Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 693121
Resolució del conseller d’Educació i Universitats, per la qual es modifica la Resolució del 28 de desembre de 2023, per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2023), per incloure el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE) i l’adequació al règim de minimis i modificar el procediment de resolució i la data d’incorporació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets i fonaments de dret

1. El 30 de desembre de 2023 es va publicar en el BOIB núm. 176, la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial, així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2023).

2. L'objecte de la convocatòria és atorgar subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i a empreses ubicades a les Illes Balears per finançar vint-i-sis ajuts per formar personal investigador, l'objectiu dels quals és formar titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral en recerca científica i tècnica.

3. D'altra banda, també és objecte d'aquesta convocatòria atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, les quals inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

4. Els ajuts es distribueixen de la manera següent:

a) Modalitat A: vint-i-quatre ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.

b) Modalitat B: dos ajuts per a la formació de personal investigador empresarial (FPI-E) a empreses ubicades a les Illes Balears.

c) Taxes acadèmiques: vint-i-sis ajuts que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

5. D'acord amb el que disposa el Decret 4/2024, de 17 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les competències en matèria de foment de la recerca científica i tècnica passen a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, la qual esdevé l'òrgan instructor de la present convocatòria. De la mateixa manera, el conseller d'Educació i Universitats esdevé l'òrgan concedent.

6. L'article 4 del Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE)1296/2013, estableix les accions executades en el marc del capítol del FSE+ en règim de gestió compartida per aconseguir els objectius específics del FSE+ i contribuir als objectius estratègics enumerats en l'article 5 del Reglament (UE)2021/1060, entre els quals s'inclou la formació d'investigadors.

7. Millorar la qualitat de l'educació, la formació i el capital humà és un dels principals reptes de l'estratègia del programa FSE+ de les Illes Balears 2021-2027 en matèria de desenvolupament i respostes estratègiques. Retenir i atreure el talent i el capital humà, en particular de personal investigador, constitueix una condició necessària per a augmentar la competitivitat econòmica de la regió, d'acord amb el Pla Regional de Ciència, Tecnologia i Innovació.

8. El Programa de Fons Social Europeu (FSE+) 2021-2027 de les Illes Balears inclou, sota la Prioritat 3, Educació i Formació, Objectiu Específic E, Acció 03, els ajust per a la formació de personal investigador. Aquest programa té com a objectiu incrementar el coneixement del personal investigador, elevar-ne les capacitats i, alhora, la productivitat de la regió. En aquest sentit, per poder cofinançar els ajuts predoctorals amb FSE+ es fa necessària la revisió de la convocatòria original.

9. Des de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, s'ha tramitat la inclusió d'aquesta convocatòria en el Pla Anual de Foment de l'Ocupació Digna 2025 (PAFED 2025) com a requisit indispensable  per incloure-hi el cofinançament del Programa FSE + de les Illes Balears.

10. Ateses les modalitats en què es distribueixen els ajuts que recull el punt 4 d'aquesta Resolució, es fa necessari una rectificació per suprimir la consideració d'ajuts d'Estat les subvencions que rebin els centres públics d'R+D i per sotmetre els ajuts a entitats empresarials al règim de minimis.

11. D'acord amb el que es disposa en l'article 2.1.1 de la Comunicació de la Comissió sobre el Marc sobre Ajudes Estatals de Recerca i Desenvolupament i Innovació (2022/C414/1), publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea (C 414/1, de 28 d'octubre de 2022), no s'aplicarà el que es disposa en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes previstes en aquesta Resolució per als beneficiaris de la Modalitat A, les quals s'atorgaran a organismes de recerca per a activitats no econòmiques, incloent com a tals la formació de personal i l'R+D independent dels organismes de recerca. Cal, això sí, que es pugui distingir amb claredat entre les activitats de caràcter econòmic i no econòmic de l'organisme.

