Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 692195
Bases per a creació d’un borsí d’interins d’operari/a de brigada de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i de l’empresa municipal Bellver SA
Mitjançant el següent anunci es fa saber que la Junta de Govern Local, en data 17 d'octubre de 2024, ha acordat el següent:
“Atesa la necessitat de disposar d'un borsí d'operari de brigada per poder cobrir les possibles baixes, llicències, etc. del personal municipal assignat a tasques pròpies de la brigada municipal, garantint que el servei que presten no quedi desatès, el delegat de la brigada municipal proposa l'aprovació de les bases i la convocatòria d'una borsa de feina d'operaris de brigada com a personal laboral interí, mitjançant concurs.
Atesa la prèvia negociació realitzada amb la mesa negociadora en data de 16 d'octubre de 2024.
La Junta de Govern acorda:
Primer.- Aprovar les bases per a la creació d'un borsí d'interins de brigada de l'Ajuntament de Sant Llorenç i de l'empresa municipal Bellver SA, amb el contingut següent:
BASES PER A CREACIÓ D'UN BORSÍ D'INTERINS D'OPERARI/A DE BRIGADA DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR I DE L'EMPRESA MUNICIPAL BELLVER SA
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és la constitució d'una borsa de feina d'operaris/es de brigada com a personal laboral interí, mitjançant concurs als efectes de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral interí.
Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment del nomenament per cobrir la corresponent necessitat en funció de la plaça, la categoria professional i les retribucions vigents a la relació de llocs de feina de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, inclusiva de l'Empresa Municipal Bellver SA.
La jornada laboral, horari i demés condicions de treball es concretaran en el moment d'oferir el corresponent nomenament interí.
SEGONA. FUNCIONS
Seran les funcions pròpies del lloc de feina d'operari de la brigada objecte de proveïment en règim d'interinitat.
TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les persones interessades a participar en el procediment selectiu, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, hauran de reunir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun altre estat membre de la Unió Europea o d'alguns dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats amb la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors/es en els termes en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. També podran ser admesos els/les cònjuges dels nacionals espanyols i d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de l'esmentada edat que visquin al seu càrrec. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així s'estableixi als tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
c) Estar en possessió de la titulació d'ESO, Graduat Escolar o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola s'haurà d'acreditar l'homologació de la titulació exigida.
d) No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les funcions que corresponguin.
e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat B2 o equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar mitjançant declaració responsable, que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984,de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de dita Llei, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat. Si desenvolupa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que l´Ajuntament o l'empresa municipal Bellver SA, segons pertoqui, acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
h) No estar sotmès/a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i) Carnet de conduir B.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s'hauran de seguir complint durant el procediment selectiu.
QUARTA. SOL•LICITUDS
1. Les sol·licituds per participar al procediment selectiu es formalitzaran d'acord amb el model d´instància genèrica que figura que figura a la seu electrònica de l'Ajuntament i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil o dissabte, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. Les persones aspirants que vulguin presentar la seva sol·licitud a través de la seu electrònica municipal han d´accedir a l´enllaç https://seue.santllorenc.es/tramits/tramit/%205.
L'anunci de la convocatòria i les bases es publicaran així mateix a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, concretament en l´apartat de “Processos selectius de personal”.
2. Per ser admeses, i en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, serà suficient que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base tercera, sempre en referència a la data d'expiració del termini per a la presentació de sol·licituds, adjuntant a la seva sol·licitud:
- Còpia del DNI o document d'identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d'estats diferents a l'estat espanyol.
- Còpia de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.
- Còpia de la documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.
- Còpia del carnet de conduir.
- Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, per part de la Batlia de la corporació es dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (apartat “processos selectius de personal”). Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a la data d'aquesta publicació per a rectificacions, esmena de deficiències i errades així com per a possibles reclamacions.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Batlia mitjançant resolució motivada.
2. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:
President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Mateu Girart Galmés, administratiu de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Vocal: Juan Manuel Moreno Llobera, operari de la brigada municipal.
Suplent: Rocío González Garabato, administrativa de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Vocal: Margarita Palomares Risueño, enginyera de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Isabel Jareño Castillo , administrativa de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Vocal: Maria Antonia Soler Barceló, aparelladora municipal.
Suplent: J. Mercè Massanet Sureda, administrativa de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Secretari/ària Josep Lluís Obrador Esteva, secretari de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Antonia Girart Salas, treballadora social de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l'assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple. El Tribunal Qualificador podrà disposar la incorporació d'assessors/res especialistes per tal que l'assessori, si bé amb veu i sense vot.
SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció serà el concurs de mèrits.
Els mèrits que el tribunal valorarà seran els següents, sempre i quan hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establerts a les bases:
- Disposar de Carnet vigent d´aplicador de productes fitosanitaris: 0,5 punts.
- Disposar de la titulació de formació Professional de grau mitjà en electricitat i electrònica, fabricació mecànica, fusta, moble i suro, imatge i so, instal·lació i manteniment, agrària, edificació i obra civil o similars: 5 punts.
- Disposar de la titulació de formació Professional de grau superior en electricitat i electrònica, fabricació mecànica, fusta, moble i suro, imatge i so, instal·lació i manteniment, agrària, edificació i obra civil o similars: 10 punts. (No acumulables amb els anteriors).
- Disposar de cursos de formació o perfeccionament relacionats amb les funcions pròpies d'operari de serveis múltiples (exemples: cursos sobre jardineria, electricitat, prevenció de riscos laborals, etc.), organitzats i impartits per organismes públics i/o sindicats (en lampisteria, jardineria i obra de paleta), amb un màxim de 10 punts: 1 punt per cada 50 hores.
Aquests mèrits s´hauran d´acreditar mitjançant els corresponents diplomes o certificats de superació o titulacions.
Els casos d'empat es resoldran per sorteig el qual tindrà lloc en acte públic.
VUITENA. VALORACIÓ DE MÈRITS
Realitzades la valoració de mèrits el tribunal qualificador la publicarà a la seu electrònica municipal amb les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per presentar al·legacions.
Una vegada resoltes les reclamacions, en el seu cas, el tribunal farà i elevarà la proposta definitiva, per ordre de puntuació, a la Batlia de la corporació o Presidència de l´empresa municipal Bellver, SA amb l'objectiu de constituir la borsa de treball.
La resolució per la qual es constitueixi aquesta borsa s'ha de fer pública en el BOIB i a la seu electrònica municipal, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL
Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, estiguin fent substitucions diverses (per IT, llicències per maternitat...), o cobrint acumulacions o excés de tasques, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) més avall indicats, no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, excepte en el cas d'oferiment de vacant a la plantilla que s'hagi de cobrir amb caràcter d'interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina, i s'avisarà a la persona següent de la llista.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Estar treballant.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
La justificació documentada de les circumstàncies anteriors dóna dret a mantenir la posició ocupada dins la borsa seguint l'ordre de prelació.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de recursos Humans l'acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini màxim de deu (10) dies hàbils des que es produeixi un canvi en la situació. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Vigència d'aquesta borsa:
Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
DESENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
Pel que respecta a la tramitació del procés selectiu, el Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats a la seu electrònica municipal (apartat de “processos selectius de personal”), sens perjudici de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
En tot allò no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública en l'ordre establert a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sant Llorenç des Cardassar, en la data de la signatura electrònica (22 d'octubre de 2024)
El batle Jaume Soler Pont