Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 713435
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria per constituir una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per concurs de mèrits de l’especialitat oficial-oficiala

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents de fet

1. Per Resolució de la Presidència de l'IMAS de 15 de gener de 2024 (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024) s'aproven les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), la qual ha estat rectificada per Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024, per Resolució de 27 d'agost de 2024 (BOIB núm. 113, de 29 d'agost de 2024) i per Resolució de data 16 de setembre de 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024).

2. L'Institut Mallorquí d'Afers Socials ha de cobrir amb personal funcionari interí o laboral temporal determinats llocs de treball de l'especialitat/categoria d'oficial-oficiala, de l'escala Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/oficial-oficiala. Actualment no existeix cap borsa de treball ordinària, i la borsa extraordinària de l'IMAS d'aquest perfil està exhaurida, per tant, resulta necessari convocar mitjançant el sistema de concurs una borsa extraordinària i específica d'aquesta especialitat o categoria per cobrir les necessitats actuals i altres que puguin esdevenir en un futur. Es tracta d'una necessitat urgent atès que no hi ha personal disponible amb aquesta especialitat o categoria.

3. La Presidència de l'IMAS en data 24 d'octubre de 2024 ha resolt iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria d'una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral per concurs de mèrits de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis oficial-oficiala, especialitat o categoria oficial-oficiala de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

Fonaments de dret

1. L'article 10.2 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant TREBEP), estableix que la selecció dels funcionaris interins s'ha de fer mitjançant procediments àgils que han de respectar en tot cas els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

L'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estableix idèntica previsió tot afegint-hi els criteris de celeritat i eficiència. Respecte del personal laboral, a l'article 18.2 d'aquesta Llei es disposa que la selecció d'aquest personal ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

2. L'article 37.1.c) del TREBEP, estableix que serà matèria objecte de negociació entre d'altres les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés. A l'article 38 del TREBEP, s'estableix que els pactes i acords adoptats en el si de les meses de negociació han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques, i, perquè tinguin validesa i eficàcia, és necessari que aquests òrgans els aprovin de manera expressa i formal.

En aquest sentit, a la sessió de la Mesa general conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS de data 24 de novembre de 2023 es varen negociar les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal del Consell i de l'IMAS.

3. El Decret 30/2009, de 22 de maig , pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm 78, de 30 de maig de 2018).

4. La Disposició addicional primera de l'Ordenança reguladora de l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i dels organismes que en depenen, modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2022 (BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), regula l'obligatorietat d'usar mitjans electrònics en els processos selectius per accedir a l'ocupació pública en l'àmbit de l'Administració Insular de la forma següent:

“1. Les persones que participen en els processos selectius convocats per les entitats incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquesta Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, l'esmena, procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altra actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics. En el supòsit de personal temporal, aquesta obligació serà exigible tant quan la selecció s'efectuï a través de convocatòries específiques com quan es realitzi mitjançant la constitució i gestió de llistes d'espera, borses de treball, o mitjançant qualsevol altre procediment previst en l'ordenament vigent.

2. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal.

3. En cada una de les convocatòries de processos selectius s'indicaran els mitjans telemàtics per a la presentació i tramitació de les sol·licituds i d'identificació i firma admesos. La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de l'aspirant. Així mateix, en les convocatòries esmentades es farà referència expressa a la possibilitat d'ampliació de terminis no vençuts a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions. D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari, havent d'incloure's una referència a aquesta possibilitat en les convocatòries corresponents.”

5. Per Resolució de la Presidència de l'IMAS de 15 de gener de 2024 (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024) s'aproven les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), la qual ha estat rectificada per Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024, per Resolució de 27 d'agost de 2024 (BOIB núm. 113, de 29 d'agost de 2024) i per Resolució de data 16 de setembre de 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024).

La base 3.1.2 estableix que les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS.

D'acord amb la Disposició addicional primera esmentada a l'apartat 4 d'aquesta resolució, la base 3.1.3 de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS estableix que: “La presentació de la sol·licitud i la documentació, i en el seu cas, l'esmena, així com qualsevol altra actuació relacionada amb el procediment, s'ha de fer mitjançant el tràmit telemàtic habilitat per tal efecte al tauler d'anuncis electrònic de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials. Qualsevol actuació al marge d'aquest tràmit telemàtic serà considerada com a no realitzada”

6. L'article 7.2.13 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), estableix que correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i l'article 2.2 pel que fa a el marc competencial de l'IMAS.

Per això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per concurs de mèrits pels procediment extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per cobrir places vacants de serveis especials, classe personal d'oficis, oficial-oficiala, especialitat o categoria oficial-oficiala de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, d'acord amb la Resolució de la Presidència de l'IMAS que aprova les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), rectificada per Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024), per Resolució de 27 d'agost de 2024 (BOIB núm. 113, de 29 d'agost de 2024) i per Resolució de data 16 de setembre de 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024).

2. Informar dels requisits específics per participar a la convocatòria per constituir una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per concurs de mèrits de l'especialitat o categoria oficial-oficiala que figuren a l'Annex 1.

