Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 697717
Bases i convocatòria d’una borsa d’oficial de Policia Local pertanyent a l’Ajuntament de Pollença per cobrir llocs de treball de forma temporal mitjançant comissió de serveis ordinària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és la creació d'un borsí per poder proveir, mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, els llocs de treball d'oficial de Policia Local vacants que es vagin produint i de manera temporal amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica de l'Ajuntament de Pollença d'acord amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

El lloc de treball convocat té les següents característiques:

Denominació: Oficial de Policia

Escala: Administració Especial

Subescala: Serveis Especials

Classe: Policia Local

Complement de destí: 17

3. Durada

La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos, sense perjudici que es pot prorrogar per un termini màxim de dos anys. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu o si la persona titular retorna. En tot cas, finalitza pel transcurs del temps per al que es va concedir.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la seva pàgina web https://ajpollenca.net, i al BOIB.

5. Requisits dels aspirants

Els aspirants a cobrir la plaça d'oficial de Policia Local, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala, a la categoria d'agent de Policia Local de l'Ajuntament de Pollença, en situació administrativa de servei actiu i tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.

b) Complir els següents requisits:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola.
  2. Tenir divuit anys complerts.
  3. Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
  4. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions.
  5. No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.
  6. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  7. Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B.
  8. Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
  9. Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2.
 

6. Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Pollença o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants estarà a disposició dels aspirants en la web de l'Ajuntament ( ajpollenca.net)

Els mèrits que s'indiquin segons el model s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

7. Barem de mèrits

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits següent:

1. Antiguitat.

S'ha de valorar l'antiguitat que es tingui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d'un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any. La data de referència per fer-ne la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

2. Cursos i accions formatives.

La puntuació màxima daquest apartat és de 4,5 punts.

S'han de valorar els cursos i accions formatives següents: Els diplomes o els certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats a universitats a l'àmbit de la Unió Europea oa altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s'ha de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, cal valorar l'acció formativa amb més hores de durada. No han de ser objecte de valoració els cursos que s'exigeixin com a requisit específic del lloc de treball convocat.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre dhores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

3. Estudis acadèmics oficials.

S'han de valorar els estudis o titulacions oficials amb validesa a tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per ingressar a la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació. La valoració d'una titulació implica que no es valori la de nivell inferior o de primer o segon cicle que sigui necessari per a la seva obtenció.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior , així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a què s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Coneixements de català.

Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d ) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per participar al concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

5. Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per a les escoles oficials d'idiomes (EOI), universitats, EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc europeu comú amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0.1

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0.2

A1

0.4

0.3

1r curs de nivell elemental

0.3

A2

0.6

0.4

2n curs de nivell elemental

0.4

B1

0.8

0.6

1r curs de nivell mitjà

0.6

B1+

1

0.8

2n curs de nivell mitjà

0.8

B2

1.2

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1.4

1.2

2n curs de nivell superior

1.2

C1

1.6

1.4

 

 

C2

1.8

1.6

 

 

5. Nota del curs de capacitació d'oficial, fins un màxim de 10 punts.

6. Serveis prestats a la categoria d'oficial.

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: 0,041 punts, fins un màxim de 10 punts.

8.- Procediment

L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme una comissió de valoració, que estarà formada per personal de la pròpia administració local designat pel batle.

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Pollença publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.

La comissió disposarà de 10 dies hàbils per emetre una proposta de constitució del borsí. Les propostes de nomenament es faran a favor de la persona aspirant que estigui més amunt en el borsí segons el barem de mèrit. Aquesta proposta només ha d'indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s'ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'ajuntament amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.

Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s'escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta de borsí definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament i serà elevada al batle per a la seva aprovació definitiva.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti el batle.

 

(Signat electrònicament: 23 d'octubre de 2024

El batle Marti Xavier March Cerda)