Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 696597
Adjudicació llocs de treball aspirants que han superat el procés selectiu d’estabilització pel sistema excepcional de concurs, i, per la seva contractació com a personal laboral fix del grup AP, especialitats de Treballador/a Familiar, i, de Netejador/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant decret de batlia núm. 0786/2024, de 18 d'octubre, s'aprovà l'adjudicació i contractació de llocs de treball com a personal laboral fix del grup AP, especialitats de Treballador/a familiar, i, de netejador/a de l'Ajuntament de Binissalem a les persones aspirants que han superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs. Tal com assenyala el decret, que es transcriu a continuació, es publica el text íntegre:

“Expedient 207/2022

Assumpte: Reducció temporalitat ocupació pública, Procés estabilització.

Adjudicació places treballadores familiars i netejadora – concurs laborals

Resolució del Sr. Batle de l'Ajuntament de Binissalem per l'adjudicació dels llocs de treball a les persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs, i, per la seva contractació com a personal laboral fix del grup AP, especialitats de Treballador/a Familiar, i, de Netejador/a de l'Ajuntament de Binissalem.

Fets

1.En el BOIB núm. 119, de 10 de setembre de 2022, es va publicar el conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de Binissalem, per a la convocatòria i gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal, pel qual el Consell de Mallorca s'encarregava de l'aprovació de les bases, la convocatòria i la gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal que estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació  pública, que deriva de l'oferta d'ocupació pública corresponent a la taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal, aprovada per Decret de Batlia núm.617/2022, de 24 de maig (BOIB núm. 68 de 26-05-2022).

2.Per resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de 30 de novembre de 2022 (BOIB núm. 158, de 06-12-2022), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de 24 de gener de 2023 i de data 7 de febrer de 2023 (BOIB núm. 13, de 28-01-2023 i BOIB núm. 19, d'11-02-2023), i per Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de 29 d'agost de 2023 (BOIB núm. 121, de 30-08-2023) es va aprovar la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per a l'ingrés com a personal laboral fix del grup AP, de diverses entitats locals, entre elles, l'Ajuntament de Binissalem.

En aquesta resolució es varen convocar, entre d'altres, 4 places de l'Ajuntament de Binissalem:

Grup o subgrup

Denominació

Núm. de places

AP

Treballador-a familiar

3

AP

Netejador-a

1

3.Per acord del tribunal qualificador competent d'aquest procés selectiu d'estabilització, un cop concloses la revisió i baremació dels mèrits dels aspirants, en data 5 de març de 2024 es va publicar, en el tauler electrònic d'anuncis i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, la llista definitiva de puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb aplicació dels criteris de desempats i la resolució de les al·legacions formulades a la llista provisional de puntuacions, així com el llistat de llocs corresponents a les places convocades, donant un termini de 7 dies hàbils per comunicar l'ordre de preferència dels llocs oferts.

4.De conformitat amb el punt 8.8 de les bases específiques de la convocatòria, un cop assignats els llocs de treball oferts, el tribunal ha d'elevar al conseller executiu d'Hisenda i Funció pública la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs de mèrits, amb assignació de llocs de feina, desglossada, en el seu cas, per torns d'accés.

5.En data 28 de juny de 2024 el tribunal qualificador competent del procediment selectiu ha acordat elevar al conseller d'Hisenda i Funció Pública l'Acord la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l'ingrés com a personal laboral fix del grup AP, derivat de l'oferta d'ocupació pública extraordinària dels ajuntaments de d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Estellencs, Inca, Lloret de Vistalegre, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Sa Pobla i Santa Maria del Camí i d'assignació de llocs de feina, per torn d'accés, d'acord amb el tràmit de manifestació d'ordre de preferències efectuat, per a la seva contractació com a personal laboral, la qual conté tantes persones aprovades com el número de places convocades. En el cas en què no es va efectuat el tràmit per part de la persona aspirant, el lloc de treball ha estat assignat d'ofici.

