Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 682914
Departament de Selecció i Provisió de Recursos Humans. Servei de Selecció. Convocatòria del procediment selectiu per cobrir 17 places vacants d’oficial de Policia Local de Palma pel sistema de promoció interna corresponents a l'OPE 2021
La regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior per resolució número 13388 de data 15 d'octubre de 2024, ha resolt el següent:
1. Convocar concurs oposició pel sistema de promoció interna per cobrir 17 places de la categoria d'oficial de la Policia Local de Palma, vacants en la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament, pertanyents a l'Escala d'Administració Especial, Subescala Serveis especials, Escala bàsica de la policia local, Grup C, Subgrup C1, dotades pressupostàriament i corresponents a l'oferta pública d'ocupació corresponents a l'exercici 2021.
2. Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten.
3. Nomenar els membres del Tribunal qualificador que ha de dirigir el desenvolupament, la composició del qual serà la següent:
PRESIDENT - Designat per l'Àrea de Seguretat Ciutadana segons informe
LA0008232s23N001640
Titular: Catalina Sastre Bisbal
Suplent: Juan Antonio Ramón López
VOCALS – Designats per sorteig el dia 30 d'octubre de 2023
Titular 1: Ana Belén Encinas Bisquerra
Suplent 1: Catalina Puigrós Rosselló
Secretària: Ana Sánchez Bosch
Suplent : Gabriel Meneu Oliver
VOCAL designat per la Direcció General d'Emergències i Interior TRIB 2023-12
Titular: Magdalena Martorell Pujol
Suplent: Santiago Martín Guardiola
VOCAL designat per l'Escola Balear d'Administració Pública TRIB 2023-12
Titular: José Luis Soler Manchón
Suplent: Manuel Gallardo Gil
El Tribunal qualificador podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves que poden actuar amb veu i sense vot.
Les possibles causes d'abstenció, segons l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, presentades pels membres del tribunal s'hauran d'acreditar degudament per qualsevol mitjà admès en dret.
4. El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
5. Les sol·licituds per a participar en el concurs-oposició, s'han de tramitar obligatòriament mitjançant el portal de l'opositor (https:/oposicions.palma.cat), sense perjudici del posterior registre electrònic.
6.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d'aspirants superior al de les places convocades.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 17 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA PER PROMOCIÓ INTERNA
1. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
L'objecte d'aquesta convocatòria és seleccionar com a personal funcionari de carrera, 17 places de la categoria d'oficial de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta Pública d'ocupació corresponent a l'exercici 2021.
Les característiques d'aquestes places són:
El Pla d'Igualtat del personal de l'Ajuntament 2018-2021, preveu com un dels seus eixos d'actuació la promoció de l'accés i promoció de les dones a col·lectius professionals amb una hegemònica presència masculina. Al cos de la Policia Local de Palma, el 90,36 % del personal són homes i el 9,61 % són dones.
Per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de Palma, d'acord amb allò que es disposa a la disposició addicional 3a de la Llei 4/2013 de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Pla d'igualtat del personal de l'Ajuntament de Palma 2018-2021, es determina que el 40% de les places oferides a la present convocatòria hauran de ser cobertes per dones, en els termes establerts a les presents bases.
2. NORMATIVA APLICABLE
Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes bases específiques i en allò no previst, per les bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, publicades en el BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019, per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Decret llei 6/2021 de 9 de juliol, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; per la Llei 3/2007, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per l'Ordre PCI/154/2019, de 19 de febrer, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 30 de novembre de 2018, pel qual s'aproven instruccions per a actualitzar les convocatòries de proves selectives de personal funcionari, estatutari i laboral, civil i militar, en ordre a eliminar certes causes mèdiques d'exclusió en l'accés a l'ocupació pública i per la resta de normativa que li sigui d'aplicació.
Així mateix, seran d'aplicació supletòria, quan no contradiguin el disposat en la normativa esmentada en el paràgraf anterior, aquells preceptes recollits en l'Acord de Junta de Govern de 18 de novembre de 2014, mitjançant el que s'aprovaren les directrius sobre la constitució i el funcionament dels tribunals de selecció de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma.
