Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS ALCÚDIA SA
Núm. 705609
Bases que han de regir la convocatòria per la cobertura de una plaça d'oficial 1ª de torns de l’EDAR com personal laboral fixe de l'Empresa Municipal de serveis d'Alcúdia SAU (EMSA) mitjançant el sistema de concurs-oposició
Mitjançant Acord del Consell d'Administració aprovat en sessió ordinària de data 17 d'octubre de 2024 s'han aprovat les bases reguladores que han de regir la convocatòria per la cobertura d'una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR com a personal laboral fixe d'EMSA mitjançant sistema concurs-oposició.
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER LA COBERTURA DE UNA PLAÇA D'OFICIAL 1ª DE TORNS DE L'EDAR COM PERSONAL LABORAL FIXE DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA S.A.U (EMSA) MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és la cobertura de una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR com a personal laboral fixe d'EMSA mitjançant sistema concurs-oposició inclosa dins l'oferta d'ocupació pública de l'any 2023.
Característiques del lloc de treball:
Àrea |
Tècnica |
Serveis |
EDAR |
Naturalesa |
Laboral |
Nomenament |
Personal laboral fixe |
Grup |
C |
Categoria |
4 |
Nivell català |
B1 |
Circumstància que ho justifica |
Plaça vacant i amb finançament adequat inclosa dins l'oferta pública d'ocupació 2023 (BOIB núm. 176 de 30 de desembre de 2023) |
Número de places |
1 |
La seva dedicació, jornades de treball i retribucions seran de jornada completa de treball del personal laboral d'aquesta empresa.
Els aspirants que superin el procés selectiu i que, per tant, siguin contractats com a personal laboral fixe d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA en l'Àrea Tècnica d'EMSA.
Funcions:
Revisar i/o analitzar les ordres de treball diari per a una bona organització i priorització de tasques.
Localització i reparació d'avaries a les instal·lacions de qualsevol naturalesa seguint les normes internes municipals.
Realització de talls de subministrament per a la reparació d'avaries.
Manteniment i neteja dels equips utilitzats en l'activitat
Revisar i/o comprovar les possibles avaries o desperfectes a les instal·lacions, per tal de reparar-les i dels equips mecànics garantir-ne el bon funcionament.
Emplenar els comunicats diaris de treball per deixar constància i registre de la tasca efectuada.
Sol·licitar les peticions de recanvis i material al magatzem o proveïdors per disposar d'estoc i poder dur a terme les reparacions corresponents.
Emmagatzemar de manera digital la informació tècnica de les instal·lacions perquè posteriorment es pugui consultar.
Control de línia de fangs, tractaments biològics o fisioquímics, generals, presa de mostres control dels serveis generals de depuració.
Qualsevol altra funció atribuïble al seu lloc de feina i perfil professional.
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.
b) Haver complert els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
c) Estar en possessió del graduat escolar, graduat en ESO o equivalent o de formació professional bàsica. En el cas de titulacions expedides a l'estranger s'ha d'aportar la corresponent documentació que n'acrediti l'homologació oficial.
d) Experiència de un any realitzant funcions d'oficial 1ª o 2ª de torns de l'EDAR. L'acreditació s'haurà de fer mitjançant informe de la vida laboral i certificat de funcions degudament signat i segellat o altre document acreditatiu d'haver realitzat dites funcions, o contracte de treball amb la categoria d'Oficial 1ª o 2ª de torns de l'EDAR .
e) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions. És a dir, tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR .
f) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat/da o inhabilitat/da. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no ha d'estar inhabilitat/da o en situació equivalent ni ha d'haver estat sotmès/a a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
g) No estar sotmès/a a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.
h) Haver obtingut el certificat de nivell B1 acreditatiu del coneixement de la llengua catalana de català de la Direcció General de Política Lingüística de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas de que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1, prevista a la fase d'oposició.
i) Carnet de conduir B.
j) Prèviament a la contractació com a personal fixe, o com a personal laboral temporal per aquells aspirants que estiguin dins el borsí, la persona/es interessada/es haurà/n de presentar la documentació acreditativa dels apartats c), d), h) i i) i fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats als apartats e), f) i g).
