Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 684792
Resolució de la Presidència de l’IMAS per la qual s’aproven la convocatòria, les bases específiques i el temari que han de regir el procés selectiu, mitjançant el sistema d’oposició, per cobrir les places vacants de l’escala de l’Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna de l’Oferta d’ocupació pública corresponent al exercici 2023 de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials
Antecedents
1. En 20 de desembre de 2023, l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023, correcció d'errades BOIB núm 104, de 8 d'agost de 2024).
2. En data 1 d'octubre de 2024, el director gerent ha emès informe justificatiu per iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria, les bases específiques i el temari del procés selectiu, mitjançant el sistema d'oposició, per cobrir les places vacants de l'escala de l'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna de l'Oferta d'ocupació pública corresponent al exercici de 2023 de l'IMAS.
3. En data 2 d'octubre de 2024, la Presidència de l'IMAS va resoldre iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria, les bases específiques i el temari del procés selectiu, mitjançant el sistema d'oposició, per cobrir les places vacants de l'escala de l'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna de l'Oferta d'ocupació pública corresponent al exercici 2023 de l'IMAS.
4. En data 4 d'octubre de 2024, la Presidència de l'IMAS ha aprovat la resolució de les Bases generals que han de regir els processos selectius i la promoció interna per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració general de l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici 2021 de l'IMAS i de les Ofertes d'Ocupació Pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 132, de 8 d'octubre de 2024).
5. En data 4 d'octubre de 2024, la responsable del Servei de Gestió Econòmica, va emetre informe econòmic el qual estableix que les places objecte d'aquesta convocatòria estan previstes a l'avantprojecte de pressuposts de l'exercici 2025, en fase d'elaboració,amb el 100% del cost anual previst i que també les places estan pressupostades en l'exercici 2024.
6. En data 9 d'octubre de 2024 , es va emetre l'informe jurídic corresponent.
7. En data 16 d'octubre de 2024 , la Intervenció general va emetre informe favorable.
Fonaments de dret
I. A l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant, TREBEP), s'estableix que, en tot cas, l'execució de l'oferta pública d'ocupació s'haurà de desenvolupar dins el termini improrrogable de tres anys.
L'IMAS va aprovar l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023, correcció d'errades BOIB núm. 104, de 8 d'agost de 2024).
A l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 es varen aprovar, entre d'altres, 2 i 11 places, respectivament, de l'escala d'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna, classificació agrupacions professionals (AP).
En total, hi ha 13 places de subaltern-subalterna, classificació agrupacions professionals (AP), que és procedent convocar.
II. D'acord amb l'article 55 del TREBEP, tots els ciutadans tenen dret a l'accés a l'ocupació pública d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, i d'acord amb el que preveuen aquest Estatut i la resta de l'ordenament jurídic.
A l'article 100 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim Local, disposa que correspon a l'Administració General de l'Estat establir reglamentàriament les regles bàsiques i els temaris mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció del personal funcionari. A l'empara d'aquesta atribució, el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, estableix les regles bàsiques i els programes mínims a que s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local i ho fa amb caràcter bàsic d'acord amb l'article 149.1.18 de la Constitució espanyola.
Segons es disposa a l'article 3 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a que s'ha d'ajustar el procediment de selecció del funcionaris de l'administració local, de caràcter bàsic segons la seva Disposició Final, els procediments de selecció es regiran per les bases de convocatòria que aprovi l'Òrgan corresponent de la Corporació per a cadascuna de les Escales, subescales i classes de funcionaris.
A l'article 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en endavant, FPCAIB) s'estableixen els principis informadors de l'accés a la funció pública i a l'article 49 de la mateixa norma s'estableix el contingut mínim que han de contenir les convocatòries de selecció, així com que s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i les bases vinculen l'Administració, els òrgans de selecció i les persones que hi participen.
En data 4 d'octubre de 2024, la Presidència de l'IMAS ha aprovat la resolució de les Bases generals que han de regir els processos selectius i la promoció interna per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració general de l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici 2021 de l'IMAS i de les Ofertes d'Ocupació Pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 132 de 8 d'octubre de 2024).
Aquestes bases constitueixen el règim jurídic que ha de regir de manera uniforme el desenvolupament dels processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal funcionari de l'administració general previstes a l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici 2021 de l'IMAS i de les Ofertes d'Ocupació Pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023, sense perjudici de les especificacions que contemplin les bases específiques de cada convocatòria.
