Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 679248
Extracte de l’aprovació per decret d’alcaldia núm. 2024-4015, de 7 d’octubre de 2024, de la convocatòria de subvencions per a grups, entitats i associacions folklòriques o culturals, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització d’actuacions, iniciatives i projectes de caràcter cultural i de caràcter folklòric o relacionats directament amb la cultura tradicional de les pitiüses, que s’hagin realitzat des de l’1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif: 790945)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 135, de 15 d'octubre de 2024.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les subvencions que es poden concedir en aquesta convocatòria és de 60.000,00 €, amb càrrec a la partida 33448053, finançada amb fons propis de l'Ajuntament.

2. REQUISITS GENERALS

Poden acollir-se a aquesta convocatòria les següents entitats:

- Entitats, grups i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre, que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui promoure el folklore tradicional pitiús a través de les manifestacions folklòriques, cursos i tallers per recuperar activitats tradicionals, edició de material bibliogràfic o realització d'exposicions, etc., de caire cultural i tradicional, relacionades amb els costums, la història i el patrimoni cultural local en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.

- Entitats, grups i associacions de caràcter cultural sense ànim de lucre, que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui la promoció de la cultura dins el municipi de Sant Josep a través de l'organització de concerts, excursions de caràcter cultural, cursos i tallers, edició de material bibliogràfic, realització d'exposicions, intercanvis culturals (no organitzats dins les festes), etc., en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.

- Entitats culturals, comissions de festes, agrupacions folklòriques, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a l'organització d'activitats dins les festes patronals, de Nadal, de festivitat de barriada i festes populars que s'hagin realitzat en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.

Les entitats que s'acullin a aquesta convocatòria han de reunir els següents requisits per ser beneficiàries d'una subvenció:

a) Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears en la data de publicació d'aquesta convocatòria.

b) Tenir els estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.

c) Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.

d) Haurà de constar fefaentment en els estatuts que no tenen ànim de lucre.

e) No veure's afectades per cap de les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

f) Disposar de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.

g) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

 

3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

3.1. Les instàncies s'adrecen a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es podran presentar, també, a través del següent enllaç:

https://santjosep.sedelectronica.es/catalog/tw/7c647d9d-391f-4756-9692-45357983240b

3.2. Els sol·licitants de la subvenció han d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:

a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que ha d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1).

b) Certificat del secretari/ària de l'associació que acrediti la representació de la persona en nom de la qual es presenta la sol·licitud.

c) Document que acrediti que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

d) Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.

e) DNI del representant de l'entitat.

f) CIF/NIF de l'entitat.

g) Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat o es preveu realitzar dins l'any a l'efecte de barem (annex 1).

h) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'han d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1). 

i) Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1).

j) Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat del compte bancari o full de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament de Sant Josep.

k) Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 1).

l) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 1). No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.

m) Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1).

n) Compte justificatiu (annex 2) especificat a la base 13 de la convocatòria.

o) Certificat del secretari de l'associació en el qual consti el nombre de socis.

Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant pot acollir-se a l'establit a l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.

Nota. A la proposta de resolució provisional, l'Ajuntament de Sant Josep constata d'ofici que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això és motiu d'exclusió de la subvenció i de nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.

S'acredita el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social mitjançant declaració responsable en els casos en què la quantia a atorgar a l'entitat no superi els 3.000,00 €.

Si alguna associació no autoritza l'Ajuntament a poder comprovar d'ofici que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, ha d'aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.

3.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

3.4. Esmena de defectes de les sol·licituds

Si la sol·licitud no compleix els requisits establits a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 15 d'octubre de 2024

L'alcalde Vicente Roig Tur)