TERCERA. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a Annex I a les presentes bases, en el Registre d'EMSA o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de presentar la instància mitjançant la seu electrònica, en el camp RESUM haurà de posar l'assumpte "Cobertura com a personal laboral fixe d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA"
En el cas de no presentar la instància al Registre d'EMSA ni a la Seu electrònica la persona interessada haurà de comunicar-ho a EMSA abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça emsa@alcudia.net posant a l'assumpte "Cobertura com a personal laboral fixe d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA" i adjuntant el justificant de la presentació de la instància dins termini.
El model d'instància que consta com a Annex I inclou una declaració jurada de reunir totes i cada una de les condicions exigides a la base segona. També inclou un full d'autobaremació de mèrits on els aspirants han d'al·legar de quins mèrits disposen d'acord amb allò disposat a l'apartat de FASE DE CONCURS. Aquest autobarem té igualment la consideració de declaració jurada. L'acreditació dels mèrits manifestats a l'autobarem s'hauran de presentar una vegada aprovada la fase d'oposició; NO s'ha d'aportar cap documentació d'acreditació de mèrits amb la sol·licitud de participació. En cap cas es tendran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies per participar en el procés selectiu.
El tribunal qualificador o els òrgans competents d'EMSA podran requerir en qualsevol moment del procès a les persones aspirants perquè acreditin la veracitat d'allò declarat, o de la documentació aportada.
El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies hàbils, comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB. Els successius anuncis s'han de publicar únicament a la pàgina web d'EMSA.
La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals i a la pàgina web d'EMSA.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
CINQUENA. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidenta dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web d'EMSA; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/ses seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- Presentar la sol·licitud fora de termini.
- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a la resolució de la Presidenta, per la qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, la Presidenta determinarà la data de l'inici del primer exercici, així com el lloc i l'hora de la seva celebració. Les persones aspirants s'hi hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI.
Aquesta llista, juntament amb la data d'inici de l'exercici, es publicaran a la pàgina web d'EMSA.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.
Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament, junt amb els mèrits que hagin estat valorats a la fase de concurs.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador es constituirà per 3 integrants: un president, un secretari amb veu i vot i 1 vocal, amb els seus corresponents suplents. No obstant i depenent del nombre de sol·licituds es podrà ampliar el nombre de membres fins un màxim de 5.
El tribunal qualificador queda autoritzat per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s'hagi previst a les presents bases.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.
El Comitè d'Empresa d'EMSA podrà designar un representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
SETENA. ORDRE D'ACTUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
En el cas que s'hagin d'organitzar torns per dur a terme els exercicis, l'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic i es comunicarà mitjançant publicació a la web d'EMSA.
VUITENA. FASE D'OPOSICIÓ. (60 punts).
Aquest procediment selectiu constarà de tres exercicis que s'especifiquen a continuació.
Les persones aspirants seran convocades en crida única, mitjançant la publicació dels anuncis de celebració de l'exercici a la pàgina web d'EMSA. Seran excloses del procés selectiu les que no hi compareguin.
Entre el final d'un exercici i el començament de l'altra hauran de transcórrer, almanco, 72 hores, i no podrà excedir de tres mesos. No obstant això, el Tribunal podrà acordar l'ampliació d'aquest termini per causa justificada.
Primer exercici. Prova de català. (ELIMINATÒRIA)
Aquesta prova consistirà en la realització d'un exercici de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1, la qual es qualificarà com a apte o no apte, i serà eliminatòria. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització lingüística de l´Ajuntament d´Alcúdia.
Una vegada conclosa la prova de català, el Tribunal qualificador farà públic el resultat d´aquesta al tauler d'anuncis electrònic, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió dels exàmens realitzats. El tribunal qualificador, un cop examinades les al·legacions, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l'objecte de realitzar l'exercici de la fase d'oposició.
Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit o un superior, mitjançant l´aportació d´un certificat expedit per un organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia autèntica.
Segon exercici. Qüestionari tipus text. (20 punts). NO ELIMINATORI.
De caràcter obligatori i NO eliminatori.
Consistirà a respondre per escrit un qüestionari tipus test de 20 preguntes més 5 preguntes de reserva, amb tres respostes alternatives, de les quals només una és correcta, referides al temari que figura com a Annex III. Les persones aspirants marcaran les respostes en els corresponents fulls d'examen.
En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecta com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, es tendran en consideració les preguntes de reserva. Aquestes s'escolliran segons l'ordre de prelació en què es trobin en el propi exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 20 punts.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 40 minuts.
