Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 692495
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir cent trenta-cinc (135) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de la categoria de Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria dependent del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.- L'objecte d'aquesta convocatòria de concurs de trasllats és permetre la mobilitat amb caràcter periòdic del personal estatutari fix de la categoria de Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria dependent del Servei de Salut de les Illes Balears. El concurs s'articula per mitjà d'una convocatòria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Categoria

GAPM

HUSE

HUSLL

HCIN

HMAN

ASEF

ASMEN

Total

Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria

12

40

25

8

15

18

17

135

Total

135

GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. ASMEN: Àrea de Salut de Menorca.

2.- La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc el personal estatutari dels serveis de salut, en el capítol VII regula allò relatiu a la mobilitat del personal.

3.- S'ha dut a terme la negociació pertinent amb les organitzacions sindicals corresponents, de conformitat amb allò que disposa la normativa vigent.

Fonaments de dret

1.- La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en el Capítol VII regula tot allò relatiu a la mobilitat del personal.

2.- El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

3.- La disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això dict la següent

Resolució

1.- Convocar un concurs de trasllats per proveir cent trenta-cinc (135) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de la categoria de Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria, dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

2.- Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en els annexos 1 i 2, respectivament.

3.- Fer públiques les places bàsiques vacants que són objecte d'aquest concurs, que figuren en l'annex 3.

4.- Publicar en el portal web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i a la Seu Electrònica de la CAIB l'enllaç al tràmit electrònic d'inscripció.

5.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Firmat electrònicament: 21 d'octubre de 2024

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Javier Ureña Morales Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1.- Normes generals i places convocades

1.1.- Es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir cent trenta-cinc (135) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de la categoria de Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria, dependent del Servei de Salut de les Illes Balears.

Les places bàsiques vacants ofertes, que figuren en la taula següent, estan vinculades orgànicament i funcionalment a les diferents gerències del Servei de Salut (en l'annex 3 s'especifica cada plaça).

Categoria

Places

Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria

135

Total

135

A l'annex 3 consta el codi identificatiu de cada plaça, que també apareixerà en el moment de l'elecció de places.

1.2.- Cada aspirant pot sol·licitar per ordre de preferència una part o la totalitat de les places ofertes, sense perjudici d'allò que disposa la base 3.2.c).

1.3.- Les places bàsiques vacants ofertades i no adjudicades i les que resultin vacants com a conseqüència d'aquest concurs de trasllats es podran incloure en els processos de selecció del personal fix i de promoció interna que es convoquin amb posterioritat a la resolució d'aquest concurs de trasllats.

1.4.- Aquest concurs de trasllats es regeix per aquestes bases i per la normativa següent:

a) El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

c) El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

d) La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

e) La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

f) La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

g) La Disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, que modifica la Llei 3/2007 de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h) L'acord del Consell de Govern de 25 d'agost de 2006, pel qual es ratifica l'acord de la mesa sectorial de sanitat de 20 de març de 2006 sobre el procediment de reingressos provisionals d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears, que s'inclou en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, modificat per l'acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019.

i) El Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment d'actualització.

j) La Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

k) La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garantia dels drets digitals.

l) La Llei 70/1978, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

m) El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que respecta al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

n) El punt 24 de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 3 de desembre de 2022 per la qual s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de les modalitats de concurs-extraordinari i concurs oposició derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que diu això:

 

D'acord amb l'article 17.2. del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què hagin pres possessió de la plaça.

Tampoc podran participar durant el mateix període de dos anys en convocatòries de comissió de serveis, excepte que en una primera convocatòria hagi quedat deserta.

 

o) La Instrucció 11/2023 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, relativa a les comissions de serveis.

p) La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

2.- Publicacions

2.1.- Es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) aquesta resolució i la resolució definitiva del concurs de trasllats.

2.2.- Les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos, la resolució provisional del concurs i qualsevol altra actuació del Servei de Salut que es produeixi durant el procediment i que, havent de ser publicada, no s'hagi especificat en l'apartat anterior, es publicaran en el portal web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB.

3.- Requisits

3.1.- Pot participar en aquest concurs de trasllats voluntari el personal estatutari del Sistema Nacional de Salut que tingui un nomenament fix en una de la categoria de Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds i que estigui en alguna de les situacions següents:

a) Servei actiu o situació diferent de la de servei actiu i amb reserva de plaça.

b) Situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça.

c) Situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional.

