Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 717798
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l’illa de Mallorca per a la realització d’actuacions d’inversió

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 793832

https: https://webpub2.igae.hacienda.gob.es/teseonet/convocatoria/detalle?id=995392

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca, en data 29 d'octubre de 2024, ha dictat la següent resolució:

“El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, va aprovar l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

Atès que les mancomunitats exerceixen competències municipals dels ajuntaments que les integren, es necessari dotar-les de finançament econòmic perquè puguin prestar als ciutadans uns serveis públics de qualitat en els àmbits en els quals, de conformitat amb els seus estatuts, hagin d'assumir competències municipals.

Mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria s'inicia el procediment de concessió de les subvencions per dur a terme actuacions d'inversió per part de les mancomunitats de l'illa de Mallorca.

Les actuacions que es podran finançar amb aquestes subvencions seran les següents:

  • Adquisició de vehicles elèctrics o de combustible.
  • Adquisició de mobiliari i tot tipus de maquinària.
  • Adquisició d'aplicacions informàtiques, softwares o elements informàtics anàlegs.
  • Adquisició de bens immobles.

Quedaran excloses les actuacions que impliquin l'execució d'obres.

Es destina la quantia total de dos-cents trenta-cinc mil euros (235.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2024, i amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 94310 76300, RC núm. operació: 220240020809.

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local es l'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria, prèvia autorització del Consell Executiu, de conformitat amb el punt quart de l'Acord del Consell Executiu, de dia 2 de març de 2023, pel qual es deleguen atribucions del Consell Executiu en els consellers executius i conselleres executives (BOIB núm. 30, de 9 de març de 2023).

Així mateix, correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord amb el que disposa l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Atès que aquesta convocatòria de subvencions està prevista al Pla Estratègic de Subvencions 2024.

Atès que el Consell Executiu ha autoritzat prèviament l'aprovació d'aquesta convocatòria.

Atesa la memòria justificativa de la convocatòria de subvencions del director insular de Desenvolupament Local.

Atès l'informe jurídic emès per la cap del Servei de Desenvolupament Local.

Atès l'informe de fiscalització prèvia de conformitat de la Intervenció delegada de la Misericòrdia.

Per tot això, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local dicta la següent,

 

RESOLUCIÓ

Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2024 a mancomunitats de l'illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió.

Segon. Autoritzar una despesa per un import de dos-cents trenta-cinc mil euros (235.000,00 €)  amb càrrec al pressupost de 2024, i amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 94310 76300, RC núm. operació: 220240020809.

Tercer. Autoritzar a la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a firmar els convenis, d'acord amb el model que figura com Annex II de la convocatòria, amb tots i cadascun dels ajuntaments/entitat local menor beneficiaris de les subvencions.

Quart. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:

-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).

-Conveni a subscriure amb cada entitat beneficiària de les subvencions (Annex II).

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

- Autorització per a l'obtenció de dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca (Annex V)

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI).

-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei (Annex VII).

- Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex VIII).

- Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex IX).

- Certificació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social, d'acord amb l'art. 48.4 de la vigent Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca (Annex X).

Cinquè. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (29 d'octubre de 2024)

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Diego de la Fuente Rama (Art. 35.2 g) Llei 4/2022, 28 de juny de Consells Insulars. BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022)

 

Convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l'illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es duu a terme en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

La finalitat d'aquesta convocatòria és que les mancomunitats disposin dels mitjans materials necessaris per poder exercir les competències municipals que tinguin atribuïdes.

L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar ajuts a les mancomunitats de Mallorca per a la realització de les actuacions d'inversió que s'indiquen en el punt 3 d'aquesta convocatòria.

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria totes les mancomunitats de Mallorca.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria les mancomunitats de Mallorca en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions que es podran finançar amb aquestes subvencions seran les següents:

  • Adquisició de vehicles elèctrics o de combustible.
  • Adquisició de mobiliari i tot tipus de maquinaria.
  • Adquisició d'aplicacions informàtiques, softwares o elements informàtics anàlegs.
  • Adquisició de béns immobles.

