Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 702953
Aprovació de les bases que han de regir la concessió d'ajuts econòmics individuals temporals de serveis socials a partir de l'1 de gener de 2025
Exp. 8689/2024
Per Decret de la regidora delegada núm. 2024-1775, de data 18/10/2024, s'han aprovat les bases reguladores que han de regir la concessió d'ajuts econòmics individuals temporals de serveis socials a partir de l'1 de gener de 2025, les quals es transcriuen a continuació:
BASES REGULADORES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS INDIVIDUALS TEMPORALS DE SERVEIS SOCIALS
1. CONCEPTE
Tenen la consideració d'ajuts econòmics individuals temporals de serveis socials els emmarcats dins els conceptes següents:
Situacions en què una ajuda econòmica puntual forma part d'un pla d'intervenció, en què no només es pretén resoldre el problema per al qual se sol·licita l'ajuda, sinó que també es pretén actuar d'una manera més integral amb aquella persona o família segons uns objectius pactats prèviament.
Situacions en què una ajuda econòmica puntual pot resoldre el problema per al qual es sol·licita l'esmentada ajuda.
Situacions produïdes per emergències greus i imprevisibles que fan que una persona o família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple, incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.
Per la seva naturalesa, aquests ajuts no estan sotmesos a un termini concret de sol·licitud, atès que la seva urgència es pot presentar en qualsevol moment de l'any.
El nombre de sol·licituds màximes a tramitar amb resolució favorable per cada unitat de convivència i tipus d'ajuda, es correspon amb el màxim d'import de cadascuna de les prestacions de l'any en curs, prèvia valoració de les tècniques de Serveis Socials.
L'ajut es concep com una eina més per aconseguir els objectius definits pels serveis socials envers la persona o família destinatària, i no com un fi en si mateix.
Es procurarà, sempre que sigui possible, que la persona sol·licitant cofinanci part de l'objecte o del servei al qual va destinat l'ajut.
Aquests ajuts es finançaran segons la tipologia de l'ajut i mitjançant fons propis.
No obstant això, aquest fons es podran ampliar amb fons provinents de la signatura d'un conveni que es signa amb el Consell Insular de Menorca, tal com s'ha fet en els darrers anys, la qual cosa, comportarà que la concessió de les ajudes també es trobarà subjecte a allò que s'estableixi en el conveni esmentat.
2. TIPOLOGIA
Aquests ajuts abasten la classificació següent en funció de les necessitats que s'han d'atendre:
2.1. Ajuts per a habitatge
- Pagament de lloguer.
- Pagament d'hipoteca.
- Equipament de la llar.
- Manteniment de la llar i subministraments (llum, aigua ...)
- Inspeccions d'habitatge obligatòries
- Pagament de pensions, hostals...
- Pagament de l'IBI i altres imposts municipals (pagament del rebut de l'any en curs i rebuts d'altres exercicis econòmics que ja estan en executiva).
2.2. Ajuts per a manutenció
- Pagament de bolquers i llet per a nadons.
- Pagament de menús.
- Manutenció en general.
- Roba i calçat.
2.3. Ajuts per a activitats educatives
-Pagament de l'escola infantil
-Pagament del material escolar
-Pagament del menjador escolar durant el període lectiu
-Pagament del menjador infantil d'activitats d'estiu
-Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant el període lectiu
-Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant l'estiu
-Pagament del transport escolar
-Pagament per a la realització del Programa d'Estiu Actiu.
2.4. Ajuts per a inserció social i laboral
- Pagament d'ajudes per a assistència a accions formatives
- Transport per a accions formatives.
- Desplaçaments per a inserció social.
- Ajuts puntuals per a la guarda de fills.
- Altres accions per a la inserció social i laboral.
- Pagament d'accions formatives.
- Ajuts per conciliació en processos d'inserció social i/o laboral.
- Ajuts per assistència activitats formatives, esportives, d'oci i temps lliure.
2.5. Ajuts per motius sociosanitaris
- Ajudes tècniques
- Reparació/adaptació de la llar.
- Tractaments professionals.
- Despeses de farmàcia.
2.6. Ajuts d'emergència social
Per a emergències greus i imprevisibles que fan que una persona o família es trobi de sobte en una situació de necessitat (incendis, inundacions, accidents, robatoris...).
3. REQUISITS GENERALS
3.1. Estar empadronat/ada al municipi d'Alaior amb una antiguitat mínima acreditada de 6 mesos d'empadronament. Es podrà obviar el requisit d'antiguitat d'empadronament en les circumstàncies següents: en situacions de violència de gènere o domèstica; famílies amb menors en situació de risc social, sanitari o aquelles situacions sobrevingudes valorades com de risc pel Departament de Serveis Socials Comunitaris Bàsics municipals.