3.2.- Els requisits per participar en el concurs són els següents, segons la situació de cada aspirant:

a) En servei actiu o amb reserva de plaça: està en aquesta situació el personal estatutari fix amb nomenament en la mateixa categoria que aquella a la qual opta que estigui fent feina amb caràcter definitiu o que tingui reserva de plaça en aquesta categoria en algun servei de salut. Aquests aspirants han d'haver pres possessió de la plaça com a mínim un any abans que venci el termini per presentar sol·licituds o, en el cas que hagi obtingut plaça en un dels processos del Pla d'Estabilització convocats l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, un mínim de dos anys abans que venci el termini per presentar sol·licituds.

b) En una situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça: el personal estatutari fix que estigui en aquesta situació ha de complir els requisits legals i reglamentaris per incorporar-se al servei actiu el darrer dia del termini per presentar sol·licituds. A més, el personal procedent de la situació d'excedència voluntària per interès particular, per incompliment de l'obligació de sol·licitar el reingrés en el termini establert o per incompliment de les seves obligacions legals en el reingrés provisional, ha d'acreditar que ha estat en aquesta situació durant un mínim de dos anys.

c) En la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional: en aplicació de l'acord del Consell de Govern de 25 d'agost de 2006 que ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat del 20 de març de 2006 sobre procediments de reingressos provisionals d'excedència, el personal estatutari que estigui en aquesta situació en alguna plaça dependent del Servei de Salut està obligat a participar en aquest concurs i ha de sol·licitar com a mínim totes les places de la mateixa categoria a la mateixa àrea de salut (en la modalitat corresponent d'atenció primària o hospitalària) de la gerència on li fou autoritzat el reingrés provisional, sense perjudici de poder sol·licitar altres llocs de feina si es compleixen els requisits corresponents.

Tot això sense perjudici del que s'exposa a l'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019, pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 sobre el procediment de reingressos provisionals d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears que s'inclou en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003 de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

Les persones aspirants que, trobant-se en la situació de reingrés provisional a una plaça bàsica vacant del Servei de Salut, no obtinguin una destinació per no haver sol·licitat totes les vacants ofertades a la seva categoria i a la seva àrea de salut, o bé no participin en aquest concurs de trasllats, seran declarades d'ofici en la situació d'excedència voluntària i hauran de romandre en aquesta situació durant com a mínim dos anys abans de poder sol·licitar un nou reingrés provisional, a l'efecte de participar en concursos de trasllats posteriors.

El personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional en una plaça depenent d'un altre servei de salut pot participar en aquest concurs sense que li sigui aplicable l'exigència del període mínim de permanència a la seva plaça d'adscripció.

3.3.- No poden participar a aquesta convocatòria les persones que hagin estat suspeses amb caràcter ferm mentre estiguin en aquesta situació administrativa ni les que hagin estat inhabilitades per una sentència judicial ferma. Tampoc hi poden participar les persones sancionades amb mobilitat forçosa i amb impossibilitat de participar a un concurs de trasllats durant el període indicat a la sanció.

3.4.- Els requisits exigits per participar en aquest concurs de trasllats s'han de mantenir durant tot el procés de provisió fins la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

3.5.- S'ha d'acreditar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Tal com preveu l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, és un requisit per accedir i exercir qualsevol professió que impliqui contacte habitual amb menors d'edat no haver estat condemnat per mitjà d'un sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificat en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, i tampoc per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificats en el títol VII bis del Codi Penal. A aquests efectes, qui pretengui accedir a aquestes professions, oficis o activitats ha d'acreditar aquesta circumstància aportant un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

4.- Tràmit telemàtic

4.1.- La inscripció es realitzarà mitjançant un tràmit telemàtic.

4.2.- Des del web del Servei de Salut i a la Seu Electrònica de la CAIB es podrà accedir al procediment telemàtic d'inscripció, millora o modificació de la sol·licitud, al·legacions i esmenes, en el concurs de trasllats. Com a requisit previ a la inscripció, és necessari disposar d'un certificat digital vàlid de persona física dels inclosos en l'anomenada «llista de confiança de prestadors qualificats de serveis electrònics de confiança» (sedediatid.mineco.gob.es/Prestadores). Per realitzar el tràmit electrònic és necessari DNIe o certificat digital o sistema Cl@ve permanent.