Tal com s'estableix al Reglament per a l'ús de la llengua catalana de l'Ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 113, de 20 de setembre de 2001), els aspirants hauran de realitzar en llengua catalana com a mínim un dels exercicis de les proves d'accés. Així, l'exercici tipus test es realitzarà en llengua catalana.
Tercer exercici. Prova pràctica. (40 punts). (ELIMINATÒRIA)
De caràcter obligatori i eliminatori.
Es realitzarà una prova pràctica, relacionada amb el lloc de treball que avaluarà la capacitat dels aspirants per al correcte acompliment de les tasques pròpies del lloc de treball i versarà sobre el coneixement aplicat del contingut de la prova teòrica i/o muntatge/desmuntatge i/o reparació d'un equip de lampisteria o d'alguna de les seves parts.
La prova es basarà en la resolució d'un o diversos exercicis pràctics en els quals les persones aspirants hauran de demostrar els coneixements mecànics, tant en l'habilitat i ús d'eines pròpies del lloc de treball com el coneixement d'equips mecànics.
Previ a la realització de l'examen s'haurà fixat la puntuació i distribució dels punts de la prova pràctica.
La durada màxima de la prova pràctica no podrà superar els 180 minuts.
NOVENA. QUALIFICACIÓ DE L'EXERCICI
La qualificació de l'exercici es farà garantint l'anonimat.
- Segon exercici. Qüestionari tipus text. 20 punts
De caràcter obligatori i NO ELIMINATORI.
Aquest exercici obligatori i NO ELIMINATORI serà qualificat fins a un màxim de 20 punts.
Cada un dels membres del Tribunal llegirà i corregirà tots els exercicis per fer una valoració individual inicial, que es posarà en comú per donar una qualificació, que serà de 0 a 20 punts, única i conjunta, per acord de tots els seus membres.
El criteri de correcció serà el següent: cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta (0,25 punts).
Si el tribunal acorda anul·lar més preguntes que el nombre de preguntes de reserva, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 20 punts.
El resultat s'expressarà en dos decimals, aplicant les tècniques normals de l'arredoniment.
Tercer exercici. Prova pràctica. (40 punts). ELIMINATORI
De caràcter obligatori i eliminatori.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 40 punts, i seran eliminades les persones opositores que no assoleixin un mínim de 20 punts.
El nombre de punts que podran ser atorgats per cada membre del tribunal en aquest exercici serà de 0 a 40 punts.
DESENA. PUBLICACIÓ DE LES QUALIFICACIONS
Conclòs l'exercici, el tribunal farà pública a la pàgina web d'EMSA la relació d'aspirants que hagin superat el mínim establert, amb indicació de la qualificació obtinguda.
Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de l'exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
La qualificació definitiva de la fase d'oposició serà la qualificació obtinguda en l'exercici.
El llistat de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició junt amb la qualificació definitiva que hagi obtingut cada una s'exposaran a la pàgina web d'EMSA.
Dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'acreditar documentalment segons el model Annex II d'aquestes bases, els mèrits que s'hagin al·legat a l'autobarem de mèrits per esser valorats en la fase de concurs.
ONZENA. FASE DE CONCURS I MÈRITS A VALORAR
La fase de concurs constitueix com a màxim un 40% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.
Els mèrits s'han d'acreditar i valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en aquest procés selectiu.
Els mèrits a valorar pel tribunal són els següents:
A. Experiència professional i antiguitat reconeguda. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
En aquest apartat s'atorgarà una puntuació global màxima de 20 punts:
- Serveis prestats a l'Administració pública, els seus organismes autònoms o empreses del secor públic com a personal funcionari o laboral en la categoria d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR (o en la categoria i funcions equivalents a la plaça i categoria objecte de convocatòria) es valorarà amb 0,50 punts per mes complet treballat a jornada completa.
- Serveis prestats a l'Administració pública, els seus organismes autònoms o empreses del secor públic com a personal funcionari o laboral en la categoria d'Oficial 2ª de torns de l'EDAR (o en la categoria i funcions equivalents a la plaça i categoria objecte de convocatòria) es valorarà amb 0,35 punts per mes complet treballat a jornada completa.
- Serveis prestats en el sector privat, amb contracte de treball o certificat d'empresa en la categoria Oficial 1ª de torns de l'EDAR i funcions equivalents a la plaça i categoria objecte de la convocatòria, es valorarà amb 0,35 punts per mes complet de feina.
