Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS ALCÚDIA SA

Núm. 705605
Bases que han de regir la convocatòria per la cobertura de quatre places de peó de brigada com personal laboral fixe de l’empresa municipal de serveis d’alcúdia sau (EMSA) mitjançant el sistema de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Acord del Consell d'Administració aprovat en sessió ordinària de data 17 d'octubre de 2024 s'han aprovat les bases reguladores que han de regir la convocatòria per la cobertura quatre places de peó de Brigada manteniment com apersonal laboral fixe d'EMSA mitjançant sistema concurs-oposició.

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER LA COBERTURA DE QUATRE PLACES DE PEÓ DE BRIGADA COM PERSONAL LABORAL FIXE DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA S.A.U (EMSA) MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ

PRIMERA OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la cobertura de quatre places de peó de Brigada manteniment com apersonal laboral fixe d'EMSA mitjançant sistema concurs-oposició inclosa dins l'oferta d'ocupació pública de l'any 2023.

Característiques del lloc de treball:

Àrea

Tècnica

Serveis

EDAR, EBAR, Xarxa, manteniment general, servies de platges a més d'aquells que es puguin assumir en futurs encàrrecs a mitjans propis realitzats per l'Ajuntament d'Alcúdia

Naturalesa

Laboral

Nomenament

Personal laboral fixe

Grup

E

Categoria

5

Nivell català

A2

Circumstància que ho justifica

Plaça vacant i amb finançament adequat inclosa dins l'oferta pública d'ocupació 2023 (BOIB núm. 176 de 30 de desembre de 2023)

Número de places

4

La seva dedicació, jornades de treball i retribucions seran de jornada completa de treball del personal laboral d'aquesta empresa.

Els aspirants que superin el procés selectiu i que, per tant, siguin contractats com a personal laboral fixe peó de Brigada d'EMSA desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball de peó de Brigada d'EMSA en l'Àrea Tècnica d'EMSA.

Funcions:

- Tasques elementals de manteniment i conservació d'edificis i instal·lacions municipals.

- Escombrar, netejar, regar, podar, pintar, segar gespa, plantar en carrers, places, i altres espais públics.

- Muntar i desmuntar escenaris, tarimes i altres elements per adequar espais.

- Col·laboració amb el personal de l'Ajuntament per a l'organització d'actes o d'altres entitats que aquest autoritzi.

- Mantenir ordenat i net els magatzem municipal.

- Tasques de manteniment i conservació de les eines, els vehicles i la maquinària, necessaris pel desenvolupament dels diversos treballs i activitats encomanats.

- Qualsevol altra funció atribuïble al seu lloc de feina i perfil professional.

SEGONA CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per prendre part en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.

b) Haver complert els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

c) Estar en possessió del certificat d'escolaritat o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger s'ha d'aportar la corresponent documentació que n'acrediti l'homologació oficial.

d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions. És a dir, tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcionspeó de Brigada.

e) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat/da o inhabilitat/da. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no ha d'estar inhabilitat/da o en situació equivalent ni ha d'haver estat sotmès/a a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.

f) No estar sotmès/a a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.

g) Haver obtingut el certificat de nivell A2 acreditatiu del coneixement de la llengua catalana de català de la Direcció General de Política Lingüística de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas de que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell A2, prevista a la fase d'oposició.

h) Carnet de conduir B.

i) Prèviament a la contractació com a personal fixe, o com a personal laboral temporal per aquells aspirants que estiguin dins el borsí,la persona/es interessada/es haurà/n de presentar la documentació acreditativa dels apartats c), g) i h) i fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats als apartats d), e), i f).

TERCERA PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a Annex I a les presentes bases, en el Registre d'EMSAo en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de presentar la instància mitjançant la seu electrònica, en el camp RESUM haurà de posar l'assumpte "Cobertura com a personal laboral fixe peó de la Brigadad'EMSA"

En el cas de no presentar la instància al Registre d'EMSA ni a la Seu electrònica la persona interessada haurà de comunicar-ho a EMSA abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça emsa@alcudia.net posant a l'assumpte "Cobertura com a personal laboral fixe peó de Brigada d'EMSA" i adjuntant el justificant de la presentació de la instància dins termini.