III. La Disposició addicional primera de l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen (aprovada per Acord del Ple del Consell de Mallorca en sessió de 14 de febrer de 2013 i publicat en el BOIB núm. 69 de 16 de maig de 2013, modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca en sessió de 9 de juny de 2022 i publicat en el BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), estableix que les persones que participin en els processos selectius convocats per les entitats incloses a l'àmbit d'aplicació de l'Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, la l'esmena, procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altre actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal. La presentació de sol·licituds, escrits i documents, així com les comunicacions per mitjans telemàtics suposa una major agilitat en la tramitació dels procediments i facilita l'accessibilitat dels ciutadans, que poden fer les gestions necessàries des de qualsevol lloc i hora, dins els terminis prevists en la convocatòria.
Altrament, l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen preveu que, per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions. D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari, havent d'incloure's una referència a aquesta possibilitat en les convocatòries corresponents.
IV. Atès que d'acord amb l'article 7.2.13) dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), correspon a la Presidència convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Resolució
Primer.- Aprovar les bases específiques i els temaris del torn lliure, mitjançant el sistema d'oposició, que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala de l'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna, classificació agrupacions professionals (AP), de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent al exercici 2023, que s'adjunten com a Annex I i II.
Segon.- Convocar el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració general de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent al exercici 2023, pel sistema d'oposició, de la classificació següent:
Tercer.- Publicar les bases específiques, el temari i la convocatòria del procés selectiu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis electrònic de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, i l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Quart.- Establir que aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que han de regir els processos selectius i la promoció interna per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració general de l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici 2021 de l'IMAS i de les Ofertes d'Ocupació Pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023.
Cinquè.- Establir que el termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Sisè.- Establir, a l'efecte de l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que la sol·licitud de participació s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació telemàtica de l'IMAS amb les especificacions de la Base 5 de l'annex I de les Bases Generals. A aquests efectes, s'ha d'accedir al Portal de Selecció (https://www.imasmallorca.net/rh/).
Setè.- Establir que el Tribunal qualificador del procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha d'estar constituït per quatre membres titulars, amb el mateix nombre de suplents, i que el nomenament s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i el Portal de selecció de l'IMAS un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.
Vuitè.- Establir que, juntament amb la Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials que aprovi la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, s'especificaran el lloc, la data i l'hora de realització del primer exercici de la convocatòria i l'ordre d'actuació dels aspirants, si escau. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i al Portal de Selecció de l'IMAS.
Interposició de recursos
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir de l'endemà de la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, en la data de la signatura electrònica d'aquesta Resolució (17 d'octubre de 2024
El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)
ANNEX I
Bases específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala de l'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna, classificació agrupacions professionals (AP), de l'Oferta d'ocupació pública corresponent al exercici 2023 de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials
1. Normes generals
1.1 Objecte de la convocatòria i característiques de les places
1.1.1. L'objecte de la convocatòria és el proveïment de tretze places vacants de personal funcionari de l'escala de l'Administració general, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent a l'exercici 2023 distribuïdes de la forma següent:
1.1.2 Les característiques de les places convocades són les següents:
Classificació agrupacions professionals: AP
Escala: administració general
Subescala: subalterna
Classe: subaltern-subalterna
Sistema de selecció: oposició
Vinculació: funcionari-funcionària
1.2 Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el sistema d'oposició per al torn lliure.
Aquest procediment selectiu d'oposició consisteix en la realització dels exercicis que es determinen en l'Annex A lletra e) de l'Annex 1 de les Bases generals que han de regir els processos selectius i la promoció interna per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració general de l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici 2021 de l'IMAS i de les Ofertes d'Ocupació Pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 i en aquestes bases específiques per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants.
Els exercicis (primer i segon) d'aquest procediment selectiu tenen el caràcter d'obligatori i eliminatori.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1. A més dels que es preveuen a les Bases generals:
3. Drets d'examen
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 13,77 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018 modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment i sense perjudici de les exempcions previstes a l'article 5 de la citada Ordenança.
En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.
La falta de l'abonament dels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds implica l'exclusió de la persona aspirant del procediment de selecció.
4. Calendari de les proves
La Presidència de l'IMAS ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici d'aquesta convocatòria. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i al Portal de selecció de l'IMAS, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de la llista definitiva de puntuacions de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció de l'IMAS almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i com a màxim dos mesos abans de la data dels exercicis.
No obstant això, la Presidència de l'IMAS podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
5. Tribunal qualificador
El Tribunal qualificador de cada procés selectiu és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn de la Presidència de l'IMAS, que en designa la presidència.
El Tribunal qualificador ha de respectar el que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i les regles que s'estableixen en les Bases generals.