A la web del Servei de Salut hi constaran les instruccions per emplenar i registrar les sol·licituds.

4.3.- El tràmit telemàtic consta de les següents fases i passes:

Fase 1: consisteix en introduir les dades personals, annexar la documentació acreditativa dels requisits i els mèrits que no constin al Servei de Salut de les Illes Balears, tal com s'estableix al punt 5, firmar i registrar la sol·licitud.

És imprescindible completar la firma electrònica i el registre electrònic per a que la inscripció es faci correctament. Si no es completen totes les passes esmentades, la inscripció no figurarà com a efectuada.

Una vegada finalitzat aquest tràmit, s'emet un justificant d'haver-se presentat al concurs. La consulta del tràmit i el seu justificant estaran disponibles a la Carpeta Ciutadana de la CAIB (caib.es/carpetafront/#/).

El termini per presentar sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén que el termini es prorroga fins al primer dia hàbil següent.

Fase 2: una vegada finalitzat el tràmit de la inscripció, a partir del dia següent es podrà accedir a la web del candidat per introduir la informació relativa als mèrits valorables segons el barem, inclòs el nivell de català. Respecte els serveis prestats, només s'han d'introduir períodes corresponents a serveis de salut que no siguin del Servei de Salut de les Illes Balears; aquests darrers es carregaran d'ofici.

El termini per completar la Fase 2 es perllongarà fins la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Així, es podran introduir els mèrits valorables en la web del candidat fins la publicació de l'esmentada llista definitiva de persones admeses i excloses.

En el decurs d'aquesta Fase 2 no es podrà presentar i adjuntar la documentació acreditativa dels mèrits introduïts en la web, ja que s'haurà d'haver fet en la Fase 1, juntament amb la documentació justificativa dels requisits i els mèrits.

4.4.- Les persones aspirants convivents poden condicionar la seva sol·licitud de trasllat a la de l'altra persona convivent en aquest procediment per raons de convivència familiar dins la mateixa localitat. En la sol·licitud s'haurà d'indicar si està condicionada per raons de convivència familiar o no. Aquestes sol·licituds de trasllat quedaran sense efecte si tots dos aspirants no resulten adjudicataris d'alguna de les places. Al tràmit d'inscripció s'haurà d'indicar si la sol·licitud està condicionada o no.

4.5.- Els errors de fet que s'adverteixin es poden esmenar en qualsevol moment dins el termini per presentar sol·licituds, d'ofici o a petició de l'interessat, mitjançant el tràmit electrònic de millora o modificació de la sol·licitud.

4.6.- Amb la signatura i registre de la sol·licitud, la persona aspirant autoritza l'Administració convocant a publicar en el web del Servei de Salut o en qualsevol altre espai establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació d'aquest procediment.

4.7.- Es pot desistir de la participació en el procés mitjançant el tràmit telemàtic. Es poden presentar desistiments fins que finalitzi el termini per presentar reclamacions contra la resolució provisional del concurs. Les persones que estiguin en la situació de reingrés provisional i desisteixin de participar en el concurs de mobilitat voluntària seran declarades d'ofici en la situació d'excedència voluntària. El desistiment d'una persona aspirant que hagi condicionat la seva sol·licitud de trasllat a la d'altra persona —de conformitat amb la base 4.4— serà personal, de manera que no suposarà el desistiment de l'altra persona aspirant, la sol·licitud del qual continuarà la tramitació en el procediment de provisió de places, excepte que desisteixi també dins del termini i en la forma procedent mitjançant una declaració expressa i presentada a través del tràmit telemàtic.

5.- Documentació

5.1.- Tota la documentació presentada en la Fase 1 ha d'acreditar-se mitjançant còpia autèntica en el tràmit telemàtic. Només en el cas que aquesta documentació no contingui Codi Segur de Validació (CSV) o firma digital, es podrà presentar en el centres previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.2.- Amb independència del servei de salut al qual pertanyi i la situació administrativa en què es trobi, s'ha d'aportar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, o bé indicar, en el moment de la inscripció, la no oposició expressa per poder fer la consulta de la persona concursant mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL). En aquest darrer cas també s'haurà d'haver marcat la no oposició a consultar les dades personals, als efectes exclusius d'aquesta convocatòria.