El model d'instància que consta com a Annex I inclou una declaració jurada de reunir totes i cada una de les condicions exigides a la base segona. També inclou un full d'autobaremació de mèrits on els aspirants han d'al·legar de quins mèrits disposen d'acord amb allò disposat a l'apartat de FASE DE CONCURS. Aquest autobarem té igualment la consideració de declaració jurada. L'acreditació dels mèrits manifestats a l'autobarem s'hauran de presentar una vegada aprovada la fase d'oposició; NO s'ha d'aportar cap documentació d'acreditació de mèrits amb la sol·licitud de participació. En cap cas es tendran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies per participar en el procés selectiu.

El tribunal qualificador o els òrgans competents d'EMSA podran requerir en qualsevol moment del procès a les persones aspirants perquè acreditin la veracitat d'allò declarat, o de la documentació aportada.

El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies hàbils, comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB. Els successius anuncis s'han de publicar únicament a la pàgina web d'EMSA.

La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals i a la pàgina web d'EMSA.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

CINQUENA ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidenta dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web d'EMSA; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/ses seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.

Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

- Presentar la sol·licitud fora de termini.

- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.

Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a la resolució de la Presidenta, per la qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, la Presidenta determinarà la data de l'inici del primer exercici, així com el lloc i l'hora de la seva celebració. Les persones aspirants s'hi hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI.

Aquesta llista, juntament amb la data d'inici de l'exercici, es publicaran a la pàgina web d'EMSA.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament, junt amb els mèrits que hagin estat valorats a la fase de concurs.

SISENA TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal qualificador es constituirà per 3 integrants: un president, un secretari amb veu i voti 1 vocal, amb els seus corresponents suplents. No obstant i depenent del nombre de sol·licituds es podrà ampliar el nombre de membres fins un màxim de 5.

El tribunal qualificador queda autoritzat per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s'hagi previst a les presents bases.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.

El Comitè d'Empresa d'EMSA podrà designar un representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.

SETENA ORDRE D'ACTUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

En el cas que s'hagin d'organitzar torns per dur a terme els exercicis, l'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic i es comunicarà mitjançant publicació a la web d'EMSA.

VUITENA FASE D'OPOSICIÓ. (60 punts).

Aquest procediment selectiu constarà de tres exercicis que s'especifiquen acontinuació.

Les persones aspirants seran convocades en crida única, mitjançant la publicació dels anuncis de celebració de l'exercici a la pàgina web d'EMSA. Seran excloses del procés selectiu les que no hi compareguin.

Entre el final d'un exercici i el començament del següent hauran de transcórrer, almanco, 72 hores, i no podrà excedir de tres mesos. No obstant això, el Tribunal podrà acordar l'ampliació d'aquest termini per causa justificada.

Primer exercici.Prova de català. (ELIMINATÒRIA)

Aquesta prova consistirà en la realització d'un exercici de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell A2, la qual es qualificarà com a apte o no apte, i serà eliminatòria. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització lingüística de l´Ajuntament d´Alcúdia.

Una vegada conclosa la prova de català, el Tribunal qualificador farà públic el resultat d´aquesta al tauler d'anuncis electrònic, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió dels exàmens realitzats. El tribunal qualificador, un cop examinades les al·legacions, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l'objecte de realitzar l'exercici de la fase d'oposició.

Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit o un superior, mitjançant l´aportació d´un certificat expedit per un organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia autèntica.

Segon exercici. Qüestionari tipus text.(20 punts). NO ELIMINATORI.

De caràcter obligatori i NO eliminatori.

Consistirà a respondre per escrit un qüestionari tipus test de 20 preguntes més 5 preguntes de reserva, amb tres respostes alternatives, de les quals només una és correcta, referides al temari que figura com a Annex III. Les persones aspirants marcaran les respostes en els corresponents fulls d'examen.

En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecta com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, es tendran en consideració les preguntes de reserva. Aquestes s'escolliran segons l'ordre de prelació en què es trobin en el propi exercici.

Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 20 punts.

El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 40 minuts.

Tal com s'estableix al Reglament per a l'ús de la llengua catalana de l'Ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 113, de 20 de setembre de 2001), els aspirants hauran de realitzar en llengua catalana com a mínim un dels exercicis de les proves d'accés. Així, l'exercici tipus test es realitzarà en llengua catalana.

Tercer exercici. Prova física. (40 punts).(ELIMINATÒRIA)

De caràcter obligatori i eliminatori.