3. Informar del barem de mèrits que figura a l'Annex 2.

4. Designar els membres de l'Òrgan de selecció que figuren a l'Annex 3.

5. Disposar que el termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que s'ha d'ajustar al model normalitzat telemàtic d'aquesta convocatòria.

6. Establir que la sol·licitud s'ha d'emplenar electrònicament en el model oficial, al qual s'accedeix a través del Portal de Selecció (https://www.imasmallorca.net/rh/). La no presentació de la sol·licitud en temps i forma o la presentació fora del tràmit telemàtic, suposarà l'exclusió de la persona aspirant del procediment i es tindrà per no presentat.

7. Publicar aquesta Resolució en el tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, al Portal de Selecció i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal i al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir de l'endemà a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (25 d'octubre de 2024

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre

La secretària delegada de l'IMAS (BOIB núm. 86, d'1 de juliol de 2021) Maria Elena Tur Figueruelo)

 

 

ANNEX 1 Requisits específics de l'especialitat o categoria oficial-oficiala

1. Títol exigit:

- graduat-graduada en Educació Secundaria Obligatòria (ESO)

- Permís de conduir B

2. Nivell de coneixement de llengua catalana nivell B1, de conformitat amb el que disposa l'article 3 b) del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits

1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (Màxim 45 punts)1

 

Punts per mes

1.1 Serveis prestats en qualsevol administració pública, amb relació laboral o funcionarial, exercint funcions anàlogues segons el catàleg de funcions de l'IMAS/Consell de Mallorca i que siguin del mateix grup o subgrup d'adscripció (en el supòsit de no existir subgrup, s'entén aplicable al grup) corresponent a la categoria i/o especialitat de la borsa convocada

0,25

1.2 Serveis prestats en qualsevol administració pública, amb relació laboral o funcionarial, en qualsevol categoria i/o especialitat (diferent de l'especialitat/categoria convocada)

0,05

1.3 Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic, en societats mercantils públiques, en universitats públiques i en institucions sanitàries públiques, exercint funcions anàlogues segons el catàleg de funcions de l'IMAS/Consell de Mallorca a les de la categoria i/o especialitat de la borsa convocada

0,10

1.4 Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions anàlogues segons el catàleg de funcions de l'IMAS/Consell de Mallorca a les de la categoria i/o especialitat de la borsa convocada:

0,06

 

2. Comissió de serveis en atribució temporal de funcions o en la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció general competent en matèria de funció pública (Màxim 5 punts)

Punts

2.1 Comissions de serveis en atribució temporal de funcions

0,10

2.2 Comissions de serveis en la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció general competent en matèria de funció pública

0,05

 

3. Coneixements orals i escrits de català (Màxim 15 punts)

Punts

Nivell B2

8

Nivell C1

10

Nivell C2

12

Nivell LA, coneixements de llenguatge administratiu

3

 

4. Exercicis superats d'oposicions (Màxim 10 punts)

Punts per exercicis superats

4.1 Per haver superat el primer exercici d'un o dos processos selectius

2 (màxim de 4)

4.2 Per haver superat l'exercici d'un o dos processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021

2 (màxim de 4)

4.3 Per haver superat més d'un exercici dins el mateix procés selectiu

4

4.4 Per haver superat més d'un exercici en diversos processos selectius

6

4.5 Per haver superat tots els exercicis del procés selectiu

10

 

5. Formació acadèmica (Màxim 15 punts) 2

Punts

5.1 Per un nivell igual a l'exigit com a requisit

5

5.2 Un nivell per damunt de l'exigit com a requisit

5

5.3 Dos nivells per damunt de l'exigit com a requisit

5

 

6. Cursos i accions formatives (Màxim 30 punts)

Punts

Per hora de formació impartida

0,15

Per hora d'aprofitament

0,10

Per hora d'assistència

0,05

6.1 Formació transversal i relacionada amb les funcions de totes les escales, subescales, classes i/o categories o especialitats (Màxim 10 punts)

 

- Cursos de l'àrea juridicoadministrativa

- Cursos de l'àrea econòmica i financera

- Cursos de l'àrea de qualitat, competències, habilitats i comandaments

- Cursos d'aplicacions ofimàtiques a nivell d'usuari

- Cursos de l'àrea d'igualtat de gènere

- Cursos de prevenció de riscs laborals

 

6.2 Formació directament relacionada amb les funcions de l'especialitat o categoria

(Màxim 30 punts)

Màxim TOTAL: 100 punts

1(S'ha d'al·legar de forma separada cada període de serveis prestats a l'administració corresponent)

2(Titulació acadèmica diferent de l'exigida com a requisit)

 

 

ANNEX 3 Òrgan de Selecció de la convocatòria d'una borsa de treball de l'especialitat o categoria oficial-oficiala per procediment extraordinari i específic

President

Titular: Antoni Joan Vicens Quetglas

Suplent: Alejandro Mayordomo Pérez

Secretaria

Titular: Aina Jaume Roig

Suplent: Maria del Pilar Moyá Castell

Vocal

Titular: Maria José Gutiérrez Ortuño

Suplent: Esperança Coll Alemany