Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 719542
Departament de Mobilitat. Negociat d’ORA-ACIRE. Decret renovació ORA 2025
Mitjançant el decret núm. 14300, de data 22/10/2024 (SEGRA 685137), s'ha acordat el següent:
Fets
En relació amb el procés de renovació dels distintius per a residents d' ORA per a l'any 2025, d'acord amb els articles 56 a 68 de l'Ordenança municipal de circulació que regula l'Operació de regulació d'aparcament (ORA) i l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per l'estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals.
Fonaments de dret
1. L'article 124 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de las Bases del Règim Local segons nova redacció de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del Govern Local.
2. Els arts. 172 a 175 del Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals.
Per tot això, d'acord amb l'exposat anteriorment, com a titular de l'Àrea de Mobilitat, exercint les competències delegades per la Junta de Govern en els àmbits determinats pel Decret de batlia d'organització dels Serveis Administratius propòs al regidor de Mobilitat que dicti la següent Resolució
RESOLC
1. Establir el termini per a la renovació anual del distintiu de residents a zona ORA per a l'any 2025 des del dia 25 de novembre del 2024 al 31 de gener del 2025 per a tots els sectors.
2. Requisits per a la renovació:
3. Modalitats de renovació:
A) Presencial:
Cal aquest tipus de renovació quan s'hagi produït alguna variació en la documentació de l'interessat: al DNI, permís de residència, passaport o permís de conduir; quan els documents que figuren a l'expedient estiguin caducats. O s'hagi produït canvi de domicili dins zona d' ORA o canvi de vehicle. O el titular o conductor del vehicle tenir pendents obligacions tributàries que es trobin en procés d'execució amb l'Ajuntament de Palma (ATIB). En aquests casos, s'envia al domicili dels residents un avís al qual, a més d'una informació general per a la renovació, es fa esment d'aquestes incidències o anomalies.També podran enviar la documentació justificativa per resoldre la incidència a l'adreça electrònica incidenciesora@palma.cat i se us enviarà el document de pagament per correu electrònic (una referència C60 perquè pugueu efectuar el pagament de la taxa telemàticament). Posteriorment, us enviarem el distintiu al vostre domicili en 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabte, diumenge i festius).
B) Per correspondència:
Poden realitzar aquest tipus de renovació els residents que han rebut al seu domicili l'avís corresponent sense esmentar cap tipus d'incidència i abonen la taxa en els terminis establerts emprant qualsevol de les formes de pagament esmentades a l'avís. El pagament de la taxa implica la sol·licitud de renovació en el dia en què es faci el pagament. En aquest cas, dins el termini de 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabte, diumenge i festius) s'enviarà al domicili de l'interessat el distintiu de resident ORA per correu. Quan hagi passat aquest període de 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabte, diumenge i festius) podran sol·licitar un duplicat a l'Oficina del SMAP, de 9.00 a 19.30 hores, de dilluns a divendres, i dissabtes de 9.00 a 14.00 hores (carrer Sant Joan de la Salle, 6). O també podran enviar un correu electrònic a renovacioora@palma.cat per gestionar un duplicat.
4. Llocs de tramitació:
Exclusivament a l'Oficina del SMAP, de 9.00 a 19.30 hores, de dilluns a divendres, i dissabtes de 9.00 a 14.00 hores (carrer Sant Joan de la Salle, 6) (Telèfon: 971 214 646), sense cita prèvia.
Exclusivament a l'Oficina ORA (edifici de la Policia Local a l'av. de Sant Ferran, dins l'OAC) de dilluns a divendres, de 8.30 a 13.30 hores (del 25-11-2024 fins al 31-01-2025). S'ha de demanar obligatòriament cita prèvia a la web www.palma.cat o www.mobipalma.mobi o al telèfon 971225571. O també podran enviar la documentació justificativa per resoldre la incidència a l'adreça electrònica incidenciesora@palma.cat i se us enviarà el document de pagament per correu electrònic (una referència C60 perquè pugueu efectuar el pagament de la taxa telemàticament). Posteriorment, us enviarem el distintiu al vostre domicili en 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabte, diumenge i festius).
5. La validesa dels distintius de residents corresponents a l'any 2024 queda prorrogada fins que acabi el termini per a la renovació establert al punt 1r i, si s'escau, el 16è dia hàbil a partir que es pagui.
6. Publicar el contingut d'aquesta resolució al BOIB i al web municipal.
7. Per a qualsevol dubte o aclariment dirigir-se a oraacire@palma.cat o al 971 225 522.
Palma, a la data de la signatura electrònica (22 d'octubre de 2024
El regidor de l'Àrea de Mobilitat Antonio Deudero Mayans)