El Tribunal qualificador del procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha d'estar constituït per quatre membres titulars, amb el mateix nombre de suplents, i el nomenament dels membres s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de selecció de l'IMAS un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.
6. Exercicis i qualificacions, mitjançant el sistema d'oposició, del torn lliure, per a altres agrupacions professionals (AP), establert al punt e) de l'Annex A de l'Annex I de les Bases Generals
6.1 Primer exercici
De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 55 preguntes tipus test de la part general del temari amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 45 primeres preguntes seran avaluables i les 10 darreres seran de reserva. S'han de contestar tant les preguntes avaluables com les de reserva. Aquestes darreres, només s'avaluaran en cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes preguntes d'ofici o a instàncies de les al·legacions presentades.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo. Cada pregunta correcta tindrà una puntuació de 0,222 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran.
Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
El test que hauran de respondre les persones aspirants es designarà per sorteig públic entre un mínim de dos alternatives diferents.
La qualificació de l'exercici es farà de forma mecanitzada i garantint l'anonimat. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 65 minuts.
6.2 Segon exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 20 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 15 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctics relacionats en matèries de la part específica del temari.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,667 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 50 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
7. Borsa de personal funcionari interí derivada d'aquest procés selectiu
Aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici, d'acord amb allò establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb el nombre d'exercicis que hagin aprovat i, quant a aquests exercicis, amb la suma de la puntuació obtinguda.
En les convocatòries es podrà preveure l'aprovació de llistes parcials per al nomenament de personal funcionari interí.
ANNEX II
Temari del procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala de l'Administració General, subescala subalterna, classe subaltern-subalterna, classificació agrupacions professionals (AP), de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent al exercici 2023
Temari general
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: Estructura i principis generals. Els drets i deures fonamentals.
Tema 2. Les formes d'organització territorial de l'Estat. Les Comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: disposicions generals i principis fonamentals. Competències i institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Tema 3. Els Consells Insulars: característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic. Composició, organització i competències de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
Tema 4. La Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques. Les persones interessades en el procediment: capacitat d'obrar, concepte de persona interessada i representació.
Temari específic
Tema 1. Organització del treball administratiu. L'arxiu. Tipus de documents administratius. La comunicació telefònica i telemàtica. Els equips de reproducció, informàtics i enquadernació. Mètodes de reproducció. Reprografia, multicopista i digitalització. Nocions bàsiques de processador de textos. Nocions bàsiques de full de càlcul. Administració electrònica. Criteris de sostenibilitat.
Tema 2. Tipus d'enviaments. Nocions bàsiques sobre certificats i notificacions. Tramitació de correspondència i paqueteria interna i externa. Classificació de correspondència. Carrega, descarrega i transport de materials.
Tema 3. Control d'accessos. Obertura i tancament d'edificis i locals. Custodia i vigilància de les instal·lacions. Ús de les instal·lacions públiques. Suport en l'habilitació i en la preparació de sales i instal·lacions per a diferents usos i esdeveniments. Plans d'autoprotecció i emergència dels edificis i instal·lacions.
Tema 4. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i violència de gènere. El Pla d'igualtat del personal de l'IMAS.
Tema 5. Atenció a la ciutadania. Els drets de la ciutadania davant l'Administració. Acolliment i informació. La imatge corporativa. Protocols d'actuació i normes de seguretat. Nocions bàsiques de protocol. Estratègies d'actuació en situacions de conflicte i en cas de comportaments agressius.
Tema 6. Nocions bàsiques de manteniment. Ús i cura de les instal·lacions públiques. Ús, cura i control de material i maquinària. Registre i control bàsic de material i equips d'oficina. Material fungible i no fungible. Gestió bàsica d'inventaris. Tipologia, classificació i control d'estocs.
Tema 7. Normativa vigent en matèria de trànsit, circulació de vehicles de motor, vies públiques i el seu àmbit d'aplicació. Límits de velocitat i distancies de seguretat. Permisos i llicències de conducció. Mobilitat sostenible: conducció i contaminació. La conducció eficient, concepte, avantatges, tècnica de conducció eficient. Factors que influeixen en l'aptitud per a conduir (velocitat, alcohol, medicaments, drogues, fatiga, estrès).
Tema 8. Seguretat viària. La seguretat activa i passiva. Comprovacions prèvies. Seguretat en els vehicles i en la via. Sistemes de retenció infantil. Els accidents de trànsit i les mesures de prevenció. Les causes dels accidents. Les distraccions al volant com a factor de risc. Comportament i primers auxilis en cas d'accidents de tràfic. Mesures a adoptar en cas d'accident. El delicte d'omissió del deure de socors.