Quedaran excloses d'aquesta convocatòria les actuacions que impliquin l'execució d'obres.

Les actuacions que es podran subvencionar amb aquesta convocatòria seran les compreses entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025.

Cada mancomunitat pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable no pot ser superior al valor de mercat.

4..- Crèdit pressupostari plurianual

A les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destina la quantitat de dos-cents trenta-cinc mil euros (235.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2024, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2024; 65 94310 76300, RC núm. operació: 220240020809.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora per les causes previstes en l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajuts i subvencions que pugui rebre el beneficiari per el mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100% de l'import sol·licitat subvencionable.

6.- Règim de concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria. 

En aquest supòsit, la subvenció es determinarà partint de:

  • Les dades de la població dels municipis que integren les mancomunitats, obtinguts de l'última revisió publicada al web de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
  • Se suma la població dels municipis que integren cada mancomunitat.
  • Se suma la població total de tots els municipis que integren el conjunt de mancomunitats, per posteriorment distribuir l'import total proporcionalment segons el percentatge de població que correspon a cada mancomunitat sobre el total.

Les actuacions se subvencionaran segons l'ordre de preferència assenyalat pel president de la mancomunitat a la sol·licitud de subvenció que figura com a Annex I de la convocatòria.

Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d'import inferior a la subvenció global que resulti per a cada mancomunitat dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l'import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fora d'import superior a la subvenció que correspongui a cada mancomunitat segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de la mancomunitat.

A cada mancomunitat, d'acord amb els criteris d'aquest punt, li correspondria la següent quantitat:

CIF

MANCOMUNITAT

POBLACIÓ 2023

% SOBRE POBLACIÓ TOTAL DE TOTES LES MANCOMUNITATS

TOTAL SUBVENCIÓ 2024

V07220809

MANCOMUNITAT SERRA DE TRAMUNTANA

32.746 hab.

11,23 %

26.390,50 €

P0700005B

MANCOMUNITAT DEL RAIGUER

117.198 hab.

40,19 %

94.446,50 €

P5704101D

MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA

42.890 hab.

14,71%

34.568,50 €

P0700003G

MANCOMUNITAT ÉS MIGJORN

16.807 hab.

5,76%

13.536 €

P5703902F

MANCOMUNITAT NORD

81.958 hab.

28,11%

66.058,50 €

 

 

 

 

 

 

 

291.599 hab.

100,00%

235.000,00 €

La concessió de les subvencions es farà en el moment procedimental adequat d'aquesta convocatòria.

En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries no sol·licités, en tot o en part, l'import assignat, el sobrant es distribuirà proporcionalment, d'acord amb els criteris d'assignació previstos en aquest punt, entre la resta d'entitats beneficiàries que hagin formulat sol·licitud.

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per presentar la documentació prevista en el punt següent serà de VINT (20) dies hàbils a comptar a partir de l'endemà la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Les instàncies s'han de presentar telemàticament en el Registre Electrònic General del Consell de Mallorca.

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona que el sol·licita, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). S'ha de presentar una sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions

Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca. (Annex V)

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI)

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'actuació, si procedeix. (Annex VII)

-Una memòria explicativa de l'actuació sol·licitada firmada per un tècnic/tècnica competent o per personal que presti serveis a la mancomunitat, amb el vistiplau del president de l'entitat, amb el següent contingut:

  • Títol de l'actuació
  • Breu descripció del seu objecte
  • Pressupost amb IVA inclòs
  • Declaració que es tracta d'una actuació subvencionable de les incloses en el punt 3 de la convocatòria.

9.- Òrgan<A[Òrgan|Orgue]> instructor i procediment de concessió de les subvencions

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor és la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes en l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor pot requerir a les entitats sol·licitadores els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, s'enviarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB i a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis (6) mesos des de l'endemà a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per aprovar aquesta convocatòria, prèvia autorització del Consell Executiu, de conformitat amb el punt quart de l'Acord del Consell Executiu, de dia 2 de març de 2023, pel qual es deleguen atribucions del Consell Executiu en els Consellers executius i Conselleres Executives (BOIB núm. 30, de 9 de març de 2023).

Correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord al disposat en l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars

La concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats en el punt 6 d'aquesta convocatòria.

El pagament de les subvencions de l'anualitat 2024 es farà mitjançant bestreta<A[avenç|avançament]> del 100% de les subvencions una vegada concedides i sempre dins de l'exercici 2024.

Per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de les subvencions serà d'aplicació l'acord del Consell Executiu de dia 7 d'agost de 2019 (BOIB núm.. 111, de 13 d'agost de 2019) pel qual s'acorda la delegació en les persones titulars dels departaments per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de subvencions sempre que no es modifiqui el seu objecte.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra l'acord de concessió de les subvencions no es podrà interposar recurs en la via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptats<A[comptats|explicats]> des del dia que es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos explicats des de l'endemà a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia de la publicació de l'acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Malgrat l'anterior, es pot interposar, si és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

10.- Conveni de col·laboració

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per a la gestió de les despeses es firmarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada mancomunitat beneficiària de les subvencions. Aquest model de conveni, que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada mancomunitat i s'ha de remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini màxim de DEU (10) dies comptats des de la data de la publicació en el BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Les mancomunitats a les quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligades a:

11.1.- Remetre el conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca en el termini de DEU (10) dies explicat<A[explicat|comptat]> des de la data de la publicació en el BOIB de la concessió de la subvenció juntament amb un certificat del secretari de la mancomunitat, pel qual s'aprova per part de la mancomunitat aquest conveni previst en el punt 10 segons el model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les mancomunitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.2.- Acabar les actuacions fins al dia 31 de desembre de 2025 i presentar la justificació de les despeses fins al dia 31 de gener de 2026.

11.3.- La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

A) Certificat del secretari/secretària de l'entitat amb el vistiplau del president/presidenta en fase de justificació de despeses (Annex VIII).

Així mateix, també es farà constar al certificat en el cas d'adquisició d'immobles:

Que s'ha formalitzat l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble i s'ha inscrit en el Registre de la Propietat. Així mateix, que en l'escriptura pública s'ha fet constar l'import de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca i que el període durant el qual l'entitat beneficiària ha de destinar el bé immoble a la fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, i que aquests aspectes han estat objecte d'inscripció en el registre.

Que figura a l'expedient un informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es fa constar el preu de l'immoble a adquirir.

B) Informe emès, en fase de justificació de despeses, per l'interventor/interventora de l'entitat o persona responsable del pressupost de la mateixa (Annex IX).

C) Certificat del secretari/secretària de l'entitat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents, d'acord amb l'establert a l'art. 48.4 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Annex X).

11.4.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat i no consignades a la sol·licitud.

11.5.- Fer constar la publicitat del Consell de Mallorca en el finançament de les actuacions en totes les modalitats de difusió de l'actuació: xarxes socials, etiquetant el compte del Consell de Mallorca (@ConselldeMca), mitjans de comunicació, etc. En especial, col·locar en un lloc visible una placa amb la llegenda i mides que indiqui el Consell de Mallorca, incloent el logotip del Departament.

Per a l'actuació d'adquisició de vehicles ha de figurar en un lloc visible del vehicle que l'adquisició ha estat subvencionada pel Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb l'anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca, incloent el logotip del Departament.

11.6.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen a l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovat per acord de ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm.. 96, de 4 d'agost de 2018).

En cas de no complir els terminis i obligacions establertes en aquesta convocatòria es podrà iniciar per part de l'òrgan<A[òrgan|orgue]> gestor el procediment sancionador corresponent.

En qualsevol moment es podrà inspeccionar la documentació d'aquestes subvencions que obren en poder de les entitats beneficiàries o requerir-los perquè presentin els documents relacionats amb els projectes subvencionats que el Consell consideri convenients.

