Ordenança General de Subvencions, una vegada els ajuntaments hagin presentat la sol·licitud i la resta de documentació del punt 8 en el registre general del Consell de Mallorca. D'aquesta manera seran subvencionades fins a esgotar el total del crèdit assignades per la convocatòria totes aquelles sol·licituds completes que compleixin els requisits que s'estableixen i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

D'acord amb el nombre d'actuacions sol·licitades, una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, el Consell de Mallorca concedirà una subvenció fins al 100% del cost de les despeses de manteniment amb un màxim global de fins a tres-cents mil euros (300.000,00 €)

En el supòsit que el crèdit pressupostari no arribi per a la satisfacció del 100% de la despesa justificada per part de les entitats sol·licitadores, es realitzarà el sumatori de la totalitat de les esmentades despeses justificades i s'atorgarà en cada municipi la part proporcional corresponent del crèdit pressupostari aprovat (300.000,00 €).

En el supòsit que el sumatori de la totalitat de les despeses justificades no esgoti el crèdit assignat revertirà en l'aplicació pressupostària.

Ja que la presentació de la sol·licitud implica la justificació de les despeses de l'actuació objecte de subvenció, aquesta derivarà en el reconeixement de l'obligació.

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per presentar la documentació prevista en el punt següent serà de quinze (15) dies hàbils a explicar a partir de l'endemà la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Les instàncies s'han de presentar telemàticament en el registre electrònic general del Consell de Mallorca.

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona que el sol·licita, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

Cada Ajuntament presentarà una única sol·licitud en la qual indicarà les actuacions dutes a terme amb la documentació exigida en aquest apartat.

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).

Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:

  • Informe d'un tècnic municipal de les actuacions sol·licitades i compreses en la base 3 d'aquesta convocatòria, amb avaluació i valoració de les mateixes.
  • Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
  • Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
  • Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca. (Annex IV)
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).
  • Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau de l'alcalde/alcaldessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria i que l'actuació subvencionada compleix amb tota la normativa vigent i té totes les llicències i permisos necessaris, segons el model que figura com a Annex VI d'aquesta convocatòria.
  • Un informe, segons el model que figura com a Annex VII d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
  • La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
  • Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura. I que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de l'acabament del termini de justificació.
  • Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

  • Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
  • Que els treballs<A[treballs|feines]> realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
  • Que les despeses corresponen sense cap dubte a les actuacions objecte de subvenció.
  • Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
  • Que, si procedeix, respecte a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF en l'Agència Tributària.
  • Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents, d'acord amb l'establert a l'art. 48.4 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Annex VIII)

9.- Òrgan<A[Òrgan|Orgue]> instructor i procediment de concessió de les subvencions

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor és la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes en l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor pot requerir a les entitats sol·licitadores els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, s'enviarà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

La concessió es realitzarà a través d'un procediment de concurrència no competitiva en el qual la quantia màxima de la subvenció ve predeterminada en l'apartat sisè d'aquesta convocatòria. Els ajuntaments hauran d'acreditar en presentar la seva sol·licitud l'existència d'una sèrie de despeses relacionades amb les actuacions esmentades en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria, realitzades entre l'1 de gener de 2024 i la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, degudament justificades a través de les factures emeses en legal forma.

El Consell Executiu és l'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per aprovar aquesta convocatòria d'acord amb l'article 28.1 lletra m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació amb la base 24.4 de les d'execució del pressupost de 2024.

Correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord al disposat a l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

10.- Pagament de la subvenció

El termini màxim per ordenar el pagament de la subvenció serà fins al 31 de desembre de 2024, posteriorment a la justificació per part dels ajuntaments de les despeses subvencionables.

Per a això el beneficiari haurà d'haver acreditat estar al corrent de les obligacions tributàries con l'Estat, el Consell de Mallorca i la Seguretat Social.

 

​​​​​​​11.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments als quals se les ha concedit les subvencions estaran obligats a:

  • Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat i no consignades a la sol·licitud.
  • Complir la resta d'obligacions que es preveuen a l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovat per acord de ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.. 21, de dia 18 de febrer de 2017).

 12.- Principis generals i criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons els següents criteris objectius:

1) l'existència d'unes despeses relacionades amb el compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març de protecció dels drets i el benestar dels animals.

2) que les actuacions s'hagin realitzat entre el 29 de setembre de 2023 i la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.

3) que s'acrediti documentalment que les despeses coincideixen amb les actuacions descrites en la convocatòria aportant una relació d'aquests, indicant que deriven de les mateixes amb els justificants de pagament corresponents.

Així mateix, d'acord a l'art. 3 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del sector públic, s'hauran de respectar els principis següents:

  • Servei efectiu als ciutadans.
  • Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans.
  • Participació, objectivitat i transparència de l'actuació administrativa.
  • Racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió.
  • Bona fe, confiança legítima i lleialtat institucional.
  • Responsabilitat per la gestió pública.
  • Planificació i direcció per objectius i control de la gestió i avaluació dels resultats de les polítiques públiques.
  • Eficàcia en el compliment dels objectius fixats.
  • Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans a les finalitats<A[finalitats|finals]> institucionals.
  • Eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
  • Cooperació, col·laboració i coordinació entre les Administracions Públiques.