Els candidats hauran de superar les proves físiques que es determinen a continuació

POTÈNCIA: Llançament estàtic de pilota medicinal (pes: 3 Kg. per a dones i de

4 Kg. per a homes), distància mínima 6 metres.

FONS: Carrera de 2.5 kilòmetres en un temps màxim de 16 minuts

FORÇA: Aixecar un sac o element equivalent del terra i mantenir-lo subjecte durant 5 segons. (pes 20 kilograms dones i 25 kilograms homes).

Cadascuna de les proves serà eliminatòria, en cas de no superar-se una d'elles el candidat no podrà accedir a la següent.

El candidat que no superi les proves físiques en aquesta primera convocatòria quedarà eliminat.

La realització de les proves físiques comporta fer activitats que originen càrregues físiques que produeixen reaccions cardiovasculars i broncopulmonars de major o menor intensitat; a més, existeix el risc de lesions físiques com ara sobreesforços, dislocacions i luxacions, etc. Serà responsabilitat del Candidat accedir a les proves en les adequades condicions psicofísiques necessàries i suficients

NOVENA QUALIFICACIÓ DE L'EXERCICI

La qualificació de l'exercici es farà garantint l'anonimat.

- Segon exercici. Qüestionari tipus text. 20 punts

De caràcter obligatori i NO ELIMINATORI.

Aquest exercici obligatori i NO ELIMINATORI serà qualificat fins a un màxim de 20 punts.

Cada un dels membres del Tribunal llegirà i corregirà tots els exercicis per fer una valoració individual inicial, que es posarà en comú per donar una qualificació, que serà de 0 a 20 punts, única i conjunta, per acord de tots els seus membres.

El criteri de correcció serà el següent: cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta (0,25 punts).

Si el tribunal acorda anul·lar més preguntes que el nombre de preguntes de reserva, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 20 punts.

El resultat s'expressarà en dos decimals, aplicant les tècniques normals de l'arrodoniment.

Tercer exercici. Prova física. (40 punts). ELIMINATORI

De caràcter obligatori i eliminatori cada una d'elles.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 40 punts, i seran eliminades les persones opositores que no assoleixin un mínim de 20 punts.

S'han de superar totes les proves. Es començarà per la prova de potència, posteriorment la de fons i per últim la de força. Cada una d'elles seran eliminatoris per tant no es passarà a la següent si no es supera la precedent.

El nombre de punts que podran ser atorgats per cada membre del tribunal en aquest exercici serà de 0 a 40 punts.

1.- POTÈNCIA: Llançament estàtic de pilota medicinal (pes: 3 Quilograms per a dones i de 4 Quilograms per a homes), distància mínima 6 metres, es valorarà amb un màxim de 12 punts, de la manera següent: :

Major o igual a 6 metres: 6 punts.

Major o igual a 7 metres: 7 punts

Major o igual a 8 metres: 8 punts

Major o iguala 9 metres: 9 punts

Major o igual a 10 metres: 10 punts

Major o igual a 11 metres: 11 punts

Major o igual a 12 metres: 12 punts

2.- FONS: Carrera de 3 quilòmetres en un temps màxim de 16 minuts, es valorarà amb un màxim de 20 punts, de la manera següent:

Menor o igual a 16 minuts: 10 punts.

Menor o igual a 15 minuts: 11 punts

Menor o igual a 14 minuts: 12 punts

Menor o igual a 13 minuts: 13 punts

Menor o igual a 12 minuts: 14 punts

Menor o igual a 11 minuts: 15 punts

Menor o igual a 10 minuts: 16 punts

Menor o igual a 9 minuts: 20 punts

3.- FORÇA: Aixecar un sac o element equivalent del sòl i mantenir-lo subjecte durant com a mínim 5 segons (pes 20 quilograms dones i 25 quilograms homes) es valorarà amb un màxim de 18 punts de la manera següent:

Major o igual a 5 segons: 9 punts

Major o igual a 10 segons: 10 punts

Major o igual a 20 segons: 11 punts

Major o igual a 25 segons: 12 punts

Major o igual a 30 segons: 13 punts

Major o igual a 35 segons: 14 punts

Major o igual a 60 segons: 15 punts

Major o igual a 120 segons: 18 punts

DESENA PUBLICACIÓ DE LES QUALIFICACIONS

Conclòs l'exercici, el tribunal farà pública a la pàgina web d'EMSA la relació d'aspirants que hagin superat el mínim establert, amb indicació de la qualificació obtinguda.

Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de l'exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.

La qualificació definitiva de la fase d'oposició serà la suma de la qualificació en els dos exercicis.

El llistat de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició junt amb la qualificació definitiva que hagi obtingut cada una s'exposaran a la pàgina web d'EMSA.

Dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'acreditar documentalment segons el model Annex II d'aquestes bases, els mèrits que s'hagin al·legat a l'autobarem de mèrits per esser valorats en la fase de concurs.

ONZENA FASE DE CONCURS I MÈRITS A VALORAR

La fase de concurs constitueix com a màxim un 40% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.

Els mèrits s'han d'acreditar i valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en aquest procés selectiu.

Els mèrits a valorar pel tribunal són els següents:

A. Experiència professional i antiguitat reconeguda. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20punts.

En aquest apartat s'atorgarà una puntuació global màxima de 20 punts:

- Serveis prestats a l'Administració pública, els seus organismes autònomso empreses del secor públic com a personal funcionari o laboral en la categoria peó, oficial 2ª, oficial 1ª (o en la categoria i funcions equivalents ala plaça i categoria objecte de convocatòria) es valorarà amb 0,50 punts per mes complet treballat a jornada completa.

- Serveis prestats en el sector privat, amb contracte de treball o certificat d'empresa en la categoria i funcions equivalents a la plaça i categoria objecte de la convocatòria, es valorarà amb 0,40 punts per mes complet de

La fraccions inferiors al mes complet treballat a jornada completa es valoraran proporcionalment.

En el cas de que s'hagin prestat serveis per compte pròpia els dies d'alta l'activitat s'entendran com a una jornada completa.

B. Titulacions acadèmiques, coneixement de la llengua catalana, formació i perfeccionament. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.

B1. Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris directament relacionats amb el lloc peó de Brigadad'EMSA fins un màxim de 10 punts.

Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir, que no són acumulables l'assistència i l'aprofitament.

Aquests mèrits s'acreditaran documentalment presentant al Registre General d'EMSA còpia del títol d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, jornada o seminari, amb indicació de la seva duració i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos, jornades o seminaris que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

La valoració dels cursos es realitzarà de la següent manera:

- Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de0,10 punts per cada 10 hores o 0,25 punts per crèdit ECTS.

- Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,20 punts per cada 10 hores o 0,50 punts per crèdit ECTS.

- Els cursos impartits es valoraran amb 0,30 punts per cada 10 hores o 0,75punts per crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

La fracció es valorarà proporcionalment.

B.2. Estar en possessió d'una titulació acadèmica superior a l'exigida: fins a un màxim de 8 punts.

- Per un títol d'ESO: 4 punts.

- Per un títol de Batxiller: 6 punts.

- Per un títol de Formació de grau mig o superior: 8 punts

No s'han de valorar com a mèrit els estudis que són un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valoren. A aquest efecte, es considerarà com a requisit previ i necessari la titulació conduent a altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

B.3. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana: fins a un màxim de 2 punts.

Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Nivell B1: 0,50 punts

Nivell B2: 1 punt

Nivell C1: 1,50 punts

Nivell C2: 2punts

Nivell LA: 0,3 punts

En el supòsit que l'aspirant acrediti estar en possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà la puntuació que acrediti majors coneixements, excepció feta del LA, que es sumarà al certificat que acrediti el major coneixement.

Acreditació

Quant a la valoració dels mèrits anteriors, aquests s'acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia del corresponent títol expedit pel centre o institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.

Un mateix mèrit només es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui major puntuació.

La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.

El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.

DOTZENA QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS

La qualificació definitiva de la fase de concurs serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats per les persones aspirants, i s'exposarà a la pàgina web d'EMSA.

Les persones aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils per poder presentar al·legacions a aquesta qualificació. En el cas no haver-n'hi, s'entendrà definitiva.

TRETZENA QUALIFICACIÓ FINAL DEL CONCURS OPOSICIÓ.

La qualificació final del concurs oposició serà la suma aritmètica de la qualificació definitiva de la fase d'oposició i de la qualificació definitiva del concurs, i s'exposarà a la pàgina web d'EMSA.

CATORZENA ELABORACIÓ DEL BORSÍ

Finalitzada la selecció, el tribunal qualificador elaborarà les relacions d'aspirants que passaran a formar part del borsí de personal laboral peó de Brigada d'EMSA.

