Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 684864
Bases que han de regir el procediment selectiu per cobrir, pel sistema de concurs oposició, una (1) plaça vacant de personal funcionari de carrera de tècnic/tècnica d’administració general (TAG) de l’Ajuntament d’Artà, adscrit a l’àrea d’Urbanisme (codi de la convocatòria TAG2024) i constitució d’una borsa de treball
Per acord de Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Artà en sessió ordinària celebrada el dia 17 d'octubre de 2024, s'aproven bases que han de regir el procediment selectiu per cobrir, pel sistema de concurs oposició, una (1) plaça vacant de personal funcionari de carrera de tècnic/tècnica d'administració general (TAG) de l'Ajuntament d'Artà, adscrit a l'àrea d'Urbanisme (codi de la convocatòria TAG2024) i constitució d'una borsa de treball, en els termes següents:
<< Bases que han de regir el procediment selectiu per cobrir, pel sistema de concurs oposició, una (1) plaça vacant de personal funcionari de carrera de tècnic/tècnica d'administració general (TAG) de l'Ajuntament d'Artà, adscrit a l'àrea d'Urbanisme (codi de la convocatòria TAG2024) i constitució d'una borsa de treball
1. Objecte de la convocatòria i normativa d'aplicació
L'objecte de la convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per torn lliure, per cobrir una (1) plaça vacant de personal funcionari de carrera de tècnic/tècnica d'administració general, adscrit a l'àrea d'Urbanisme, corresponent a l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2022 de l'Ajuntament d'Artà (BOIB núm. 84, de 28 de juny de 2022) i la constitució d'una borsa de treball per atendre les necessitats de feina temporals de les mateixes característiques i funcions o similars, incloent-hi els programes eventuals a cobrir per personal funcionari interí que es puguin crear.
El codi d'aquesta convocatòria és “TAG2024”.
El procés selectiu es regeix per aquestes bases i també pel que estableix el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la legislació subsidiària que li sigui d'aplicació.
La Batlia de l'Ajuntament ha de resoldre les incidències que se suscitin en el desenvolupament d'aquesta convocatòria, sense perjudici de les que corresponguin al tribunal qualificador.
2. Característiques del lloc de treball i funcions
2.1. El lloc de treball convocat té les característiques següents:
2.2. Les funcions d'aquest lloc de feina són les següents:
a) Assessorament jurídic en matèria d'urbanisme, principalment amb relació a planejament, gestió i disciplina urbanística, la seva gestió i procediments sancionadors.
b) Elaboració d'informes jurídics relatius a llicències urbanístiques, activitats, responsabilitats patrimonials i assessorament jurídic, entre d'altres.
c) Qualsevol altra funció relacionada amb el lloc de feina de TAG.
3. Requisits de les persones aspirants
Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir, en la data d'acabament del termini assenyalat per presentar sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d'algun estat al qual sigui aplicable la lliure circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sense perjudici del que disposa l'article 57, sobre l'accés a l'ocupació de nacionals d'altres estats, del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir complerts els 16 anys d'edat i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió, o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de la titulació universitària exigida per a l'ingrés en els cossos o escales classificats en el grup A, subgrup A1, d'acord amb el que preveu el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel RDL 5/2015, de 30 d'octubre. En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit, s'hi haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència o, si escau, s'hi haurà d'acompanyar el certificat expedit per l'òrgan competent que n'acrediti l'equivalència. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
d) Acreditar el pagament dels drets d'examen que regula l'Ordenança fiscal núm. 12, reguladora de l'expedició de documents administratius (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023).
e) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell C1, mitjançant el certificat o títol expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l'Escola Balear d'Administració Pública, o mitjançant un d'equivalent, d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, o altra normativa vigent.
f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi acomplir les funcions i tasques derivades del lloc de feina.
g) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per exercir les funcions públiques per resolució judicial. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat d'origen i en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep una pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu (10) dies hàbils, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
4. Presentació de sol·licituds
Aquestes bases s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) abans de publicar l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El termini de presentació de sol·licituds ha de ser de vint (20) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE, segons el model normalitzat disponible a l'apartat “Convocatòries de selecció de personal” de la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat).
Per ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants han de manifestar, en la seva sol·licitud, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions que s'exigeixen a la base tercera, la qual cosa es posa de manifest en el model de sol·licitud.
Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que les sol·licituds es presentin en la forma prevista en l'article 16 esmentat, les persones interessades ho han de comunicar per correu electrònic a l'adreça <rrhh@arta.cat> abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, amb la justificació de la tramesa, en la qual consti la data de remissió de la sol·licitud del dia en què es presenta.
Les persones aspirants queden vinculades a les dades que facin constar en la seva sol·licitud.
El domicili i el telèfon que hi figurin es consideren vàlids a l'efecte de notificacions, i tant els errors descriptius com el fet de no comunicar durant el procés de selecció qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud són responsabilitat exclusivament seva.
