Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 678494
Resolució de declaració de convocatòria deserta del subgrup C2 del personal laboral fix de la categoria de director-a d’activitats de temps lliure (20/ setmana) de l’Ajuntament d’Artà
Es publica la resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública dictada per delegació del Consell Executiu, segons l'Acord de 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022, de conformitat amb el que disposa l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
“Antecedents
1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 158, de 6 de desembre de 2022, es va publicar la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sa Pobla, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola.
2. L'esmentada Resolució, de 30 de novembre de 2022, es va rectificar posteriorment, mitjançant les Resolucions del conseller d'Hisenda i Funció Pública, de 24 de gener de 2023, i de 7 de febrer de 2023 (BOIB núm. 13, de 28 de gener de 2023, i BOIB núm. 19 d'11 de febrer de 2023).
3. Per Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de 27 de setembre de 2023 es va aprovar la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal laboral fix dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola.
En el punt 4 de l'esmentada Resolució es requeria a les persones aspirants que figuraven a les llistes dels ANNEXES II i III de la Resolució, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca, Indicant-los que l'acreditació s'ha de realitzar segons l'establert a l'Annex IV de la convocatòria, i que les persones seleccionades que no presentin la documentació en termini, no poden ser nomenades personal laboral fix i resten anul·lades les seves actuacions, tret dels casos de força major estimats per l'Administració en resolució motivada.
La Sra. MARIA FRANCISCA MARTI MARIA va aportar, en acreditació del requisit de titulació exigida per participar en el procés, una còpia del títol de Batxiller, una còpia, del certificat nivell C de català, una còpia del títol de director-a de temps lliure i certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.
4. En la convocatòria esmentada, la Sra. MARIA FRANCISCA MARTI MARIA va ser l'única persona aspirant que figurava a les llistes dels ANNEXES II i III de l'esmentada Resolució.
5. En data 31 de juliol de 2024 es va publicar l'Acord del Tribunal Qualificador d'estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d'empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l'ingrés com a personal laboral fix del Subgrup C2 i oferiment de llocs dels Ajuntaments d'Alcúdia, Artà Búger, Campanet, Capdepera, Inca, Lloseta, Maria de la Salut, Mancomunitat des Raiguer, Pollença, Porreres, Servei Municipal de Porreres, Puigpunyent, sa Pobla, Santa Maria, del Patronat Residència Cas Metge Rei, de ses Salines, de Son Servera, i de Valldemossa.
6. En el punt 4 de l'esmentat Acord de 31 de juliol de 2024 es va atorgar un termini de set dies hàbils, comptador des de l'endemà de la publicació de l'Acord, perquè les persones aspirants que figuraven a les llistes definitives de valoració de mèrits comuniquessin l'ordre de preferència de tots els llocs de treball oferts, en el tràmit electrònic habilitat a la Seu electrònica del Consell de Mallorca i d'acord amb les instruccions que hi figuraven.
7. Posteriorment, i a l'efecte de que el tribunal qualificador pugui elevar al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs de mèrits, amb assignació de llocs de feina, es va requerir els aspirants, en els casos que així calia, per què acreditessin amb els documents originals, els requisits al·legats per poder participar en cada convocatòria i que no han pogut esser verificats per l'Administració i certificat mèdic en model oficial acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria/especialitat
8. Atès que la Sra. MARIA FRANCISCA MARTI MARIA figurava a la llista definitiva de mèrits per a la categoria de Director-a d'activitats de temps lliures (20h/setmana) de l'Ajuntament d'Artà, amb opció a plaça, en data 13 de setembre de 2024 se li va fer un requeriment, mitjançant notificació electrònica, en què se li requeria perquè en el termini de 5 dies hàbils, acredités, en la forma indicada, amb ELS DOCUMENTS ORIGINALS (còpia autèntica), de conformitat amb l'annex I punt 1.5 Subgrup C2, i la Base 2.2 de l'Annex IV, el requisit següent:
9. En el requeriment es va advertir expressament el Sra. MARIA FRANCISCA MARTI MARIA que si no s'esmenava el requisit amb la documentació requerida en el termini de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la notificació, es considerava que desisteix de la seva petició d'acord amb l'establert a l'article 73.1 i 73.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i determinarà l'exclusió del procediment selectiu.
10. Finalitzat el termini concedit, la persona interessada no ha presentat la documentació requerida per acreditar els requisits.
Fonaments de dret
1. Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
2. Article 4.1a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de les bases de règim local.
3. Articles 72 i 74 del RDL 5/2005, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
4. Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sa Pobla, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola (BOIB núm. 158, de 6 de desembre de 2022).
La Base 4.5 de l'ANNEX II: Bases específiques, de la convocatòria, preveu: Les persones interessades són les responsables de la veracitat dels documents presentats electrònicament en les diverses fases dels procediments selectius, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, esmentada.
Quan de la documentació aportada telemàticament no es pugui deduir el seu caràcter de documentació original o còpia autèntica, les persones interessades han de ser requerides per aportar els originals o còpies autèntiques, amb l'advertiment que la no presentació suposa l'exclusió del procediment i la impossibilitat de ser nomenats personal laboral fix.”
La Base 2.2 de l'ANNEX IV: Acreditació dels requisits i dels mèrits, estableix com s'han d'acreditar els requisits.
La Base 1 de l'ANNEX IV: Acreditació dels requisits i mèrits, estableix els criteris generals per a l'acreditació dels requisits i dels mèrits i assenyala que: “Les persones interessades són les responsables de la veracitat dels documents presentats electrònicament en les diverses fases dels procediments selectius, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015.
En qualsevol moment del procés selectiu, l'Administració del Consell Insular de Mallorca, d'ofici o a proposta del president o presidenta del tribunal qualificador, pot requerir a les persones aspirants a fi que acreditin el compliment dels requisits exigits per participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu.
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, hagi estat requerida per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu...”.
5. L'article 73.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “Als interessats que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se'ls pot declarar decaiguts en el seu dret al tràmit corresponent. Això no obstant, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins del dia que es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini”.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Donar per decaiguda en el tràmit a la Sra. MARIA FRANCISCA MARTI MARIA, per no haver-hi presentat la documentació requerida en el termini establert, i la seva exclusió del procediment selectiu per a la categoria de Director-a d'activitats de temps lliure (20h/ setmana) de l'Ajuntament d'Artà.
2. Declarar deserta la convocatòria del subgrup C2 del personal laboral fix de director-a d'activitats de temps lliure (20/ setmana) de l'Ajuntament d'Artà.
Interposició de Recursos
Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, a data de la signatura electrònica
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Rafael Ángel Bosch Sans (per delegació del Consell Executiu. Acord de 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022)“
Palma, a data de la signatura electrònica (16 d'octubre de 2024) El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Rafael Ángel Bosch Sans