Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 693800
Resolució del director general del Servei de Salut de les illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per a cobrir una plaça de la categoria tècnic titulat superior/ tècnica titulada superior – biòleg/biòlega corresponent a la gerència d'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut
Antecedents i consideracions jurídiques
1. L'article 9 i els següents de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, modificats pel Reial decret llei 12/2022, de 5 de juliol, regulen les causes per a efectuar nomenaments de personal estatutari temporal. D'altra banda, l'article 33.1 disposa que la selecció de personal estatutari temporal ha d'efectuar-se per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, que han de basar-se en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat, i han d'haver-se negociat prèviament en la taula corresponent.
2. L'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les illes Balears per mitjà de la creació de bosses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 i publicat en el *BOIB núm. 80, de 21/06/2022) estableix procediments especials de selecció; en particular, el punt 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat el requereixin.
3. Com a requisit previ a l'inici del procés de selecció, és necessari adjuntar l'informe justificatiu oportú, en el qual han de descriure's les característiques especials de la plaça o places que hagi de cobrir-se i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. El 7 de juliol de 2024, la directora de gestió va emetre aquest informe justificatiu.
4. En virtut del punt 1.b) —en relació amb el punt 3.d)— de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les illes Balears (*BOIB núm. 112, de 12/08/2023), el director general del Servei de Salut és competent per a convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal de les categories professionals de personal estatutari de gestió i serveis que figuren en els punts 26 i 27 de l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022. En conseqüència, el director general del Servei de Salut de les illes Balears ha de dictar una resolució per a aprovar la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual cal identificar la plaça o places que ha de cobrir-se, obrir un termini de deu dies hàbils per a presentar sol·licituds, determinar la composició de la Comissió de Selecció i el barem de mèrits que es valoraran i oferir informació sobre la prova teoricopràctica que els candidats han de superar. Aquesta resolució es publicarà en el *BOIB i en el web del Servei de Salut.
5. De conformitat amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants d'aquest procés de selecció han d'acreditar el nivell de coneixement de català establert en les bases d'aquesta convocatòria.
6. Quant a la valoració del mèrit de coneixements de català, és aplicable l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les illes Balears de 4 de desembre de 2023 pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 i publicat en el BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023.
Per tot això dicto la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per a cobrir una plaça de la categoria tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, corresponent a la gerència d'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les illes Balears
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de prova teòrica- pràctica que s'ha d'exposar i defensar, que s'adjunta com a Annex 2 d'aquesta Resolució.
4. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teòrica- pràctica, que s'adjunta com a Annex 3 d'aquesta Resolució.
5. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que s'adjunta com a Annex 4 d'aquesta Resolució.
6. Designar als membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'Annex 5 d'aquesta Resolució.
7. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrònicament: 11 d'octubre de 2024)
El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Javier Ureña Morales P.D. de la Consellera de Salut de 8/08/2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023
ANNEX I Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per a cobrir una plaça de la categoria de tècnic titulat superior - Biòleg corresponent a la gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les illes Balears. El lloc que s'ha de cobrir depèn orgànicament de la Direcció mèdica, i funcionalment de la unitat de recerca i la de reproducció.
1.2. Les característiques especials i funcions del lloc a cobrir són per a donar suport a la Unitat de Docència, Formació i Recerca, i la Unitat de reproducció.
1.3. Les funcions a exercir són les següents:
En la unitat de recerca:
• Suport estadístic als investigadors de l'hospital: anàlisi de bases de dades de recerca i elaboració d'estadístiques, graficació i informes.
• Suport metodològic als investigadors de l'hospital, sobretot en el disseny (metodologia, càlcul mostral, aspectes ètics, etc.) i redacció de projectes de recerca, i documents relacionats amb la divulgació de la recerca (articles, comunicacions a congressos, etc.).
• Gestió de la Comissió de Recerca de l'Hospital (assessorament tècnic a la Comissió en l'avaluació de projectes, elaboració d'informes, creació d'actes, gestió de la documentació relacionada amb la Comissió, assessorament als investigadors sobre el procés d'avaluació de projectes).
• El candidat o candidata exercirà com a secretari/a tècnica de la comissió de recerca de l'Hospital.
• Gestió del laboratori i biobanc de la Unitat de Recerca.
• Gestió del quiròfan experimental.
• Gestió, coordinació i docència de la formació sobre metodologia i estadística aplicada a la recerca a residents i personal sanitari de l'hospital.
• Gestió i desenvolupament de projectes propis de la Unitat de Recerca.
En la unitat de reproducció:
• Seguir els procediments i els protocols establerts per les activitats del laboratori.
