Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 720062
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions corresponent als Serveis Corporatius del Servei de Salut (especialista en comunicacions)
Antecedents i consideracions jurídiques
1.L'article 9 i els següents de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, modificats pel Reial decret llei 12/2022, de 5 de juliol, regulen les causes per a efectuar nomenaments de personal estatutari temporal. D'altra banda, l'article 33.1 disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat a la selecció, que s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat, i s'han d'haver negociat prèviament en la mesa corresponent.
2.L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 i publicat en el BOIB núm. 80, de 21/06/2022) estableix procediments especials de selecció; en particular, el punt 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i l'especificitat d'aquesta ho requereixin.
3.Com a requisit previ a l'inici del procés de selecció, cal adjuntar l'informe justificatiu oportú, en el qual s'han de descriure les característiques especials de la plaça o places que cal cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. El 24 de setembre de 2024, el subdirector de Transformació, Innovació i Salut Digital dels Serveis Corporatius va emetre aquest informe justificatiu.
4.En virtut del punt 1.b) —en relació amb el punt 3.d)— de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023), el director general del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal de les categories professionals de personal estatutari de gestió i serveis que figuren en els punts 26 i 27 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022. En conseqüència, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears ha de dictar una resolució per aprovar la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual s'ha d'identificar la plaça o places que cal cobrir, obrir un termini de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds, determinar la composició de la Comissió de Selecció i el barem de mèrits que es valoraran i oferir informació sobre la prova teoricopràctica que els candidats han de superar. Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i en el web del Servei de Salut.
5.De conformitat amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català a l'àmbit de la funció pública, els aspirants d'aquest procés de selecció han d'acreditar el nivell de coneixement de català establert en les bases d'aquesta convocatòria.
6.Pel que fa a la valoració del mèrit de coneixements de català, hi és aplicable l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023 pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 i publicat en el BOIB núm. 173, de 23 de desembre del 2023.
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procés especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions corresponent als Serveis Corporatius del Servei de Salut, a l'empara del que disposa el punt 26 de l'Acord regulador de selecció de personal temporal.
2.Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.
3.Aprovar el model de prova teoricopràctica, que figura en l'annex 2.
4.Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que figura en l'annex 3.
5.Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'annex 4.
6. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el BOIB i en el web del Servei de Salut.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, signat electrònicament: 30 d'octubre de 2024
El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions corresponent als Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears, a l'empara del punt 26 de l'Acord regulador de la selecció de personal temporal. Les característiques especials de la plaça que cal cobrir i les funcions que s'han d'acomplir —a més de les generals de la categoria— són les següents:
a) Plaça oferta: tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions (especialista en comunicacions).
b) Categoria: tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions.
c) Funcions: les pròpies de la categoria, entre d'altres les que s'indiquen a continuació específiques de la plaça oferta:
‒Implementar xarxes locals de computadors i altres equips connectats.
‒Configurar i mantenir l'equipament de comunicacions.
‒Gestionar els serveis TIC basat en ITIL per al suport i la supervisió de l'àmbit de les comunicacions.
‒Configurar i desplegar els sistemes de control d'accés a la xarxa.
‒Configurar els equips de comunicacions per a la seguretat, com ara tallafocs o tallafocs d'aplicacions web.
‒Tenir coneixements específics d'equipaments de comunicacions. Al Servei de Salut, els fabricants principals són Fortinet, Cisco i HPE Aruba.
d) Jornada: completa.
e) Gerència: Serveis Corporatius.
1.2. El procés de selecció consta d'una prova teoricopràctica i una fase de concurs, que seran valorades per la Comissió de Selecció.
1.3. El procés de selecció està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.
2. Requisits
2.1. Per participar en aquesta convocatòria, tot aspirant ha de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges de les persones amb nacionalitat espanyola o d'un altre estat membre de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge o la cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de 21 anys o bé superin aquesta edat i siguin dependents.
b) Tenir la titulació de grau en l'àmbit de l'enginyeria informàtica, primer cicle d'Enginyeria en Informàtica, diplomatura en Informàtica, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió, títol d'enginyer de telecomunicacions (pre-Bolonya), títol d'enginyer tècnic de telecomunicacions (pre-Bolonya), o bé o un títol que habiliti per exercir aquesta professió, o estar en condicions d'obtenir-la dins el termini per presentar sol·licituds. En els casos de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades per l'òrgan competent o que el títol està reconegut pel ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si escau.
c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.
d) Tenir complerts 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
e) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.
f) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar-hi inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que s'acompleixen en el cas de personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi accedir a l'ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.
g) Formalitzar en el termini establert la sol·licitud de participació
h) Pagar la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, els aspirants que acreditin un grau de discapacitat igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.
i) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat d'acord amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
j) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.
k) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a al qual opta en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.