3. CATEGORIA I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR
3.1.- CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Als efectes prevists en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat en la categoria de segona.
3.2.- PRINCIPIS GENERALS I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR.
a. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fundades i objectivament motivades.
b. La composició del tribunal serà predominantment tècnica; tots els seus membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
c. La pertinència als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es podrà exercir aquesta representació per compte aliena.
d. L'òrgan competent de l'Ajuntament de Palma ha de nomenar els membres del tribunal i els seus suplents, que s'han de publicar en el tauler d'anuncis de la web d'aquest Ajuntament.
e. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
f. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu, però sense vot.
g. Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals per efectuar funcions de vigilància del desenvolupament del procés selectiu. Les persones representants sindicals que participen en el procediment selectiu han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que compten amb més del 10% de representants en l'Ajuntament de Palma, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres.
h. Abstenció i recusació.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i així ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta en els cinc anys abans a la publicació de la convocatòria. Així mateix, les persones aspirants podran recusar als membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
i. Constitució i actuació.
El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que es puguin suscitar en el procés selectiu i en tot cas, fins que es faci la valoració final de la fase de pràctiques.
Els membres del tribunal estaran facultats per resoldre les qüestions que puguin presentar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que assegurin el degut ordre en aquestes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases.
El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la que, si persisteix l'empat, el dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions es seguirà l'ordre establert en el decret de nomenament dels membres del tribunal, votant en darrer lloc, el president.
El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixen sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
j. Actes del Tribunal.
El/la secretari/ària del Tribunal aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació d'aquests, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per totes les persones que hagin participat, tant pels membres del tribunal com pel personal assessor. Les actes numerades i rubricades constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu dut a terme. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el/la secretari/ària del tribunal remetrà al departament de Recursos Humans l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.
4. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
4.1. Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola.
b. Tenir divuit anys complerts.
c. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent.
d. Tenir la condició de funcionari de carrera en el cos de la Policia Local de Palma i una antiguitat de dos anys en la categoria de policia.
e. No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g. Posseir els permisos de conduir A2 i B en vigor.
h. Compromís mitjançant declaració expressa de dur armes i en el seu cas, utilitzar-les.
i. Tenir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana, de conformitat amb l'establert en l‘article 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
j. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions. A aquest efecte s'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
4.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, les persones interessades han de manifestar que no exerceixen cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no reben pensió de jubilació, retir u orfandat. Si realitzen alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho hauran de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
4.3. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.
Les persones que no acreditin, una vegada superat el procediment selectiu, que compleixen els requisits i les condicions que exigeix la convocatòria, no poden ser nomenades personal funcionari i quedaran sense efecte les actuacions relatives al seu nomenament.
5. DRETS D'EXAMEN
Els drets d'examen seran de 15.91 euros que les persones interessades hauran d'abonar dins del termini d'admissió d'instàncies (Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal), sense que es puguin abonar en cap altre moment, mitjançant el document que es generarà al portal de l'opositor.
El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins del termini establert. No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. No obstant això, es tornarà la taxa quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa no es realitzi.
6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
6.1. Presentació de sol·licituds
Les persones aspirants hauran d'emplenar la sol·licitud per participar en el concurs oposició, mitjançant l'aplicació del Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), essent imprescindible l'acreditació per algun dels sistemes d'identificació i firma admesos per la passarel·la Cl@ve del Govern d'Espanya: DNIe/Certificat electrònic, Cl@ve Permanent i Cl@ve ocasional (Cl@ve Pin).
Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document pdf, que s'haurà de registrar, juntament amb el justificant d'abonament de la taxa, dins el termini de presentació d'instàncies, a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma, https://palma.sedipualba.es
El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci de l'extracte d'aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), prèvia publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Degut a que el full d'inscripció obtingut al portal de l'opositor de l'Ajuntament de Palma conté una declaració jurada de l'aspirant d'acompliment de tots els requisits exigits per accedir a la plaça d'Oficial/a de la Policia Local, no es requereix en el moment d'inscripció la documentació acreditativa, que serà requerida als aspirants proposats pel Tribunal previ a la presa de possessió.
7. ANUNCIS
Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaren únicament en la web municipal <www.palma.es>.
8. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
En el termini màxim de deu dies hàbils, a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que tingui la delegació, dictarà resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta relació es publicarà a l'apartat d'oferta pública de feina de la pàgina web <www.palma.es> d'aquest Ajuntament, amb expressió del nom de les persones aspirants admeses i excloses i en el seu cas, de la causa de la no admissió. La relació de persones excloses es publicarà al BOIB. La corresponent resolució indicarà el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.
Als efectes d'allò establert en la present convocatòria, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a la persona aspirant:
En tot cas, amb el fi d'evitar errades i si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada en la web municipal. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no serà necessari tornar-la a publicar.
Si es presenten reclamacions, seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins del termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, en la web municipal. Aquesta darrera publicació servirà de notificació a efectes d'impugnacions i recursos.
Les errades de fet poden ser esmenades en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement de què es compleixen els requisits dels interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals i específics que s'indiquen en l'apartat 4 d'aquesta convocatòria, amb caràcter previ al seu nomenament.
9. PROCÉS SELECTIU
Aquest procés selectiu es realitza pel sistema de concurs- oposició, seguit d'un període de pràctiques.
9.1. FASE D'OPOSICIÓ
La fase d'oposició del procés selectiu, que constituirà un 60% de la puntuació total del procés selectiu, consistirà en la superació de les següents tres proves, que es realitzaran amb l'ordre establert a les bases:
1r. Prova de desenvolupament.
2n. Cas pràctic.
3r. Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.
Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per a poder passar a la següent.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants vindrà determinat alfabèticament pels llinatges començant per la lletra “W”, d'acord amb el sorteig efectuat per aquest Ajuntament.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles persones que no hi compareguin, manco els casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Les bases de la convocatòria han d'establir que les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podreu posar en coneixement del Tribunal esta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel que se certifica aquesta circumstància.
La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar en base a la informació si procedeix o no atendre la sol·licitud, aplaçar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.
En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa a efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.
9.1.1. Prova de desenvolupament
Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari que figura en l'annex I de la convocatòria.
Cada persona aspirant ha d'escollir els dos temes que ha de desenvolupar entre tres alternatives establertes per sorteig.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 per superar-la.
La durada màxima de la prova serà de 90 minuts.
9.1.2. Cas Pràctic
Aquesta prova consisteix en resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari i amb les funcions policials. Aquests han de determinar-se mitjançant sorteig públic entre un mínim de 5 alternatives diferents.
Cada persona aspirant ha d'escollir els dos casos que ha de desenvolupar entre tres alternatives establertes pel sorteig.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 per superar-la.
La durada màxima d'aquesta prova serà de 120 minuts.
9.1.3. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions d'oficial, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.
Aquesta prova (efectuada per un o diversos professionals de la psicologia que actuaran com a assessors del tribunal) haurà de constar de dues parts:
a) La primera part consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, una entrevista personal per tal de completar l'estudi. El resultat serà d'apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte.
b) La segona part consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte.
En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.
9.1.4. Qualificació dels exercicis
Les qualificacions dels exercicis s'hauran de fer públiques el mateix dia que s'acordin i hauran de publicar-se a la pàgina web de l'Ajuntament. Les persones aspirants podran presentar per escrit en el registre electrònic de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas, abans de les 48 hores prèvies l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, es facilitarà la vista dels exercici dels opositors.
9.1.5. Relació provisional de persones aprovades en la fase d'oposició
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal farà pública en la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del nom i cognom, quatre xifres del DNI, i de la puntuació.