• Revisió de la història clínica dels pacients programats per als cicles de FIV/ICSI, CT i IAD:
- Processament i diagnòstic de biòpsies testiculars.
- Revaloració de mostres espermàtiques límit i diagnòstic final per al seu ús en tècniques de reproducció assistida.
- Denudació de cúmuls ovocitaris.
- Inseminació d'ovòcits mitjançant la tècnica de ICSI o FIV convencional.
- Valoració de la fecundació.
- Valoració de la qualitat embrionària en estat de cèl·lules.
- Valoració de la qualitat embrionària en estat de blastocits.
- Presa de decisions diàries: embrions per a transferir, congelar, descartar o continuar conreant per a la transferència/congelació posterior fins a blastocist.
- Transferència d'embrions.
- Vitrificació d'ovòcits i embrions en estat de cèl·lules i blastocits.
- Desvitrificació d'ovòcits i embrions en estat de cèl·lules i blastocits.
- Biòpsia d'embrions en estat de cèl·lules i en estat de blastocists per a DGP.
- Entubament de biòpsies embrionàries per a DGP.
- Eclosió assistida per a embrions (Assisted Hatching).
- Verificació de les constants dels equips de laboratori (microscopis, incubadors, bancs de nitrogen, etc.) abans del seu ús.
- Verificació de la caducitat dels mitjans/solucions abans del seu ús.
- Preparació de plaques d'inseminació, cultiu, transferència i desvitrificació.
- Manteniment de la neteja dels equips de treball.
• Vitrificació i desvitrificació d'ovòcits
- Biòpsies embrionàries.
- Procediment per a la recepció de mostres de semen.
- Neteja del laboratori i del material inventariable.
- Seminograma.
• Recuperació d'espermatozoides mòbils (REM).
• Congelació i descongelació espermàtica.
• AC/IAD laboratori.
• Recuperació de cúmuls ovocitaris de punció fol·licular.
1.4. El procediment selectiu constarà de dues fases a fi de determinar la capacitat professional en relació amb les característiques especials de la plaça que a cobrir: la primera, una prova teòrica-pràctica eliminatòria; la segona, una fase de concurs. La puntuació total màxima que els aspirants poden obtenir en aquest procediment és de 100 punts: un màxim de 60 punts en el prova teòrica- pràctica i un màxim de 40 punts en la fase de concurs.
Per a superar la primera fase i accedir a la fase següent ha d'obtenir-se una puntuació mínima de 30 punts en la prova teòrica- pràctica determinada en l'Annex 2. En la fase de concurs s'aplicarà el barem de mèrits establert en l'Annex 4 amb els següents apartats:
1.5. El procés selectiu està regulat per aquestes bases, de conformitat amb l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les illes Balears per mitjà de la creació de bosses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de juny de 2022).
2. Requisits d'accés
2.1. Per a accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys, siguin majors i dependents.
b. Tenir la titulació de llicenciatura o grau en biologia, bioquímica, biotecnologia o altres titulacions homologables. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o el títol estigui reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si és el cas.
c. Tenir la capacitat funcional necessària per a exercir les funcions que es derivin del nomenament.
d. Tenir compliments 16 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.
e. Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.
f. No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per a accedir al cos o a l'escala de funcionari o per a exercir funcions similars a les que s'exerceixen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.
2.2. Aquests requisits han de complir-se en la data de publicació de la convocatòria i han de mantenir-se fins a la presa de possessió del lloc de treball.
3. Presentació de sol·licituds
3.1. Les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades aspirants.
3.2. La sol·licitud i les instruccions per a emplenar-la es poden descarregar en format PDF des de la web https://www.ibsalut.es/es/profesionales/recursos-humanos/trabaja-con-nosotros/convocatorias-especificas.
El pagament de la taxa, per import de 14,42 euros, es pot realitzar telemàticament en el web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es/ta/modelos/Default.aspx?m=046&lang=es). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.
3.3. La sol·licitud i la documentació adjunta, entre la qual s'inclourà el justificant d'haver pagat prèviament la taxa corresponent, poden presentar-se telemàticament, en l'Oficina en Matèria de Registre de l'Hospital Universitari Llàtzer o en les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o per qualsevol de les vies que s'estableixen en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques que acreditin el compliment dels requisits, el pagament de la taxa, els mèrits que hagin de ser objecte de valoració d'acord amb el Barem de mèrits establert en l'Annex 4 i la memòria que s'indica en l'Annex 2.
No és necessari presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.
3.4. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades consignades en la inscripció s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos.