2.2. Els aspirants han d'acreditar els requisits de manera fefaent en el moment de formalitzar la sol·licitud i els han de mantenir al llarg de tot el procés de selecció, en el moment del nomenament i durant tota la vigència del nomenament, llevat del requisit del punt 2.1.c), que l'han d'acreditar abans del nomenament.
3. Sol·licitud de participació
3.1.El termini per formalitzar sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.2.La sol·licitud i les instruccions per emplenar-la es poden descarregar en PDF des del web www.ibsalut.es (seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Convocatòries específiques).
3.3. En aquest moment del procés, les persones que cursen una sol·licitud de participació són anomenades aspirants.
3.4.La taxa es pot pagar telemàticament en el web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es paga directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és «BOGN» i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament.
3.5.La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s'han de presentar a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o a una de les oficines auxiliars del Servei de Salut o per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.6.Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar el justificant del pagament de la taxa, els documents originals o còpies autèntiques que acreditin que compleix els requisits i els mèrits que pretén que es valorin. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés de selecció.
En conseqüència, l'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal al Servei de Salut de les Illes Balears.
3.7.Els títols o mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s'han d'aportar traduïts a una d'aquestes llengües per un organisme oficial competent o un traductor jurat.
4. Procediment
4.1.Llistes provisionals d'admesos i exclosos:
a)Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, la Comissió de Selecció publicarà en el web del Servei de Salut la resolució que contindrà les llistes provisionals d'admesos i exclosos (indicant-ne la causa de l'exclusió).
b)Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes per formular reclamacions o al·legacions i per esmenar les deficiències; si no les esmenen es considerarà que desisteixen de la sol·licitud. Hauran de presentar els documents oportuns a la Comissió de Selecció per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.
4.2.Llistes definitives d'admesos i exclosos: posteriorment es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes definitives d'aspirants admesos (que passaran a denominar-se candidats) i d'exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), i també la data i el lloc de la prova teoricopràctica descrita en l'annex 2. Per mitjà de les llistes definitives es donaran per contestades les al·legacions o reclamacions formulades.
4.3.La puntuació total màxima que poden obtenir els candidats és de 100 punts: la màxima per a l'apartat de mèrits és de 40 punts i la màxima per a la prova teoricopràctica és de 60 punts.
4.4. Prova teoricopràctica:
a)La prova teoricopràctica, el contingut de la qual es descriu en l'annex 2, és eliminatòria i per superar-la i accedir a la fase següent cal obtenir una puntuació mínima de 30 punts.
b)Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat la prova de cada candidat, publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional de puntuacions.
c)Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions. Les hauran d'adreçar a la Comissió de Selecció per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.
d)Posteriorment, la Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions de la prova teoricopràctica, per mitjà de la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva dels candidats, amb la puntuació obtinguda en la prova teoricopràctica.
En aquesta publicació s'indicaran els candidats que han superat la fase eliminatòria i que passen a la fase de concurs.
4.5.Fase de concurs:
a)Es computaran els mèrits que els candidats tenguin reconeguts fins a la data de venciment del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu.
b)Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional amb la puntuació de cada candidat.
b)Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions. Les hauran d'adreçar a la Comissió de Selecció per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.
c)Posteriorment, la Comissió de Selecció publicarà una diligència amb la llista definitiva de les puntuacions de la fase concurs dels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i s'establirà la llista dels candidats amb la puntuació definitiva obtinguda en la fase de concurs.
4.6. Llista de puntuació total dels candidats
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per establir la llista definitiva dels candidats (puntuació de la prova teoricopràctica més valoració de mèrits de la fase de concurs), amb la puntuació final obtinguda, que es publicarà en el web del Servei de Salut.
5. Comissió de Selecció
5.1. La Comissió de Selecció està formada pels membres que figuren en l'annex 4, tots amb la condició de personal fix del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca i amb una titulació de nivell acadèmic igual o superior a l'exigida per participar a aquest procediment especial de selecció i, si escau, almenys un ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió compta amb un secretari, amb veu i sense vot, que ha d'estendre les actes de cada sessió de la Comissió de Selecció per fer-hi constar les actuacions que ha duit a terme.
5.2.Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés si hi concorren les circumstàncies o els motius que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els hagi designat.
5.3.La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a)Determinar el contingut de la prova teoricopràctica seguint el model que s'estableix en l'annex 2 i valorar-la.
b)Requerir als aspirants que esmenin dins el termini i en la forma escaient els defectes formals que presenti l'acreditació dels requisits. Igualment, requerir als candidats que esmenin dins el termini i en la forma escaient els defectes formals que presenti l'acreditació dels mèrits al·legats o que aclareixin algun dels que pretenen que es valorin.
c)Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova.
d)Confeccionar la llista de puntuacions finals dels candidats, ordenada a partir de la més alta, i elevar-la al director general.
e)Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat dins del termini i en la forma escaient.