12.- Import de la subvenció i reintegrament

La subvenció s'atorgarà per un import cert. En cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Ja que està prevista l'aprovació d'una bestreta<A[avançament|bestreta]> del 100% de les subvencions concedides de l'anualitat 2024, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'entitat beneficiària tindrà que fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre les quantitats subvencionades i abonades mitjançant bestreta<A[avenç|avançament]><A[avançament|bestreta]> i les quantitats finalment justificades a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta<A[avenços|avançaments]> de les subvencions a la mancomunitat interessada fins a la data que s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.

No obstant això, si en el supòsit anterior s'acredita que s'ha destinat més del 80% de l'import concedit amb la finalitat de la subvenció, es procedirà a exigir el reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta<A[avançaments|bestretes]> i les quantitats finalment justificades sense interessos de demora, de conformitat amb l'establert a l'art. 37.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

En el cas de renúncia expressa a una actuació manifestada per escrit i degudament motivada, serà procedent el reintegrament de l'import concedit amb interessos de demora.

13.- Ampliacions de terminis

Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial en el Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals previs a la data del seu acabament i, a més hauran d'especificar els terminis que han de ser objecte d'ampliació (acabament i/o justificació) i les seves dates.

S'autoritza la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis i per establir noves dates per acabar l'actuació previstes en el paràgraf segon d'aquest punt.

14. Modificacions de l'acord de concessió.

Les entitats beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que la concedeix, abans que acabi el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió (reducció de l'import concedit, substitució de l'actuació objecte de l'ajuda per una nova actuació, traspàs d'imports entre actuacions) que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final d l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es faci malbé el dret de tercers. A la sol·licitud s'haurà de motivar la causa per la qual se sol·licita la modificació.

S'autoritza la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució d'aquestes modificacions.

15.- Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

Així mateix, d'acord a l'art. 3 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del sector públic, s'hauran de respectar els principis següents:

  • Servei efectiu als ciutadans.
  • Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans.
  • Participació, objectivitat i transparència de l'actuació administrativa.
  • Racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió.
  • Bona fe, confiança legítima i lleialtat institucional.
  • Responsabilitat per la gestió pública.
  • Planificació i direcció per objectius i control de la gestió i avaluació dels resultats de les polítiques públiques.
  • Eficàcia en el compliment dels objectius fixats.
  • Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans a les finalitats<A[finalitats|finals]> institucionals.
  • Eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
  • Cooperació, col·laboració i coordinació entre les Administracions Públiques.

16.- Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes en les lleis i en la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Si s'incompleix el compromís de destinar l'immoble a la fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors<A[explicat|comptat]> des de la firma de l'escriptura pública sense l'autorització del Consell de Mallorca, aquest incompliment serà causa de revocació de la subvenció econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l'adquisició de l'immoble.

No donarà lloc a reintegrament de l'import concedit les modificacions de concessió que impliquin el traspàs de l'import d'una actuació a l'altra, sempre i quan no es vegi alterat l'import global concedit.

17.- Normativa supletòria

En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desplega la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19/07/2018); el Decret pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca; l'Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10/08/1995); l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18/02/2017 i núm. 96, de 04/08/2018); i la resta de la normativa que sigui d'aplicació.

18.- Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en la via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors<A[explicats|comptats]> des de l'endemà al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des de l'endemà a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.

Malgrat l'anterior, es pot interposar, si és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

19.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.

 

 

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS D'INVERSIÓ

Sr./Sra.________________________________________________________________,

president/presidenta de la Mancomunitat de_____________________________________ amb CIF_________________________

EXPOSA:

Que ha tingut coneixement de la convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l'illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió.

Que la Mancomunitat que presideix es vol acollir aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista en el punt 8.

També declara que es compromet, si procedeix, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestretaanticipo del 100% i l'import finalment justificat, més els interessos de demora corresponents.

De conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

A) Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les següents actuacions, que es compromet a ell dur a terme en els terminis establerts en la convocatòria segons l'ordre la preferència següent:

ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que se sol·licita per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada .........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que se sol·licita per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: .........................................................................................................................)

3. .............................................................................................. (Subvenció parcial que se sol·licita per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: .........................................................................................................................)

4. .............................................................................................. (Subvenció parcial que se sol·licita per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: .........................................................................................................................)

5. .............................................................................................. (Subvenció parcial que se sol·licita per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: .........................................................................................................................)

B) Així mateix, també demana la bestreta<A[avenç|avançament]> anticiposde l'anualitat 2024 del 100% de la subvenció total concedida.

 

......................, en la data de signatura electrònica

​​​​​​​

 

ANNEX II ​​​​​​​MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I LA MANCOMUNITAT DE .................................... PER DUR A TERME LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS D'INVERSIÓ

REUNITS

D'una banda, la Sra. Maria del Pilar Amate Rotger, consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, partint del Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 10 de juliol de 2023, pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu.

I d'altra banda el Sr. /Sra. _________, president/presidenta de la Mancomunitat de ____________________.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que mitjançant resolució de la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local de dia ............... de .................................... de .......................... es va aprovar la convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l'Illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió.

Que, en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, la Mancomunitat de......................... se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Que la Mancomunitat de ......................., mitjançant acord/resolució de dia......  de................. de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:

"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis dependents atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que l'ha percebut, en el qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan<A[òrgan|orgue]> de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.

Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera. - Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a la Mancomunitat de ........................ per dur a terme la realització d'actuacions d'inversió.

Segona. – La Mancomunitat de....................  ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Es realitzarà el pagament d'una bestreta<A[avenç|avançament]> avançament<A[avançament|bestreta]> del 100% de la subvenció de l'anualitat de 2024 una vegada concedides les subvencions i sempre dins de l'exercici 2024.

Tercera. – La Mancomunitat de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir totes i cada una de les obligacions previstes en la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca en els terminis establerts.

Quarta. - La justificació de les actuacions subvencionades a la Mancomunitat de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de la mancomunitat amb el vistiplau del president/presidenta que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.

B) Informe emès, en fase de justificació de despeses, per l'interventor/interventora de l'entitat o persona responsable del pressupost de la mateixa (Annex IX).

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat en els termes establerts en la convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número<A[número|nombre]>; data; creditor; i import. I que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de l'acabament del termini de justificació.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que la mancomunitat no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que els treballs<A[treballs|feines]> realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que la mancomunitat no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Cinquena. - Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si procedeix, els reintegraments de la subvenció per part de la Mancomunitat de .............................................

I en prova de conformitat, firmen aquest conveni, a Palma en la data de la signatura electrònica.

 

ANNEX III MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D'AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L'ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DÍA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB Núm. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017 I Núm. 96, DE 4 D'AGOST DE 2018)

El/La Sr. /Sra. .......................................president/presidenta de la Mancomunitat de ..................., compareix davant del/la secretària/secretària de la Mancomunitat a fi de DECLARAR

Que la Mancomunitat de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

I perquè consti davant del Consell de Mallorca el firmo.

Davant de mí,

El secretari/La secretària 

 

​​​​​​​ANNEX IV MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

 Sr./Sra.________________________________________________________________ president/a de la Mancomunitat de __________________ amb domicili en ______________________________________________ actuant en representació de la Mancomunitat,

COMPAREIX

a efectes de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLARA

1. Que la Mancomunitat de ______________________________ no ha sol·licitat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les sol·licitades/concedides, amb indicació dels imports).

2. Que la Mancomunitat de _______________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que la Mancomunitat de _______________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.

4. Que la Mancomunitat de _______________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

A més, es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca realitzo la present declaració.

 

​​​​​​​ANNEX V MODEL D'AUTORITZACIÓ PER A L'OBTENCIÓ DE DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, AMB LA TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL I AMB EL CONSELL DE MALLORCA.