12. A més, si l'organisme de recerca realitza gairebé exclusivament activitats no econòmiques, també estarà exclòs de l'àmbit d'aplicació de la normativa d'ajuts d'Estat, sempre que les seves activitats econòmiques siguin purament accessòries; és a dir, que corresponguin a una activitat que estigui relacionada directament amb el seu funcionament o sigui necessària per al funcionament de l'organisme de recerca o estigui estretament vinculada al seu principal ús no econòmic i tingui un abast limitat. Es considerarà que això es produeix quan les activitats econòmiques consumeixin exactament els mateixos inputs (com ara material, equipament, mà d'obra i capital fix) que les activitats no econòmiques i la capacitat assignada cada any a aquestes activitats econòmiques no superi el 20 % de la capacitat anual total de l'entitat de què es tracti.

13. En aplicació de l'anterior, els ajuts prevists en aquesta Resolució per a la modalitat A, no tindran la consideració d'ajuts d'Estat.

14. Els beneficiaris de la modalitat B d'aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (UE) núm. 2023/2832 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, que, en l'article 3, determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros en un període de tres anys des de la primera resolució de concessió. Per a aquest càlcul, els ajuts es consideren concedits en el moment en què es confereixi a l'empresa el dret legal a rebre l'ajut en virtut del règim jurídic nacional aplicable, amb independència de la data efectiva de pagament de l'ajut de minimis a l'empresa.

15. D'altra part, en relació amb la modificació de la convocatòria, també es clarifica i modifica el procediment de concessió per assegurar el corresponent tràmit d'audiència als sol·licitants una vegada acabat tot el procés d'avaluació externa i abans que l'òrgan instructor emeti la proposta de resolució de concessió, tal com estableix l'article 82.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sobre el procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

16. D'altra banda, atès el retard acumulat en el procediment de concessió, sobrevingut per la impossibilitat de realitzar, dins el termini corresponent, l'avaluació cientificotècnica externa, es fa necessària la revisió de la data màxima d'incorporació dels investigadors i de les assignacions pressupostàries anuals previstes en la convocatòria, així com dels períodes establerts per a la justificació i pagament dels ajuts.

17. Finalment, s'ha detectat un error en la referència a l'apartat desè de la convocatòria, en la graella de baremació corresponent a l'avaluació i selecció, que quedarà corregit en aquesta modificació.

Fonaments de dret

1. Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

2. Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

3. Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm. 94, de 10 de juliol), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 102, de 20 de juliol de 2023); Decret 17/2023, de 23 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 117, de 24 d'agost de 2023); Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 3, de 5 de gener de 2024); Decret 4/2024, de 17 de maig, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 65, de 17 de maig de 2024) i Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 73, de 31 de maig de 2024).

4. El Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

5. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

6. El Decret 75/2004 de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les Lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

7. L'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, del 13 de febrer de 2010).

8. El Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013.

9. Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

10. Comunicació de la Comissió sobre el marc d'ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2022/C 414/01) publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea (C 414/1, de 28 d'octubre de 2022).

11. Ordre TES/106/2024, de 8 de febrer, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu Plus durant el període de programació 2021-2027.

12. La Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPIE), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2023) (BOIB Núm. 176, de 30 de desembre de 2023).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar l'apartat segon, punt 1, de l'annex 1, que correspon al finançament, en el sentit següent:

On diu:

1. Es destinen un màxim de 2.806.024,00 € a aquesta convocatòria que té caràcter pluriennal. La distribució màxima per anualitats, les quals inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social, la part cofinançada de la indemnització per finalització del contracte i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, les quals inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:

— Any 2023: 0,00 €.

— Any 2024: 0,00 €.

— Any 2025: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 7.904,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00
  • 294.411,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00
  • 113.235,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00
  • 90.588,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00
  • 45.294,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00
  • 45.294,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

— Any 2026: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 7.904,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00
  • 294.411,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00
  • 113.235,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00
  • 90.588,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00
  • 45.294,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00
  • 45.294,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

— Any 2027: 641.004,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00
  • 315.445,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00
  • 121.325,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00
  • 97.060,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00
  • 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00
  • 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

— Any 2028: 971.568,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00
  • 480.727.00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00
  • 184.895,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00
  • 147.916,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00
  • 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00
  • 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

2. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

Ha de dir:

1. Es destinen un màxim de 2.806.024,00 € a aquesta convocatòria que té caràcter pluriennal, aquest import inclou el cofinançament en un 60 % del Fons Social Europeu (FSE+), a través del Programa FSE+ de les Illes Balears 2021-2027. La distribució màxima per anualitats, les quals inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social, la part cofinançada de la indemnització per finalització del contracte i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, les quals inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:

— Any 2024: 0,00 €.