5.3.- Les persones aspirants que tenen la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears no han d'adjuntar a la sol·licitud, ni en cap altre moment del procediment (excepte que els sigui requerida de forma expressa) cap documentació relativa als mèrits i als requisits, excepte la que correspongui a una administració diferent al Servei de Salut de les Illes Balears i la del nivell de llengua catalana, si escau. L'òrgan instructor consultarà d'ofici els certificats de serveis prestats corresponents al Servei de Salut de les Illes Balears.

5.4.- Respecte les persones aspirants que estiguin en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o amb reserva de plaça i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de presa de possessió de la darrera plaça ocupada en propietat i, si procedeix, la resolució que genera el dret a la reserva de plaça.

5.5.- De les persones aspirants que estiguin en la situació d'excedència sense reserva de plaça i pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de concessió de l'excedència, a més dels documents a què es refereix la base 5.3.

5.6.- Respecte les persones aspirants que estiguin en la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió, si aquesta darrera correspon al Servei de Salut de les Illes Balears. En cas contrari, s'haurà d'aportar en el moment de la sol·licitud.

5.7.- Els serveis prestats corresponents a altres serveis de salut o una altra administració pública s'han de presentar. El certificat ha de complir els requisits formals establerts als punts 5.8.c) i d).

5.8.- Les persones aspirants que procedeixin d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears, per a poder determinar que compleixen els requisits i per avaluar els seus mèrits, han d'aportar la documentació següent:

a) Còpia autèntica del nomenament per ocupar una plaça en propietat com a personal estatutari fix en la categoria en la qual concursen.

b) Per valorar els mèrits previstos a l'apartat 1 de l'annex 2: còpia autèntica de la documentació que acrediti el nivell de coneixements de català, si procedeix.

c) Per valorar els mèrits previstos a l'apartat «Experiència professional» del barem: el certificat original o la còpia autèntica dels serveis prestats expedit per la gerència o la direcció de gestió de la institució corresponent. Aquest certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: categoria; tipus de nomenament (fix o temporal) i situació (servei actiu, promoció interna temporal, serveis especials, excedència per cura de familiars, excedència per raó de violència de gènere, comissió de serveis, serveis sota un altre règim jurídic, excedència per prestar serveis en el sector públic), i període en què es van prestar els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar atenció continuada. No han d'aportar els certificats de serveis prestats corresponents a períodes treballats en el Servei de Salut de les Illes Balears.

d) Dins el mateix apartat «Experiència professional», per valorar els mèrits referits als serveis prestats a qualsevol administració pública espanyola o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de treball amb el mateix contingut funcional que la plaça a la qual s'opta, és necessari aportar el certificat original o una còpia autèntica dels serveis prestats reconeguts a l'efecte d'antiguitat. Aquest certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: administració en la qual es prestaren els serveis; tipus de relació jurídica (funcionari, estatutari, laboral); categoria, cos o escala; tipus de nomenament; període en què es prestaren els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar servei d'atenció continuada, i contingut funcional del lloc de treball.

e) La gerència de la destinació actual de la persona aspirant pot certificar prestacions de serveis anteriors al moment en què es va incorporar a aquesta sempre que constin en el seu expedient personal o que ho hagi acreditat fefaentment.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals o bé indicar a la sol·licitud la no oposició a que l'òrgan instructor faci la consulta, com consta a la base 5.2.

5.9.- Les persones en situació d'excedència procedent d'altres serveis de salut han d'aportar la resolució d'excedència i el certificat que acrediti que continuen en aquesta situació a la data de publicació d'aquesta resolució.

5.10.- Las persones aspirants que procedeixin d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar un certificat de no estar en la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria.

5.11.- Als efectes d'allò que disposa el punt 2.d) del barem de mèrits de les persones candidates, s'entenen com a places amb el mateix contingut funcional aquelles en les quals hagin acomplert funcions corresponents a una categoria encara no creada al Servei de Salut de les Illes Balears. També es consideren amb el mateix contingut funcional les categories que no existeixin en l'entitat d'origen però tinguin equivalència en una categoria amb denominació diferent al Servei de Salut. S'ha d'aportar un certificat de les funcions d'aquesta categoria per a què es pugui determinar si es considera equivalent a la categoria a la qual s'opta.

5.12.- El personal que procedeixi d'un servei de salut diferent al Servei de Salut de les Illes Balears i que es trobi en la situació d'excedència procedent del procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari a les institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut establert per la Llei 16/2001 ha d'indicar el número del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en el qual es va publicar la concessió d'excedència.