3.2. Ser major de 18 anys, o bé menor, amb càrregues familiars
3.3. No disposar d'ingressos per atendre la situació de necessitat o d'emergència , excepte pels ajuts del punt 2.3.6. Projecte Estiu Actiu.
3.4. Aportar la documentació exigida per a cada cas.
3.5. Comprometre's a utilitzar una adreça electrònica per relacionar-se amb l'Ajuntament. (A aquest efecte, l'Ajuntament posa a disposició de les persones usuàries l'ordinador de l'oficina d'assistència en matèria de registres sita a C/ Major, 11, on el personal les podrà orientar en la resolució dels problemes d'ús que es puguin plantejar).
En aquest sentit, en casos excepcionals, en què el departament de Serveis Socials valori que no és convenient, sempre que els motius estiguin justificats, que el ciutadà o ciutadana es traslladi a les dependències municipals per realitzar el tràmit telemàtic, se li oferirà l'alternativa de fer el registre d'entrada de forma presencial o mitjançant la representació d'un funcionari municipal habilitat.
4. CONDICIONS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
La concessió dels ajuts està subjecta, d'una banda, a l'escassetat d'ingressos i/o recursos econòmics de la possible persona beneficiària i, d'altra banda, a unes condicions específiques segons la tipologia de l'ajut que se sol·liciti.
4.1. Escassetat d'ingressos i/o recursos econòmics
Per calcular l'escassetat d'ingressos i/o recursos econòmics s'aplicaran les condicions següents:
a) Si la unitat de convivència està formada per un sol membre, els ingressos no poden superar el 150 % de l'IPREM en vigor (14 pagues).
b) Per a unitats familiars amb més membres s'incrementarà en un 30 % pel segon membre, en un 20 % pel tercer i en un 10 % a partir del quart membre, tots ells sobre el barem de l'import màxim d'ingressos, el qual serà del 150 % de l'IPREM en vigor (14 pagues).
A aquests efectes, es publicarà una taula actualitzada amb els barems dels imports màxims d'ingressos, en funció del nombre de membres de la unitat familiar, juntament amb les bases reguladores, al portal de transparència de l'Ajuntament d'Alaior:
https://alaior.sedelectronica.es/transparency/3e75f5ed-055f-452f-9549-c3c39dc1c891/
c) Per calcular els ingressos econòmics de la unitat de convivència es farà la mitjana dels ingressos obtinguts en els darrers sis mesos anteriors a la data de la sol·licitud. En el cas que es valori necessari i per motiu de l'estacionalitat es podran tenir en compte els ingressos dels darrers dotze mesos.
d) Pel que fa a la valoració dels recursos econòmics de la unitat de convivència, s'entendrà justificat l'ajut econòmic quan la unitat de convivència no compti amb recursos econòmics superiors a 3 vegades l'IPREM en base al número de membres de la Unitat de Convivència.
Excepcionalment, si no es compleix algun dels requisits anteriors però des de la unitat de treball social es considera justificada la situació de necessitat, podrà concedir-se un ajut. Hi haurà especial consideració en els casos de sol·licitud per emergència social o per motius sociosanitaris en què la necessitat de dur a terme una inversió important i imprescindible superi la capacitat econòmica de la persona sol·licitant. En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics que corresponguin en cada cas.
Excepcionalment, en el cas que es compleixin tots els requisits anteriors i una vegada analitzada la situació de la persona sol·licitant per la unitat de treball social, si es considera que no es troba justificada la situació de necessitat per disposar la persona sol·licitant d'altres recursos econòmics per fer front a la situació d'emergència social, es podrà denegar la sol·licitud de l'ajut.
4.2 Condicions específiques segons la tipologia de l'ajut
4.2.1. Ajuts per a habitatge
a) Pagament de lloguer: en aquells casos en què quedi justificat que no es poden acollir a altres ajudes d'arrendament. (4 mensualitats màxim).
b) Equipament de la llar: petits electrodomèstics i estris bàsics i necessaris de l'habitatge. Fins a un màxim de 500 €.
c) Manteniment de la llar i subministraments: petites obres i reparacions per tal de millorar les condicions de l'habitatge i pagament de subministraments. Fins a un màxim de 900 euros.
d) Inspeccions tècniques obligatòries d'immobles: fins a un màxim d'un 75% de l'import de la inspecció per antiguitat d'edificis.
e) Pagament de pensions/hostals: atesa la temporalitat de la situació, es pagarà com a màxim l'import de dos mesos d'estada, sempre que s'hagin esgotat altres vies com cases d'acollida o altres recursos disponibles.
f) Pagament de l'IBI i altres imposts municipals: pagament d'un percentatge de l'import de l'impost en funció de les necessitats de cada cas (pagament del rebut de l'any en curs i rebuts d'altres exercicis econòmics que ja estan en executiva).