— Any 2025: 0,00 €.

— Any 2026: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 7.904,00 €, a la partida 14901 541A01 78000 00 19213
  • 294.411,00 €, a la partida 14901 541A01 74700 00 19213
  • 113.235,00 €, a la partida 14901 541A01 70100 00 19213
  • 90.588,00 €, a la partida 14901 541A01 74900 00  19213
  • 45.294,00 €, a la partida 14901 541A01 74800 00  19213
  • 45.294,00 €, a la partida 14901 541A01 77000 00 19213

— Any 2027: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 7.904,00 €, a la partida 14901 541A01 78000 00 19213
  • 294.411,00 €, a la partida 14901 541A01 74700 00 19213
  • 113.235,00 €, a la partida 14901 541A01 70100 00 19213
  • 90.588,00 €, a la partida 14901 541A01 74900 00  19213
  • 45.294,00 €, a la partida 14901 541A01 74800 00 19213
  • 45.294,00 €, a la partida 14901 541A01 77000 00 19213

— Any 2028: 641.004,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 10.114,00 €, a la partida 14901 541A01 78000 00 19213
  • 315.445,00 €, a la partida 14901 541A01 74700 00 19213
  • 121.325,00 €, a la partida 14901 541A01 70100 00 19213
  • 97.060,00 €, a la partida 14901 541A01 74900 00 19213
  • 48.530,00 €, a la partida 14901 541A01 74800 00 19213
  • 48.530,00 €, a la partida 14901 541A01 77000 00 19213

— Any 2029: 971.568,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 10.114,00 €, a la partida 14901 541A01 78000 00 19213
  • 480.727.00 €, a la partida 14901 541A01 74700 00 19213
  • 184.895,00 €, a la partida 14901 541A01 70100 00 19213
  • 147.916,00 €, a la partida 14901 541A01 74900 00 19213
  • 73.958,00 €, a la partida 14901 541A01 74800 00 19213
  • 73.958,00 €, a la partida 14901 541A01 77000 00 19213

2. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària,   l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

3. Aquesta convocatòria està cofinançada pel Fons Social Europeu  (FSE+) a través del Programa FSE+ de les Illes Balears 2021-2027. En l'establiment de les condicions per accedir als ajuts s'han tingut en compte els principis horitzontals previstos pel FSE + en el període de programació 2021-2027, als quals han de contribuir de forma general les accions cofinançades. Aquests principis es concreten en la igualtat de gènere, igualtat d'oportunitats i no discriminació, l'accessibilitat i el canvi climàtic.

2. Modificar l'apartat vuitè, punts 1 i 2 de l'annex 1, corresponent als òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment, en el sentit següent:

On diu:

1. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocatòria.

2. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació  de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificacions i revocació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

Ha de dir:

1. La Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocatòria.

2. El conseller d'Educació i Universitats és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació  de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificacions i revocació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

3. Modificar l'apartat desè, punt 3, punt 6 i punt 12, i afegir-hi el punt 12 bis i les lletres g)  i h) al punt 13 de l'annex 1, corresponent a l'avaluació i selecció, en el sentit següent:

On diu:

3. La comprovació dels mèrits per a la fase de barem és a càrrec de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital d'acord amb una sèrie de criteris objectius relatius a la persona candidata (avaluables fins a un màxim de 40 punts). S'han de valorar la nota mitjana que ha obtingut en els estudis i el seu potencial a partir dels aspectes científics d'acord amb els criteris i puntuació següents:

Criteri

Puntuació i càlcul

Puntuació màxima

Mitjans de prova

Nota mitjana ponderada del grau (80 %) i del màster (20 %).

 N1×80+N2×20100×3.5

on:

N1 = Nota de grau

N2 = Nota de màster

Les notes han d'especificar-se amb el barem 0-10

35 punts

Certificats del grau i del màster requerits al punt vuitè, 6.2.a) i b) d'aquesta convocatòria.