5.13.- Les persones aspirants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria han d'adjuntar a la sol·licitud una resolució de liquidació de condemna que acrediti que ha complert la pena imposada.

5.14.- El termini per introduir els mèrits en la web del candidat finalitza el finalitza amb la publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses.

5.15.- En cas de no poder aportar en el termini d'inscripció la documentació acreditativa d'algun requisit o mèrit, és necessari presentar en aquest termini la còpia de la sol·licitud d'expedició o emissió de l'acreditació corresponent. És a dir, si una vegada sol·licitada l'acreditació d'algun mèrit o requisit no s'ha rebut en el termini d'inscripció, la persona aspirant ha d'adjuntar una còpia d'aquesta sol·licitud en la qual consti el justificant de presentació. Posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l'ha d'aportar per incorporar-lo a l'expedient. El termini màxim per presentar el certificat finalitza el darrer dia del termini per presentar al·legacions a la resolució provisional de mèrits del concurs.

5.16.- Si l'idioma original dels documents acreditatius és diferent del català o del castellà, la persona aspirant ha de presentar juntament amb el document original una traducció literal del contingut dels documents feta per un traductor jurat a un de los dos idiomes oficials de les Illes Balears.

5.17.-  Cada persona aspirant queda vinculada a les dades que hagi fet constar a la sol·licitud, de manera que les dades de contacte que hagi consignat seran considerades les úniques vàlides per rebre notificacions. Per tant, seran responsabilitat exclusiva de la persona aspirant els errors que hagi comès en consignar les dades de contacte i el fet de no haver comunicat canvis eventuals.

5.18.- En qualsevol moment del procés es pot sol·licitar formalment a les persones aspirants documentació acreditativa dels seus requisits o mèrits, documentació addicional o els aclariments necessaris per comprovar els mèrits, els requisits o les dades al·legats, i també altres dades que es considerin necessàries. Si no s'atén el requeriment dins del termini i en la forma procedent, es considerarà que la persona aspirant desisteix de la sol·licitud de participació o no es valorarà el mèrit al·legat.

6.- Admissió d'aspirants

6.1.- Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, l'òrgan convocant ha de dictar una resolució per aprovar les llistes provisionals de persones admeses i excloses, que es publicarà en el portal web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB. A les dues llistes s'ocultaran els tres primers caràcters i els dos darrers del document d'identitat, i hi constaran els llinatges i el nom. A la llista de persones excloses s'hi especificaran les causes de l'exclusió.

6.2.- Les persones aspirants excloses i les que no figurin ni a la llista provisional d'admeses ni a la d'excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils a comptar des de la data de publicació de les llistes per presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar els defectes, per mitjà del tràmit electrònic. No es considerarà com a esmena aportar nous certificats de serveis prestats que no s'hagin presentat en el termini d'inscripció. Les reclamacions s'han de considerar rebutjades si les persones interessades no figuren com a admeses a la resolució en la qual es publiquin les llistes definitives.

6.3.- Finalitzat el termini per presentar reclamacions o esmenar defectes, l'autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes definitives de persones admeses i excloses, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

6.4.- L'elecció de les places ofertades es farà mitjançant la web del candidat una vegada s'hagin publicat les llistes definitives de persones admeses i excloses i s'hagi introduït a la web del candidat la informació relativa als mèrits, quan pertoqui, en el termini habilitat (vegeu el punt 5.14). Els serveis prestats corresponents a períodes treballats al Servei de Salut de les Illes Balears es consultaran d'ofici per l'òrgan instructor.

El termini per registrar la sol·licitud d'elecció de places serà de 5 dies hàbils comptadors des de la publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses.

7.- Resolució del concurs

7.1.- Les places s'adjudicaran a les persones candidates per estricte ordre de puntuació, d'acord amb els criteris establerts en el barem de mèrits (annex 2).

7.2.- El còmput dels mèrits a què es refereix el barem acaba en la data de publicació d'aquesta resolució al BOIB.

7.3.- Una vegada publicada la resolució en la qual s'aprovin les llistes definitives de persones admeses i excloses i finalitzat el termini per triar places a la web del candidat, l'autoritat convocant ha d'aprovar la resolució provisional del concurs, que es publicarà en el portal web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB, en la qual s'ocultaran els tres primers caràcters i els dos darrers del document d'identitat i constaran els llinatges i el nom, la puntuació obtinguda per cada persona candidata i, si procedeix, la plaça assignada.

