Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 695488
Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca, pel sistema de lliure designació, el lloc de prefectura de secció del Servei d'Oftalmologia, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2024_15)
Fets
Es troba vacant i dotat pressupostàriament el lloc de treball de prefectura de secció del Servei d'Oftalmologia, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva de la qual es considera necessària.
Fonaments de dret
1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
3. Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.
4. Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.
5. Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.
En virtut de tot l'anterior i en l'exercici de les competències delegades mitjançant la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023), es dicta la següent
RESOLUCIÓ
Primer.- Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de prefectura de secció del Servei d' Oftalmologia de l' Hospital Can Misses, en la Gerència de l' Àrea de Salut d' Eivissa i Formentera, segons l'indicat en les bases de la convocatòria.
Segon.- Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (Annex I) i el model de sol·licitud (Annex II).
Tercer.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i als webs del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es) i de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es), essent la data de publicació al BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de
juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Eivissa, data que consta a la signatura electrònica (16 d'octubre de 2024)
El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera PD de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) José Enrique Garcerán Azorín-Gómez
ANNEX I Convocatòria ASEF 2024_15 BASES DE LA CONVOCATÒRIA
1. Objecte de convocatòria.
El lloc de treball a cobrir és el de prefectura de secció del Servei d'Oftalmologia de l'Hospital Can Misses, a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.
2. Característiques generals.
El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix a l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.
3. Requisits dels aspirants.
3.1 Requisits generals:
Els requisits establerts en l'article 30.5 de la Llei 55/2003 de 16 de desembre per la qual s'aprova l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, i en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
3.2 Requisits específics:
a) Podran participar en aquesta convocatòria facultatius/ves amb nomenament com a personal estatutari fix que tinguin plaça en l'especialitat d'Oftalmologia en les Institucions Sanitàries Públiques del Sistema Nacional de Salut, així com facultatius/ves amb nomenament de funcionari/ària de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat esmentada.
No obstant això, podrà participar en la present convocatòria el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts, a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de forma subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.
b) Serà requisit indispensable haver prestat serveis amb l'especialitat d' Oftalmologia en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut o de la Unió Europea, per un període mínim de dos anys. En el seu cas, se sumaran els períodes d'acompliment de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com a un sol els períodes de temps en què, en el seu cas, s'hagi exercit simultàniament en més d'una plaça.
3.3 Acreditació dels requisits:
Els requisits s'hauran de complir l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà en el moment de presentació de la sol·licitud.
4. Sol·licituds.
4.1 Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar la documentació que s'indica a continuació, en el termini de vint (20) dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB:
a) Sol·licitud de participació (Annex II).
b) Documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats, com a mínim:
c) Historial professional de la persona candidata, en el qual han de constar els apartats següents:
d) Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.
4.2 La documentació referida en el punt anterior es pot presentar telemàticament, al registre de l'Hospital Can Misses - ubicat al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)- o en qualsevol dels llocs referits a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.
5. Valoració.
5.1 El procés de selecció consistirà en l'avaluació de l'historial professional de les persones aspirants i del projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat assistencial a la prefectura de la qual s'opta, tenint en compte els mèrits al·legats i l'adequació, així com la idoneïtat i els coneixements per prestar les funcions pròpies del lloc convocat.
5.2 La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que tenen la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears en el mateix grup professional sanitari del lloc de treball convocat (A1), tots ells amb veu i vot:
6. Resolució de la convocatòria.
6.1 Un cop vençut el termini de presentació de sol·licituds, verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides a la convocatòria, es publicarà al web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es) la resolució del director gerent de l'ASEF que estableixi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, indicant les causes d'exclusió.
Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de deu (10) dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació de la Resolució, per esmenar els defectes observats.
Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es publicarà de la mateixa manera que la provisional.
Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen a la Resolució de la convocatòria.
6.2 Un cop avaluades les persones candidates a ocupar el lloc de treball, l'òrgan convocant dictarà una resolució designant el facultatiu seleccionat, que serà publicada d'igual forma que la convocatòria, i contra la qual es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta Resolució.
6.3 D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, la provisió del lloc convocat per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no concorren persones idònies per al seu acompliment.
7. Efectes del nomenament.
7.1 La persona aspirant seleccionada obtindrà un nomenament temporal per al lloc objecte d' aquesta convocatòria de quatre anys de durada, al terme dels quals serà avaluada a efectes de la seva continuïtat en el mateix.
7.2 El/La facultatiu/a nomenat/a com a resultat del procediment de provisió convocat mitjançant aquesta convocatòria, percebrà durant l'acompliment del lloc les retribucions corresponents al mateix.
7.3 Si el/la facultatiu/va designat/da és personal estatutari fix de l'especialitat en el propi centre (Hospital Can Misses), mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà vacant a la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).
Si el/la facultatiu/va designat/da fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de prefectura al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
Si el/la facultatiu/va designat/da fora personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o administració pública sanitària, o fos funcionari/ària de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de prefectura convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la que sigui declarat en la seva administració d'origen.
8. Presa de possessió.
La persona a la qual se li hagi adjudicat el lloc de prefectura de secció objecte d'aquesta convocatòria n'haurà de prendre possessió en el termini d' un mes a partir de l'endemà de la publicació del resultat final al BOIB.
9. Cessament.
De conformitat amb l'apartat 5 de l'article únic del Decret 87/2006 de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, el/la facultatiu/va nomenat/da per al lloc de prefectura de secció del Servei d'Oftalmologia de l'Hospital Can Misses d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.
ANNEX II Convocatòria ASEF 2024_15 SOL·LICITUD
Sol·licitud per participar en el procés selectiu del lloc de PREFECTURA DE SECCIÓ del Servei d'Oftalmologia de l'Hospital Can Misses, convocat per la Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera publicada al BOIB núm. ________ , de data _________________.
Dades de la persona aspirant:
DNI / NIE:
LLINATGES I NOM:
Dades a efecte de notificacions:
DOMICILI:
MUNICIPI:
CODI POSTAL:
TELÈFON:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
Exposo: Que reuneix tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.
Sol·licita: Que sigui admès/esa en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.
Eivissa, _____ de __________ de 2024
Signatura
GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA
Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005