6.En data 1 de juliol de 2024 el conseller d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca va dictar una resolució per aprovar la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema excepcional de concurs de mèrits per a l'ingrés com a personal laboral fix del subgrup AP i oferiment de llocs de treball, d'entre d'altres, l'Ajuntament de Binissalem i d'assignació de llocs de feina per torn d'accés per a la seva contractació com a personal laboral fix (BOIB 99 de 27-07-2024).

7.D'acord amb el punt 9.1 de les bases específiques del procediment, aquest Ajuntament ha de dictar resolució adjudicant els llocs de treball a les persones que han superat el procés selectiu, i que formalitzaran el contracte com a personal laboral fix de la categoria o especialitat que pertoqui de cada entitat. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB.

8.El termini per a la signatura del contracte s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució esmentada al punt 9.1, i serà de tres dies hàbils, sens perjudici de l'aplicació del que disposa el paràgraf segon de l'article 37 del Decret 27/1994.

Fonaments de dret

1.L'article 91.1  de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

2.L'article 68 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

3.La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

4.La Llei 20/2021 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en la ocupació pública.

5.La llei  4/2022, de  28 de juny  de consells Insulars.

6.L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

7.La Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de 30 de novembre de 2022 (BOIB núm. 158, de 06-12-2022), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de 24 de gener de 2023 i de 7 de febrer de 2023 (BOIB núm. 13, de 28-01-2023 i BOIB núm. 19, d'11-02-2023), i per Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de 29 d'agost de 2023 (BOIB núm. 121, de 30-08-2023) es va aprovar la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per a l'ingrés com a personal laboral fix del grup AP, de diverses entitats locals, entre elles, l'Ajuntament de Binissalem.

En l'exercici de les atribucions conferides pels articles 21.1 g) i 91.1 de la Llei 7/1985, d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, l'article 24 del RDL 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions vigents en matèria de règim local; i de Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, l'article 68 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i en compliment de la Llei 20/2021 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en la ocupació pública.

Per tot això,

RESOLC

Primer.- ADJUDICAR, d'acord amb la base 9 de la convocatòria del procés d'estabilització (BOIB núm. 158 de 06-12-2022), els següents llocs de treball de l'Ajuntament de Binissalem a les persones aspirants que han superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional d'aquestes places:

LLINATGES i NOM

DNI

Núm. Ref/lloc

Nom lloc - Categoria

Unitat

Grup

PONS BENNASAR, MARÍA DEL CARMEN

42****39G

TF/6

Treballador-a Familiar

Departament de Serveis Socials

AP

ROIG BESTARD, MARGARITA

42****37F

TF/8

Treballador-a Familiar

Departament de Serveis Socials

AP

SALOM LLABRÉS, MARÍA ANTONIA

43****90V

TF/9

Treballador-a Familiar

Departament de Serveis Socials

AP

DÍAZ CAMACHO, MARÍA ANTONIA

42****20X

-

Netejador-a

Serveis Generals

AP

Segon.- CONTRACTAR, aquestes persones, com a personal laboral fix de l'Ajuntament de Binissalem, amb la categoria i grup indicada a cada lloc, d'acord amb la resolució dictada pel conseller d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, d'1 de juliol de 20224 (BOIB 88 de 04-07-24), per haver superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per a la convocatòria d'aquestes places.

Tercer.- ORDENAR la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes oportuns. La signatura del contracte dels llocs adjudicats s'ha d'efectuar en el termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Abans de la signatura del contracte del lloc adjudicat, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que es comprenen en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si du a terme cap activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la presa de possessió, perquè l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

La formalització del contracte com a personal laboral fix duu implícita l'extinció del contracte laboral interí signat amb aquesta Entitat.

Contra la present Resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat l'acte notificat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

Ho mana i signa el Sr. Batle, a la data de la signatura electrònica, i ho signa la Secretària-acctal. als sols efectes de donar fe. Binissalem, a la data de la signatura electrònica.”

La qual cosa es fa pública d'acord amb l'establert a la base 14 de les que han regit el procés selectiu i en compliment del que es disposa en l'article 62.1.b de l'Estatut Bàsic de l'empleat Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2021, de 30 d'octubre. 

 

Binissalem, a la data de la signatura electrònica (22 d'octubre de 2024

El batle Juan Victor Martí Vallés)