Sr./Sra.________________________________________________________________president/a de la Mancomunitat de __________________ amb domicili en ______________________________________________ actuant en representació de la Mancomunitat,

AUTORITZA perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca realitzo la present autorització.

 

 
 

​​​​​​​ANNEX VI MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE Núm. 202, DE 22/08/2016).

Sr./Sra.______________________________________________________________president/a de la Mancomunitat de ______________ amb domicili en __________________________________________________ actuant en representació de la Mancomunitat,

DECLARO

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), la Mancomunitat de ____________________________________________amb NIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres últims anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I a fi que així consti davant del Consell de Mallorca realitzo la present declaració.

 

 

 

 

​​​​​​​ANNEX VII MODEL DE CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de la Mancomunitat de .............................................

CERTIFICA:

Que la Mancomunitat de ...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra denominada ..........................................................................................................................................

I, perquè consti als efectes previstos a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. President/Sra. Presidenta.

 

Vistiplau

EL PRESIDENT/LA PRESIDENTA

 

ANNEX VIII ​​​​​​​MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de la Mancomunitat de.............................................

CERTIFICA:

Que la Mancomunitat de...................................... ha estat beneficiària d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria 2024 per dur a terme la realització d'actuacions d'inversió per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:

.............................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complert la finalitat de la subvenció i s'ha aportat la documentació justificativa que estableix la convocatòria.

En cas d'adquisició d'immobles:

(    ) Que s'ha formalitzat l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble i s'ha inscrit en el Registre de la Propietat. Així mateix, en l'escriptura pública s'ha fet constar l'import de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca i que el període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret pel qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, i que aquests aspectes han estat objecte d'inscripció en el registre de la propietat mitjançant una nota marginal.

(    ) Que figura a l'expedient un informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es fa constar el preu de l'immoble a adquirir.

I, perquè consti als efectes previstos a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. president/Sra. presidenta.

 

Vistiplau

EL PRESIDENT/LA PRESIDENTA

 

ANNEX IX ​​​​​​​MODEL D'INFORME, EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES, DE L'INTERVENTOR/A O PERSONA RESPONSABLE DEL PRESSUPOST DE L'ENTITAT

................................................, Interventor/a/ persona responsable del pressupost de la Mancomunitat de ..................................

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018),

INFORMA:

Que la Mancomunitat de .................................... ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l'Illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió:

..........................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts en la convocatòria, i s'han pagat abans de l'acabament del termini de justificació, són les següents:

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la factura

Data pagament de la factura

Data reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

Així mateix, DECLARA (1):

(    ) Que la Mancomunitat no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

(    ) Que la Mancomunitat recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

...........................................................................................................................................

...........................................................................................................................................

També DECLARA:

Que la Mancomunitat no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

Que, si procedeix, respecte a les factures d'honoraris de persones físiques la Mancomunitat ha ingressat les retencions d'IRPF en l'Agència Tributària.

I perquè així consti, jo, com Interventor/a, expedeixo aquest document.

 

 

 

(1) Marcar amb una creu l'opció que correspongui.

 

ANNEX X CERTIFICACIÓ D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL, D'ACORD AMB L'ART. 48.4 DE LA VIGENT ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA.

El/La Sr. /Sra. ....................................................................., secretari/secretària de la Mancomunitat de ..............................

CERTIFICA: que, d'acord amb el previst a l'article 48.4 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), i els articles concordants del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Mancomunitat de .................................. està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb el Consell de Mallorca, i amb la Seguretat Social.

I, perquè així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte del reconeixement d'obligació econòmica de la convocatòria de subvencions 2024 a mancomunitats de l'illa de Mallorca per a la realització d'actuacions d'inversió, expedeixo aquest certificat per ordre i amb el vistiplau del Sr. President/Sra. Presidenta.

..................., en la data de la signatura electrònica.

 

 

 

 

 

​​​​​​​

Vistiplau

EL PRESIDENT/LA PRESIDENTA​​​​​​​