- Serveis prestats en el sector privat, amb contracte de treball o certificat d'empresa en la categoria Oficial 2ª de torns de l'EDAR i funcions equivalents a la plaça i categoria objecte de la convocatòria, es valorarà amb 0,25 punts per mes complet de feina.
Les fraccions inferiors al mes complet treballat a jornada completa es valoraran proporcionalment.
Només es comptarà l'experiència professional i l'antiguitat reconeguda en aquest apartat a partir d'un any que es determinen com requisit a la BASE SEGONA apartat d) de les presents Bases.
En el cas de que s'hagin prestat serveis per compte pròpia els dies d'alta de d'activitat s'entendran com a una jornada completa.
B. Titulacions acadèmiques, coneixement de la llengua catalana, formació i perfeccionament. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
B1. Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris directament relacionats amb el lloc d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA fins un màxim de 10 punts.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir, que no són acumulables l'assistència i l'aprofitament.
Aquests mèrits s'acreditaran documentalment presentant al Registre General d'EMSA còpia del títol d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, jornada o seminari, amb indicació de la seva duració i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos, jornades o seminaris que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
La valoració dels cursos es realitzarà de la següent manera:
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
La fracció es valorarà proporcionalment.
B.2. Estar en possessió d'una titulació acadèmica superior a l'exigida: fins a un màxim de 8 punts.
- Per un títol de Batxiller: 4 punts.
- Per un títol de Formació de grau mitjà en xarxes i estacions de tractament d' aigües, instal.lacions electriques, o relacionat amb els treballs a desenvolupar: 5
- Per un títol de Formació de grau superior en xarxes i estacions de tractament d'aigües, instal·lacions electriques, o relacionat amb els treballs a desenvolupar:6 punts
- Titulació universitària relacionat amb els treballs a desenvolupar: 8 punts
No s'han de valorar com a mèrit els estudis que són un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valoren. A aquest efecte, es considerarà com a requisit previ i necessari la titulació conduent a altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.
B.3. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana: fins a un màxim de 2 punts.
Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Nivell B2: 1 punt
Nivell C1: 1,50 punts
Nivell C2: 1,7 punts
Nivell LA: 0,3 punts
En el supòsit que l'aspirant acrediti estar en possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà la puntuació que acrediti majors coneixements, excepció feta del LA, que es sumarà a la puntuació del certificat que acrediti majors coneixements.
Acreditació
Quant a la valoració dels mèrits anteriors, aquests s'acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia del corresponent títol expedit pel centre o institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.
Un mateix mèrit només es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui major puntuació.
La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.
DOTZENA. QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
La qualificació definitiva de la fase de concurs serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats per les persones aspirants, i s'exposarà a la pàgina web d'EMSA.
Les persones aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils per poder presentar al·legacions a aquesta qualificació. En el cas no haver-n'hi, s'entendrà definitiva.
TRETZENA. QUALIFICACIÓ FINAL DEL CONCURS OPOSICIÓ.
La qualificació final del concurs oposició serà la suma aritmètica de la qualificació definitiva de la fase d'oposició i de la qualificació definitiva del concurs, i s'exposarà a la pàgina web d'EMSA.
CATORZENA. ELABORACIÓ DEL BORSÍ
Finalitzada la selecció, el tribunal qualificador elaborarà les relacions d'aspirants que passaran a formar part del borsí de personal laboral d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA.
La relació d'aprovats i l'ordre de prelació es faran públics a la pàgina web d'EMSA. L'ordre de prelació es determinarà per la puntuació obtinguda en la qualificació final, que s'ordenarà de major a menor.
En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants dels borsins, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Major puntuació obtinguda en el cas pràctic de la fase d'oposició.
2. Major puntuació obtinguda a l'apartat de la fase d'oposició del qüestionari tipus text.
3. Major puntuació obtinguda en la fase de concurs per l'experiència professional.
4. Si continuàs l'empat una vegada aplicats els criteris anteriors, aquest es resoldrà per sorteig.
Quan es produeixi una situació de les contemplades en el ET que motivi la contractació de personal laboral temporal, es comunicarà a la persona que correspongui del borsí pertinent segons l'ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s'ha d'incorporar. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant correu electrònic o cridada telefònica, d'acord amb aquelles dades que hagi comunicat a la seva instància l'aspirant. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb la cobertura de la plaça oferta en el termini d'un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l'oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s'entendrà que hi renuncia. Si transcorregudes vint-i-quatre (24) hores des del primer intent de comunicació aquest resulta infructuós, es comunicarà a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació, sense que això impliqui ni l'exclusió ni la pèrdua del lloc dins aquest ordre.
Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita passaran darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal laboral dins EMSA o a qualsevol altra administració pública, organisme autònom o empresa municipal.
- Estar prestant serveis per compte d'altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.
- Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics d'EMSA.
És a dir, les persones aspirants que acreditin i justifiquin documentalment aquests supòsits d'excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles en el mateix lloc que ocupen dins l'ordre de prelació. En cas de no justificar-ho dins els 3 dies naturals passaran a ocupar el darrer lloc en l'ordre de prelació. Aquests aspirants estaran obligats a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de deu (10) dies hàbils des que es produeixi.
Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat EMSA, es comunicarà l'oferta a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser contractada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona i haurà de presentar els documents originals que acreditin els mèrits que hagi presentat i s'hagin valorat, per a realitzar la seva comprovació i compulsa.
Aquella persona aspirant que estigui ocupant una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA procedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina serà exclòs/a del borsí, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics d'EMSA.
Aquella persona aspirant que, ocupant una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-se novament en el borsí en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar el borsí, sempre que en aquells moments el dit borsí sigui vigent.
Quan s'incorpori un titular d'una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA si no existeixi cap altra plaça vacant se seguiran les següents normes de preferència:
- En primer lloc, cessarà un dels temporals que hagin estat contractats en el marc d'aquesta convocatòria, i entre ells a qui correspongui segons l'ordre de prelació establert en aquestes bases. Així s'actuarà successivament si es produeixen noves incorporacions de titulars.
- Una vegada que hagin cessat tots els laborals temporals de la present convocatòria com a conseqüència de la incorporació de titulars, hauran de cessar els procedents de la convocatòria immediatament anterior, i així successivament, seguint els corresponents ordres de prelació establerts a les bases respectives.
Aquest borsí romandrà vigent fins a la creació d'un nou borsí d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA.
Aquest borsí serà preferent al borsí anterior, de manera que el borsí que es formi arran d'aquesta convocatòria tendrà la consideració de borsa activa i únicament podran ser cridades per una oferta les persones en situació de disponible d'aquesta borsa. Una vegada exhaurida aquesta, si fos necessari es podrà reactivar la borsa anterior mentre es tramita un procés selectiu per a la creació d'un nou borsí.
En tot allò no disposat anteriorment serà d'aplicació la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
QUINZENA. INCIDÈNCIES.
El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició en tot allò no previst en aquestes bases.
SETZENA. TERMINI D'IMPUGNACIÓ.
Queda establert un termini d'impugnació de les presents bases d'un mes a contar des de la data de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
DISSETENA.- PROTECCIÓ DE DADES
En virtut de la normativa vigent en matèria de protecció de dades informem que les dades recavades durant aquest procés de selecció seran emprades exclusivament per gestionar aquest sota la base de legitimació del consentiment. En cap cas es comunicaran dades a tercers a excepció del seu nom i cognom en els en cas de ser seleccionat, en aplicació de la llei de transparència i en garantia dels principis de concurrència competitiva en l'administració pública. Les seves dades seran conservades fins que el tractament sigui legítim per la finalitat per la qual van ser recollides i segons la normativa d'arxius aplicable a la responsable.
En qualsevol cas podrà exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació i de portabilitat de les dades mitjançant un escrit dirigit a carrer dels Albellons, 2 d'Alcúdia (07400).
(Signat electrònicament: 24 d'octubre de 2024
La presidenta del Consell d'Administració Laura Serra martín)
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
Sr./Sra. ..........................................................................................., major de setze anys d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,
EXPÒS:
I. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia (EMSA S.A.U) per la cobertura com a personal laboral fixe d'una plaça d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR d'EMSA mitjançant concurs-oposició.
II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.
III. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
I. Fotocòpia del DNI, passaport o equivalent.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu.
Alcúdia, a…………de………………………de 20……
(Signatura de la persona interessada)
AUTOBAREMACIÓ DE MÈRITS
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL |
|
|
MÀXIM 20 PUNTS |
Administració pública com a d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR (nom d'administració) |
Temps treballat(a/m/d) |
Jornada |
Puntuació (0,50/mes) |
Serveis prestats al sector privat com a Oficial 1ª de torns de l'EDAR (nom empresa) |
|
|
Puntuació (0,35/mes) |
Administració pública com a d'Oficial 2ª de torns de l'EDAR (nom d'administració) |
|
|
Puntuació (0,35/mes) |
Serveis prestats al sector privat com a Oficial 2ª de torns de l'EDAR (nom empresa) |
|
|
Puntuació (0,25/mes) |
TOTAL: |
punts |
FORMACIÓ |
|
MÀXIM 20 PUNTS |
Cursos de formació i perfeccionament amb assistència (títol del curs) |
Hores o crèdits |
Puntuació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cursos de formació i perfeccionament amb aprofitament (títol del curs) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cursos de formació i perfeccionament impartits (títol del curs) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
punts |
Titulació acadèmica superior a l'exigida |
|
Puntuació |
|
|
|
|
TOTAL |
punts |
Coneixements de català (indiqui nivell superior) |
|
Puntuació |
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
TOTALS |
|
Alcúdia, a…………de………………………de 20……
Signatura
SRA. PRESIDENTA DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA
ANNEX II MODEL D'INSTÀNCIA (presentació de mèrits)
Sr./Sra. ..........................................................................................., major de setze anys d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,
EXPÒS:
Que havent superat la fase d'oposició del procès selectiu per la cobertura d'una plaça fixe d'Oficial 1ª de torns de l'EDAR, adjunt els documents acreditatius dels mèrits al·legats en el full d'autobarem per a la seva valoració en la fase de concurs.
Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Es valorin els mèrits aportats i al·legats en el full d'autobarem en la fase de concurs que acredito junt amb aquesta instància.
Alcúdia, a…………de………………………de 20……
(Signatura de la persona interessada)
SRA. PRESIDENTA DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA
ANNEX III PROGRAMA
1. Definició d'hidràulica. Propietats fonamentals dels líquids: Isotropia, mobilitat, viscositat, compressibilitat. Pressió atmosfèrica: relativa i absoluta.
2. Tensió de vapor: Cavitació
3. Línia d'aigua: Característiques de les Aigües Residuals. Col·lectors d'aigües residuals. Bombament d'aigües residuals. Pretractament: pou de gruixos, reixes i tamisos, desarenadors, desgreixat.
4. Tractament Fisicoquímic: Barreja-Floculació, Reactius i tipus de processos. Decantació primària: Paràmetres de control. Tractament Biològic: paràmetres bàsics de funcionament.
5. Aportació d'aire a reactors biològics: turbines, difusors, control d'aportació d'aire. Eliminació de nutrients per via química i via biològica.
6. Paràmetres de control. Presa de mostres per a control de processos. Eficiència elèctrica en processos.
7. Línia de fangs: Bombament de fangs. Espessiment: Gravetat, Flotació, Paràmetres de control.
8. Digestió: Aeròbica, Anaeròbica, Tipus de processos, Paràmetres de control. Deshidratació, maneig de centrífugues, Reactius i la seva preparació, Paràmetres de control.
9. Línies de biogàs: elements de seguretat; manteniments bàsics; operació d'elements.
10. Aprofitament del biogàs: emmagatzematge, calderes, torxes i cogeneració.
11. Serveis generals: Connexions en l'exterior, Xarxes internes, Altres serveis.
12. Fonts de proveïment: Aigües superficials. Aigües subterrànies.
13. Línies d'aigua: Pre-oxidació. Coagulació-Floculació. Sedimentació. Filtració en sorra i/o carbó actiu. Eliminació de ferro i manganès.
14. Control d'olors i sabors. Aigua de rentada de filtres. Purga de decantadors. Decantació. Flotació. Assecat mecànic.
15. Control del procés: Punts de mostreig. Presa de mostres. Reactius: Característiques dels reactius emprats en una ETAP i EDAR: Clor / Hipoclorit sòdic. Diòxid de clor. Amoníac / Solució amoniacal. Ozó. Coagulants. Floculants. Calç. Hidròxid sòdic. Àcid clorhídric. Clorur fèrric. Carbó actiu en pols.
16. Equips mecànics. Conceptes bàsics. Què són, per a què serveixen, tipus i models, ús ubicació en les diferents instal·lacions. Agitadors. Bombes. Cintes transportadores. Compressors i bufadors. Reductors i variadors. Comportes. Reixes. Turbines. Canviadors de calor. Aparells dosificadors. Cloròmetres i amoniòmetres. Vàlvules. Calderes. Canonades. Instrumentació bàsica. Manòmetre