Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 719836
7a Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a proposta de la vicepresidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’autoritza i disposa la despesa, es reconeix l’obligació i es proposa el pagament i la denegació de beques i ajuts de la convocatòria de beques a persones desocupades que siguin alumnes d’especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2025
Fets
1.Mitjançant la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), de 21 de setembre de 2022, es va aprovar la convocatòria de beques d'assistència i ajuts per a persones treballadores desocupades que siguin alumnes d'especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2026 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022).
2.El punt primer de l'Annex de la Resolució de la convocatòria assenyala que s'aprova la convocatòria de beques i ajuts que regulen els articles 20 a 23 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, amb les línies següents, entre d'altres:
3. Així mateix, el punt 5 de l'Annex de la convocatòria estableix els requisits que s'han de complir en funció de les línies següents, entre d'altres. Aquests requisits són els següents:
LÍNIA 1 (Persones majors de 16 i menors de 30 anys)
a) Cursar una acció formativa, de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 i no haver rebut beca pel mateix concepte a les convocatòries anteriors.
b) Tenir més de 16 anys i menys de 30 el dia d'inici de l'acció formativa.
c) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) el dia d'inici de l'acció formativa.
d) Finalitzar l'acció formativa (mòdul) amb aprofitament (apte/a) o, en el cas de ser una persona amb discapacitat, haver finalitzat l'acció formativa. En aquest cas, ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació a la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició en el full de demanda de l'acció formativa. En relació amb les accions formatives d'idiomes del MECRL (Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües), en què l'avaluació es fa a una entitat acreditativa oficial, per beneficiar-se de la beca l'alumne ha d'haver assolit en el certificat oficial al mateix nivell o superior de coneixement de l'idioma de l'especialitat formativa que ha cursat.
LÍNIA 2 (Persones a partir de 30 anys)
a) Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 i no haver rebut beca pel mateix concepte en les convocatòries anteriors.
b) Tenir 30 anys o més el dia d'inici de cada acció formativa.
c) Estar inscrit en el SOIB com a demandant d'ocupació desocupat el dia d'inici de cada acció formativa.
d) Haver estat inscrit en el SOIB o en un altre servei públic del sistema nacional d'ocupació com a demandant d'ocupació desocupat durant almenys quatre mesos en els darrers sis immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada acció formativa.
e) Finalitzar l'acció formativa amb aprofitament (apte/a) o, en el cas de ser una persona amb discapacitat, haver finalitzat l'acció formativa. En aquest cas ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació a la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició en el full de demanda de l'acció formativa. En relació amb les accions formatives d'idiomes del MECRL (Marc Comú Europeu de Referència per a les Llegües), en què l'avaluació es fa en una entitat acreditativa oficial, per beneficiar-se de la beca l'alumne ha d'haver assolit el certificat oficial de coneixements de l'idioma en el mateix nivell o en un de superior de l'especialitat formativa que ha cursat.
LÍNIA 4 (Ajuts per a transport públic)
a) Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
b) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
LÍNIA 5 (Ajuts per a manutenció)
a) Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
b) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
c) Haver-se de desplaçar d'un municipi a un altre que disti, almenys, 30 quilòmetres del primer i la impartició de les classes sigui de matí i d'horabaixa.
LÍNIA 6 (Ajuts per a allotjament i manutenció)
a) Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
b) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
c) Haver-se de desplaçar entre les illes, amb l'autorització prèvia del SOIB per assistir als cursos.
LÍNIA 7 (Ajuts de conciliació)
a) Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
b)Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
c)Tenir al seu càrrec fills menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, i compleixi el requisit següent:
4. D'acord amb l'apartat 10 de l'Annex de la Resolució de la convocatòria esmentada, el SOIB ha de tramitar el pagament una vegada finalitzada cada acció formativa, a partir de l'1 de gener de 2023 i un cop comprovat d'ofici que la persona beneficiària compleix amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.
5. En data 30 de juliol de 2024 la cap de secció de Gestió de Programes d'Ocupació 1, amb el vistiplau de la cap del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica, va emetre un informe sobre la concessió i denegació de subvencions en concepte de beques en el marc de la convocatòria esmentada.
6. El dia 7 d'agost de 2024, la directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) va emetre una proposta de resolució en els termes següents:
…/…
1. Concedir una subvenció en concepte de beques i ajuts per assistència a les persones beneficiàries i per l'import que consten en els Annexos I, II, III i IV d'aquesta proposta de resolució, així com autoritzar i disposar la despesa, reconèixer l'obligació i proposar-ne el pagament.
L'import total de les beques i els ajuts són els següents en funció del tipus de beca:
LÍNIA 1
L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves majors de 16 i menors de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència efectiva amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest annex.