Premi extraordinari de fi de grau i/o màster.

0,75 punts per premi de carrera

0,25 punts per premi de màster

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què resti acreditat.

Idioma estranger anglès (no acumulable).

C1: 0,5 punts

C2: 1 punt

1 punt

Certificats acceptats descrits en el punt dissetè d) d'aquesta convocatòria.

Ajuts competitius obtinguts de caràcter científic.

Inferiors a 6 mesos: 0,5 punts

Superiors a 6 mesos: 1 punt

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què quedi acreditat.

Divulgació i disseminació rellevant.

Per article científic publicat:

  • com autor únic: 1 punt
  • en col·laboració: 0,25 punts

Per capítols de llibres:

  • com autor únic: 0,5 punts
  • en col·laboració: 0,20 punts

Comunicacions a congressos: 0,25 (màxim 2 comunicacions)

1 punt

CVN requerit en el punt vuitè, 6.2.c) d'aquesta convocatòria.

Participació en projectes R+D o en grups de recerca

Participació: 0,5 punts

1 punt

Contracte o beca de vinculació al grup. Sol·licitud i resolució de concessió de projectes en què figuri com a personal investigador.

TOTAL del barem

40 punts

 

6. La fase de selecció interna és a càrrec de la Comissió de Selecció Interna, la qual ha de fer l'avaluació interna i ha d'emetre un informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió la integren les persones següents:

a) El secretari autonòmic d'Innovació i Societat Digital, qui actua com a president.

b) El director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

c) Cinc persones expertes nomenades pel conseller d'Economia, Hisenda i Innovació.

d) Una persona de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital nomenada pel director general.

e) La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament, qui actua com a secretària.

12. Una vegada fetes les entrevistes, la Comissió ha d'emetre l'informe que  ha de servir de base al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital, com a òrgan instructor del procediment, per a elaborar la proposta de resolució.

El director general de Recerca, Innovació i Transformació ha de formular la proposta de resolució. Aquesta inclourà dues llistes ordenades amb els vint-i-quatre candidats per a la modalitat A i els dos candidats per a la modalitat B seleccionats per gaudir de l'ajut, amb les entitats beneficiàries a les quals estaran adscrits, seguides dels candidats en reserva, els candidats exclosos i les entitats corresponents. En aquestes llistes ha de figurar la puntuació obtinguda i la quantia de la subvenció. La proposta de resolució s'ha de publicar en la pàgina web http//dgrdi.caib.es.

Els interessats disposen d'un termini de deu dies des de la publicació per formular les al·legacions que considerin oportunes.

13. En el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució, els candidats seleccionats (a través de l'entitat), han de presentar els documents següents:

a) Un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

b) Un escrit de l'entitat beneficiària en què s'accepti l'ajut, adreçat al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

c) La acreditació d'haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l'any acadèmic 2024-2025.

d) D'acord amb el punt setè 2, si escau, l'acreditació dels crèdits de màster universitaris necessaris per complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.

e) Un certificat d'empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears, excepte en aquells supòsits en què la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital el pugui obtenir directament i l'interessat no s'hi oposi.

f) Un certificat o una acreditació que l'entitat interessada és titular del compte bancari facilitat, per mitjà del model oficial aprovat per l'Administració, llevat que ja consti en els arxius de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i hagi estat tramitat de manera vàlida. En aquest darrer cas, n'hi a prou amb indicar les dades esmentades.

Si la persona candidata seleccionada no lliura (a través de l'entitat) aquesta documentació en el termini establert, s'ha de considerar que renuncia a l'acceptació de l'ajut.

Ha de dir:

3.  La comprovació dels mèrits per a la fase de barem és a càrrec de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, d'acord amb una sèrie de criteris objectius relatius a la persona candidata (avaluables fins a un màxim de 40 punts). S'han de valorar la nota mitjana que ha obtingut en els estudis i el seu potencial a partir dels aspectes científics d'acord amb els criteris i puntuació següents:

Criteri

Puntuació i càlcul

Puntuació màxima

Mitjans de prova

Nota mitjana ponderada del grau (80 %) i del màster (20 %).