Resten totalment exclosos d'aquesta classificació i, per tant, d'aquestes ajudes, els ajuts que tenen per objecte subvencionar estades en centres terapèutics i residencials fora de Menorca per a gent gran, persones discapacitades, persones amb algun tipus d'addicció o menors, a més dels ajuts per a despeses de transport associades a les estades anteriors, ja sigui dels usuaris/àries, d'acompanyament o de familiars.
En tots els casos d'ajuts per habitatge ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes per arrendament, ni a les de renda bàsica d'emancipació per a joves ni a les de rehabilitació del Govern de les Illes Balears o altres ajuts que convoquin l'Administració local o autonòmica durant el període de sol·licitud de les ajudes regulades en aquestes bases.
4.2.2. Ajuts per a manutenció
4.2.3 Ajuts per a activitats socials i/o educatives
a) Pagament de l'escola infantil: es pagarà fins a un màxim del 75 % del total del cost anual.
b) Pagament de material escolar:
Educació infantil: fins a 150 euros per fillet/a
Primària: fins a 210 euros fillet/a
Secundària: fins a 240 euros fillet/a
c) Pagament del menjador escolar: fins a un màxim del 75 % del cost total anual. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador escolar.
d) Pagament d'activitats extraescolar i de lleure: fins a un màxim del 75 % del cost anual. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.
e) Pagament de transport escolar: fins a un màxim del 75 % del cost total anual. Així mateix, en aquells casos en què no puguin acollir-se a transport escolar organitzat es podrà subvencionar la targeta de transport del Consell Insular.
f) Pagament per a la realització del Programa Estiu Actiu: fins a un màxim de 3 mesos a raó de 12 euros per dia en què es desenvolupin les tasques del Programa Estiu Actiu, tutoritzat per l'Educadora Social municipal.
g) Pagament del menjador infantil d'activitats d'estiu: fins a un màxim del 100% de la despesa. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador escolar.
h) Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant l'estiu: fins a un màxim del 100% del cost anual. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.
En tots els casos d'ajuts classificats en la categoria d'activitats educatives ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes que convoqui la Conselleria competent en educació pel mateix concepte. Quan es rebi un ajut de la Conselleria d'Educació, aquest es podrà complementar en casos d'elevada necessitat fins arribar al 75% del cost total.
Excepcionalment, en el cas dels ajuts per necessitats educatives, quan es donin circumstàncies en què sigui necessari prioritzar el benestar i l'atenció del menor, es poden superar els màxims previstos en els apartats anteriors.
En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics corresponents.
4.2.4. Ajuts per a inserció social i laboral
a) Pagament puntual d'ajuts per a assistència a accions formatives i/o pràctiques laborals per a aquelles persones amb especials dificultats d'inserció social i laboral que no es puguin acollir a altres tipus de beques, ajuts o prestacions, i sempre que es valori que l'ajut és imprescindible per les circumstàncies del cas (amb un màxim de 12 euros/dia).
b) Ajudes per a transport per afavorir la inserció social i laboral per a aquelles persones que assisteixen a una acció formativa i que viuen fora del municipi on s'imparteix. Es valorarà la possibilitat de finançar una part de la targeta de transport corresponent o, de forma excepcional, en els casos en què no sigui possible el transport públic, finançar fins a un màxim de 0.21 euros /km.
c) Desplaçaments per a inserció social per a aquelles persones que no compten amb recursos econòmics suficients per poder atendre les despeses de desplaçament que siguin imprescindibles per afavorir-ne la inserció social (desplaçament per tramitació de documentació, assistència a judicis, permisos i visites penitenciàries, etc.).
d) Ajuts puntuals per a la guarda de fills, per a aquelles situacions en què la seva atenció dificulti la inserció laboral, sempre que no hi hagi altres alternatives, recursos o ajuts.
e) Altres accions per promoure la inserció social i laboral que formin part d'un pla d'intervenció i uns objectius determinats: fins un màxim de 240 euros mensuals i un màxim de sis mesos.
f) Ajuts per conciliació en processos d'inserció social i laboral, per a les situacions que l'atenció a fills i/o altres membres dependents de la unitat familiar dificulti la inserció social i laboral, sempre que no hi hagi altres alternatives, recursos o ajuts.
g) Ajuts per assistència a activitats formatives, esportives, d'oci i temps lliure. Pagament de matrícula i/o quotes de cursos i altres activitats fins el 80%. Contempla activitats formatives, esportives, d'oci i temps lliure (especialment adreçats a persones amb discapacitat reconeguda superior al 33% i a persones amb dificultats d'inserció social o laboral, sempre que es valori adient.