3.5. Els interessats a participar en la convocatòria disposen de deu (10) dies hàbils per a presentar la sol·licitud i la resta de documentació que s'indica en l'apartat 3.3, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.6. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
3.7. Els títols o mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà han d'aportar-se traduïts a una d'aquestes llengües per un organisme oficial competent o un traductor jurat.
4. Procediment
4.1. Llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.
a. Una vegada vençut el termini per a presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut de les Illes Balears. la llista provisional d'admesos i exclosos (indicant la causa de l'exclusió).
b. Els/les aspirants disposen d'un termini de deu (10) hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista,. . per a formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin, es considerarà que han desistit). Tots els documents s'han de dirigir a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.2. Llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.
Una vegada vençut el termini establert en l'apartat 4.1.b), es publicarà en el web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a denominar-se candidats) i d'aspirants exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), així com la data i el lloc de la prova teòrica-pràctica.
4.3. Prova teòrica- pràctica.
La prova teòrica- pràctica, el contingut de la qual figura en l'Annex 2, és eliminatòria i la puntuació màxima que poden obtenir els candidats en aquesta fase és de 60 punts. Per a superar-la i accedir a la fase següent (concurs de mèrits) ha d'obtenir-se una puntuació mínima de 30 punts.
4.4. Llista provisional de puntuació de la prova teòrica-pràctica.
a. Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teòrica-pràctica, es publicarà en el web del Servei de. . Salut una resolució amb la llista provisional de la puntuació obtinguda pels candidats.
b. Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils - comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista - per a formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.5. La Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuació de la prova teòrica-pràctica obtinguda pels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades.
4.6. Fase de concurs
a. Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova. . teòrica- pràctica, publicarà en el web del Servei de Salut de les Illes Balears una resolució amb la llista provisional amb la puntuació total obtinguda pels candidats.
b. Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils - comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista - per a formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.7. Llista definitiva de la puntuació total dels candidats.
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears dictarà una resolució per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva de la puntuació total obtinguda pels candidats (suma de la puntuació de la prova teòrica-pràctica més valoració dels mèrits), en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal objecte de la convocatòria. Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut de les Illes Balears
5. Comissió de Selecció
5.1. La Comissió de Selecció estarà formada per les persones que figuren en l'Annex 5.
5.2. Els membres de la Comissió de Selecció han d'abstenir-se de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius d'abstenció o recusació que s'estableixen en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic, i tenen el deure de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
5.3. La Comissió de Selecció comptarà amb un secretari/una secretària, amb veu i sense vot, nomenat/a entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per a elegir als candidats.
5.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a. Comprovar que les persones aspirants reuneixen els requisits i que han presentat les seves sol·licituds d'acord amb el. que s'estableix en les bases de la convocatòria.
b. Valorar les memòries presentades seguint el model indicat en les bases de la convocatòria, incloent-hi la realització de. l'entrevista als candidats per a la seva exposició i defensa, establerta com a prova teòrica-pràctica.
c. Requerir, si escau, als candidats que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que. aclareixin algun dels mèrits acreditats dins del termini i en la forma escaient.
d. Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova teòrica-pràctica
e. Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat dins del termini i en la forma escaient.
f. Proposar la llista definitiva de persones seleccionades en aquest procediment especial, d'acord amb les puntuacions. . finals obtingudes pels candidats, ordenada a partir de la puntuació més alta.
6. Nomenament
6.1.. El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri en la llista assenyalada en el punt 4.5 d'aquestes. . bases. En cas que diversos candidats tinguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:
a. Amb caràcter general tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i. . . l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
b. En cas que sigui necessari, si en la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global,. s'utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat. Si l'empat persisteix, se seleccionarà a l'aspirant la lletra inicial del qual del primer cognom sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
6.2.. Per raons d'eficiència i agilitat, en el supòsit que es presenti un únic aspirant a la plaça objecte de la convocatòria, en el moment en què, d'acord amb el que estableix el punt 4.2 d'aquestes bases, es publiqui en el web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció, i sempre que compleixi tots els requisits de participació, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.
6.3.. Per les raons d'eficiència i agilitat citades, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa també en el cas que un únic candidat superi la prova teòrica- pràctica.
6.4.. D'acord amb el que s'estableix en el punt 26.4 de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, es va ratificar l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de bosses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (*BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022),la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte de la present convocatòria es podrà utilitzar com a bossa específica per a fer crides de la categoria convocada, sempre que tingui les mateixes característiques especials que la plaça que ha de cobrir-se.
ANNEX 2 Prova teòrica- pràctica
Les persones interessades a participar en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, adscrit a la gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer, hauran de presentar una memòria com a document annex a la sol·licitud, que podrà contenir els apartats següents:
1. Propostes d'activitats de gestió, coordinació i/o recerca d'una de les dues unitats de dependència funcional: unitat de recerca o la unitat de reproducció.