Per ser admeses i, si escau, prendre part en aquest procés selectiu, les persones aspirants han de presentar la documentació següent:
El fet de ser admeses en aquest procés selectiu no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar, prèviament al seu nomenament, la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base tercera.
Les persones aspirants que pretenguin puntuar a la fase de concurs han d'adjuntar a les seves sol·licituds la còpia dels documents acreditatius dels mèrits a tenir en compte a la fase de concurs, a més d'enumerar-los en la sol·licitud o en un full adjunt. Només s'han de valorar els mèrits que s'hagin obtingut, com a màxim, en la data de publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.
Les bases íntegres s'han de publicar també en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.
Els anuncis successius relatius a aquesta convocatòria s'han de publicar a la pàgina web i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.
5. Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini per presentar sol·licituds, la Batlia ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la web de l'Ajuntament d'Artà (www.arta.cat), amb indicació de la causa d'exclusió, i s'ha de fixar un termini de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la mateixa resolució s'han de nomenar els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
Amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, de corregir-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no només que no figuren en la llista de persones excloses, sinó que apareixen en la d'admeses.
Una vegada finalitzat el termini per presentar al·legacions i esmenar errors, la Batlia ha de dictar una resolució per aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses, que s'ha de publicar en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
Els anuncis successius, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu, s'han de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.
El fet de figurar en la llista de persones admeses no suposa que es reconegui que es compleixen els requisits exigits en el procés selectiu. Per tant, si de la documentació que s'ha de presentar es desprèn que no es compleix algun dels requisits, la persona aspirant perdrà tots els drets que es puguin derivar de la participació en aquest procés.
6. Tribunal qualificador
El tribunal qualificador és l'òrgan encarregat de dur a terme el procés selectiu.
Tots els membres del tribunal ho són a títol individual i les actuacions que duguin a terme s'han d'ajustar als principis d'imparcialitat, professionalitat, objectivitat, agilitat i eficàcia. El tribunal ha d'estar integrat per cinc membres titulars i els suplents respectius: president o presidenta, tres vocals i secretari o secretària.
Per constituir-se de manera vàlida amb la finalitat de dur a terme sessions i deliberacions i adoptar acords, cal l'assistència del president o presidenta i del secretari o secretària —o de les persones que els substitueixin— i, almenys, de la meitat dels membres, titulars o suplents indistintament. Els acords s'han d'adoptar per majoria de vots dels membres presents en cada sessió.
Les funcions del tribunal són les següents:
Els membres del tribunal han de mantenir la confidencialitat i el sigil professional en tot allò referent a les qüestions tractades en les reunions, de manera que no poden utilitzar fora d'aquestes la informació referida al procés selectiu de què disposin com a membres del tribunal per al qual han estat designats.
El tribunal pot comptar amb personal assessor especialista que col·labori en la confecció de l'examen o en el barem dels mèrits, el qual s'ha de limitar a exercir la seva especialitat tècnica i ha de tenir veu però no vot. Aquest personal assessor ha de tenir una titulació acadèmica de nivell igual o superior a l'exigida en la convocatòria.
Els membres del tribunal i el personal assessor s'han d'abstenir d'intervenir-hi i ho han de notificar a l'autoritat convocant quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, les persones aspirants els poden recusar quan concorri alguna d'aquestes circumstàncies.
7. Procediment de selecció
El procediment de selecció és el concurs oposició i, per tant, consta d'una primera fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, que tendrà un valor del 70 % damunt el total del procediment, i d'una segona fase de concurs, que equivaldrà al 30 % restant. La qualificació final de les persones que hagin superat la fase d'oposició s'ha d'obtenir de la suma de les puntuacions obtingudes en ambdues fases.
7.1. Fase d'oposició (fins a 70 punts)
En la resolució en què es publiqui la llista definitiva de persones admeses i excloses, s'han d'establir la data, l'hora i el lloc en què es farà la primera prova de la fase d'oposició. Les persones aspirants han de ser convocades en crida única i han de ser excloses les que no hi compareguin.
La fase d'oposició, que és prèvia a la de concurs, consisteix en la realització de dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori, sent el primer d'ells un tipus test i el segon un exercici pràctic.
Durant tot el procés selectiu, el tribunal ha de vetlar perquè es respectin els principis d'igualtat, objectivitat i transparència i, per això, ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exàmens es corregiran sense conèixer la identitat de les persones examinands.
A més, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per evitar que, durant l'exercici, s'utilitzi qualsevol mitjà, incloent-hi els electrònics, que pugui desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, i per garantir la transparència del procés.
Per accedir a la sala on es faci l'exercici cal presentar el document d'identitat.
En qualsevol moment el tribunal pot requerir a les persones examinands que acreditin la seva identitat.
Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal té coneixement o dubtes fonamentats que alguna de les persones examinands no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, li pot requerir els documents que acreditin que el compleix. Si no queda acreditat, el tribunal, amb l'audiència prèvia de l'examinand, ha d'elevar a la Batlia una proposta motivada per excloure-la del procés selectiu, en la qual ha d'informar de les inexactituds o les falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió en el procés. En aquest cas, mentre no es dicti la resolució corresponent, la persona aspirant pot continuar participant, de manera condicionada, en el procés selectiu.