La relació d'aprovats i l'ordre de prelació es faran públics a la pàgina web d'EMSA. L'ordre de prelació es determinarà per la puntuació obtinguda en la qualificació final, que s'ordenarà de major a menor.

En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants dels borsins, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:

1. Major puntuació obtinguda en l'exercici de la prova física de la fase d'oposició.

2. Major puntuació obtinguda en l'exercici del la prova del qüestionari tipus text de la fase d'oposició.

3. Major puntuació obtinguda en la fase de concurs per l'experiènciaprofessional.

4. Si continuàs l'empat una vegada aplicats els criteris anteriors, aquest es resoldrà per sorteig.

Quan es produeixi una situació de les contemplades en el ET que motivi la contractació de personal laboral temporal, es comunicarà a la persona que correspongui del borsí pertinent segons l'ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s'ha d'incorporar. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant correu electrònic o cridada telefònica, d'acord amb aquelles dades que hagi comunicat a la seva instància l'aspirant. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb la cobertura de la plaça oferta en el termini d'un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l'oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s'entendrà que hi renuncia. Si transcorregudes vint-i-quatre (24) hores des del primer intent de comunicació aquest resulta infructuós, es comunicarà a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació, sense que això impliqui ni l'exclusió ni la pèrdua del lloc dins aquest ordre.

Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita passaran darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:

- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles.

- Estar prestant serveis com a personal laboral dins EMSA o a qualsevol altra administració pública, organisme autònom o empresa municipal.

- Estar prestant serveis per compte d'altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.

- Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.

- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics d'EMSA.

És a dir, les persones aspirants que acreditin i justifiquin documentalment aquests supòsits d'excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles en el mateix lloc que ocupen dins l'ordre de prelació. En cas de no justificar-ho dins els 3 dies naturals passaran a ocupar el darrer lloc en l'ordre de prelació. Aquests aspirants estaran obligats a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de deu (10) dies hàbils des que es produeixi.

Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat EMSA, es comunicarà l'oferta a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació fixat.

La persona integrant del borsí, prèviament a ésser contractada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona i haurà de presentar els documents originals que acreditin els mèrits que hagi presentat i s'hagin valorat, per a realitzar la seva comprovació i compulsa.

Aquella persona aspirant que estigui ocupant una plaça peó de Brigada d'EMSAprocedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina serà exclòs/a del borsí, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics d'EMSA.

Aquella persona aspirant que, ocupant una plaça peó de Brigada d'EMSA procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-se novament en el borsí en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar el borsí, sempre que en aquells moments el dit borsí sigui vigent.

Quan s'incorpori un titular d'una plaça peó de Brigada d'EMSA si no existeixi cap altra plaça vacant se seguiran les següents normes de preferència:

- En primer lloc, cessarà un dels temporals que hagi estat contractat en el marc d'aquesta convocatòria, i entre ells a qui correspongui segons l'ordre de prelació establert en aquestes bases. Així s'actuarà successivament si es produeixen noves incorporacions de titulars.

- Una vegada que hagin cessat tots els laborals temporals de la present convocatòria com a conseqüència de la incorporació de titulars, hauran de cessar els procedents de la convocatòria immediatament anterior, i així successivament, seguint els corresponents ordres de prelació establerts a les bases respectives.

Aquest borsí romandrà vigent fins a la creació d'un nou borsí peó de Brigada d'EMSA.

Aquest borsí serà preferent al borsí anterior, de manera que el borsí que es formi arran d'aquesta convocatòria tendrà la consideració de borsa activa i únicament podran ser cridades per una oferta les persones en situació de disponible d'aquesta borsa. Una vegada exhaurida aquesta, si fos necessari es podrà reactivar la borsa anterior mentre es tramita un procés selectiu per a la creació d'un nou borsí.

En tot allò no disposat anteriorment serà d'aplicació la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

QUINZENA EXCLUSIÓ DELS BORSINS

Són causa d'exclusió dels borsins les circumstàncies següents:

- El fet de no reunir els requisits establerts a la base segona.

- Acomiadament laboral per causes disciplinàries.

- El fet de ser sancionat/ada com a conseqüència d'un expedient disciplinari. L'exclusió per aquest motiu és vigent durant el termini d'un (1) any des de la imposició de la sanció per faltes lleus, i per faltes greus i molt greus l'exclusió és definitiva.