6. Nomenament
6.1.El nomenament s'oferirà al candidat que hagi obtingut la puntuació final més alta. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació s'aplicaran els criteris de desempat següents:
a) Amb caràcter general, en cas d'empat tindran prioritat les dones si el sexe femení està infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
b) Si tot i així es manté l'empat, s'utilitzarà la puntuació relativa als serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà el candidat la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
6.2. Per raons d'eficiència i agilitat, si es presenta un únic aspirant a la convocatòria, se li podrà formalitzar de manera directa el nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal sempre que compleixi tots els requisits.
6.3.D'acord amb el punt 26.4 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, la llista de candidats amb la puntuació final es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada sempre que tenguin les mateixes característiques especials que la plaça que s'hagi de cobrir.
Aquesta llista és aplicable a la gerència que ha fet la convocatòria, però l'abast d'aquesta es pot ampliar a la resta de gerències del Servei de Salut sempre que es requereixi el mateix perfil i amb l'autorització prèvia del director general del Servei de Salut.
ANNEX 2 Prova teoricopràctica (60 punts)
1.La prova teoricopràctica constarà de dos exercicis:
1.1.El primer exercici consistirà a respondre 40 preguntes amb multiresposta que versaran sobre les matèries indicades a continuació, a més de les funcions pròpies de la plaça convocada, la valoració màxima del qual serà de 40 punts (1 punt per cada resposta correcta i -0,25 cada resposta incorrecta):
a) Implementació de xarxes locals de computadors i altres equips connectats.
b) Configuració i manteniment d'equipaments de comunicacions.
c) Gestió de Serveis TIC basat en ITIL per al suport i la supervisió de l'àmbit de comunicacions
d) Configuració i desplegament de sistemes de control d'accés a la xarxa.
e) Configuració d'equips de comunicacions per a la seguretat, com ara tallafocs o tallafocs d'aplicacions web.
f) Coneixements específics d'equipaments de comunicacions. Al Servei de Salut, els fabricants principals són Fortinet,Cisco i HPE Aruba.
1.2.El segon exercici, de caràcter pràctic, consistirà a exposar i defensar davant la Comissió de Selecció un supòsit pràctic sobre les matèries indicades en l' apartat anterior; la puntuació màxima serà de 20 punts
2. Aquesta prova teoricopràctica té caràcter eliminatori i té una puntuació màxima de 60 punts (40 + 20). Es considerarà que s'ha superat si la nota obtinguda és igual o superior a 30 punts.
ANNEX 3 Barem de mèrits (40 punts)
1. Experiència professional (màxim, 20 punts)
1.1. Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.
1.2. Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,115 punts.
1.3. Per cada mes de servei prestat a centres sanitaris privats de la Unió Europea en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional, computant un màxim de dotze mesos, que han d'estar compresos en els darrers cinc anys comptadors des de la data devenciment del termini per presentar sol·licituds de participació en aquest convocatòria: 0,046 punts. Juntament amb el certificat de serveis prestats cal aportar la vida laboral de la Seguretat Social i els contractes de treball.
1.4. Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,172 punts.
1.5. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,23 punts.
1.6. Només es valoraran aquests serveis sempre que es tengui la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què s'hagi ocupat el càrrec directiu.
1.7. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
a) La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 20 punts.
b) Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.
c) Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.
d) Si es presten serveis simultàniament a dos centres o més es computaran els serveis prestats només en un (el que l'aspirant triï).
e) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (màxim, 12 punts)
2.1. Formació acadèmica (formació postgraduada relacionada amb la categoria professional):
a)Per tenir el grau de doctorat: 4,5 punts.
b)Per haver aconseguit el diploma d'estudis avançats (DEA) o de suficiència investigadora en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctorat: 3 punts.
c)Els títols de màster oficials universitaris que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:
‒0,5 punts per cada crèdit ECTS.
‒0,2 punts per cada crèdit LRU.
d) Per cada diplomatura, llicenciatura o grau —a més de la requerida per poder participar en el procés selectiu— relacionada directament amb la categoria a la qual s'opta: 4 punts.
e) Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren a raó de 0,2 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,5 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives. Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora. Si en un mateix document figuren crèdits LRU i ECTS, es tindrà en compte la puntuació més favorable a l'aspirant.