7.1.1. Primer exercici de la fase d'oposició (30 punts)
Consisteix a resoldre per escrit un qüestionari de 100 preguntes tipus test, amb 4 respostes alternatives, i 5 preguntes addicionals de reserva, que només s'han de valorar si s'anul·la alguna de les 100 anteriors i s'han de substituir, si s'escau, per ordre correlatiu. Aquestes preguntes han de versar sobre tot el temari indicat en l'annex 1.
Aquest exercici s'ha de realitzar en el temps màxim de 120 minuts i s'ha de puntuar de 0 a 30 punts. S'ha de considerar que han superat l'exercici les persones aspirants que hagin aconseguit una puntuació mínima de 15 punts (50 % del total).
Les persones aspirants han de marcar les respostes en la plantilla que els faciliti el tribunal. Les respostes correctes s'han de valorar amb 0,30 punts, les incorrectes han de restar un quart del valor assignat a la resposta correcta (0,075 punts) i les no contestades no han de puntuar ni descomptar.
Una vegada realitzat aquest exercici, s'ha de publicar el resultat provisional i la graella de respostes a la pàgina web, atorgant el termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació, perquè les persones aspirants puguin presentar les al·legacions que estimin adients.
Les al·legacions s'han de presentar mitjançant una sol·licitud en el registre general d'aquesta corporació o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la sol·licitud en el registre general (físic o electrònic) de l'Ajuntament d'Artà, la persona interessada ha de comunicar-ho a l'adreça rrhh@art.cat abans de la finalització del termini de presentació de les al·legacions, a fi que es pugui reclamar, si s'escau.
Finalitzat aquest termini sense que s'hagin presentat al·legacions o resoltes aquestes, s'ha de publicar el resultat definitiu de la primera prova i s'ha d'emplaçar les persones aspirants que l'hagin superada a la realització del segon exercici.
7.1.3. Segon exercici de la fase d'oposició (40 punts)
Consisteix en realitzar un o diversos exercicis o supòsits de caràcter pràctic d'entre els proposats pel tribunal i relacionats amb els procediments, les tasques i les funcions habituals del lloc de treball a cobrir. Durant la realització d'aquest exercici, les persones aspirants poden fer ús de textos legals no comentats.
En aquest exercici s'ha de valorar, fonamentalment, la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i la interpretació adequada de la normativa aplicable. El termini màxim per fer la prova és de 3 hores i s'ha de puntuar de 0 a 40 punts, essent eliminades les persones aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 20 punts.
La puntuació provisional d'aquest exercici s'ha de fer pública a la pàgina web de l'Ajuntament i s'atorgarà el termini de 3 dies hàbils perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions. Les al·legacions s'hauran de presentar per mitjà d'una sol·licitud en el registre general d'aquesta corporació o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la sol·licitud en el registre general (físic o electrònic) de l'Ajuntament d'Artà, la persona interessada ha de comunicar-ho a l'adreça rrhh@art.cat abans de la finalització del termini de la presentació de les al·legacions, a fi que es pugui reclamar, si s'escau.
Finalitzat aquest termini sense que s'hagin presentat al·legacions o resoltes aquestes, s'ha de publicar el resultat definitiu de la segona prova i, també, el resultat definitiu de la fase d'oposició, la qual cosa donarà inici a la valoració dels mèrits.
7.2. Fase de concurs (fins a 30 punts)
La fase de concurs no té caràcter eliminatori i consisteix en la valoració, per part del tribunal i segons els barems establerts a l'annex 2 d'aquestes bases, dels mèrits aportats per les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
La puntuació màxima que es pot obtenir en la fase de concurs és de 30 punts. En cap cas, la puntuació obtinguda en aquesta fase no es pot aplicar per assolir la puntuació mínima de la fase d'oposició.
Només s'han de reconèixer i han de ser objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria en el BOE; per tant, no s'han de valorar els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no s'han de valorar els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que s'al·leguin però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació de mèrits. En cap cas no s'ha de requerir documentació o esmena d'errades relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per la persona aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat.
Una vegada conclosa la valoració de mèrits, el tribunal ha de publicar a la web i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Artà la llista provisional de puntuacions obtingudes en la fase de concurs. Les persones aspirants han de disposar d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'aquesta publicació, per presentar al·legacions referides a la puntuació d'aquesta fase. En el cas que les al·legacions es presentin en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades ho han de comunicar per correu electrònic a l'adreça <rrhh@arta.cat> abans que finalitzi el termini esmentat, amb la justificació de la tramesa, en la qual consti la data de remissió del dia en què es presenta.
Una vegada finalitzat el termini i resoltes les al·legacions, el tribunal n'ha de publicar la llista definitiva i amb ella, el resultat definitiu del procediment, amb el sumatori de la fase d'oposició i la de concurs.