7.4.- Les persones aspirants disposen d'un termini de quinze dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució provisional per formular reclamacions, que no tindran caràcter de recurs. Aquestes reclamacions han de considerar-se rebutjades si la qualificació no ha canviat en la resolució final del concurs.

7.5.- Una vegada esgotat el termini per presentar reclamacions i analitzades aquelles que s'hagin pogut aportar, l'autoritat convocant dictarà la resolució definitiva del concurs, que es publicarà en el BOIB, en el portal web www.ibsalut.es, i a la Seu Electrònica de la CAIB.

7.6.- No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de les llistes definitives servirà com a notificació a totes les persones candidates. Des del dia següent al de la data de publicació comencen a comptar els terminis per a què les gerències afectades executin les actuacions administratives oportunes.

7.7.- Les places adjudicades són irrenunciables, excepte que la renúncia estigui motivada per l'obtenció d'una altra plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d'acord amb l'article 37.4 de la Llei 55/2003.

7.8.- En qualsevol moment del procés es podrà declarar deserta la convocatòria si no hi ha sol·licituds de persones candidates o, en cas que n'hi hagi, no compleixin els requisits.

8.- Cessament i presa de possessió

8.1.- Les persones candidates que obtinguin una plaça han de cessar en la plaça que estiguin ocupant en el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de les llistes definitives, excepte que en la resolució en la qual es publiquin s'estableixi motivadament una altra data pel cessament o si es dona el cas que es puguin derivar problemes de cobertura assistencial —motivats degudament— que obliguin a retardar el cessament durant el temps indispensable per resoldre adequadament aquest problema.

8.2.- La presa de possessió de la plaça s'ha d'efectuar en els següents terminis: dins dels tres dies hàbils següents a la data del cessament si ambdues places estan en el mateix municipi; dins dels quinze dies hàbils següents si estan en municipis diferents però a la mateixa àrea de salut, i dins del termini d'un mes si estan en un municipi i en una àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut. Si l'obtenció de la plaça no suposa un canvi de centre, la presa de possessió s'ha de fer el dia següent del cessament.

Excepte en el cas de que la resolució del concurs impliqui el reingrés en el servei actiu, el termini per prendre possessió de la nova plaça —i, si procedeix, la pròrroga d'aquest termini— té la consideració de servei actiu, de manera que s'han de percebre els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destí.

8.3.- Si en el moment de prendre possessió de la plaça la persona adjudicatària està ocupant una plaça en el Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tindrà en compte per aplicar els terminis per la presa de possessió establerts en el punt precedent.

8.4.- Si es dona la circumstància que el nombre de places convocades és igual o superior al nombre de persones candidates, sempre que aquestes compleixin tots els requisits i que, com a part interessada, manifestin conformitat, es pot adjudicar directament el concurs a l'empara de la Llei 39/2015. Aplicant el principi de simplificació administrativa, l'article 72 d'aquesta norma permet que s'acordin en un únic acte tots els tràmits que, atesa la seva naturalesa, admetin un impuls simultani i no sigui obligat un compliment successiu.

8.5.- Si l'adjudicació de la plaça suposa reingressar al servei actiu, el termini per prendre possessió és d'un mes a comptar des de la data de publicació de la resolució definitiva del concurs.

8.6.- Els professionals que estiguin en la situació administrativa d'excedència amb dret a reserva o serveis especials poden optar per quedar en la mateixa situació. En aquest cas, ho han de comunicar per escrit dins del termini per la presa de possessió. En cas contrari, s'han d'incorporar a la plaça adjudicada.

8.7.- El còmput del termini per cessar i prendre possessió s'inicia quan acabin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d'incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en la qual estigui el professional que, fins i tot mantenint la situació de servei actiu, impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol persona candidata que hagi obtingut una plaça està obligada a comunicar per escrit aquestes eventualitats al Servei de Salut i a aportar la documentació que les acrediti.

8.8.- Malgrat tot el que s'ha exposat anteriorment, en els casos d'excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, per risc durant la lactància o durant l'embaràs, la persona afectada pot prendre possessió en la data prevista en la qual declari la voluntat d'incorporar-se a la plaça adjudicada, encara que no ho faci de manera efectiva. En aquests casos, la persona que hagi obtingut una plaça ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (plaça definitiva de la qual cessa i plaça de la qual pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.