La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals, per fer reclamacions. Finalitzat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies per resoldre les reclamacions.
9.1.6. Llistes definitives d'aprovats en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar i publicar a la pàgina web de l'Ajuntament a l'apartat d'oferta pública de feina, les llistes definitives d'aprovats en la fase d'oposició.
9.2. FASE DE CONCURS
La fase de concurs constituirà un 40% de la puntuació total del procés selectiu.
9.2.1 Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats: Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic, el full d'autobaremació de mèrits, que té la consideració de declaració responsable en els termes que preveu l'article 69 de la Llei 39/2015.
En aquest full d'autobaremació les persones aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que se'n derivin.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs s'hauran de presentar estructurats segons els blocs en què es divideix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió als seus expedients personals.
9.2.2. Desenvolupament de la fase de concurs
El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs-oposició és el que figura en el annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que s'estableix en l'apartat anterior, es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs.
Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals. Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
10. DETERMINACIÓ DE LA PUNTUACIÓ DEL CONCURS OPOSICIÓ
10.1. Puntuació total
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representa un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs representa un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
La puntuació final del concurs oposició es calcula amb la següent fórmula:
60 40 Pt = ——— o + ——— c O C
Pt: puntuació total
O: puntuació màxima de la fase d'oposició
o: punts obtinguts en la fase d'oposició
C: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda en la fase concurs
10.2. Resolució d'empats
En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent a la puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tendrà en compte el còmput del temps dels serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local i si encara persisteix l'empat, es dirimirà segons el nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig públic.
10.3. Llista provisionals de persones aspirants seleccionades del concurs oposició
Finalitzada per part del Tribunal la puntuació total del concurs oposició d'acord amb el que s'estableix en els apartats anteriors, es faran públiques en la pàgina web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes, per odre de puntuació.
Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
10.4. Llista definitiva de persones aspirants que han superat el concurs oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de persones aspirants que han superat el concurs oposició per ordre de puntuació i publicar-les en la pàgina web de l'Ajuntament. Aquesta relació serà elevada al òrgan competent de l'Ajuntament de Palma, per a la seva aprovació.
Quan l'objectiu establert a la disposició addicional 3ª de la Llei 4/2013 de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears i al Pla d'igualtat del personal de l'Ajuntament de Palma 2018-2021, de que el 40% de les places ofertes a la present convocatòria, han de ser cobertes per dones, no s'aconsegueixi, es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir amb l'objectiu perseguit, sempre que:
a. Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per la superació de les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.
b. Cap de les candidates dones seleccionades per l'aplicació d'aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en les fases d'oposició i de concurs, superior al 15% front als candidats homes preterits.
Les places no cobertes per dones en el percentatge establert del 40% seran cobertes per la resta d'aspirants que hagin superat les proves.
Amb el fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament com funcionari en pràctiques o bé, les que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 4, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que estiguin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, pel seu possible nomenament com personal en pràctiques.
11. PUBLICACIÓ DE LES LLISTES DE PERSONES QUE HAN SUPERAT LA FASE DE CONCURS OPOSICIÓ I ACREDITACIÓ DE REQUISITS
a) L'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat la fase de concurs oposició del procés selectiu i que han de ser nomenades com personal funcionari en pràctiques s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En cap cas pot ser superior el nombre de persones aspirants al de places convocades.
b) Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat la fase de concurs oposició i que han de ser nomenats funcionaris o funcionàries en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.
L'incompliment d'aquest termini suposa la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris o funcionàries en pràctiques i queden sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
També causa aquests efectes el fet de què, de la documentació presentada es dedueixi que les persones aspirants no compleixin els requisits que exigeix la convocatòria.
c) Amb el fi d'acreditar el requisit establert a l'apartat 4.1.j), per part de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de valorar que no pateixen cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
La realització d'aquest reconeixement implica el consentiment de les persones aspirants perquè els resultats del mateix siguin posats a disposició del Tribunal Qualificador amb la finalitat expressada en l'apartat anterior.