8. Resolució del concurs oposició
Una vegada acabada la fase de concurs, el tribunal ha de publicar la llista de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu, per ordre de major a menor puntuació obtinguda, i l'ha d'elevar a la Batlia amb proposta de nomenament de la persona que hagi obtingut una major puntuació.
L'ordre final de prelació de les persones aspirants seleccionades s'ha de determinar per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició i en la de concurs.
Si es donen casos d'empat en la puntuació final, l'ordre s'ha de resoldre a favor de la persona que tengui la puntuació més alta en la fase d'oposició; si continua havent-hi empat, l'ordre s'ha d'establir tenint en compte la puntuació més alta en l'apartat d'experiència professional; si tot i així l'empat es manté, el tribunal ha de resoldre l'empat per sorteig.
Quan de la documentació exigida es desprengui que alguna de les persones seleccionades no compleix els requisits o si alguna persona de la llista de persones aprovades renuncia a ocupar la plaça, i amb la finalitat d'assegurar que es cobreixen totes les places ofertes, el tribunal ha de publicar un llistat complementari de les persones aspirants que hagin aprovat la fase d'oposició i segueixin en puntuació a les persones proposades. Aquesta llista també s'ha d'elevar a la Batlia per constituir una borsa de treball.
Una vegada rebuda l'acta del tribunal de la darrera sessió amb la llista de les persones aspirants aprovades que han d'obtenir plaça i la llista complementària de les que han de formar part de la borsa de feina per ordre de puntuació, la Batlia ha de dictar una resolució per aprovar l'adjudicació de les places i el nomenament de les persones que les hagin obtingut com a personal funcionari de carrera, i per constituir la borsa de feina. Aquesta resolució s'ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de la corporació.
En cas que una persona aspirant seleccionada renunciï a la plaça, s'ha de nomenar l'aspirant següent seguint l'ordre de prelació de la relació anterior de persones aprovades, i així successivament.
9. Presentació de documentació, nomenament i presa de possessió
En el termini màxim de vint (20) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, les persones aprovades, amb caràcter previ al seu nomenament, han de presentar els documents següents:
Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la declaració esmentada perquè desenvolupa alguna activitat privada o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li ha d'indicar que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, ha d'exercir l'opció que desitgi o, si les activitats són susceptibles de compatibilitat, l'ha d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.
En el supòsit que sol·liciti la compatibilitat per exercir una activitat pública o privada, el termini per al nomenament s'ha de prorrogar fins que se'n dicti la resolució corresponent.
Excepte en els casos de força major, si no es presenta aquesta documentació en el termini estipulat o si, en examinar-la, es dedueix que la persona aspirant no compleix algun dels requisits, aquesta no pot ser nomenada com a personal funcionari de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial i es passarà al següent candidat.
El nomenament com a personal funcionari en pràctiques s'ha d'efectuar en el termini màxim d'un (1) mes, comptador des de l'endemà de la data en què es publiqui la resolució d'adjudicació de places. Les persones que no s'incorporin al seu lloc de treball en aquest termini perdran aquest dret, excepte en els casos d'impossibilitat acreditada i apreciada per l'òrgan convocant.
10. Borsa de feina per a nomenaments temporals o interinitats
La borsa de feina ha d'estar constituïda per totes les persones aspirants que hagin superat el procediment però que no hagin obtingut plaça o que hagin superat el primer exercici, a l'efecte de poder ser nomenades temporalment per cobrir, provisionalment, les vacants que es produeixin, les absències de personal derivades de baixes, vacances i altres supòsits que permeti la legislació vigent.
La borsa s'ha de constituir, en primer lloc, per les persones que hagin superat tots els exercicis de la fase d'oposició, per ordre de nota final, a la qual s'ha d'afegir la puntuació de la fase de concurs. A continuació, han de formar part de la borsa les persones que només hagin superat el primer exercici de la fase d'oposició, per ordre de nota.
En cas d'empat a l'hora de crear la borsa, aquest s'ha de resoldre segons les normes establertes a la base 8, relativa a la resolució del concurs oposició.
A l'efecte de rebre ofertes de treball, les persones que formin part de la borsa s'han de trobar en situació de “disponible” o “no disponible”. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per ser contractades de manera interina o temporal, el lloc s'ha d'oferir a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de “disponible”, d'acord amb l'ordre de prelació.
Les persones que refusin una oferta de feina de forma expressa o tàcita han de quedar com a “no disponible” i han de passar al final de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin documentalment, en un termini de tres (3) dies hàbils, la concurrència d'alguna de les situacions següents:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
b) Patir una malaltia o incapacitat temporal.
c) Estar exercint funcions sindicals.
d) Prestar serveis com a personal funcionari o laboral en una altra administració pública.
Les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions assenyalades han de romandre dins la borsa en la situació de “no disponible” i no se les ha de cridar per ocupar cap altre lloc de feina fins que comuniquin per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en el punt anterior, en un termini no superior a deu (10) dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació documental corresponent. La manca de comunicació dins el termini indicat determina perdre la posició que s'ocupa a la borsa i passar al final d'aquesta.