8.9.- Tal com estableix l'article 37.5 de la Llei 55/2003, s'entén que la persona adjudicatària que no s'incorpori a la plaça obtinguda en el termini establert (o a les pròrrogues corresponents) sol·licita l'excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, pel que serà declarada en aquesta situació. No obstant, l'excedència es pot deixar sense efecte si l'autoritat convocant —amb audiència prèvia de la persona adjudicatària— considera que hi ha causes suficientment justificades. En aquest cas, la persona adjudicatària ha d'incorporar-se a la nova destinació tan prest com desapareguin les causes que en el seu moment ho hagin impedit.

8.10.- Les persones candidates que no obtinguin plaça en aquest concurs es mantindran en la situació i en la destinació que ocupin, amb excepció de les reingressades provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— poden optar per obtenir una nova destinació provisional a alguna de les places vacants del Servei de Salut, o bé passar a la situació d'excedència voluntària.

8.11.- Els trasllats derivats d'aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre cap tipus d'indemnització.

8.12.- Si ho permeten les necessitats del servei, a petició de la persona interessada la gerència actual o la de destinació poden prorrogar els terminis establerts per temps no superior a la meitat de la durada inicial.

8.13.- Les persones candidates que obtinguin plaça en aquest concurs de trasllats no podran sol·licitar una comissió de serveis durant un any, comptador des de la data d'incorporació a la plaça adjudicada, segons el que estableix la Instrucció 11/2023 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, relativa a les comissions de serveis.

9.- Tractament de dades de caràcter personal

9.1.- Per complir amb la Llei orgànica 3/2018, les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció de Recursos Humans del Servei de Salut amb l'única finalitat de tramitar i resoldre el concurs de trasllats, i es conservaran el temps estrictament indispensable per complir aquesta finalitat.

9.2.- Signant la sol·licitud de participació en el concurs, que inclou les clàusules de protecció de dades, la persona aspirant autoritza que es publiquin als butlletins oficials, a la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears, al web del Servei de Salut i, en general, a qualsevol altre mitjà establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit i resolució que es derivin del concurs de trasllats.

9.3.- Tot això s'entén sense perjudici que les persones interessades puguin exercir els drets establerts en els articles 15-22 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació amb el tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, en els termes prevists en aquest reglament.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits de les persones candidates

1.- Coneixements orals i escrits de català

1.1.- Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports o els que hagi declarat equivalents, relacionats amb els nivells de coneixement que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Certificat del nivell A2 .............................    0,5 punts

b) Certificat del nivell B1 .............................    1 punt

c) Certificat del nivell B2 .............................    2 punts

d) Certificat del nivell C1.............................     3 punts

e) Certificat del nivell C2 .............................    4 punts

f) Certificat de llenguatge administratiu (LA)     1 punt

1.2.- Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat de LA, es valorarà amb 1 punt.

2.- Experiència professional

Es valoren els serveis prestats que s'indiquen a continuació, fins una puntuació màxima de 95 punts:

a) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral en institucions públiques del Sistema Nacional de Salut a la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 0,2 punts per cada mes.

b) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral en institucions públiques del Sistema Nacional de Salut en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,1 punts per cada mes.

c) Serveis prestats en qualsevol administració pública espanyola o centre públic no sanitari espanyol o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de feina amb el mateix contingut funcional que la plaça a la qual s'opta: 0,025 punts per cada mes.

d) Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,2 punts.

Només es valoraran aquests serveis si la persona candidata tenia la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu. En aquest cas haurà d'adjuntar a la sol·licitud la titulació acreditativa.

3.- Aspectes que s'han de tenir en compte

Per valorar l'apartat d'experiència laboral es tenen en compte els següents aspectes:

‒ Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren, i sempre es computa el més favorable.

‒ Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computen com si fossin a jornada completa.

‒ Si es presten serveis simultàniament a dos o més centres es computen els serveis prestats només a un (aquell que la persona candidata esculli).

‒ El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats a cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.

‒ Si coincideixen en el temps diversos períodes de serveis prestats, només se'n valora un. A cada any natural, no es poden valorar més de dotze mesos de serveis prestats.