 N1×80+N2×20100×3.5

on:

N1 = Nota de grau

N2 = Nota de màster

Les notes han d'especificar-se en una escala 0-10

35 punts

Certificats del grau i del màster requerits al punt novè, 6.3.a) i b) d'aquesta convocatòria.

Premi extraordinari de fi de grau i/o màster.

0,75 punts per premi de carrera

0,25 punts per premi de màster

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què resti acreditat.

Idioma estranger anglès (no acumulable).

C1: 0,5 punts

C2: 1 punt

1 punt

Certificats acceptats d'acord amb el punt divuitè 2. d) d'aquesta convocatòria.

Ajuts competitius obtinguts de caràcter científic.

Inferiors a 6 mesos: 0,5 punts

Superiors a 6 mesos: 1 punt

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què quedi acreditat.

Divulgació i disseminació rellevant.

Per article científic publicat:

  • com autor únic: 1 punt
  • en col·laboració: 0,25 punts

Per capítols de llibres:

  • com autor únic: 0,5 punts
  • en col·laboració: 0,20 punts

Comunicacions a congressos: 0,25 (màxim 2 comunicacions)

1 punt

CVN requerit en el punt novè, 6.3.c) d'aquesta convocatòria.

Participació en projectes R+D o en grups de recerca

Participació: 0,5 punts

1 punt

Contracte o beca de vinculació al grup. Sol·licitud i resolució de concessió de projectes en què figuri com a personal investigador.

TOTAL del barem

40 punts

 

6. La fase de selecció interna és a càrrec de la Comissió de Selecció Interna, la qual ha de fer l'avaluació interna i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió la integren les persones següents:

a) El director general competent en matèria de recerca, qui actua  com a president.

b) Cinc persones expertes nomenades pel conseller d'Educació i Universitats.

c) Un tècnic de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors nomenat pel director general.

d) La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament, qui actua com a secretària.

12. Una vegada fetes les entrevistes, la Comissió de  Selecció Interna ha d'emetre l'informe que ha de servir de base al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, com a òrgan instructor del procediment, per a elaborar la proposta de resolució.

12 bis. Prèviament a la proposta de resolució, l'òrgan instructor, en base a l'informe de la Comissió de Selecció Interna, ha de publicar a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears i sotmetre a audiència pública dues llistes provisionals ordenades amb els vint-i-quatre candidats per a la modalitat A i els dos candidats per a la modalitat B seleccionats per gaudir de l'ajut, juntament amb les entitats beneficiàries a les quals estaran adscrits, seguides dels candidats en reserva, els candidats exclosos i les entitats corresponents. En aquestes llistes provisionals ha de figurar la puntuació obtinguda i la quantia de la subvenció. Els candidats, a través de l'entitat sol·licitant, disposen d'un termini de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació per formular les al·legacions que considerin oportunes.

Resoltes les al·legacions pertinents, i emès, si escau, un nou informe de la Comissió de Selecció, l'òrgan instructor ha de publicar les llistes definitives a la Seu Electrònica del Govern Balear i ha d'emetre la proposta de resolució de concessió, basant-se en l'informe a partir de les llistes definitives. La proposta de resolució s'ha de notificar a les entitats beneficiàries amb la puntuació obtinguda i la quantia de la subvenció.

13. En el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat la proposta de resolució, les entitats beneficiàries i els candidats seleccionats, a través de l'entitat, han de presentar els documents següents:

a) Un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

b) Un escrit de l'entitat beneficiària en què s'accepti l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

c) L'acreditació d'haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l'any acadèmic 2024-2025.

d) D'acord amb el punt setè 2, si escau, l'acreditació dels crèdits de màster universitaris necessaris per complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.

e) Un certificat d'empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears, excepte en aquells supòsits en què la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors el pugui obtenir directament i l'interessat no s'hi oposi.

f) Un certificat o una acreditació que l'entitat interessada és titular del compte bancari facilitat, per mitjà del model oficial aprovat per l'Administració, llevat que ja consti en els arxius de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, i hagi estat tramitat de manera vàlida. En aquest darrer cas, n'hi ha prou amb indicar les dades esmentades.

g) En el cas de les entitats beneficiàries de la modalitat A, una declaració indicant que la subvenció es destinarà a activitats no econòmiques de l'entitat, excepte quan el seu ús sigui purament accessori d'acord amb el que es disposa en l'article 2.1.1 de la Comunicació de la Comissió sobre el Marc sobre Ajudes Estatals de Recerca i desenvolupament i Innovació (2022/C 414/01).

h) En el cas de les entitats beneficiàries de la modalitat B, una declaració indicant tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors al moment de la concessió, els quals no poden superar el límit aplicable pel règim de minimis, incloent-hi la nova concessió.