Per altra part, han d'estar en situació de “disponible” la resta de persones de la borsa, les quals podran ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició.
A aquest efecte, el Departament de Recursos Humans ha de contactar telefònicament amb la persona que correspongui de la llista i li ha de comunicar el lloc a cobrir. En el termini màxim d'un (1) dia hàbil, comptador des de la comunicació, o de dos (2) si aquesta es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament. Si no en manifesta la conformitat dins el termini indicat, s'entendrà que renuncia, passarà al final de la llista i es contactarà amb la persona següent.
El termini per incorporar-se al lloc de treball ofert no serà inferior, si així ho demana la persona interessada, a tres (3) dies hàbils, comptadors des de la comunicació. Així mateix, ha de quedar constància en l'expedient, mitjançant una diligència, del fet que ha rebut la comunicació i dels intents realitzats.
Abans del seu nomenament, la persona aspirant ha d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base tercera que no hagi acreditat amb anterioritat, presentant la documentació pertinent al Departament de Recursos Humans.
La persona aspirant que no presenti la documentació en el termini fixat, excepte en el cas de força major, o si, en examinar-la, es comprova que no acompleix algun dels requisits assenyalats a les bases, ha de ser exclosa de la borsa.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, s'ha de reincorporar novament a la borsa en el mateix ordre de prelació que tenia.
La renúncia posterior d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de presentar-se al lloc de treball prèviament acceptat, suposa passar al final de la borsa.
La borsa té una vigència de tres (3) anys a partir de la data de la seva constitució o fins a la creació d'una nova borsa que la substitueixi per haver quedat exhaurida.
11. Recursos i impugnacions
Aquesta convocatòria, tots els actes administratius que se'n derivin i l'actuació del tribunal poden ser impugnats de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.
Contra l'acord d'aprovació de les bases, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció de la notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Alternativament, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
12. Clàusula de protecció de dades de caràcter personal
L'Ajuntament d'Artà ha de tractar les dades personals de les persones sol·licitants i de les persones seleccionades en aquest procés selectiu amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud i les actuacions objecte d'aquesta convocatòria, i s'ha de sotmetre a les obligacions previstes en el Reglament europeu 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD), i la seva adaptació a l'ordenament jurídic espanyol a través de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa complementària. En concret, es preveu el tractament de dades de contacte i acadèmiques de les persones que participen en l'execució i el seguiment dels objectius que estableixen aquestes bases.
L'Ajuntament d'Artà ha de realitzar les tasques necessàries perquè s'acompleixin els principis i deures establerts en la normativa vigent sobre la matèria, per garantir que no hi ha risc per als drets i llibertats de les persones sol·licitants i de les seleccionades. Aquestes actuacions han d'incloure, especialment, la garantia de transparència, d'acord amb els articles 13 i 14 del RGPD, amb la informació detallada per la corporació.
Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament de les dades personals, les persones sol·licitants i les seleccionades tenen el dret de contactar amb la persona delegada de protecció de dades a través del correu electrònic <dpd@arta.cat>.
Les dades que les persones seleccionades hagin facilitat, un cop finalitzat el motiu que n'ha originat la recollida, s'han de conservar seguint les instruccions de gestió documental i d'arxiu de l'Ajuntament. Les dades que les persones sol·licitants hagin facilitat s'han de conservar durant un màxim de 3 anys, comptadors a partir de la presentació de la sol·licitud.
Les persones sol·licitants i les seleccionades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació, portabilitat o oposició al tractament de les seves dades, en els termes que estableix la legislació vigent, a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament (https://seu.arta.cat).
Les persones seleccionades tenen l'obligació de respectar la confidencialitat de tota la informació i les dades de caràcter personal que, per qualsevol mitjà, els arribin com a conseqüència de la seva estada a l'Ajuntament, i no desvelar-les ni reproduir-les de cap manera fora de l'Ajuntament. Aquest deure continua vigent, fins i tot, un cop finalitzat el període de nomenament o contractació. Les dades esmentades poden referir-se tant al personal públic, com a usuaris o ciutadans, i, en general, a totes aquelles persones que, de forma directa o indirecta, es posin en contacte amb l'Ajuntament d'Artà.
Les persones seleccionades tenen l'obligació de complir les polítiques de seguretat, protecció de dades i ús dels sistemes d'informació vigents a l'Ajuntament, així com qualsevol instrucció que, en aquest sentit, se'ls faciliti. A més, han de respectar la confidencialitat de qualsevol fet que hagin observat o que el personal de l'Ajuntament els hagi fet arribar en relació amb el servei o el personal esmentat.
ANNEX 1 Temari
Matèries generals
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. El Tribunal Constitucional. Reforma de la Constitució.
Tema 2. El cap de l'Estat: la Corona. Funcions constitucionals del rei. Les Corts Generals. Composició. Procediment d'actuació i elaboració de lleis.
Tema 3. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars. Administració municipal: principis constitucionals i regulació jurídica.