En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 2
L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves a partir de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència total, amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest annex.
En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 4
Ajuts per a transport: 1,50 euros per dia d'assistència, en concepte d'ajut de transport públic urbà i interurbà.
LÍNIA 5
Ajuts per a manutenció: tenen una quantia de 8 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 6
Ajuts per a manutenció i allotjament: tenen una quantia de 55 euros per dia d'assistència. En aquest supòsit, l'alumne té dret als bitllets de transport en classe econòmica dels desplaçaments inicial i final.
LÍNIA 7
Ajuts de conciliació: tenen una quantia corresponent al 75 % de l'IPREM diari per dia d'assistència, determinat en la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any d'inici del curs.
2. Denegar una subvenció en concepte de beca per assistència a les persones que consten en els Annexes V i VI, d'acord al motiu que també hi figura.
3. Publicar aquesta proposta de resolució a la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears i concedir a les persones interessades un termini de 10 dies hàbils, comptadors des del dia següent de la data de la publicació d'aquesta proposta, per aportar les al·legacions, els documents o les informacions que consideri convenients que s'hauran de presentar en el registre dels Serveis Centrals del SOIB (carrer del Gremi d'Hortolans, núm. 11, planta 1a, Polígon Son Rossinyol, 07009, Palma) o d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en relació amb el registre de documentació dirigida a l'administració.
…/….
7. D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, la proposta de resolució es va notificar a les persones interessades mitjançant publicació en la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears dia 7 d'agost de 2024, i es va concedir un termini per aportar al·legacions del 8 al 22 d'agost de 2024.
8. En data 7 d'agost de 2024, dins el termini establert, el senyor Daniel Manjón Cabeza P´érez amb DNI ***9765** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió de la beca de transport del curs 1240/21 i de les beques dels cursos 1241/21 i 1242/21.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient del senyor Manjón Cabeza i s'ha detectat que de l'acció formativa 1240/21 només s'ha tramitat la beca de majors de 30 anys de la línia 2 de l'annex de la convocatòria. Per aquest motiu es rectifica l'annex I de la proposta de resolució i es modifica l'import total de les beques de l'alumne. Amb relació a les accions formatives 1241/21 i 1242/21 encara estan pendents de tramitar-se per part del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1.
9. En data 8 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Claudia Bárbara Braña Capote amb NIE ****2638* va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, manifestava el seu desacord amb la proposta de resolució de data 7 d'agost de 2024.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat els expedients i ha comprovat que la senyora Braña no complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb la línia 1.c) i amb la línia 4.b), és a dir, no estava inscrita com a demandant d'ocupació desocupada en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa, atès que estava inscrita com a demandant de serveis previs a l'ocupació (codi 710). Per aquest motiu, no s'accepten les al·legacions presentades.
10. En data 9 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Agnés Lozano Morey amb DNI ***1754** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la concessió de les beques de les accions formatives 1722/22, 1723/22 i 1724/22. Aporta com a justificant un escrit de l'oficina de del SOIB de Manacor en el qual aquesta assumeix l'enquadrament erroni des del moment d'inscriure a la senyora Lozano com a demandant de serveis previs a l'ocupació (codi 710), cosa que esmena amb un nou enquadrament en la inscripció com a demandant d'ocupació desocupada (codi 708).
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient de la senyora Lozano i, tenint en compte la justificació aportada de l'oficina del SOIB de Manacor, es comprova que compleix amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 1 i 4. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
11. En data 9 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Catherine Ribas Gine amb DNI ***3220** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió del seu expedient.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient i ha comprovat que la senyora Ribas complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 2 i 4 de l'acció formativa 2133/22. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
12. En data 12 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Mayra López Hernández amb NIE ****2773* i la senyora Fabiola López Hernández amb NIE ****2438* varen presentar escrits d'al·legacions en els quals, en resum, manifestaven el seu desacord amb la proposta de resolució de data 7 d'agost de 2024.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat els expedients i ha comprovat que les persones esmentades no complien amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb la línia 1.c) i amb la línia 4.b), és a dir, no estaven inscrites com a demandants d'ocupació desocupades en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa, atès que estaven inscrites com a demandants de serveis previs a l'ocupació (codi 710). Per aquest motiu, no s'accepten les al·legacions presentades.
13. En data 12 d'agost de 2024, dins el termini establert, el senyor Rafael Ortegón González amb DNI ***9980** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió de la beca de majors de 30 anys del curs 2453/22 perquè considera que reuneix els requisits de concessió.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient del senyor Ortegón i ha comprovat que no compleix amb el requisit de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb línia 2.d), és a dir, no estava inscrit en el SOIB o en un altre servei públic del sistema nacional d'ocupació com a demandant d'ocupació desocupat durant almenys quatre mesos en els darrers sis mesos immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada acció formativa. En el seu cas va estar inscrit com a demandant desocupat durant 45 dies, per aquest motiu no s'accepten les al·legacions presentades.