Si la persona candidata seleccionada no lliura (a través de l'entitat) aquesta documentació en el termini establert, s'ha de considerar que renuncia a l'acceptació de l'ajut.

4. Modificar l'apartat onzè, punt 1 i punt 2 de l'annex 1, corresponent a la concessió, en el sentit següent:

On diu:

1. Passat el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució, el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació dictarà la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds, amb la relació de tots els candidats i les entitats beneficiàries a les quals estan adscrits, ordenades segons la puntuació obtinguda.

2. La resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

Ha de dir:

1. Passat el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat la proposta de resolució a les entitats beneficiàries, el conseller d'Educació i Universitats dictarà la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds, amb la relació de tots els candidats i les entitats beneficiàries a les quals estan adscrits, ordenades segons la puntuació obtinguda.

2. La resolució del conseller s'ha de notificar individualment a les entitats beneficiàries.

5. Modificar l'apartat catorzè, punt 1, de l'annex 1, corresponent a la contractació i incorporació dels investigadors, en el sentit següent:

On diu:

1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

El terminí màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit que li correspongui ha de ser l'1de novembre de 2024.

Ha de dir:

1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

El terminí màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit que li correspongui ha de ser el 31 de març de 2025.

6. Modificar l'apartat quinzè, punt 1 i punt 2, lletra i), el punt 3 i el punt 6, de l'annex 1, corresponent a la certificació i justificació econòmica dels ajuts, en el sentit següent:

On diu:

1. Certificació del sou i seguretat social. Les entitats beneficiàries han de justificar les despeses fetes, corresponents al sou, la Seguretat Social i indemnització, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un certificat. La documentació s'ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, d'acord amb el calendari que s'estableix en el quadre següent:

Certificat

Data límit per presentar-lo

Període que s'ha de certificar

Primer

15/11/2025

Des de la data d'incorporació fins al 31/10/2025

Segon

15/11/2026

Des de l'1/11/2025 al 31/10/2026

Tercer

15/11/2027

Des de l'1/11/2026 al 31/10/2027

Quart

15/11/2028

Des de l'1/11/2027 al 31/10/2028

2.i) Els logotips de la Conselleria han de constar en tots els documents incorporats en l'expedient. Estan disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

3. Les entitats beneficiàries han de justificar tot el període de l'ajut, quant al sou, Seguretat Social i indemnització, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l'ajut (imprès 4). Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, en format electrònic. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior al 30 de novembre de 2028.

6. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació disponible en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

Ha de dir:

1. Certificació del sou i seguretat social. Les entitats beneficiàries han de justificar les despeses fetes, corresponents al sou, la Seguretat Social i indemnització, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un certificat. La documentació s'ha de presentar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, d'acord amb el calendari que s'estableix en el quadre següent:

Certificat

Data límit per presentar-lo

Període que s'ha de certificar

Primer

30/04/2026

Des de la data d'incorporació fins al 31/03/2026

Segon

30/04/2027

Des de l'1/04/2026 al 31/03/2027

Tercer

30/04/2028

Des de l'1/04/2027 al 31/03/2028

Quart

30/04/2029

Des de l'1/04/2028 al 31/03/2029

2.i) Els logotips de la Conselleria d'Educació i Universitats i del cofinançament de la Unió Europea han de constar en tots els documents incorporats en l'expedient. Estan disponibles a la web de la CAIB (mic.caib.es) i la pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus, respectivament.

3. Les entitats beneficiàries han de justificar tot el període de l'ajut, quant al sou, Seguretat Social i indemnització, mitjançant un compte justificatiu final que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l'ajut (imprès 4). Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors en format electrònic. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior al 30 de maig de 2029.

6. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Conselleria d'Educació i Universitats, de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors i del cofinançament de la Unió Europea, a més de fer constar expressament que l'operació està cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Balears (FSE+) pel període 2021-2027, amb aquesta finalitat, s'hi han d'incloure els logotips corresponents disponibles a la web de la CAIB (mic.caib.es) i la pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus, respectivament.

7. Modificar l'apartat setzè, punt 6, lletra d) de l'annex 1, corresponent al pagament, en el sentit següent:

On diu:

d) L'ordre de pagament anual, en concepte de taxes acadèmiques, s'ha d'iniciar una vegada presentat el certificat, segons el calendari que s'indica a continuació:

Presentació del certificat

Data màxima per presentar-lo

Període que s'ha de justificar

Data de pagament

Primer

31/05/2025

Curs 2024-2025

Una vegada presentada la certificació

Segon

31/05/2026

Curs 2025-2026

Una vegada presentada la certificació

Tercer

31/05/2027

Curs 2026-2027

Una vegada presentada la certificació

Quart

15/11/2028

Curs 2027-2028

Una vegada presentada la certificació

Ha de dir:

d) L'ordre de pagament anual, en concepte de taxes acadèmiques, s'ha d'iniciar una vegada presentat el certificat, segons el calendari que s'indica a continuació:

Presentació del certificat

Data màxima per presentar-lo

Període que s'ha de justificar

Data de pagament

Primer

31/05/2026

Curs 2024-2025

Una vegada presentada la certificació

Segon

31/05/2027

Curs 2025-2026

Una vegada presentada la certificació

Tercer

31/05/2028

Curs 2026-2027

Una vegada presentada la certificació

Quart

15/11/2029

Curs 2027-2028

Una vegada presentada la certificació

8. Modificar l'apartat dissetè, punt 10, lletra e), i afegir-hi els punts 11, 12, 13 de l'annex 1, corresponent a les obligacions de les entitats beneficiàries, en el sentit següent:

On diu:

10.e) Fer constar en totes les publicacions, els informes o memòries, o qualsevol documentació, la menció de la concessió de l'ajut de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears, així com els logotips corresponents. Els logotips estan disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

Ha de dir:

10 e) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries, o qualsevol documentació, la menció de la concessió de l'ajut de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears i de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, així com del cofinançament del Fons Social Europeu (FSE), en el marc del Programa Baleares del FSE + pel període 2021-2027, tal com es preveu en el Manual Pràctic d'informació i Comunicació del programa  FSE+ de les Illes Balears 2021-2027. La imatge corporativa està disponible al web de la CAIB (mic.caib.es) i a la pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus, respectivament.

11. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals o de l'FSE+, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060. Als efectes de poder dur a terme aquestes actuacions de control, abans de la formalitzar els contractes, l'entitat ha de recavar de les persones a contractar, en el model que estarà disponible en el tràmit de la convocatòria a Seu Electrònica del Govern Balear, la no oposició a què la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors faci la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte.

12. Les entitats beneficiàries han d'adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic la informació sobre les operacions cofinançades per l'FSE+ i han de complir les normes sobre informació i comunicació sobre l'ajut de l'FSE+. Les entitats han d'informar a tots els destinataris finals que l'activitat està cofinançada per la Unió Europea (pel Fons Social Europeu Plus), en el marc del Programa d'Illes Balears de l' FSE+ per al període 2021-2027.

13. L'acceptació per part de l'entitat beneficiària dels ajuts implica consentir ser inclosa en la llista d'operacions seleccionades publicada per l'autoritat de gestió, d'acord amb el que estableix l'article 49.3 del Reglament (UE) núm. 1060/2021, de 24 de juny de 2021, del Parlament Europeu i del Consell.

9. Modificar l'apartat divuitè, punt 1, lletres f) i g) i el punt 2, lletra d) de l'annex 1,  corresponent a les obligacions dels investigadors en formació, en el sentit següent:

On diu:

1.f) En totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme, hi ha de constar la imatge corporativa de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i, amb aquesta finalitat, s'hi han d'incloure els logotips corresponents disponibles a la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

1.g) Fer constar en tota la documentació que generi la persona investigadora en formació (articles, pòsters, etc.) l'afiliació, d'acord amb les directrius que figuren a la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es). En produir-se l'incompliment en la menció d'afiliació, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta direcció general.

