Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 708103
Aprovació definitiva Modificació Ordenança fiscal reguladora de la taxa d'expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. Núm.: 6205/2024

Es fa públic que passat el termini d'informació pública no s'han presentat al·legacions a la Modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, pel que aquesta s'entén aprovada definitivament i es publica a continuació el text íntegre de la mateixa:

"Ordenança núm. 2/4 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

Article 1 Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985 de bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles de 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, s'estableix la taxa per expedir documents administratius, que es regirà per aquesta Ordenança fiscal.

Article 2 Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació a instància de part de tota classe de documents i expedients de què entengui l'Administració o les autoritats municipals.

S'entendrà tramitada a instància de part quan hagi estat provocada per la persona particular o redundi en benefici seu encara que no hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

No estaran subjectes a aquesta taxa els documents necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, consultes tributàries, devolució d'ingressos indeguts, recursos administratius contra resolucions municipals i aquells altres relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats municipals que estiguin gravats per una altra taxa o preu públic.

Article 3 Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària (Llei 58/2003, de 17 de desembre), en interès de les quals redundi la tramitació del document o bé l'hagin sol·licitat.

Article 4 Responsables

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei general tributària (LGT).

Seran responsables subsidiàries les persones o entitats assenyalades a l'article 43 de la LGT.

Article 5 Exempcions subjectives

Gaudiran d'exempció les persones contribuents en què concorri alguna de les circumstàncies següents:

- Associacions de caràcter juvenil, en allò necessari per difondre les seves activitats i informar-ne.

- L'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals.

- Aquelles persones en situació de greus dificultats econòmiques i que presentin risc d'exclusió social. L'exempció s'aplicarà en aquells documents necessaris per a tràmits que es considerin essencials. Serà necessari informe de serveis socials que acrediti aquesta situació.

- Les persones que justifiquin estar inscrites a l'atur, en el cas de drets de participació en proves selectives de l'Ajuntament d'Alaior (tarifa 24, article 7).

Article 6 Quota tributària

La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa segons la naturalesa dels documents a tramitar, d'acord amb les tarifes que es contenen a l'article següent.

Article 7 Tarifes

Concepte

Euros

1. Certificació de documents o acords municipals

3,65

2. Certificacions exigides en procediments de contingut social

1,80

3. Fe pública de relacions veïnals, sempre que resulti obligatòria per expedient administratiu

36,30

4. Per cada pàgina que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A4

0,12

5. Per cada pàgina que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A3

0,24

6. Per cada pàgina que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A2

0,36

7. Per cada pàgina que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A1

0,48

8. Certificats urbanístics, carència i informes sobre característiques de terreny o consulta a efectes d'edificació

45,50

9. Per impressió de plànols de mida no estàndard realitzats a l'Ajuntament, per m² o fracció

3,30

10. Per cada grup de fotocòpies de plànols que s'hagin de realitzar fora d'aquest Ajuntament, al preu de cost se li carregaria la quantitat

4,50

11. Per qualsevol altre document o expedient no expressament tarifat

3,65

12. Certificat de residència per a viatges, emesos manualment

1,00

13. Documents que requereixin recerca i treball d'arxiu, de naturalesa atípica, per cada hora o fracció

45,65

14. Per certificat d'empadronament històric anterior a l'any 1996

45,65

15. Certificats per serveis prestats

5,00

16. Certificats per classificació empresarial

5,00

17. Per lliurament d'informació en format digital (CD, DVD, disquet) compatible amb AUTOCAD, SIG o altres formats editables que contenguin informació territorial, urbanística o cadastral del territori:

 

a) Per parcel·la

4,50

b) Per unitat d'actuació o polígon de superfície inferior a 6 ha

90,00

c) Per nucli de població o urbanització o polígon de superfície superior a 6 ha

225,00

d) Nucli urbà d'Alaior o part d'aquest

450,00

18. Documents d'autorització de publicitat dinàmica

15,00

19. Document de comunicació per publicitat dinàmica

5,00

20. Per entrega d'informació en format digital (CD, DVD) que consti digitalitzada prèviament en l'arxiu municipal:

 

a) Cost fix per CD, DVD

1,50

b) Per nombre d'arxius

0,12

21. Tramitació de casaments civils a la casa consistorial

45,00

22. Tramitació de casaments civils fora de la casa consistorial

70,00

23. Actes de declaració de parelles estables

25,00

24. Drets de participació en processos selectius de l'Ajuntament

10,00

25. Per autorització lliurament de targetes, comandaments a distància o claus per accés a carrers

11,00

S'estableix una fiança per lliurament de targetes, comandaments o claus:

 

1. Targetes

15,00

2. Comandaments

60,00

3. Claus

30,00

Aquesta fiança es retornarà una vegada retornat el comandament, la targeta o la clau a l'Ajuntament

 

26. Per registre de cans perillosos o renovació (cada 5 anys)

35,00

27. Per obtenció de targeta d'armes o renovació (cada 5 anys)

35,00

Article 8 Bonificacions de la quota

1. Es bonificarà amb un 60 % l'import de les fotocòpies i els documents sol·licitats necessaris per realitzar els seus fins a les entitats sense finalitat de lucre que prestin serveis municipals o coadjuvin en la seva prestació.

El regidor o la regidora de Cultura serà qui concedirà les autoritzacions per al reconeixement d'aquesta bonificació.

2. Es bonificaran en un 100 % als treballadors i les treballadores de l'Ajuntament les tarifes establertes per autenticació de documents, fotocòpies i expedició de certificats, sempre que aquests hagin de ser presentats en una convocatòria per cobrir llocs de feina a l'Ajuntament d'Alaior.

3. Es bonificaran en un 100 % les tarifes per expedició dels certificats prevists en aquesta Ordenança en els casos en què es generin automàticament en el moment de la sol·licitud a través de la seu electrònica.

Article 9 Meritació

Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud i s'iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

En el cas del paràgraf 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que donin lloc a l'actuació municipal d'ofici.

Article 10 Règim de declaració i ingressos

La taxa per expedició de documents administratius s'exigirà en règim d'autoliquidació quan els procediments s'iniciïn a instància de qui és subjecte passiu. A aquests efectes, quan es presenti la sol·licitud que iniciï l'actuació o l'expedient es formalitzarà també l'imprès d'autoliquidació. La persona interessada haurà d'adjuntar amb la sol·licitud l'acreditació d'haver efectuat el pagament de la taxa, que no es realitzarà o tramitarà fins que no s'hagi efectuat el pagament corresponent.

Per a aquesta finalitat es requerirà la persona interessada perquè l'aboni en el termini de 10 dies, amb l'advertiment que si no ho fa s'arxivarà el document sense fer més tràmits.

Article 11 Infraccions i sancions

En tot el que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i les seves sancions s'ajustarà al que disposa l'article 181 i següents de la LGT.

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d'aplicació fins que es modifiqui o derogui."

Contra aquesta Resolució, en aplicació dels articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 d juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que considereu més convenient al vostre dret.

(Signat electrònicament: 25 d'octubre de 2024)

El batle José Luis Benejam Saura