‒ El temps de permanència en una situació que suposi el dret a la reserva de plaça (comissió de serveis, serveis especials, excedència por cura de familiars, etc.) es quantifica com a serveis prestats a la plaça reservada.

‒ Els serveis prestats com assistència pública domiciliària (personal sanitari local) en un nou model d'atenció primària equivalen a serveis prestats a les categories que li corresponguin.

4.- Empats

En cas d'empat a la puntuació total de la valoració de mèrits, es resoldrà a favor de la persona candidata que faci més temps que és personal estatutari fix en la categoria des de la qual opta. Si es manté l'empat, es resoldrà a favor de la persona candidata amb més temps de serveis prestats a la categoria des de la qual opta. Si tot i així persisteix l'empat, es resoldrà a favor de l'antiguitat reconeguda, és a dir, el temps més llarg de serveis prestats d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública. Finalment, si es manté l'empat s'aplicarà allò que disposa l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

 

ANNEX 3 Llista de places bàsiques vacants convocades

1.- Gerència d'Atenció Primària de Mallorca

Categoria

Gerència

Ubicació

CIAS

Places

TCAI

GAPM

Àrea

1401001204L

1

TCAI

GAPM

Àrea

1401001202V

1

TCAI

GAPM

Àrea

1401001301R

1

TCAI

GAPM

Àrea

1401001313J

1

TCAI

GAPM

Àrea

1401001315S

1

TCAI

GAPM

Àrea

1401001303A

1

TCAI

GAPM

Pere Garau

1401171203W

1

TCAI

GAPM

Pont d'Inca (Martí Serra)

1401151202B

1

TCAI

GAPM

Trencadors

1401391201M

1

TCAI

GAPM

Valldargent

1401061202X

1

TCAI

GAPM

Serra Nord (Sóller)

1401271201L

1

TCAI

GAPM

Torrent de Sant Miquel (Sa Pobla)

1401221202E

1

2.- Atenció Primària de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera

Categoria

Gerència

Ubicació

CIAS

Places

TCAI

Dir. AP ASEF

Àrea

1403001302Z

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Àrea

1403001301J

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Es Viver

1403051201A

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Santa Eulàlia des Riu

1403041201P

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Santa Eulàlia des Riu

1403041202D

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Sant Antoni de Portmany

1403031202Z

1

TCAI

Dir. AP ASEF

Formentera

1403011201T

1

3.- Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Menorca

Categoria

Gerència

Ubicació

CIAS

Places

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001301F

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001303D

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001311V

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001304X

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001308Z

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Àrea

1402001310Q

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Dalt Sant Joan

1402031204X

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Dalt Sant Joan

1402031201F

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Ferreries

1402041201W

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Es Banyer

1402011201V

1

TCAI

Dir. AP ASMEN

Verge de Toro

1402051201C

1

4.- Atenció hospitalària

Categoria

Gerència

Places

Tècnic mitjà sanitari/tècnica mitjana sanitària en cures auxiliars d'infermeria

HUSE

40

HUSLL

25

HMAN

15

HCIN

8

HCM

9

HMO

6

HFOR

2

GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. Dir. AP ASMEN: Direcció d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Menorca. Dir. AP ASEF: Direcció d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. HCM: Hospital Can Misses. HMO: Hospital Mateu Orfila. HFOR: Hospital de Formentera.

 

ANNEX 4 Formularis

L'enllaç al tràmit telemàtic per participar en el concurs de trasllats, a més de la informació dels documents que caldrà adjuntar, es troba a la pàgina web de la convocatòria que s'ha publicat a www.ibsalut.es seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Concurs de trasllats i també a la Seu Electrònica de la CAIB.

 

ANNEX 5 Quadre resum de tràmits

Tràmit

Termini

1) Inscripció

Un mes.

A partir del dia següent i fins a la publicació de la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, es poden introduir els mèrits a la web del candidat.

2) Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses

10 dies per al·legar (per mitjà del tràmit telemàtic)

3) Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses

--

4) Elecció de places a la web del candidat

10 dies hàbils

5) Publicació de les llistes provisionals de mèrits i adjudicació de places

15 dies per al·legar (per mitjà del tràmit telemàtic)

6) Publicació de les llistes definitives de mèrits i adjudicació de places (BOIB)

S'inicien els terminis per incorporar-se a la plaça adjudicada (punt 8 de les bases reguladores)