Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 689458
Convocatòria per a la constitució d'un borsí d’operaris/es polivalents
Aprovació de la convocatòria i les bases específiques que regiran la convocatòria per a la constitució d'una borsa de personal laboral temporal, categoria operari polivalent, sistemàticament de concurs, de l'Ajuntament de Algaida.
S'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procés selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de de personal laboral temporal, categoria operari polivalent, del grup AP, per a posteriors nomenaments com a personal laboral.
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i i al tauler d'anuncis de la seu electrònica (http://ajalgaida.sedelectronica.es), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Algaida, 21 d'octubre de 2024
La batlessa Margarita Fullana Arrom
Bases específiques que regiran la convocatòria per a la constitució d'un borsí de personal laboral TEMPORAL, categoria operari polivalent, pel sistema de concurs, de l'Ajuntament d'algaida.
Primera.- Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és la selecció, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, per crear una borsa de feina de caràcter extraordinari d'operari polivalent per a cobrir les baixes, vacances, permisos, llicències o qualsevol altre supòsit previst a la normativa que empari el nomenament de personal laboral temporal, tot això d'acord a l'establert a la normativa laboral vigent.
Segona.- Normativa d'aplicació
Aquestes bases i el corresponent procediment selectiu es regiran de conformitat amb els termes establerts al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims als que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Supletòriament, i en allò no previst a la normativa anterior, pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
Tercera.- Funcions
Els llocs de feina d'operari polivalent de l'Ajuntament d'Algaida tenen encomanades les següents funcions generals:
- Realitzar, sota supervisió de l'encarregat, les tasques de manteniment i conservació de la via pública i els edificis municipals, així com les derivades de la preparació de festes i esdeveniments municipals.
- Realitzar tasques de neteja de la via pública de manera manual.
De forma específica, els llocs de feina d'operari/a polivalent tenen atribuïdes les següents tasques:
- Encarregar-se de la retirada de clavegueram depositat al punts de recollida del terme municipal.
- Realitzar el trasllat de residus a l'àrea de aportació, així com realitzar la neteja de l'àrea d'aportació.
- Realitzar les tasques de manteniment de la senyalització vial, reparant i col·locant senyalització fixa.
- Realitzar treballs bàsics de pintura a la via pública, edificis i instal·lacions municipals.
- Realitzar tasques per al manteniment i conservació de la via pública: batxar, modificacions o reposició de voreres, reparar arquetes, col·locar tapes d'escomeses, etc.
- Realitzar tasques de manteniment i conservació dels edificis i instal·lacions municipals en matèria de maçoneria: reparar parets, aixecar parets, posar plaques de pladur, enrajolar, canviar teules, reparar goteres, enguixar, etc.
- Realitzar les tasques de manteniment del mobiliari urbà i instal·lacions municipals en matèria de soldadura
- Encarregar-se de la neteja de la Font de Pina i Randa, desembossant i retirant les fulles, herbes i brutor.
- Poda.
- Traslladar i realitzar les tasques de muntatge i desmuntatge per a la realització d'esdeveniments, fires, festes municipals: escenaris, il·luminació, cadires, empaperinar carrers i places, preparar foguerons, etc.
- Netejar embornals.
- Retirar arbres caiguts.
- Realitzar la neteja de la via pública mitjançant escombra, pala i bufadora.
- Realitzar el trasllat de residus a l'àrea de aportació.
- Realitzar la neteja de l'àrea d'aportació.
- Retirar les bosses plenes de les papereres i canviar-les per buides.
- Realitzar la retirada d'herbes i arbustos, desbroçant el camins de foravila amb tractor i punta de desbroçar.
- Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva capacitació professional contractada que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït.
Quarta.- Requisits de les persones aspirants
1. Per prendre part en el procediment selectiu, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre
Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
e) Estar en possessió del certificat d'escolaritat o titulació equivalent.
f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell A2, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell A2, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.
g) Estar en possessió del carnet de conduir B.
h) Abonar 15,00 € per a drets d'examen, segons estableix l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per expedició de documents o d'actuacions municipals a instància de part (BOIB núm. 163, de 3 de desembre de 2019).
Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de les instàncies, sense que en cap cas es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de les mateixes.
L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet al següent compte bancari:
ES20 2100 0103 3502 0000 2599 (Caixabank)
En el concepte s'haurà d'incloure el nom de la persona aspirant, així com la indicació de la convocatòria a la qual s'opta.
Cinquena.- Presentació de sol·licituds i termini
Les instàncies per participar al procés selectiu s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida, dins el termini de set (7) dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si l'últim dia de l'esmentat termini és inhàbil, el termini s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Les instàncies es podran presentar davant el registre general d'entrada de l'Ajuntament d'Algaida, ubicat al Carrer del Rei, número 6 (07210 Algaida), al registre electrònic del mateix, o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A més, per ser admesos i admeses i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:
- Còpia simple del document nacional d'identitat o NIE, segons correspongui.
- Còpia simple del certificat d'escolaritat o equivalent (anvers i revers).
- Còpia simple del certificat nivell A2 de català.
- Còpia simple del carnet de conduir B.
- Còpia simple dels mèrits al·legats per les persones aspirants.
- Model d'instància estandarditzat, segons consta a l'Annex I.
- Model d'instància de relació de mèrits i autobaremació (Annex II).
- Justificant de pagament de la taxa segons l'establert a la base quarta.
L'absència d'acreditació dels esmentats requisits determinarà l'exclusió del procediment selectiu.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Les persones aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
Sisena.- Admissió de les persones aspirants
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Sra. Batlessa aprovarà per Resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament (https://ajalgaida.sedelectronica.es), atorgant-se, en el seu cas, un termini de tres (3) dies hàbils, per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.
Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (https://ajalgaida.sedelectronica.es).
Setena.- Tribunal qualificador
La designació del Tribunal de selecció es durà a terme per resolució de batlia i de conformitat amb el que es disposa en l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat i l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
El Tribunal estarà format per un/a president/a i tres vocals, així com un secretari, amb veu i vot. Es designaran, així mateix, els seus respectius i respectives suplents per cobrir les absències que es puguin produir.
L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus i les seves membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista, que poden actuar amb veu però sense vot.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vuitena.- Sistema selectiu
El sistema selectiu serà el concurs de mèrits, que no serà eliminatori.
Fase de concurs (Fins a 50 punts)
El sistema de concurs consisteix a qualificar els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants, d'acord amb el barem inclòs en aquestes bases.
Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase és de 50 punts.
Els mèrits que avaluarà el Tribunal qualificador s'estructuren en els següents blocs:
Bloc 1. Experiència professional (Fins a 25 punts):
En aquest apartat es valoraran els serveis prestats realitzant funcions relacionades amb la plaça o lloc de feina convocat (operari/a polivalent) o de superior categoria.
Aquest apartat es valorarà de la següent manera:
- S'atorgaran 0,20 punts per mes complet de serveis prestats en l'Administració Pública en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o personal laboral del subgrup AP o superior. No es valoraran les fraccions de mes.
- S'atorgaran 0,10 punts per mes complet de serveis prestats a l'empresa privada desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria
Els serveis prestats a l'administració pública s'acreditaran mitjançant certificat de serveis prestats, expedit per l'Administració corresponent, en el qual ha de constar el lapse temporal de prestació, l'escala i sub-escala, així com la vinculació amb l'Administració. Als efectes de la valoració d'aquest mèrit es consideraran Administracions Públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.Els serveis prestats a l'empresa privada s'acreditaran amb l'aportació del contracte de treball i/o certificat d'empresa en el qual s'especifiquin les funcions dutes a terme i/o la categoria professional del treballador. A més de l'anterior, s'haurà d'aportar còpia simple de la vida laboral degudament actualitzada.
En cap cas es computarà com a experiència efectiva els serveis prestats amb un contracte administratiu de serveis o els serveis prestats com a personal eventual o de confiança. Tampoc es valoraran els serveis prestats en règim de becari.