4.2.5 Ajuts per motius sociosanitaris
a) Ajudes tècniques: per a aparells, com ara audiòfons, ulleres, cadires de rodes, faixes ortopèdiques, pròtesis, matalassos antiescares, adaptació de vehicles, etc. Se'n finançarà com a màxim el 75 % del cost total. Per tal de fixar el tant per cent a finançar es valorarà, a més, la capacitat econòmica de la unitat de convivència, que el model sol·licitat s'adeqüi a la prescripció feta per l'especialista, si està o no finançat per l'IB-SALUT i/o una altra entitat, i el grau de necessitat.
b) Reparació/adaptació de la llar: es tracta de totes aquelles obres que es duen a terme en un domicili amb l'objectiu de facilitar l'estada a una persona discapacitada o a una persona major amb dificultats de mobilitat. S'atorgarà només en aquells casos en què el o la sol·licitant no s'hagi pogut acollir, per un motiu justificat, als ajuts d'accessibilitat a edificis i habitatge regulats per la Conselleria competent del Govern de les Illes Balears. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total. Per tal de fixar el tant per cent que es finançarà , es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència i el grau de necessitat de l'obra efectuada.
c) Tractaments: Es tracta dels tractaments que no són coberts pel sistema nacional de salut , pel sistema d'autonomia i atenció a la dependència o per qualsevol organització de servei públic implantada al territori, com poder ser tractaments psicològics, de rehabilitació, d'estimulació precoç, de logopèdia, etc. En aquests casos excepcionals es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència, la necessitat del tractament, la freqüència, i el període previst de tractament. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total.
d) Despeses de farmacia.
4.2.6 Ajuts per emergència social
Es tracta d'emergències greus i imprevisibles que fan que una persona o família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple, a causa d'incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.
En especial, serveis d'atenció residencial i/o terapèutics especialitzats: en aquests casos excepcionals es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència, la necessitat del recurs i la impossibilitat d'accés a un recurs adient a la xarxa pública de serveis socials o de salut, la freqüència i el període previst de tractament. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total.
Excepcionalment, quan es donin circumstàncies en què sigui necessari prioritzar el benestar i l'atenció del o de la menor o de la família, es podran superar els màxims prevists en els apartats anteriors.
5. PETICIONS I DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds s'hauran de presentar utilitzant obligatòriament el tràmit habilitat a l'efecte a la seu electrònica. El model de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que estableixen el compliment dels requisits.
- Els articles de la Llei General de Subvencions (LGS) que estableixen la forma d'acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria són els següents:
Article 13.7: La justificació per part de les persones o entitats de no estar culpables en les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari/a o entitat col·laboradora, assenyalades en els apartats 2 i 3 d'aquest article,(...) segons els casos, i quan aquest document no pugui ser expedit per l'autoritat competent, podrà ser substituït per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic.
Article 24: La presentació de declaració responsable substituirà a la presentació de les certificacions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 22 en els següents casos: (...) . Aquelles en les quals la quantia a atorgar a cada beneficiari no superi en la convocatòria l'import de 3.000 euros.
Les persones que no disposin de nacionalitat espanyola o permís de residència hauran d'aportar una còpia del seu passaport.
Els documents a aportar són els següents:
a) Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar de la persona peticionària.
Els ingressos els poden compondre:
b) Llibre de família o declaració jurada que acrediti la unitat familiar.
c) Relació dels immobles de la unitat familiar (en la sol·licitud)
d) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o unitat familiar que sol·licita l'ajuda.
Per la seva naturalesa, aquests ajuts no estan sotmesos a termini concret de sol·licitud, atès que per la seva urgència es poden presentar en qualsevol moment de l'any.
6. INICI DE L'EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ
Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, seguint l'ordre de sol·licitud i fins l'esgotament del crèdit existent, per mitjà de concessió directe, avaluació individualitzada, d'acord amb l'article 22.2c) de la llei 38/2003 General de Subvencions.