14. En data 12 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Margarita Mascaró Gaya amb DNI ***2389** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la concessió de les beques de les accions formatives 1458/22, 2419/22 i 2423/22. Aporta com a justificant un escrit de l'oficina del SOIB de Manacor en el qual aquesta assumeix l'enquadrament erroni des del moment d'inscriure a la senyora Mascaró com a demandant de serveis previs a l'ocupació (codi 710), cosa que esmena amb un nou enquadrament en la inscripció com a demandant d'ocupació desocupada (codi 708).
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient de la senyora Mascaró i, tenint en compte la justificació aportada de l'oficina del SOIB de Manacor, es comprova que compleix amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 2 i 4. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
15. En data 19 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Ilham Radi Radi amb NIE ****0999* va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió del curs 32/22 perquè considera que reuneix els requisits de concessió.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient i ha comprovat que la senyora Radi complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 2 i 4. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
16. En data 19 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Marina Roig Galmés amb DNI ***2069** va presentar escrit d'al·legacions i va aportar com a justificant un escrit de l'oficina del SOIB de Manacor en el qual aquesta assumeix l'enquadrament erroni des del moment d'inscriure a la senyora Roig com a demandant de serveis previs a l'ocupació (codi 710), cosa que esmena amb un nou enquadrament en la inscripció com a demandant d'ocupació desocupada (codi 708).
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient de la senyora Roig i, tenint en compte la justificació de l'oficina del SOIB de Manacor, es comprova que compleix amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 1 i 4 de les accions formatives 1722/22, 1723/22 i 1724/22. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
17. En data 21 d'agost de 2024, dins el termini establert, el senyor Juan Martín Arenas amb DNI ***2672** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió dels cursos 559/22, 561/22, 562/22 i 563/22 perquè considera que reuneix els requisits de concessió. Aporta informes del SEPE per justificar els períodes com a perceptor del subsidi de desocupació.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient i ha comprovat que el senyor Martín complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb les línies 2 i 4. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
18. En data 21 d'agost de 2024, dins el termini establert, el senyor Carlos Alberto Zamora Fernández amb DNI ***5602** va presentar escrit d'al·legacions en el qual, en resum, sol·licita la revisió de la beca de majors de 30 anys del curs 939/23 perquè considera que reuneix els requisits de concessió.
El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha revisat l'expedient i ha comprovat que el senyor Zamora complia amb el requisit de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb la línia 2.d) que reclama. Per aquest motiu, s'accepten les al·legacions presentades.
19. El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha detectat una errada a l'expedient de la senyora Ana Belén Martín Borreguero, amb DNI núm. ***6708**, en relació amb l'acció formativa 19/22 i s'ha comprovat que la senyora Martín complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb la línia 2.d) i amb la línia 4.b). Per aquest motiu es rectifica l'annex I de la proposta de resolució i es concedeix l'ajut per a transport públic i la beca de majors de 30 anys a la senyora Martín.
20. El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha detectat una errada a l'expedient de la senyora Aimara Arcos Martin, amb DNI núm. ***4269**, en relació amb l'acció formativa 2209/22 i s'ha comprovat que la senyora Arcos complia amb els requisits de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb la línia 4.b). Per aquest motiu es rectifica l'annex I de la proposta de resolució i es concedeix l'ajut per a transport públic a la senyora Arcos.
En canvi, s'ha comprovat que no compleix amb el requisit de l'apartat 5 de l'annex de la convocatòria en relació amb línia 2.d), és a dir, no estava inscrita en el SOIB o en un altre servei públic del sistema nacional d'ocupació com a demandant d'ocupació desocupada durant almenys quatre mesos en els darrers sis mesos immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada acció formativa. En el seu cas va estar inscrita com a demandant desocupada durant 73 dies. Per aquest motiu, es publicarà denegada en la pròxima resolució provisional en la qual s'atorgarà a la senyora Arcos un nou termini per presentar al·legacions.
21. Les persones beneficiàries que consten en els Annexos I, III (beques i ajuts per a accions formatives conduents a certificats de professionalitat) i II i IV (beques i ajuts per a accions formatives no conduents a certificats de professionalitat) d'aquesta resolució han presentat una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat.
Així mateix, en els expedients en què l'import de la subvenció supera els 3.000,00 € s'ha comprovat que les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat.
22. S'ha comprovat que les persones que consten en els Annexos I, II, III i IV d'aquesta resolució estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que compleixen les obligacions que consten en el punt 5 de l'Annex de la Resolució de la convocatòria i en la resta de normativa aplicable.