- Rescissió del contracte de treball per iniciativa de l'aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de treball dins del propi ajuntament o a una altra administració.

- Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.

- Renúncia voluntària formalitzada per escrit.

- Qualsevol altra causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret, amb expedient previ contradictori.

SETZENA INCIDÈNCIES

El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició en tot allò no previst en aquestes bases.

DISSETENA TERMINI D'IMPUGNACIÓ.

Queda establert un termini d'impugnació de les presents bases d'un mes a contar des de la data de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

DIVUITENA PROTECCIÓ DE DADES

En virtut de la normativa vigent en matèria de protecció de dades informem que les dades recavades durant aquest procés de selecció seran emprades exclusivament per gestionar aquest sota la base de legitimació del consentiment. En cap cas es comunicaran dadesa tercers a excepció del seu nom i cognom en els en cas de ser seleccionat,en aplicació de la llei de transparència i en garantia dels principis de concurrència competitiva en l'administració pública. Les seves dades seran conservadesfins que el tractament sigui legítim per la finalitat per la qual van ser recollides i segons la normativa d'arxius aplicable a la responsable.

En qualsevol cas podrà exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació i de portabilitat de les dades mitjançant un escrit dirigit a carrer dels Albellons, 2 d'Alcúdia (07400).

 

(Signat electrònicament: 24 d'octubre de 2024)

La presidenta del Consell d'Administració Laura Serra Martín

 

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

Sr./Sra. ..........................................................................................., major setze anys d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,

EXPÒS:

I. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia (EMSA S.A.U) per la cobertura com a personal laboral fixed'una plaça peó de manteniment general d'EMSA mitjançant concurs-oposició.

II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.

III. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

I. Fotocòpia del DNI, passaport o equivalent.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu.

Alcúdia, a…………de………………………de 20…………

 

 

 

 

 

 

 

 

(Signatura de la persona interessada)

 

AUTOBAREMACIÓ DE MÈRITS

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

 

MÀXIM 20 PUNTS

Administració pública com a peó de Brigada (nom d'administració)

Temps treballat(a/m/d)

Jornada

Puntuació (0,50/mes)

Serveis prestats en el sector privat com a peó (nom empresa)

Temps treballat(a/m/d)

Jornada

Puntuació (0,40/mes)

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL:

punts

 

FORMACIÓ

 

MÀXIM 20 PUNTS

Cursos de formació i perfeccionament amb assistència (títol del curs)

Hores o crèdits

Puntuació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cursos de formació i perfeccionament amb aprofitament (títol del curs)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cursos de formació i perfeccionament impartits (títol del curs)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

punts

Titulació acadèmica superior a l'exigida

 

Puntuació

 

 

 

 

TOTAL

punts

Coneixements de català (indiqui nivell superior)

 

Puntuació

 

 

 

 

 

 

TOTAL:

 

Alcúdia, a…………de………………………de 20…………

Signatura

 

 

 

 

 

 

SRA. PRESIDENTA DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA

 

ANNEX II MODEL D'INSTÀNCIA (presentació de mèrits)

Sr./Sra. ..........................................................................................., major de setze anys d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,

EXPÒS:

Que havent superat la fase d'oposició del procès selectiu per la cobertura d'una plaça fixe peó de manteniment general, adjunt els documents acreditatius dels mèrits al·legats en el full d'autobarem per a la seva valoració en la fase de concurs.

Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

Es valorin els mèrits aportats i al·legats en el full d'autobarem en la fase de concurs que acredito junt amb aquesta instància.

Alcúdia, a…………de………………………de 20…………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Signatura de la persona interessada)

SRA. PRESIDENTA DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA

 

ANNEX III PROGRAMA

1. Els elements més característics del Municipi d'Alcúdia: Festes, elements arquitectònics, cultura, carrers...

2. Manteniment i conservació d' edificis i instal·lacions: nocions bàsiques sobre manteniment d' instal·lacions d' aigua, gas, calefacció i aire condicionat, contraincendis,.

3. Manteniment de parcs i la seva normativa.

4. Manteniment de mobiliari públic.

5. Accessoris i eines de fontaneria, electricitat, paleta i neteja.

6. Conservació de zones verdes, manteniment, sembra, detecció de patologies.

7. Correcta utilització de productes de neteja.

8. Pintures. Classes i aplicacions. La generació de residus tòxics i el seu adequat tractament.

9. Coneixement de prevenció de riscos laborals en manteniment.