Tema 4. El municipi. Organització municipal. Òrgans necessaris: batle, tinent de batle, Junta de Govern Local i Ple. Competències pròpies, competències delegades i competències de l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Tema 5. Els municipis a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears: elements del municipi, alteració dels termes municipals i la població municipal.
Tema 6. Els béns de les entitats locals. Classes i règim jurídic. Llei de patrimoni de l'Estat.
Tema 7. La Funció pública. Concepte i classes d'empleats públics. Drets i deures.
Tema 8. Incompatibilitats del personal a la Llei 53/1984, de 26 de desembre. Activitats públiques, activitats privades i disposicions comunes.
Tema 9. Les hisendes públiques locals: els ingressos públics. Concepte i classificació. Els imposts, les taxes fiscals i els preus públics: concepte i característiques.
Tema 10. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les bases d'execució del pressupost. La pròrroga del pressupost. L'execució i liquidació del pressupost.
Tema 11. La Unió Europea: composició i funcions del Consell, la Comissió i el Parlament Europeu. El dret comunitari. Les seves fonts. El dret derivat: els reglaments i les directives.
Tema 12. Les reclamacions administratives prèvies a l'exercici d'accions civils i laborals. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.
Tema 13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Àmbit d'aplicació. Els interessats en el procediment. Terminis. Les relacions electròniques de les persones amb les administracions públiques. Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
Tema 14. Els actes administratius. Concepte. Requisits. Eficàcia, nul·litat i anul·labilitat. Revisió dels actes en via administrativa. Revisió d'ofici. Els recursos administratius: recurs de reposició, recurs d'alçada i recurs extraordinari de revisió.
Tema 15. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: disposicions generals sobre els procediments administratius i normes reguladores dels diferents procediments. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius.
Tema 16. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Funcionament dels òrgans col·legiats. Abstenció i recusació. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.
Tema 17. Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 18. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
Matèries específiques
Tema 19. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: àmbit d'aplicació, drets i deures. Principis d'acció preventiva i avaluació de riscos.
Tema 20. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Transparència de l'activitat pública: àmbit subjectiu d'aplicació i publicitat activa.
Tema 21. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Tema 22. Evolució històrica de la legislació urbanística a Espanya. El marc constitucional de l'urbanisme. La Sentència 61/1997, de 20 de març, del Tribunal Constitucional.
Tema 23. Ordenació del territori i urbanisme. Conceptes. Distinció entre ordenació del territori i urbanisme. La Carta europea d'ordenació del territori de 20 de maig de 1983.
Tema 24. L'ordenació urbanística a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Tema 25. L'organització administrativa de l'urbanisme. Competències estatals. Competències autonòmiques. Competències dels consells insulars. Competències dels municipis.
Tema 26. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana. Objecte de la llei. Condicions bàsiques de la igualtat en els drets i deures constitucionals dels ciutadans: estatut bàsic del ciutadà i estatut jurídic de la propietat del sòl.
Tema 27. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana. Bases del règim del sòl. Regles procedimentals comuns i normes civils.
Tema 28. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana. Expropiació forçosa i responsabilitat patrimonial. Funció social de la propietat i gestió del sòl.
Tema 29. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. Estructura de la Llei, objecte i àmbit d'aplicació.
Tema 30. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. Exigències tècniques i administratives de l'edificació. Requisits bàsics de l'edificació. Projecte. Llicències i autoritzacions administratives. Recepció de l'obra. Documentació de l'obra executada.
Tema 31. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. Agents de l'edificació. Responsabilitats i garanties.
Tema 32. El Reial decret 1000/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori.
Tema 33. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial.
Tema 34. La Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.
Tema 35. La Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.
Tema 36. El Pla territorial de Mallorca. Estructura i conceptes generals.
Tema 37. El Pla territorial de Mallorca. Delimitació gràfica de les categories de sòl rústic. Règim d'usos: sector primari, secundari, equipaments i altres activitats.
Tema 38. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears. Classes d'activitats: usos admesos, condicionats i prohibits.
Tema 39. L'ús d'habitatge unifamiliar aïllat. Norma 20 del Pla territorial de Mallorca. Articles 25 i 36 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.
Tema 40. La Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears. Edificacions, construccions i instal·lacions (títol V, capítol III).
Tema 41. El Decret 17/2017, de 21 d'abril, pel qual es fixen els principis generals d'exoneració de les condicions urbanístiques de les edificacions i les instal·lacions agràries i complementàries en explotacions agràries a l'àmbit de les Illes Balears.
Tema 42. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Principis generals i finalitats específiques.
Tema 43. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Règim urbanístic del sòl: classificació del sòl i conceptes generals.
Tema 44. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Règim urbanístic del sòl: drets i deures de la propietat.
Tema 45. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Planejament urbanístic: pla general i plans d'ordenació detallada.
Tema 46. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Planejament urbanístic: plans parcials i plans especials.
Tema 47. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Planejament urbanístic. Estudis de detall. Contingut dels estudis econòmics del planejament. Catàlegs d'elements i espais protegits. Ordenances municipals d'edificació, urbanització i publicitat.
Tema 48. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Planejament urbanístic: formació i aprovació dels instruments de planejament urbanístic.
Tema 49. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Planejament urbanístic. Vigència, modificació i revisió del planejament urbanístic. Efectes de l'aprovació dels plans. Normes d'aplicació directa.
Tema 50. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Gestió i execució del planejament: disposicions generals i sistemes d'actuació.
Tema 51. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Gestió i execució del planejament: sistema de reparcel·lació.
Tema 52. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Gestió i execució del planejament: sistema d'expropiació, l'ocupació directa i convenis urbanístics.
Tema 53. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Intervenció en el mercat del sòl: patrimoni públic de sòl, dret de superfície i drets de tempteig i retracte.
Tema 54. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl: obligació d'urbanitzar i d'edificar i conseqüències del no exercici en termini del dret a edificar. Les actuacions de reforma interior i regeneració urbana.
Tema 55. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl: obres i construccions. Les obres d'urbanització. Actuacions de rehabilitació edificatòria de millora i d'adaptació al medi. Usos i obres provisionals.
Tema 56. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl: obres i construccions. Avaluació dels edificis i inspecció de construccions i edificacions. Edificacions i construccions inadequades i fora d'ordenació.
Tema 57. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl: obres i construccions. Deures legals d'ús, conservació i rehabilitació. Ordres d'execució. Declaració d'estat ruïnós. Ruïna física imminent.
Tema 58. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Expropiació forçosa per raó d'urbanisme.
Tema 59. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La intervenció preventiva en l'edificació i l'ús del sòl: la llicència urbanística municipal i la comunicació prèvia. Nul·litat de ple dret. Actes promoguts per administracions públiques.
Tema 60. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La llicència urbanística municipal. Concepte. Competència i procediment d'atorgament de les llicències urbanístiques. Projecte tècnic i llicència urbanística. Eficàcia temporal i caducitat de la llicència urbanística.
Tema 61. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La llicència urbanística municipal. Efectes de les alteracions del planejament sobre les autoritzacions concedides. Modificacions durant l'execució de les obres. Informació en les obres. Autoritzacions urbanístiques per a l'ocupació dels edificis i la contractació dels serveis.
Tema 62. Supòsits especials de llicència urbanística. Llicència d'ocupació o de primera utilització. Llicències d'edificació simultànies a les obres d'urbanització. Llicència urbanística per a la constitució o modificació d'un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, i per a la formalització d'altres operacions jurídiques. Llicència urbanística de legalització. Llicència d'usos provisionals del sòl i d'obres de caràcter provisional.
Tema 63. La comunicació prèvia. Concepte. Potestats administratives respecte de les comunicacions prèvies. Comunicació a l'Administració. Terminis d'inici de les actuacions i facultats de comprovació de l'Administració.
Tema 64. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La disciplina urbanística. La inspecció urbanística. Concepte, classes i conseqüències legals de les infraccions urbanístiques. Persones responsables.
Tema 65. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La disciplina urbanística. Competències. Suspensió i revisió de llicències i d'ordres d'execució. Prescripció de les infraccions i les sancions.
Tema 66. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La disciplina urbanística. Sancions per infracció urbanística.
Tema 67. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La disciplina urbanística: procediments. El procediment de restabliment de la legalitat urbanística i de la realitat física alterada i el procediment sancionador.
Tema 68. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions.
Tema 69. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Les activitats itinerants.
Tema 70. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats no permanents.
Tema 71. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Vigilància, control i inspeccions.
Tema 72. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Règim sancionador. Tipificació de les infraccions. Persones responsables i determinació de les sancions.
Tema 73. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La xarxa primària, la xarxa secundària i la xarxa local i rural. El Pla director sectorial de carreteres. Zona de domini públic, reserva i protecció. Autoritzacions per executar obres a una carretera i en el seu entorn.
Tema 74. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. Categories de protecció dels béns del patrimoni històric: béns d'interès cultural i béns catalogats. Règim de protecció dels béns del patrimoni històric: règim comú, béns d'interès cultural i béns catalogats, i béns immobles.
Tema 75. La Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears. Objecte i obligatorietat. Nivells de pertorbació: normes generals. Enumeració dels instruments de planificació i gestió acústiques. Plans acústics d'acció municipal: objecte, contingut, supòsits d'elaboració i procediment. Treballs a la via pública, obres públiques i edificacions. Ordenança municipal de prevenció de la contaminació acústica i per vibracions (BOIB núm. 11, de 23 de gener).
Tema 76. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears. Declaració responsable d'inici d'activitat turística. Establiments d'allotjament hoteler. Apartaments turístics. Establiments d'allotjament de turisme rural. Albergs, refugis i hostatgeries.
Tema 77. La Llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions. Dret d'ocupació de la propietat privada. Dret d'ocupació del domini públic. Normativa aplicable a l'ocupació del domini públic i la propietat privada. Col·laboració entre administracions públiques en el desplegament de les xarxes públiques de comunicacions electròniques.