2.2. Formació continuada:
a) Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut i les funcions de la categoria, i també les derivades de les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa; igualtat de gènere; qualitat; prevenció de riscs laborals; sistemes d'informació: informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari i programes informàtics aplicats a la recerca en matèria de ciències de la salut; aspectes organitzatius del servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol; i orientació psicològica. Els criteris de valoració són els següents:
‒Es valoren les activitats sempre que hagin estat organitzades o impartides per alguna administració pública o per alguna entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre), cosa que s'ha d'acreditar amb el certificat corresponent.
‒S'aplica el mateix criteri a les activitats promogudes per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
‒De manera idèntica es valoren les activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
b) Els diplomes o certificats a què es refereixen aquestes activitats es valoren a raó de 0,2 punts per cada crèdit CFC o LRU i amb 0,5 punts per cada crèdit ECTS. Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora l'activitat. Aquestes valoracions estan referides a certificats d'aprofitaments; si es tracta de certificats d'assistència, el valor es redueix un 50 %.
2.3. Docència:
a) Per cada hora de docència acreditada impartida en l'àmbit universitari, formació continuada o formació professional: 0,002 punts.
b) Per cada hora de col·laboració acreditada en períodes de pràctiques d'alumnes universitaris, de formació professional o derivada de convenis de formació: 0,013 punts.
2.4. Activitats científiques i de difusió del coneixement:
a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria i que tenguin ISBN i dipòsit legal:
‒Per cada llibre complet: 0,5 punts.
‒Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: 0,01 punts (màxim, tres capítols per llibre).
b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
‒Per cada publicació en una revista indexada en el JCR i/o en el SJR: 0,4 punts.
‒Per cada publicació en una revista no indexada de tiratge estatal o internacional: 0,3 punts.
c) Ponències, comunicacions, coordinacions de taula i pertinença a comitès científics:
‒Per cada ponència presentada a congressos, reunions científiques o activitats formatives en ciències de la salut i acreditades degudament (d'acord amb l'apartat de formació continuada) relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
- Congrés o reunió científica d'àmbit internacional o estatal: 0,15 punts.
- Congrés o reunió científica d'àmbit autonòmic: 0,075 punts.
‒ Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
- Congrés o reunió científica d'àmbit internacional o estatal: 0,1 punts.
- Congrés o reunió científica d'àmbit autonòmic: 0,05 punts.
‒ Per pertànyer a algun comitè científic:
-Congrés o reunió científica d'àmbit internacional o estatal: 0,1 punts.
-Congrés o reunió científica d'àmbit autonòmic: 0,05 punts.
‒Per actuar com a coordinador de taula:
-Congrés o reunió científica d'àmbit internacional o estatal: 0,1 punts.
-Congrés o reunió científica d'àmbit autonòmic: 0,05 punts.
d) Recerca: per participar en projectes de recerca finançats o acreditats per entitats del sector públic institucional (definides en l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre) en projectes relacionats amb la categoria:
‒Com a investigador principal: 1,5 punts.
‒Com a investigador col·laborador: 0,75 punts.
‒Com a investigador de camp (no essent membre de l'equip): 0,15 punts.
3. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)
3.1. Els certificats emesos pel òrgan competent en la matèria del Govern de les Illes Balears i els reconeguts per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 pel que es determinen els títols, els diplomes i els certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34/2013) tenen una valoració màxima de 5 punts:
a) Certificat C1: 3 punts.
b) Certificat C2: 4 punts.
c) Certificat LA: 1 punt.
3.2. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s'acumularà a la del altre certificat que s'aporti. Si es presenta nomes el certificat LA, es valorarà igualment amb 1 punt.
4. Coneixements orals i escrits de llengües estrangeres (màxim, 3 punts)
4.1. Els certificats de llengua estrangera emesos per una escola oficial d'idioma o una universitat i els certificats reconeguts per acreditar una llengua estrangera amb correspondència amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües es valoraran així:
a) Certificat A1: 0,5 punts.
b) Certificat A2: 1 punt.
c) Certificat B1: 1,5 punts.
d) Certificat B2: 2 punts.
e) Certificat C1: 2,5 punts.
f) Certificat C2: 3 punts.
4.2. Es podrà valorar més d'un idioma; no obstant això, només es tindrà en consideració el certificat del nivell més alt de cada idioma, fins al màxim global de 3 punts.
ANNEX 4 Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció està formada pels membres següents, titulars i suplents:
−President: Juan Valdivielso Vázquez. Suplent: Jaime Sastre Tomàs.
−Vocal: Juan Carlos Gómez Mínguez. Suplent: Juan Albertí Blanch.
−Vocal: Joan Niell Puigròs. Suplent: José Tomás Rueda González.
−Secretària:Ana Chavarrías Salas. Suplent: Enrique Garau Carreras