12. PERÍODE DE PRÀCTIQUES
El procés selectiu es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació, tant del curs de capacitació, com de la fase de pràctiques en el municipi.
Les persones aspirants que superin la fase de concurs oposició i acreditin que compleixin els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenats funcionaris o funcionaries en pràctiques de la categoria d'oficial per l'autoritat municipal competent a l'inici d'aquest període.
Aquesta situació ha de mantenir-se fins que siguin nomenades personal funcionari de carrera, si procedeix, o qualificades com a no aptes.
En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques a un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.
Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst, perdran el dret al seu nomenament com funcionaris de carrera mitjançant resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Si alguna persona aspirant és qualificada com a no apte en el període de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsada, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en el concurs oposició per ser nomenats funcionaris o funcionàries en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar fins a l'inici del curs de capacitació immediatament posterior.
L'esmentada resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Durant el període de pràctiques, es percebran les retribucions segons el establert en el article 34 bis de la Llei 4/2013.
12.1. Curs de capacitació
Les persones aspirants nomenades funcionaris o funcionàries en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació de la categoria d'oficial, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a que es refereix l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.
Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, queden exemptes de dur a terme aquesta fase de les pràctiques.
L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria competent a la que fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears, poden donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.
Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar o continuar el període de pràctiques en el municipi i perdran tots els drets del seu nomenament com funcionari/ària de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada del òrgan municipal corresponent.
12.2. Fase de pràctiques en el municipi
La fase de pràctiques en el municipi es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació. Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació començaran directament la fase de pràctiques en el municipi.
La fase de pràctiques al municipi, amb el contingut que determini l'Ajuntament de Palma, té una durada mínima de sis mesos màxim d'un any. La metodologia d'execució i la supervisió s'ha d'ajustar al que s'estableix a la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local.
L'avaluació de les pràctiques s'ha de dur a terme segons el que estableixen els articles 180 al 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i la Resolució de la consellera esmentada en el paràgraf anterior.
Al final del període de pràctiques, la persona responsable de la supervisió d'aquestes, amb el vistiplau de la prefectura de policia, ha de realitzar un informe individual per a cada persona aspirant, reflectint si s'ha superat o no aquest període.
L'informe de valoració final s'ha de remetre al president del Tribunal Qualificador del procés selectiu, junt amb el certificat del curs de capacitació.
Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, en l'Ajuntament de Palma, en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagi obtingut una avaluació favorable d'aquest període segons el que estableix l'apartat 12 de l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista en aquestes bases.
L'exempció no serà aplicable si en els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés.
El Tribunal qualificador ha d'elevar a la regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública Govern Interior la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes en el període de pràctiques en el municipi, a més de les persones exemptes.
13. FINALITZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU
Juntament amb la llista definitiva de les persones que han superat o estan exemptes de la fase de pràctiques, el Tribunal qualificador ha d'elevar a la regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública Govern Interior la llista definitiva de les persones aspirants seleccionades en el procés selectiu, qui ha de resoldre i ordenar-ne la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el BOIB, a més de la web municipal.
La resolució esmentada, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I Temari fase d'oposició
1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.
3. Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
4. Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.
5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.
6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.
7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.
8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.
9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.
11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.
12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.
13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.
15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.
17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.
18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policial local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.
20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.
21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.
22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.
23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes.
24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.
25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.
26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.
28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d‘armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.
29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.
31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.
32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.
33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.
34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a la assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.
35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.
ANNEX 4 Puntuació de la fase de concurs
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts.
El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:
1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2. Coneixements d'altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren. En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
5.1.1. Accions formatives relacionades La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat.
Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
5.2.1. Accions formatives no relacionades La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.
b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
d. Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.
S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.
7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques
La superació de les proves d'actualització de les aptituds físiques previstes en l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.
8. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació per Registre electrònic de la documentació següent:
a. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
(Signat electrònicament: 15 d'octubre de 2024
La cap de departament Esperanza Vega Terrón)