13- Revocació

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

14.- Normativa supletòria

En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la normativa següent:

  • la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera;
  • la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local;
  • el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local;
  • la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;
  • el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març;
  • la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques;
  • la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic;
  • la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic;
  • la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars;
  • Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals.
  • el Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa<A[desplega|desenvolupa]> la Llei general de subvencions;
  • el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19/07/2018);
  • l'Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 2 de maig de 1995 (BOIB núm.. 100, de 10/08/1995);
  • l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.. 21, de 18/02/2017 i BOIB núm.. 96, de 04/08/2018);
  • Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de data 10 de juliol de 2023 pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106 de 29/07/2023)
  • les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca
  • el Pla estratègic de subvencions del Consell de Mallorca;
  • i la resta de la normativa que sigui d'aplicació.

15.- Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en la via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des de l'endemà en aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà en el de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.

No obstant això, l'anterior, es pot interposar, si és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

16.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB.

 

 ANNEX I  SOL·LICITUD

Sr./Sra.________________________________________________________________, com a batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament de_________________________________ amb CIF________________

EXPOSA:

Que ha tingut coneixement de la convocatòria de subvencions 2024 als Ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i del benestar dels animals.

Que la Corporació que presideix es vol acollir aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.

Que, de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

I. - Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les actuacions que es detallen:

- ....................................................................................................................................................

- ....................................................................................................................................................

- ....................................................................................................................................................

- ....................................................................................................................................................

- ....................................................................................................................................................

 

..............................., en la data de la signatura electrònica

 

SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA

* Es poden sol·licitar el nombre d'actuacions que siguin necessàries

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D'AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L'ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 04 d'agost de 2018)

El/La Sr. /Sra. ....................................... batle/ssa de l'Ajuntament de ..................., compareix davant del/la Secretari/Secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l'Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 04 d'agost de 2018); per tant, no hi ha cap impediment per ser beneficiari de les subvencions 2024 als Ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i del benestar dels animals.

I perquè consti davant del Consell de Mallorca el firma.

............................, en la data de la signatura electrònica

davant de mi,                            El/La Secretari/Secretària de la Corporació         

 

ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

Sr./Sra._____________________________________________________________________ 

batle/ssa president/a de l'Ajuntament de___________________ amb domicili en

________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a efectes de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l'Ajuntament de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).

2. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.

4. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca realitzo la present declaració.

.................................., en la data de la signatura electrònica

 

ANNEX IV MODEL D'AUTORITZACIÓ PER A L'OBTENCIÓ DE DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, AMB LA TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL I AMB EL CONSELL DE MALLORCA.

Sr./Sra._____________________________________________________________________

Alcalde/sa President/a de l'Ajuntament __________________ amb domicili en ______________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

AUTORITZA perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca realitzo la present autorització.

 

ANNEX V DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE núm. 202, de 22 d'agost de 2016).

 Sr./Sra.____________________________________________________________________ batle/ssa president/a

de l'Ajuntament de ______________ amb domicili en __________________________________________________

actuant en representació de la Corporació,

DECLARO

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22 d'agost de 2016), l'Ajuntament de ____________________________________________ amb NIF: ______________________ no ha estat sancionat o condemnat en els tres últims anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries a raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca, realitzo la present declaració.

.........................., en la data de la signatura electrònica

 

ANNEX VI CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2024 als Ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i del benestar dels animals, per import de ................................................................... per dur a terme la/les següent/s actuació/ns:

- .........................................................................................................................................

- .........................................................................................................................................

- .........................................................................................................................................

- .........................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complert la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.

Que l'actuació subvencionada compleix tota la normativa vigent i té totes les llicències i permisos necessaris

I, perquè consti als efectes previstos a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. alcalde/Sra. alcaldessa.

.........................., en la data de la signatura electrònica

Vistiplau             EL BATLE/LA BATLESSA     

 

ANNEX VII INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.

El/La Sr. /Sra. ..........................................................., com a Interventor/a de l'Ajuntament de ............................................................................., d'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de ...................................., en el marc de la convocatòria de subvencions 2024 als Ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i del benestar dels animals, ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la/les següent/s actuació/ns:

- ..................................................................................................................................................

- ..................................................................................................................................................

- ..................................................................................................................................................

- ..................................................................................................................................................

per un import total de ..............................................

Que l'activitat/és subvencionada/es abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complert la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a la/s activitat/és objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:

Data factura

Núm.. Factura

NIF

Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la

factura

Data pagament de la factura

Data

reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

Així mateix, DECLARA (1):

Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

1) Marcar amb una creu l'opció que correspongui.

També DECLARA:

 □ Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció/ingrés d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

 □ Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

 □ Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.

 □ Que els treballs<A[treballs|feines]> realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

 □ Que l'actuació subvencionada compleix tota la normativa vigent i té totes les llicències i permisos necessaris

I perquè així consti, jo, com interventor/a de l'Ajuntament, expedeixo aquest document en ............................., en la data de la signatura electrònica. 

 

ANNEX VIII CERTIFICACIÓ D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL, D'ACORD AMB L'ART. 48.4 DE LA VIGENT ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA.

El/La Sr. /Sra. ......................................................................................, secretari/secretària de

l'Ajuntament de ................................................................

CERTIFICA: que, d'acord amb el previst a l'article 48.4 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), i els articles concordants del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'Ajuntament ............................................ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb el Consell de Mallorca, i amb la Seguretat Social.

I perquè així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte del reconeixement d'obligació econòmica de la convocatòria de subvencions 2024 als Ajuntaments de Mallorca per al compliment de les obligacions derivades de la Llei 7/2023 de 28 de març de protecció dels drets i el benestar dels animals expedeixo aquest certificat per ordre i amb el vistiplau del/la Sr. Batle/Sra. Batlessa.

 

............................., en la data de la signatura electrònica.