De no aportar-se tota la documentació (certificat de serveis prestats, contracte laboral i/o certificat d'empresa i vida laboral), encara que sigui parcialment, no es valorarà aquest apartat.
Bloc 2. Formació acadèmica (màxim 10 punts)
Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació i Formació Professionals, que estiguin relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria. A aquests efectes, el Tribunal determinarà, d'acord amb el seu caràcter tècnic, la condició de titulació vinculada o relacionada amb el lloc de feina.
No pot ser objecte de valoració, la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo.
La puntuació que s'atorgarà serà la següent:
a. Títol de graduat escolar, Educació secundària obligatòria o equivalent: 2 punts.
b. Títol de Batxillerat o equivalent: 3 punts.
c. Títol de FP de grau mitjà relacionat amb la categoria de la convocatòria: 4 punts.
S'entén per formació professional relacionada els títols de grau superior inclosos dins de les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d'edificació i obra civil, família d'electricitat i família d'aigua i energia.
d. Títol de FP de grau superior relacionat amb la categoria de la convocatòria: 6 punts.
S'entén per formació professional relacionada els títols de grau superior inclosos dins de les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d'edificació i obra civil, família d'electricitat i família d'aigua i energia.
La formació s'acreditarà amb l'aportació de la còpia oficial del títol.
Bloc 3. Altres cursos de formació oficials o homologats, relacionats amb el lloc de treball: (màxim 10 punts)
Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.
Es valoraran tots els cursos de formació relacionats de forma directa amb el llocs de feina certificats amb aprofitament, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.
En tot cas, es consideraran matèries transversals la igualtat entre homes i dones, prevenció de riscos laborals i ofimàtica i ús de processadors de text i càlcul.
També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública i els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, els cursos impartits per universitats i els col·legis professionals.
La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala
- Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,05 punts per hora.
- Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,025 punts per hora.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els cursos d'idiomes, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores
En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica.
No es valoraran les assignatures que formin part d'un grau o titulació universitària.
Bloc 4. Nivell de coneixement de llengua catalana: (màxim 5 punts)
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 5 punts.
La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent:
- Per al nivell B1: 1 punt.
- Per al nivell B2: 2 punts
- Per al nivell C1: 3 punts.
- Per al nivell C2: 4 punts.
- Per al nivell de llenguatge administratiu: 1 punt.
Novena.- Relació de mèrits provisional i ordre de classificació definitiva.
1. Conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant cada un dels blocs establerts a la base anterior.
2. Els interessats podran sol·licitar revisió dels mèrits aportats al tribunal dins els tres dies hàbils següents a la publicació de la valoració provisional dels mèrits. La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a cada un dels apartats de la fase de concurs.
3. En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:
- Major puntuació en l'apartat d'experiència professional.
- Major puntuació en l'apartat de formació acadèmica.
- Major puntuació en l'apartat d'accions formatives.
- Major puntuació en l'apartat de coneixements de llengua catalana.
- Si persisteix l'empat es procedirà a la realització d'un sorteig públic.
Desena.- Relació d'aprovats i constitució de la borsa de treball
Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d'aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.
Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de contractació com a personal laboral temporal.
Onzena.- Gestió de la borsa de feina
En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc de feina a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits del lloc per a ocupar-ho.
S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. S'intentarà un màxim de tres vegades el mateix dia, deixant constància de les cridades fetes i els correus electrònics. En el cas d'impossibilitat de contacte amb la persona aspirant, es procedirà a l'enviament d'un correu electrònic atorgant un termini d'un dia hàbil per obtenir una resposta.
Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per l'Ajuntament d'Algaida, s'entén que hi renuncia i, consegüentment, passarà al darrer lloc de la llista.
El termini per la incorporació serà de com a mínim de 1 dia hàbil i quedarà condicionat a les necessitats del servei i la urgència derivada de la necessitat de contractació.
Les persones que formen part d'una borsa de treball de l'Ajuntament d'Algaida es trobaran en situació de disponibles o no disponibles:
1. Es trobaran en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert per concórrer alguna de les causes previstes en aquestes bases. Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent a la mateixa categoria, especialitat i nivell, excepte el que preveu més endavant.
2. Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició a la borsa.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:
- Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura d'infants per qualsevol dels supòsits anteriors.
- Patir malaltia o incapacitat temporal.
- Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.
- Estar prestant serveis a qualsevol administració pública.
En aquests supòsits, conservaran el seu ordre de prelació a la borsa de treball i passaran a la situació de no disponibles.
En el cas de no acreditar-se documentalment en el termini de dos dies hàbils la situació de no disponible, s'entendrà que la persona aspirant renuncia al borsí i, consegüentment, en serà exclòs.
En el cas dels aspirants que es trobin en situació de no disponible i tinguin voluntat de passar a trobar-se en la situació de disponible al borsí, serà requisit indispensable que aportin la documentació acreditativa de l'extinció de la situació que va generar el dret a passar a la situació de no disponible en el termini de 10 dies hàbils des de que es produeixi l'extinció. En cas contrari, s'entén que renuncien al borsí.
La posterior renúncia d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament d'Algaida, o en els casos de força major.
Una vegada la persona interessada manifesti la seva voluntat a incorporar-se com a personal laboral temporal de de la corporació, s'aportarà la següent documentació:
- Copia autèntica del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.
- Còpia autèntica del certificat d'escolaritat o equivalent.
- Còpia autèntica del certificat nivell A2 de català.
- Còpia autèntica del carnet de conduir B.
- Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
- Declaració responsable de no dur a terme cap activitat incompatible amb el lloc de feina, ja sigui al sector públic o privat, d'acord amb l'establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Aquelles persones que no presentin la documentació dintre del termini establert o no compleixin els requisits exigits, no podran ser contractats i restaran sense efecte totes les seves actuacions.
Dotzena.- Vigència de la borsa de feina
La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució.
Tretzena.- Incidències, publicitat i recursos
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (https://ajalgaida.sedelectronica.es), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.
Algaida, 11 d'octubre de 2024
La batlessa Margarita Fullana Arrom
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
________________________________________________, major d'edat, amb DNI núm. _________________, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al _______________________________________, de _____________________, telèfon/s __________________________________ (és imprescindible designar un o varis números de telèfon), e-mail______________________________________.
EXPÒS:
Primer.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball d'operaris/es polivalents de l'Ajuntament d'Algaida.
Segon.- Que adjunt els següents documents:
- Còpia simple del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.
- Còpia simple del certificat d'escolaritat o equivalent.
- Còpia simple del certificat nivell A2 de català.
- Còpia simple del carnet de conduir B.
- Justificant de pagament dels drets d'examen.
- Relació indexada de mèrits (Annex II).
- Còpia simple dels mèrits al·legats a la fase de concurs.
Tercer.- Que declaro estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament que reuneix els requisits requerits a la Base Tercera de la convocatòria.
Quart.- Que soc responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot l'exposat, SOL·LICIT:
Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball d'operaris/es polivalents de l'Ajuntament d'Algaida.
Algaida, _________ de ________________ de 2024.
Les vostres dades personals seran usades per a la nostra relació i per a poder prestar-vos els nostres serveis dins de la legalitat. Així mateix, podran accedir a les vostres dades totes aquelles entitats que necessitin utilitzar-les per a proporcionar-vos els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens hi obliguin les lleis aplicables. En qualsevol moment podeu dirigir-vos a l'Ajuntament d'Algaida per saber quina és la informació personal que tenim; rectificar-la, si fos incorrecta, i eliminar-la quan hagi finalitzat la nostra relació. També podeu requerir el traspàs de la vostra informació a una altra entitat (portabilitat). Per a demanar algun d'aquests drets, haureu de remetre una sol·licitud per escrit a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del vostre DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI, 6, CP 07210 ALGAIDA (ILLES BALEARS).En cas que considereu que els vostres drets han estat desatesos per la nostra entitat, podeu formular una reclamació a l'Agencia Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).