2. Línies de futur o avançaments corresponents a la categoria a la qual opta o àrea específica des del punt de vista clínic –. . . . assistencial: detallar i/o proposar els procediments o tècniques a incorporar i les pràctiques a abandonar. Pot ser a partir d'una anàlisi DAFO. Innovació, recerca, docència, posició del servei, àrees de millora, relacions amb atenció primària, aliances amb altres centres, etc.
La prova teoricopràctica consistirà també en la presentació per part dels candidats de la defensa d'aquesta memòria davant la Comissió de Selecció.
ANNEX 3 Model de l'acta d'exposició i defensa de la prova teòrica-pràctica
Identificació de l'entrevista
Data:
Hora:
Lloc:
Assistents
–. Nom Cognom 1 Cognom 2, president/a de la Comissió de Selecció
–. Nom Cognom 1 Cognom 2, vocal de la Comissió de Selecció
–. Nom Cognom 1 Cognom 2, vocal de la Comissió de Selecció
–. Nom Cognom 1 Cognom 2, secretari/a de la Comissió de Selecció
–. Nom Cognom 1 Cognom 2, candidat/candidata
Aspectes que cal valorar
–. Proposta de pla de treball.
–. Aportacions principals a la unitat
–. Coneixement de l'Àrea de Salut.
Desenvolupament de l'entrevista
1. Exposició i defensa de la memòria presentada pel candidat.
2. Altres aspectes relacionats amb el perfil professional del candidat.
ANNEX 4 Barem de mèrits
1. Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts)
1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tinguin reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb el barem següent:
a. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions. . . sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 1 punt.
b. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions. . . sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en diferent categoria que aquella a la qual s'opta per a la que s'exigeixi la mateixa titulació o equivalent: 0,5 punts.
c. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions. . . sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una altra categoria: 0,25 punts.
1.2. Els aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats. No és necessari presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.
1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment. Per a valorar aquest apartat es tenen en compte els. . . aspectes següents:
– La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que ho integren és de 15 punts.
– Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que ho integren.
2. Formació (puntuació màxima, 20 punts)
2.1. Formació postgraduada
2.1.1. La titulació oficial de doctorat universitari, regulat en el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat: 6 punts.
Si en el títol no s'especifica el tipus de crèdit, es computa com a crèdit LRU.
2.1.2. Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster. . . . universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:
– Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.
– Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.
2.1.3. Els títols de màster oficial universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:
– Per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits): 0,54 punts.
– Per cada crèdit LRU (sistema d'implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària): 0,216. punts.
Així mateix, cal tenir en compte el següent:
– Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per. . cada hora de formació.
– Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats.
– Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
– Si no s'especifica el tipus de crèdit, es valora com a crèdit LRU.
– Si en un mateix document figuren crèdits LRU i ECTS, es té en compte la puntuació més favorable a l'aspirant
2.2. Formació continuada
2.2.1. Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
– 0,2 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU.
– 0,5 punts per cada crèdit ECTS.
Així mateix, cal tenir en compte el següent:
– Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,002 punts per. cada hora de formació
– Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats
– Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
– No es valora en aquest apartat haver superat assignatures d'un estudi acadèmic.
2.2.2. Es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents:
– Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha. de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits.
– Han d'haver estat impartides, organitzades, subvencionades acreditades o homologades per una administració. pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic), la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
– Han d'haver estat impartides, organitzades o acreditades per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el. certificat corresponent.
– Han d'haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut. d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé han d'haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
– Han d'haver estat dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
– Han d'estar reconegudes com d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, la qual cosa ha. de constar en el certificat corresponent.
3. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts)
3.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació fins a una puntuació màxima de 5 punts:
a. Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.
b. Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.
c. Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.
3.2. Es valora només el certificat de nivell de coneixement més alt, excepte el certificat de llenguatge administratiu, que s'acumula si és el cas a l'altre certificat aportat de nivell més alt.
ANNEX 5 Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció estarà integrada pel personal estatutari que es detalla a continuació:
- President: Juan Jose Bargay Lleonart, cap de servei d'hematologia de l'HUSLL.
- Vocal: Inés Asunción Losada López, cap de secció de medicina interna de l'HUSLL.
- Vocal: Martí Mascaró Sastre, cap de secció de ginecologia i obstetrícia de l'HUSLL.
- Vocal: Baltasar Gornals Soler, biòleg del laboratori FIV de l'HUSLL.
- Secretari: Javier Mancho Iglesias, cap de servei de RH de l'HUSLL.