23. Hi ha crèdit adequat i suficient a les partides pressupostàries 76101 322D11 48000 00 24111 i 76101 322D11 48000 00 24020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any en curs.
La partida 76101 322D11 48000 00 24111 es finança mitjançant el fons del Ministeri d'Educació i Formació Professional que anualment distribueix per territoris la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació de cada un dels exercicis que afecti (beques per a accions formatives conduents a certificats de professionalitat).
La partida 76101 322D11 48000 00 24020 es finança mitjançant els fons del Ministeri del Treball i Economia Social que anualment es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals de cada un dels exercicis que afecti (beques per a accions formatives no conduents a certificats de professionalitat).
24. S'ha comprovat que les sol·licituds de les persones que es detallen en els Annexes V i VI d'aquesta proposta de resolució no reuneixen els requisits per rebre la subvenció sol·licitada pels motius que s'hi expressen.
Fonaments de dret
1. Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), de 21 de setembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria de beques d'assistència i ajuts per a persones treballadores desocupades que siguin alumnes d'especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2025 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022).
2. L'article 2.2 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol) estableix que el SOIB, per a l'acompliment dels seus fins, pot dur a terme, entre altres, les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.
3. D'acord amb els apartats g) i i) de l'article 9.4 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol), és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.
4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, té per objecte la regulació del règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques (BOE 276, de 18 de novembre).
5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, la gestió de les quals correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.
6. L'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, (BOE núm. 78, d'1 d'abril) que desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb l'establiment de les bases reguladores per concedir subvencions públiques destinades a finançar la formació per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral (BOE núm. 217, de 10 de setembre), en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
7. D'acord amb l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor, no requereixen cap altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la situació esmentada prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència.
8. L'article 1 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears el defineix com un organisme autònom dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrit a la conselleria competent en matèria de treball.
9. D'acord amb el Decret 12/2023, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023), el SOIB està adscrit a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
Resolució
1. Concedir una subvenció per un import de 142.954,10 € en concepte de beques i ajuts, en el marc de la convocatòria esmentada, a les 432 persones beneficiàries i per l'import que consten en els Annexos I, II, III i IV d'aquesta Resolució.
L'import total de les beques i els ajuts s'ha de calcular d'acord amb el que estableix l'apartat 7 de l'Annex de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 21 de setembre de 2022 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022) i són els següents en funció del tipus de beca:
LÍNIA 1
L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves majors de 16 i menors de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència efectiva amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest Annex.
En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 2
L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves a partir de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència total, amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest Annex.
En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 4
Ajuts per a transport: 1,50 euros per dia d'assistència, en concepte d'ajut de transport públic urbà i interurbà.
LÍNIA 5
Ajuts per a manutenció: tenen una quantia de 8 euros per dia d'assistència.
LÍNIA 6
Ajuts per a manutenció i allotjament: tenen una quantia de 55 euros per dia d'assistència. En aquest supòsit, l'alumne té dret als bitllets de transport en classe econòmica dels desplaçaments inicial i final.
LÍNIA 7
Ajuts de conciliació: tenen una quantia corresponent al 75 % de l'IPREM diari per dia d'assistència, determinat en la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any d'inici del curs.
2.- Denegar la concessió de subvencions en concepte de beca per assistència a les persones que consten en els Annexes V i VI d'aquesta Resolució, d'acord al motiu que hi figura.
3.- Autoritzar i disposar la despesa per l'import total de 142.954,10 € a favor dels 432 beneficiaris que consten en els Annexos I, II, III i IV d'aquesta Resolució, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
La quantitat de 124.822,98 € (S7606) a favor dels 343 beneficiaris que consten en els Annexos I i III a la partida 76101 322D11 48000 00 24111 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
La quantitat de 18.131,12 € (S7607) a favor dels 89 beneficiaris que consten en els Annexos II i IV a la partida 76101 322D11 48000 00 24020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
4.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per l'import total de 142.954,10 € a favor dels 432 beneficiaris que consten en els Annexos I, II, III i IV d'aquesta Resolució, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
La quantitat de 124.822,98 € (S7606) a favor dels 343 beneficiaris que consten en els Annexos I i III a la partida 76101 322D11 48000 00 24111 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
La quantitat de 18.131,12 € (S7607) a favor dels 89 beneficiaris que consten en els Annexos II i IV a la partida 76101 322D11 48000 00 24020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
5.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller de Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 2 d'octubre de 2024)
La directora del SOIB María de la Luz Moreno Romero Per delegació de firma del president del SOIB (BOIB núm. 62, d'11 de maig de 2024)