Tema 78. La Llei 10/2014, d'1 d'octubre, d'ordenació minera de les Illes Balears. Objecte, àmbit d'aplicació i principis. Competències administratives. Vinculació del planejament municipal. Coordinació amb altres legislacions aplicables.
Tema 79. El Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. Objecte. L'òrgan ambiental. Relacions entre òrgan ambiental, òrgan substantiu i promotor. Àmbit d'aplicació de l'avaluació ambiental i conseqüències.
Tema 80. El Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat.
Tema 81. La fiscalitat de l'urbanisme. Tributs municipals. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres. Taxes per llicències. Contribucions especials per realització d'obres públiques locals.
Tema 82. Les obres públiques locals. Concepte. Requisits per executar les obres públiques locals. Declaració d'utilitat pública. Distinció entre les obres ordinàries i les obres d'urbanització.
Tema 83. Planejament municipal vigent d'Artà. Normes subsidiàries de 2010 i modificacions posteriors.
Tema 84. El patrimoni historicoartístic d'Artà. Ordenances de protecció del patrimoni històric i cultural catalogat del municipi. Nivells de protecció.
Tema 85. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Objecte i àmbit d'aplicació. Negocis i contractes exclosos. Distints tipus de contractes de les administracions públiques. El contracte d'obres. El contracte de concessió d'obres.
Tema 86. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: les parts en els contractes del sector públic. Els òrgans de contractació. La capacitat i solvència dels contractistes. Prohibicions. Classificació. La successió del contractista.
Tema 87. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Preparació dels contractes de les administracions públiques. Garanties en la contractació del sector públic. Procediments i formes d'adjudicació dels contractes. Criteris d'adjudicació. Execució i modificació dels contractes.
Tema 88. La Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Àmbit. Òrgans. Activitat administrativa impugnable. Termini d'interposició del recurs contenciós administratiu.
Tema 89. La Llei 3/2024, de 3 de maig, de mesures urgents en matèria d'habitatge.
Tema 90. El Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, per a l'illa de Mallorca.
ANNEX 2 Valoració de mèrits (30 punts)
1. Experiència professional (màxim 15 punts)
Únicament s'ha de valorar aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està relacionada directament amb les funcions de la plaça o el lloc a cobrir i es demostri documentalment. A aquest efecte, s'ha de presentar el justificant acreditatiu del temps que s'ha estat d'alta a l'epígraf corresponent o la llicència fiscal i una relació de les feines desenvolupades.
La forma d'acreditació d'aquests mèrits s'ha d'adequar-se a les indicacions següents:
En cas que no s'aporti tota la documentació, encara que sigui parcialment (manca de vida laboral, certificats o declaració jurada), no s'ha de valorar.
Si s'han prestat serveis a jornada parcial, s'ha de valorar de forma proporcional als dies treballats efectivament segons consti en el certificat de la vida laboral, prenent com a referència terminis de 30 dies.
2. Formació (màxim 13 punts)
2.1. Formació i mèrits acadèmics (fins a 7 punts)
Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades directament amb les funcions de la plaça a cobrir, i s'han de puntuar de la manera següent:
La forma d'acreditar la titulació acadèmica és mitjançant la presentació d'una còpia del títol o del justificant d'haver satisfet els drets per a la seva expedició.
2.2. Formació complementària (fins a 6 punts)
En aquest apartat s'han de valorar la formació general i l'específica relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada, concretament la següent: cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les universitats, les federacions d'entitats locals o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions que estiguin dins el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, o les impartides o promogudes pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) amb competències en matèria de formació ocupacional o aquelles impartides per les organitzacions sindicals i col·legis professionals.
L'assistència a cursos amb un mateix contingut i objectius només es pot valorar una vegada. Només s'ha de valorar el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores.
L'acreditació de les accions formatives s'ha de realitzar mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, incloent-hi les hores de durada o els crèdits dels cursos.
S'han de valorar les accions formatives específiques i relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada i, també, els cursos de formació considerada com a transversal (informàtica, prevenció de riscos laborals, igualtat, qualitat, violència de gènere, etc.).
La valoració de la formació no reglada ha de ser la següent:
En aquest apartat no s'han de valorar els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que tinguin una antiguitat superior a 10 anys, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, s'ha de valorar a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o a raó de 10 hores per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments d'acord amb el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre). Si no s'indica el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, s'han de valorar a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, han de prevaler les hores.
3. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana (màxim 2 punts)
S'han de valorar els certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit per a la plaça convocada expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes i, també, els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica, segons el barem següent:
La forma d'acreditar-se s'ha d'efectuar mitjançant una còpia del certificat oficial que correspongui.
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, el certificat de llenguatge administratiu és acumulable a l'altre certificat que s'acrediti (C1 o C2).>>
Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.
Artà, data de la signatura electrònica (18 d'octubre de 2024)
El batle Manuel Galán Massanet