Els expedients es tramitaran en els serveis socials de l'Ajuntament, els quals avaluaran les sol·licituds i incorporaran la següent documentació a l'expedient:
- Certificat d'empadronament o diligència en què consti que el sol·licitant consta empadronat en el municipi d'Alaior.
- Informe proposta dels serveis socials d'avaluació de la sol·licitud i concessió de l'ajut.
A la vista de l'anterior informe proposta, la regidora delegada de serveis socials, resoldrà la sol·licitud d'ajut.
7. DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
L'Ajuntament consigna en una partida pressupostària les quanties destinades a persones en situació de vulnerabilitat social.
Les esmentades partides podran ser incrementades en funció de les modificacions de crèdits que eventualment pugui aprovar la corporació davant de circumstància d'exhauriment de la dotació i a conveniència de la disponibilitat pressupostària de l'ens.
Igualment podran ser augmentades amb les aportacions que, a tal efecte atorguin altres Administracions.
8. MOTIUS DE DENEGACIÓ DELS AJUTS i OBLIGACIONS QUE CONTREUEN ELS BENEFICIARIS
Són motius de denegació dels ajuts
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes:
a) Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquesta.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l'Administració que tingui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social.
c) Comunicar a l'Administració que tingui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social l'obtenció de subvencions o ajudes per a idèntica finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
d) Justificar l'ajuda concedida a petició de l'Administració.
D'acord amb l'article 30.7 de la Llei General de Subvencions, com a norma general no es requereix altra justificació que l'acreditació de què efectivament concorre la situació establerta per ser beneficiari de la subvenció en les bases en el moment de la sol·licitud. No obstant això, quan el pagament es faci directament al sol·licitant, aquest haurà de retre la factura o el tiquet pel qual va sol·licitar l'ajut als serveis socials.
e) Signar el pla individual d'intervenció, si escau.
9. MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
10. REVOCACIÓ DE LES AJUDES CONCEDIDES
D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d'aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
11. REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES
D'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes, i si n'és el cas, l'interès de demora, en els casos següents:
L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedí la subvenció.
L'obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
L'incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts a l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
Per reintegrar les ajudes s'han d'aplicar els procediments que preveuen a aquest efecte els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s'han de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrades tenen la consideració d'ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.
12. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en el seu cas, a la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.
L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions és el president o presidenta de l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts, de conformitat amb l'establert en els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
13. INSPECCIÓ
D'acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti d'aplicació.
14. ALTRES DISPOSICIONS
Normativa aplicable:
En tot allò no previst expressament en aquestes bases caldrà atenir-se al que disposa el Reglament municipal d'ajudes socials i a les disposicions que hi siguin aplicables en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
Llei 38/20003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.
Convenis de col·laboració amb el Consell Insular de Menorca, Govern balear i subvencions per a ajuts d'emergència social.
Llei 4/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.
Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
15. PUBLICITAT
D'acord amb allò que s'estableix en els articles 18 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, les administracions hauran de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) informació sobre les convocatòries i resolucions de concessions de subvencions, amb el contingut que es regula en la Resolució de la Intervenció General de l'Estat de 9 de desembre de 2015 (BOE núm. 299 de 15 de desembre). D'acord amb l'article 20.4 de la Llei 38/2003, en les entitats locals el responsable de la remissió de dita informació serà l'interventor.
La BDNS publicarà les bases reguladores al BOIB.
16. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Per els casos d'ajuts per habitatge (4.2.1.) ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes per arrendament, ni a les de renda bàsica d'emancipació per a joves ni a les de rehabilitació del Govern de les Illes Balears o altres ajuts que convoquin l'Administració local o autonòmica durant el període de sol·licitud de les ajudes regulades en aquestes bases, per tant són incompatibles altres ajuts per a aquesta categoria.
En tots els casos d'ajuts classificats en la categoria d'activitats educatives( 4.2.3) ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes que convoqui la Conselleria competent en educació pel mateix concepte. Quan es rebi un ajut de la Conselleria d'Educació, aquest es podrà complementar en casos d'elevada necessitat fins arribar al 75% del cost total.
La resta de tipologies d'ajuts emmarcats en el punt quart d'aquestes bases, seran compatibles amb altres ajuts obtinguts per a la mateixa actuació, sempre que no superin el cost de l'activitat per la qual es sol·licita l'ajut.
Contra aquesta Resolució, en aplicació dels articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que considereu més convenient al vostre dret.
(Signat electrònicament: 24 d'octubre de 2024)
El batle José Luis Benejam Saura