2.d) Abans del 15 de juliol de 2025, han d'acreditar els seus coneixements d'anglès davant la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital presentant un certificat del nivell B2 del Marc Europeu Comú de referència per a l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació de llengües (MECR), o bé un títol equivalent, com el First Certificate in English o un altre, els quals consten en l'annex de la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014, per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres (BOIB núm. 91, de 5 de juliol). En el cas que la persona investigadora en formació no acrediti els coneixements d'anglès en la data límit establerta, se l'ha de suspendre de sou temporalment fins que els acrediti. Aquesta suspensió del sou no és recuperable més enllà del temps total del gaudi de l'ajut (48 mesos des de l'inici del contracte).

Ha de dir:

1.f) En totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme, hi ha de constar la imatge corporativa de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors i del cofinançament de la Unió Europea, a més de fer constar expressament que l'operació està cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Balears (FSE+) pel període 2021-2027, tal com es preveu en el Manual Pràctic d'informació i Comunicació del programa FSE+ de les Illes Balears 2021-2027,  s'hi ha d'incloure l'emblema de la Unió, acompanyat de la declaració «Cofinançat per la Unió Europea». L'ús i les característiques tècniques de l'emblema de la Unió estan regulats a l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, de 24 de juny, del Parlament Europeu i del Consell (DOUE núm. L 231 de 30 juny de 2021). La imatge corporativa està disponible al web de la CAIB (mic.caib.es) i a la pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus, respectivament.

1.g) Fer constar en tota la documentació que generi la persona investigadora en formació (articles, pòsters, etc.) l'afiliació segons les directrius que figuren en la web de la CAIB (mic.caib.es), a més de fer constar expressament que l'operació està cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Balears (FSE+) pel període 2021-2027, tal com es preveu en el Manual Pràctic d'informació i Comunicació del programa  FSE+ de les Illes Balears 2021-2027, s'hi ha d'incloure l'emblema de la Unió, acompanyat de la declaració «Cofinançat per la Unió Europea». Si s'incompleix aquest requisit en la menció d'afiliació i cofinanciació per la Unió Europea, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta direcció general.

2.d) Abans del 15 de juliol de 2026, han d'acreditar els seus coneixements d'anglès davant la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors mitjançant la presentació d'un certificat del nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació de llengües (MECR), o bé un títol equivalent, com el First Certificate in English o un altre, els quals es detallen a l'annex de la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014, per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres (BOIB núm. 91, de 5 de juliol). En el cas que la persona investigadora en formació no acrediti els coneixements d'anglès en la data límit establerta, se l'ha de suspendre de sou fins que els acrediti. Aquesta suspensió del sou no és recuperable més enllà del temps total de gaudi de l'ajut (48 mesos des de l'inici del contracte).

10. Modificar l'apartat vint-i-quatrè de l'annex 1, corresponent a la  fiscalització i control, en el sentit següent:

On diu:

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.

Ha de dir:

1. Les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de control que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a organisme intermedi del Programa Operatiu FSE+ 2021-2027 així com de la resta d'autoritats nacionals del programa.

2. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.

3. Qualsevol persona que tingui coneixement dels fets que poguessin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades total o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics via el canal habilitat a tal efecte d'aquest Servei en l'adreça web <https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es ES/Paginas/denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del Servei.

11. Incloure l'apartat vint-i-setè a l'annex 1 corresponent al conflicte d'interessos de les persones participants

Les persones que intervinguin en el procés de selecció dels beneficiaris, o en els processos de verificació del compliment de les condicions, han de manifestar de forma expressa l'absència o no de conflicte d'interessos o de causa d'abstenció, d'acord amb allò que estableix l'article 23 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic i que també preveu l'article 61 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament Financer). En cas de tenir lloc un conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada s'ha d'abstenir d'intervenir en les actuacions.

12. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.

 

(Signat electrònicament: 18 d'octubre de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany