Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 684347
Aprovació de la convocatòria pública per a l'atorgament de subvencions a favor dels ajuntaments de Mallorca, per dur a terme projectes sobre investigació de la comercialització del producte local
https://webpub2.igae.hacienda.gob.es/vdesk/my.acl.php3?errorcode=17
Còdi BDNS: 791634El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 16 d'octubre de 2024, ha aprovat el següent acord:
“Antecedents:
1. La Memòria justificativa que signa el director insular de Promoció Econòmica en data 6 de setembre de 2024, per a dur a terme aquest procediment de concessió de subvencions als ajuntaments de l'Illa per a la realització de projectes sobre investigació de la comercialització del producte local, amb la finalitat d'obtenir informació sobre hàbits de venda i de consum de producte local per a, una vegada conegudes les dades, poder promoure les iniciatives necessàries per a fomentar el consum del producte de Mallorca, conforme a la qual es considera justificat i oportú que des del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local es dugui a terme el procediment.
2. La Resolució d'inici del procediment de concessió de subvencions a favor dels ajuntaments de Mallorca, per dur a terme projectes sobre investigació de la comercialització del producte local, que firma la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, en data 6 de setembre de 2024.
3. El Consell Executiu en sessió de data 18 de setembre de 2024 ha acordat autoritzar el pagament de la bestreta del 100% als ajuntaments de Mallorca, beneficiaris en la convocatòria de subvencions a favor dels ajuntaments de Mallorca, per dur a terme projectes sobre investigació de la comercialització del producte local, atès la concurrència de raons d'interès públic exposades en els antecedents d'aquesta proposta d'acord.
4. Des de la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local s'ha emès informe jurídic favorable sobre la proposta d'acord per aprovar de la present convocatòria.
5. Aquesta convocatòria de subvencions es troba prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell de Mallorca per a l'exercici 2024 amb la modificació feta per Acord del Consell Executiu en data 17 de juliol de 2024 (Expedient SEGEX 984775T), com a “Convocatòria de subvencions a Ajuntaments per projectes d'investigació sobre comercialització del producte de Mallorca”.
6. La intervenció delegada de la Misericòrdia ha emès informe de fiscalització prèvia favorable en data 11 d'octubre de 2024.
Fonaments de dret:
1. L'article 36.1.b) i d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, sobre les competències pròpies dels consells insulars en matèria d'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis així com la cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social.
2. La Secció 3ª, Capítol II del Títol VII de la Llei 4/2022, de 28 de juny , de consells insulars (articles 102 i següents), sobre les competències pròpies en relació amb els municipis. En el que aquí interessa, correspon als consells insulars la col·laboració en el desenvolupament econòmic i social dels municipis.
3. El Decret de la presidència del Consell de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023 (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023; BOIB núm. 136, de 5 d'octubre de 2023), estructura internament les funcions de l'activitat administrativa que corresponen als diferents departaments que integren el Consell Insular de Mallorca, de manera que al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local se li atribueix, entre d'altres, el suport als projectes de promoció econòmica dels ajuntaments per a l'impuls del producte de proximitat.
4. L'article 39.2. del Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat en data 12 d'abril de 2018, sobre les atribucions dels consellers executius i conselleres executives com a caps dels seus departaments.
5. Quant als òrgans competents per a la tramitació de l'expedient:·
6. Quant a la normativa aplicable al procediment d'atorgament de subvencions, l'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions estableix que les bases reguladores de les subvencions de les corporacions locals s'han d'aprovar en el marc de les bases d'execució del pressupost, a través d'una ordenança general de subvencions o mitjançant una ordenança específica per a les diferents modalitats de subvencions.
En atenció a l'anterior, el Consell de Mallorca va aprovar l'Ordenança general de Subvencions del Consell Insular de Mallorca (en endavant, OGS) en virtut de l'Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018). Per tant, les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'esmentada Ordenança.
Per tot l'exposat, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local eleva al Consell Executiu per a la seva aprovació la següent:
Proposta d'Acord:
1. Aprovar la convocatòria pública per a l'atorgament de subvencions a favor dels ajuntaments de Mallorca, per dur a terme projectes sobre investigació de la comercialització del producte local.
2. Autoritzar una despesa per un import de 300.000,00 euros del pressupost del Consell de Mallorca per al 2024, amb càrrec a l'aplicació pressupostaria 65 43110 46202 (CONV. AJUNTAMENTS P/PROJ. INVESTIGACIÓ I COMERC.PRODUCTE LOC). RC 220240020813.
3. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.”
Palma, a data de la signatura electrònica (18 d'octubre de 2024)
El secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Art. )Llei4/2022,28 de juny, Consells Insulars. BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022)35.2 g Diego de la Fuente Rama
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS A AJUNTAMENTS per la realització de projectes sobre investigació de la comercialització del producte local
1. OBJECTE, FINALITAT I AREAS D'ESTUDI.
L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir una aportació econòmica als ajuntaments de l'illa perquè realitzin estudis que aportin informació sobre la comercialització del producte local al seu àmbit territorial.
La finalitat és obtenir informació sobre hàbits de venda i de consum de producte local per a, una vegada coneguts les dades, poder promoure les iniciatives necessàries per fomentar el consum del producte local.
Es considera producte local, als efectes de la present convocatòria, els béns produïts, elaborats o transformats a Mallorca i que s'associen a la forma de ser i de fer de la nostra illa.
Sense perjudici de la possibilitat dels ajuntaments d'obtenir les dades i informacions que considerin oportuns, el Consell de Mallorca proposa les següents categories d'estudi:
1. Categories objecte d'estudi:
1.1. Alimentació fresca
1.2. Resta d'alimentació
1.3. Útils diaris no alimentaris (higiene, drogueria)
1.4. vestimenta i complements
1.5. equipaments de l'habitatge
1.6. Uns altres (llibres, premsa, fungibles, vehicles, ferreteria, tecnologia, viatges, …)
2. Dades sobre cada categoria:
2.1. Freqüència de compra
2.2. Lloc on compra, dins o fora del municipi
2.3. Tipus de botiga en la qual compra (botiga, superfície de més de 400 m², gran superfície de més de 800 m², mercats ambulants, en línia)
2.4. En què horari compra i que dies (indicar si és durant descans del treball)
2.5. Indicar si la compra és repetitiva i es produeix fidelitat amb el comerç
2.6. Indicar si es busca productes ecològics, de km0 , per preu.
2.7. Inversió mensual de compra per sectors i família
3. Informació sobre els consumidors:
3.1. Edat
3.2. Gènere
3.3. Membres unitat familiar
3.4. Lloc de residència
3.5. Coneixement de l'entorn comercial,
3.6. Ingressos unitat familiar
3.7. Formació
2. NORMATIVA
Constitueixen les bases generals d'aquesta convocatòria l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada per l'Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018), en endavant OGS.
En tot allò no previst a la present convocatòria ni en la OGS, serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005); la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm.236, de 2 d'octubre de 2015), el Decret de Presidència del Consell de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023 pel qual es determina l'organització del Consell de Mallorca i les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de 2024.
3. PRESSUPOST DE LA CONVOCATÒRIA
L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria es de 300.000,00€ amb càrrec a l'aplicació pressupostaria 65 43110 46202 que es denomina CONV. AJUNTAMENTS P/PROJ. INVESTIGACIÓ I COMERC.PRODUCTE LOC. Es disposa de l'esmentat import per dur a terme la convocatòria tal com s'acredita amb el document comptable en definitiu: RC amb nombre d'operació: 220240020813.
4. DESPESES SUBVENCIONABLES.
Seran subvencionables totes aquelles despeses que estiguin destinades a l'obtenció d'informació útil i veraç per a conèixer hàbits de consum i dades sobre comercialització de producte local en l'àmbit territorial dels diferents ajuntaments de Mallorca.
En el cas de que l'entitat beneficiària recuperi o compensi IVA la despesa subvencionable comprendrà exclusivament l'import equivalent a la base imposable quedant exclòs l'import equivalent al IVA.
Les actuacions subvencionades es realitzaran en el termini d'un any a comptar des de l'endemà de la publicació de la concessió de les subvenciones al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)
5. BENEFICIARIS
Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els Ajuntaments de l'illa de Mallorca que compleixin els requisits següents:
A. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'art. 13.2 de la Llei 38/2003. General de subvencions i de l'art. 8 de l'Ordenança general de subvencions.
B. Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents, i de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
C. La resta que recull la normativa en matèria de subvencions.
6. CRITERI DE CONCESSIÓ.
L'import d'aquesta convocatòria es repartirà entre els ajuntaments beneficiaris d'acord amb el criteri de població. Per tant, els ajuntaments amb més població i, amb caràcter general amb més comerços de producte de local, rebran un import més elevat perquè necessitaran fer un estudi que englobi una major quantitat de variables i dades.
El repartiment es realitzarà de la manera següent:
La població actualitzada del ajuntaments es indica a la següent taula:
CIF |
AJUNTAMENT |
POBLACIÓ 2023 |
IMPORT |
---|---|---|---|
P-0700100-A |
AJUNTAMENT D'ALARÓ |
5.909 |
5000 |
P-0700300-G |
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA |
21.322 |
10500 |
P-0700400-E |
AJUNTAMENT D'ALGAIDA |
6.170 |
5000 |
P-0700500-B |
AJUNTAMENT D'ANDRATX |
11.833 |
7650 |
P-0706600-D |
AJUNTAMENT D'ARIANY |
963 |
3500 |
P-0700600-J |
AJUNTAMENT D'ARTÀ |
8.208 |
5000 |
P-0700700-H |
AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR |
577 |
3500 |
P-0700800-F |
AJUNTAMENT DE BINISSALEM |
9.172 |
5000 |
P-0700900-D |
AJUNTAMENT DE BÚGER |
1.148 |
3500 |
P-0701000-B |
AJUNTAMENT DE BUNYOLA |
7.286 |
5000 |
P-0701100-J |
AJUNTAMENT DE CALVIÀ |
53.162 |
10500 |
P-0701200-H |
AJUNTAMENT DE CAMPANET |
2.790 |
4100 |
P-0701300-F |
AJUNTAMENT DE CAMPOS |
11.763 |
7650 |
P-0701400-D |
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA |
12.340 |
7650 |
P-0701600-I |
AYUNTAMENT DE CONSELL |
4.304 |
4100 |
P-0701700-G |
AJUNTAMENT DE COSTITX |
1.490 |
3500 |
P-0701800-E |
AJUNTAMENT DE DEIÀ |
675 |
3500 |
P-0701900-C |
AJUNTAMENT D'ESCORCA |
194 |
3500 |
P-0702000-A |
AJUNTAMENT D'ESPORLES |
5.236 |
5000 |
P-0702100-I |
AJUNTAMENT D'ESTELLENCS |
359 |
3500 |
P-0702200-G |
AJUNTAMENT DE FELANITX |
18.592 |
7650 |
P-0702500-J |
AJUNTAMENT DE FORNALUTX |
717 |
3500 |
P-0702700-F |
AJUNTAMENT D'INCA |
34.577 |
10500 |
P-0702800-D |
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE |
1.589 |
3500 |
P-0702900-B |
AJUNTAMENT DE LLOSETA |
6.378 |
5000 |
P-0703000-J |
AJUNTAMENT DE LLUBÍ |
2.438 |
4100 |
P-0703100-H |
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR |
39.040 |
10500 |
P-0703300-D |
AJUNTAMENT DE MANACOR |
46.395 |
10500 |
P-0703400-B |
AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL |
1.639 |
3500 |
P-0703500-I |
AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT |
2.336 |
4100 |
P-0703600-G |
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ |
39.440 |
10500 |
P-0703800-C |
AJUNTAMENT DE MONTUÏRI |
3.144 |
4100 |
P-0703900-A |
AJUNTAMENT DE MURO |
7.825 |
5000 |
P-0704000-I |
AJUNTAMENT DE PALMA |
423.350 |
10500 |
P-0704100-G |
AJUNTAMENT DE PETRA |
3.118 |
4100 |
P-0704200-E |
AJUNTAMENT DE POLLENÇA |
17.279 |
7650 |
P-0704300-C |
AJUNTAMENT DE PORRERES |
5.741 |
5000 |
P-0704500-H |
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT |
2.055 |
3500 |
P-0704400-A |
AJUNTAMENT DE SA POBLA |
14.164 |
7650 |
P-0704900-J |
AJUNTAMENT DE SANT JOAN |
2.195 |
3500 |
P-0705100-F |
AJUNTAMENT DE SAN LLORENÇ |
9.227 |
5000 |
P-0705300-B |
AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA |
1.843 |
3500 |
P-0705500-G |
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA |
13.160 |
7650 |
P-0705600-E |
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ |
7.552 |
5000 |
P-0705700-C |
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ |
12.480 |
7650 |
P-0705800-A |
AJUNTAMENT DE SELVA |
4.289 |
4100 |
P-0704700-D |
AJUNTAMENT DE SENCELLES |
3.795 |
4100 |
P-0705900-I |
AJUNTAMENT DE SES SALINES |
5.044 |
5000 |
P-0705000-G |
AJUNTAMENT DE SINEU |
4.369 |
4100 |
P-0706100-E |
AJUNTAMENT DE SÓLLER |
13.610 |
7650 |
P-0706200-C |
AJUNTAMENT DE SÓN SERVERA |
11.932 |
7650 |
P-0706300-A |
AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA |
2.037 |
3500 |
P-0706500-F |
AJUNTAMENT DE VILAFRANCA |
3.699 |
4100 |
Els ajuntaments en què existeixi una entitat local menor hauran d'incloure en el seu estudi de comercialització a aquells consumidors i establiments situats en el territori de l'entitat local menor.
7. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
7.1 Forma i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que poden descarregar-se des de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, a través de l'adreça d'internet https://seu.conselldemallorca.net i han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i a la persona que la presenta.
Atès que els beneficiaris són persones jurídiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, les sol·licituds se presentaran exclusivament per via telemàtica i s'han de dirigir al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a través del registre electrònic del Consell de Mallorca, accessible des de la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net).
Per tal d'obtenir informació per a la tramitació de les subvencions es pot contactar amb la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament al telèfon 971 00 77 39 o per correu electrònic: cooperaciolocal@conselldemallorca.net.
Tota la documentació que es lliuri ha d'estar en llengua catalana o castellana. En cas que es vulgui lliurar en qualsevol altre idioma, s'ha de lliurar obligatòriament una traducció jurada o traducció d'un organisme oficial en un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears. Qualsevol documentació que no compleixi aquesta premissa serà exclosa del procés de valoració.
Quant a la presentació electrònica de les sol·licituds cal tenir en compte:
Tant la sol·licitud (instància) com els annexos s'han de signar electrònicament mitjançant el certificat de representant de persona jurídica corresponent, és a dir, tots els annexos i les declaracions responsables s'han de signar.
En el procés de presentació electrònica de la sol·licitud (instància), en l'apartat corresponent a l'acceptació de condicions, la conformitat amb la clàusula d'oposició a l'autorització de consulta de dades tributàries a l'AEAT i Seguretat Social per part del Consell de Mallorca, implicarà que el beneficiari s'haurà de fer càrrec de l'aportació d'aquests certificats.
Les instàncies s'han de presentar als llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/12015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La sol·licitud és pot presentar a través del registre electrònic general del Consell de Mallorca de la seu electrònica o bé a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).
En el cas de que la sol·licitud l'enviï la entitat local, a través de la Direcció Electrònica Habilitada única (en davant DEHu) s'ha de tenir en compte que, la recepció de la notificació a la DEHu no equival a la presentació en el Registre electrònic general del Consell Insular de Mallorca sinó la data de compareixença en la DEHu, que serà la data de registre vàlida.
Si s'empra el “Sistema de Interconexión de Registros (SIR”), la data de registre vàlida de la sol·licitud serà la data de sortida de la entitat local.
7.2 Documentació a adjuntar amb la sol·licitud
S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a. Model de sol·licitud (Annex I).
b. Certificat de l'Agència Tributària d'estar al corrent de les obligacions tributàries o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica. (Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquest certificat a l'Annex I).
c. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica. (Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificat a l'Annex I.) L'òrgan instructor sol·licitarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.
d. Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, i de no estar incurs en qualsevol de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex II).
e. Declaració responsable relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades, per fer la mateixa activitat, amb indicació dels imports, el model de la qual, s'adjunta com a Annex d'aquesta convocatòria (Annex II ).
f. Acreditació del tràmit d'alta de compte bancari (justificant), mitjançant el procediment que trobareu a la seu electrònica a través de l'enllaç següent: https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772.
No cal presentar aquest document si ja s'ha presentat en convocatòries anteriors i no s'han produït canvis.
g. Declaració responsable, relativa al fet que l'entitat es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el registre d'associacions, el registre de fundacions, el registre de societats cooperatives o registre mercantil corresponent de la comunitat autònoma de les Illes Balears (Annex I), sense perjudici de la facultat de comprovació per part del Consell de Mallorca d'aquesta circumstància mitjançant consulta a través del portal web del Govern de les Illes Balears que hi escaigui.
7.3. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si el darrer dia del termini fos un dia declarat festiu al municipi de Palma, s'entendrà que conclou el següent dia hàbil.
8. NATURALESA DE LA SUBVENCIÓ i Règim de compatibilitat AMB ALTRES AJUTS O SUBVENCIONS
a) Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en la llei, en l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca o en aquesta convocatòria. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que els atorga i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
b) Les subvencions regulades a aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts d'altres administracions que tinguin la mateixa finalitat, però aquesta compatibilitat en cap cas podrà implicar que l'import subvencionat sigui d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de la despesa que la persona beneficiària ha dut a terme i sense perjudici del que estableixi la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrents.
9. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
9.1. RÈGIM
El procediment de concessió es durà a terme mitjançant concurrència no competitiva, en els termes que preveu l'article 17.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, quan no és necessària la comparació de sol·licituds i la prelació per a resoldre la convocatòria, atès que l'import s'assigna prèviament als beneficiaris en funció de la seva població.
9.2. ÒRGAN INSTRUCTOR I INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT
L'òrgan instructor del procediment és el secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes que estableixen l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 18 de l'Ordenança general de subvencions, això com també per comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida.
L'òrgan instructor ha d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa a l'establert a aquesta convocatòria. Ha de comprovar específicament que l'entitat sol·licitant compleix els requisits i que s'aporta la documentació que preveu aquesta convocatòria.
Cas que la sol·licitud no reuneixi els requisits legals i els que es deriven d'aquestes bases reguladores específiques i convocatòria, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 d'aquesta Llei.
En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, l'òrgan instructor advertirà que transcorregut el termini d'un mes se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitants no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor proposarà a l'òrgan competent per resoldre, l'arxiu de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho notificarà a la persona beneficiària.
L'òrgan instructor formularà la proposta de concessió.
9.3 DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ I DE RECONEIXEMENT D'OBLIGACIONS
L'aprovació de la convocatòria correspon al Consell Executiu per disposició de l'art. 28.1. m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars.
La Consellera és competent per a resoldre la convocatòria de subvencions de conformitat amb l'art. 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars, que disposa com a competències dels Consellers: Resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions.
L'art. 39.2 h) del reglament orgànic estableix la competència de la Consellera pel reconeixement i liquidació d'obligacions.
9.4 DE LA NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ
D'acord a l'article 27.3 de l'OGS, el termini màxim per dictar i notificar la resolució de la subvenció és de sis mesos a partir de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, sense perjudici de l'obligació de resoldre per part de l'òrgan competent i de les possibilitats d'ampliació dels terminis que atorga la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes que no posen fi a la via administrativa, les quals es notificaran individualment a les entitats interessades, han de ser expresses i motivades i fixaran, en el cas de concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
La notificació de la resolució de concessió de les ajudes es practicarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu de les Administracions Públiques i a la Base Nacional de Dades de Subvencions i a la seu electrònica del consell de Mallorca.
10. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
Termini de justificació: El termini màxim per presentar la justificació serà de 1 mes a comptar des de el dia següent al de la finalització del termini de execució de les actuacions subvencionades.
D'acord amb l'article 36.3 de OGS, transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies, la presenti. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions.
La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, d'acord amb la Llei general de subvencions, corresponen.
Modalitat de justificació: Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de justificar davant l'òrgan que concedeix la subvenció, l'aplicació dels fons percebuts mitjançant la modalitat de compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants, d'acord amb el que s'estableix a continuació.
L'entitat beneficiària ha de justificar que ha realitzat l'activitat subvencionada, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per a la realització de la totalitat de l'activitat, no només per la quantia subvencionada. Així mateix, presentarà davant el Consell de Mallorca el document que reculli els resultats dels estudis o recerques sobre la comercialització del producte local.
Si el projecte no es justifica totalment, en tant la subvenció és d'un import cert, no es produirà reducció a la subvenció concedida, excepte si l'import concedit implica superar el cost total de l'activitat subvencionada, ja que en aquest cas, es reduiria fins a aquest cost total amb les deduccions. (art. 24.2 OGS).
La documentació a presentar per a la justificació de la subvenció mitjançant l'aportació del compte justificatiu ha de estar integrat per la memòria econòmica dels costs de la activitat subvencionada.
10.1 MEMÒRIA ECONÒMICA
La memòria econòmica justifica el cost de les activitats fetes i ha de contenir la documentació següent:
10.1.a) Factures emeses per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i la documentació acreditativa del seu pagament.
Les factures o els documents justificatius de les despeses de l'activitat objecte de la subvenció han d'estar expedides a nom de l'entitat beneficiària i, a més, compliran amb tots els requisits que s'exigeixen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació. Hi han de constar obligatòriament, com a mínim:
Quan l'operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecte a l'impost (IVA) s'hi ha de fer constar i s'ha d'incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit o indicació de quina és la operació exempta.
En el cas que la factura estigui subjecte a retenció d'IRPF s'ha de presentar la documentació corresponent: declaració 111 trimestral o 216 per no residents, i/o 115, els corresponents justificants de pagament, la declaració informativa 190 anual o 296 per no residents i/ o 180 anual i, en el seu defecte, s'ha de presentar la relació general de bases i descomptes. Així mateix, es presentaran les declaracions trimestrals/mensuals, segons escaigui, de retencions i ingrés a compte d'IRPF (MOD. 110/111) i resum anual (MOD. 190).
10.1.b) Els Justificants de pagament de la despesa feta que s'han de presentar juntament amb les factures de forma numerada i ordenada, i s'han d'agrupar en el mateix ordre que apareix en la relació de despeses inclosa a la Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses (Annex III).
La documentació acreditativa del pagament es justificarà segons l'article 48.2 de l'Ordenança general de Subvencions. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l'import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l'entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l'abonament del justificant en qüestió.
10.1.c) Certificat del Interventor o Secretari de que no hi ha prohibició de contractar amb les empreses mitjançant les quals es dugui a terme l'activitat subvencionada segons l'article 34 de l'OGS (Annex III).
10.1.d) Certificat del Interventor o Secretari de la Corporació acreditant la realització del projecte subvencionat (Annex III).
10.1.e) En el cas de que la activitat subvencionada faig estat finançada, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'ha d'acreditar, en la justificació, l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les actuacions subvencionades i, en cap cas, l'import de la subvenció concedida pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, superi el cost total de l'activitat que ha de dur a terme l'entitat beneficiària (Annex III).
10.1.f) El document on es recullin els resultats dels estudis o investigacions realitzades pels beneficiaris en relació amb la comercialització del producte local, així com qualsevol altra documentació que es derivi d'aquesta convocatòria o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica de l'activitat.
11. PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ
Per raons pressupostàries i per tal de facilitar als ajuntaments el finançament necessari per dur a terme les actuacions subvencionades, el Consell de Mallorca tramitarà el pagament de l'import de la subvenció a l'entitat beneficiària mitjançant bestreta del 100% de l'import concedit, la qual s'abonarà abans de la finalització de l'any 2024.
Tots els ajuntaments que siguin beneficiaris de la subvenció, rebran el pagament mitjançant bestreta com s'indica en l'Annex 1.
12. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES
El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme la activitat subvencionada. A fi d'executar la totalitat de la activitat, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis per a poder finançar completament el projecte.
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que s'especifiquen a l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, a aquesta convocatòria i, en particular, les següents:
a. Dur a terme l'activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
b. Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
c. Sotmetre's en qualsevol moment del desenvolupament de l'activitat a les actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï el personal de la Secció/Servei de Promoció Econòmica del Consell de Mallorca, a les de control financer que corresponen a la Intervenció General i a les previstes en la legislació de al Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
d. Comunicar al Consell de Mallorca la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions pel mateix projecte de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
e. Acreditar, abans de dictar la proposta la resolució definitiva, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda del Consell de Mallorca.
f. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
g. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.
h. Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d'incloure la imatge institucional del Consell de Mallorca en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada
i. Presentar una memòria econòmica de l'activitat subvencionada i el document on es recullin els resultats dels estudis o investigacions realitzades pels beneficiaris en relació amb la comercialització del producte local.
13. Difusió de la subvenció concedida
D'acord amb el que disposa l'article 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l'entitat beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. Les mesures de difusió consistiran en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca, així com en llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions fetes en mitjans de comunicació o altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades.
En particular, s'ha de fer constar la participació del Consell de Mallorca en el document on es recullin els resultats dels estudis sobre comercialització del producte local.
La difusió de la subvenció concedida s'ha de realitzar almenys en una de les llengües oficials de Mallorca.
Si s'incompleix l'obligació de difusió, i sens perjudici de les responsabilitats que puguin correspondre, s'apliquen les regles següents:
a. Si encara n'és possible el compliment en els termes establerts, l'òrgan instructor de la subvenció requerirà la persona beneficiària perquè, en un termini no superior a quinze dies, adopti les mesures de difusió establertes, amb advertència expressa de les conseqüències que poden derivar de l'incompliment per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.
b. Si no n'és possible el compliment en els termes establerts, pel fet d'haver-se dut a terme les activitats afectades per aquestes mesures, l'òrgan instructor de la subvenció pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin donar la difusió del finançament públic rebut amb el mateix abast que les inicialment acordades. En el requeriment que l'òrgan que concedeix la subvenció fa a la persona beneficiària, es fixarà un termini no superior a quinze dies perquè adopti aquestes mesures alternatives, amb l'advertència expressa de les conseqüències que puguin derivar de l'incompliment esmentat per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.
14. Subcontractació de les activitats subvencionades
S'entén que una persona beneficiària subcontracta quan concerta amb terceres persones l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació en què ha d'incórrer el beneficiari per a dur a terme ell mateix l'activitat subvencionada.
Atès que fer l'activitat és obligació personal del beneficiari, només es permet subcontractar parcialment el projecte o les activitats que estiguin directament relacionades amb l'objecte de la subvenció. El règim de subcontractació de la present convocatòria se regeix per l'establert a l'article 32, 33 i 34 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
15. Publicitat de la convocatòria
En compliment del que es preveu en els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, el Consell de Mallorca trametrà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que se'n derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
La convocatòria de subvencions es publicarà en el BOIB i es penjarà a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/cat.
16. SEGUIMENT I CONTROL DE LA CONCESSIÓ
Les entitats beneficiàries de les subvencions atorgades pel Consell de Mallorca, queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per l'OGS quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor.
L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.
17. REINTEGRAMENT DELS AJUTS CONCEDITS I AMPLIACIÓ DE TERMINIS.
Procedirà el reintegrament total o parcial de les quanties rebudes i la revocació de l'ajut en els casos establerts als articles 56 a 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca. D'acord amb l'article 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, es produeix el reintegrament o la pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en cas de falta de justificació, de justificació incompleta o de concurrència d'alguna de les causes de reintegraments previstes en l'article 56 de la mateixa norma.
Concretament i ja que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100% de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat total l'ajuntament interessat tindrà que fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació i a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre les quantitats subvencionades i abonades mitjançant bestreta i les quantitats finalment justificades a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament dels de les subvencions a l'ajuntament interessat fins a la data que s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca.
No obstant això, si en el supòsit anterior s'acredita que s'ha destinat més del 80% de l'import concedit a la finalitat de la subvenció, es procedirà a exigir el reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i les quantitats finalment justificades sense interessos de demora, de conformitat amb l'establert a l'art. 37.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
En el cas de renúncia expressa a una actuació manifestada per escrit i degudament motivada, serà procedent el reintegrament de l'import concedit amb interessos de demora.
Quant a les ampliacions de terminis, només s'admetran amb caràcter excepcional en aquells casos en què l'ajuntament acrediti una situació no prevista o de força major que li hagi impedit dur a terme l'activitat subvencionada dins del termini d'execució ordinari.
En cas de concessió de l'ampliació de terminis sol·licitada per l'ajuntament mitjançant escrit motivat dirigit al Consell de Mallorca, aquella es regirà pel que es disposa en l'art. 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. de les Administracions Públiques.
18. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.
19. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
Sense perjudici de les obligacions en matèria de publicitat activa i dret d'accés a la informació pública previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les parts es comprometen a respectar la confidencialitat de la informació que es subministra.
Així mateix, les parts estan obligades a complir les previsions del reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de dades de les persones físiques en quant al tractament de dades personals i lliure circulació de aquestes dades i per el qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, respecte a les dades personals que, com a conseqüència d'aquest procediment, es tracten i es comuniquen entre aquestes.
20. RECURSOS
Contra l'Acord d'aprovació de la convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada, en el termini d'un mes, que es comptarà a partir del dia següent a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de rebre la notificació de la desestimació de l'indicat recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ A AJUNTAMENTS PER LA REALITZACIÓ DE PROJECTES SOBRE INVESTIGACIÓ DE LA COMERCIALITZACIÓ DEL PRODUCTE LOCAL.
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm.: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte:
Adreça electrònica:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Representant de l'entitat sol·licitant en qualitat de:
Adreça electrònica:
AUTORITZACIÓ PER ACREDITAR ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització perquè l'òrgan concedent obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Aquesta autorització prevaldrà sobre qualsevol declaració responsable en sentit contrari signada de forma genèrica al Consell de Mallorca.
( ) No autoritzo (Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.)
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
1.Que accepto les condicions de la convocatòria de subvencions a ajuntaments per la realització de projectes de investigació sobre la comercialització del producte local.
2.Que adjunt la documentació exigida.
3.Que totes les dades que consten en aquesta sol·licitud i en els documents que l'acompanyen són certes.
4.Que en relació a l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte:
( ) Si es recuperarà i compensarà.
( ) No es recuperarà ni compensarà
5. Que compleix amb els requisits per ser beneficiari segons els punt 5 de la convocatòria:
( ) Declaro que l'entitat que represento es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el registre d'associacions, el registre de fundacions, el registre de societats cooperatives o registre mercantil corresponent de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
( ) Que la persona beneficiària no és deutora per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declaro que aquesta entitat es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
DOCUMENTACIÓ QUE HEU D'ADJUNTAR A AQUESTA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
|
SOL·LICITO
Acollir-me a la subvenció de la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, d'acord amb la present convocatòria
1. Pressupost total de l'actuació : _______________________________________
2. Import total que es sol·licita: __________________________________________
Accept rebre el pagament de la subvenció mitjançant bestreta del 100% de l'import.
CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL
En compliment del que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, us informem que:
1. Les dades que contingui la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'hi adjunti o la documentació que es generi a partir d'aquesta convocatòria s'incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria i, per l'altra, si n'és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.
2. Està previst que se cedeixen aquestes dades per fer les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB i pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net) segons el que preveuen els articles 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques; a les persones interessades en els termes prevists en la Llei 39/2015 i a la Intervenció General de l'Estat en les termes prevists en l'article 20 de la Llei 38/2003; i a la Base Nacional de Dades de Subvencions.
3. L'òrgan administratiu davant el qual podeu exercitar, si escau, els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació, d'oposició i els altres que reconegui la LOPD és la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca (Carrer General Riera 111, 07010 Palma).
(Lloc), a la data de la signatura electrònica
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE
COM A REPRESENTANT LEGAL DECLAR, SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
1. Que l'entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, i em compromet a mantenir aquesta situació durant totes les fases del procediment de la subvenció, en concret:
a) No haver estat condemnat, mitjançant una sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
b) No haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarat insolvent en qualsevol procediment, estar declarades en concurs (llevat que en aquest un conveni hagi adquirit l'eficàcia), estar subjectes a la intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi acabat el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) No haver donat lloc, per una causa de la qual han estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.
d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tenguin la representació legal d'altres persones jurídiques, no estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 5/ 2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del govern i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que es regulen en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que s'estableixen en aquesta normativa o en la normativa autonòmica per la qual es regulen aquestes matèries.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determina en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant RLGS).
f) No tenir la residència fiscal a un país o un territori qualificat de paradís fiscal per la normativa vigent.
g) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinen en el RLGS.
h) No haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons la legislació de subvencions vigent o la Llei general tributària.
i) Que no es pugui presumir, per raó de les persones que les regeixen o per altres circumstàncies, que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les quals s'ha esdevingut la prohibició d'obtenir subvencions.
j) No ser agrupacions previstes en l'apartat 2 de l'art. 7 de l'Ordenança General de Subvencions, quan es doni alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.
k) No ser associació sotmesa a les causes de prohibició que es preveuen en els apartats 5 i 6 de l'art. 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
l) No ser associació respecte de la qual s'ha suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi han trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que es disposa en l'art. 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.
m) No estar incurs en qualque supòsit dels prevists en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
2. Que la quantia de la subvenció sol·licitada, conjuntament amb altres fonts de finançament específiques d'aquesta activitat, no supera el cost total de l'activitat.
3. Que l'entitat que represento està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social, i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents, i es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
4. Que, pel que fa a l'actuació objecte de la sol·licitud, l'entitat:
|
No ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte |
|
Sí ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte i l'import ascendeix a la suma de ......................................... |
5. D'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que l'entitat que represento no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions i es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
Ho declaro als efectes de l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003) i de l'article 48.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
Segons el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la inexactitud, falsedat o l'omissió de dades essencials en aquesta declaració responsable o l'incompliment dels requisits exigibles d'acord amb la legislació vigent per obtenir la subvenció és motiu d'exclusió de la persona o entitat que fa la sol·licitud de subvenció, així com també motiu de revocació i/o reintegrament de la subvenció en cas que li sigui atorgada, sense perjudici de la possibilitat d'imposar les sancions que corresponguin i d'exigir les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.
(Lloc), a la data de la signatura electrònica
ANNEX III CERTIFICAT DE L'INTERVENTOR/SECRETARI MUNICIPAL DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
DADES DE L'EXPEDIENT
Núm. Expedient:
En relació amb el projecte subvencionat pel Consell Insular de Mallorca dins la convocatòria de subvencions a ajuntaments per la realització de projectes sobre investigació de la comercialització del producte local,
DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
1.- Que el projecte esmentat s'ha realitzat.
2.- Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera – amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d'execució del projecte subvencionat.
3. Declaració responsable de que no hi ha prohibició de contractar amb les empreses proveïdores segons l'article 34 de l'OGS
4. Que s'adjunta la memòria econòmica del projecte realitzat signada pel representant legal de l'entitat.
5. Que s'adjunten els justificants de despesa i que aquests compleixen amb els requisits de la convocatòria de la subvenció i han estat pagats en els termes de la convocatòria.
6. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta i correspon sense cap dubte a l'activitat subvencionada i que no tenen un valor superior al de mercat.
7.- Que l'entitat beneficiària en relació a l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte:
( ) No recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable
( ) Sí recupera i/o compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable
8.- Així mateix, en relació al previst al 48.4 de l'Ordenança General de Subvencions del consell de Mallorca, declara:
(marqueu si n'és el cas)
( ) Que la persona beneficiària es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.
( ) Que la persona beneficiària no és deutora per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declara que aquesta entitat es compromet / em compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
9. Que el cost per dur a terme el projecte indicat ha estat el següent:
A) INGRESSOS (el total ingressos ha de ser igual al total de despeses de l'apartat B)
Subvencions i ajudes del Consell Insular de Mallorca:
Entitat/Departament |
Quantia ajudes corrent |
Quantia ajudes d'inversió |
Quantia total |
|
|
|
|
|
|
|
|
Subvencions i ajudes d'altres Administracions i/o Entitats: |
|
||
Entitat |
Quantia ajudes corrent |
Quantia ajudes d'inversió |
Quantia total |
|
|
|
|
|
|
|
|
Recursos Propis aportats directament pel beneficiari: |
|||
Concepte |
|
|
Quantia total |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL INGRESOS |
|
|
|
B) DESPESES
Núm. ordre |
Núm. Factura |
Data Factura |
Proveïdor |
CIF |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data pagament |
Forma pagament |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
TOTAL DESPESES |
|
|
|
|
|
En el cas que s'hagin d'emplenar més camps del que s'estableixen és recomanable que s'empleni un altre full.
(Lloc), a la data de la signatura electrònica