Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 676675
Tramitació per procediment ordinari de l'estudi d'avaluació ambiental del projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca
Per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de dia 2 d'octubre de 2024, es va adoptar, entre d'altres, el següent acord:
“INFORME que en forma de PROPOSTA DE RESOLUCIÓ emet el cap d'Urbanisme I Habitatge, envers a la tramitació per procediment ordinari de l'estudi d'avaluació ambiental del projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca, promotor de l'entitat Antonio Perelló, SL; perquè s'elevi a decisió de la Junta de Govern Local:
Antecedents de fet
1.- En data de registre d'entrada de 7 de febrer de 2019, es va presentar davant l'Ajuntament d'Inca el projecte d'urbanització i dotació de serveis de la UA-21, així com el document d'estudi d'avaluació ambiental.
No obstant això, aquest projecte va ésser modificat, en data de registre d'entrada de 29 de juliol de 2022, mitjançant al presentació d'un nou projecte modificat amb el nom de projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca.
2.- En data 29 d'agost de 2020, es publica al BOIB (núm. 150), Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte d'urbanització de la Unitat d'Actuació núm. 21 (UA-21) del PGOU d'Inca (102a/2019), de subjecció a avaluació d'impacte ambiental (AIA) ordinària del «Projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la UA-21 del PGOU d'Inca».
3.- En data 17 d'agost de 2022 té entrada a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB), ofici de l'Ajuntament d'Inca de sol·licitud de document d'abast de l'estudi d'impacte ambiental (EIA) del «Projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la UA-21 del PGOU d'Inca», d'acord amb l'establert a l'art 34 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
4.- En data 18 d'agost de 2022, la CMAIB remet a l'òrgan substantiu requeriment d'esmena de documentació (model de sol·licitud i justificant del pagament de la taxa).
5.- En data 25 d'octubre de 2023, l'òrgan ambiental sol·licita informe de les següents administracions, previsiblement afectades pel projecte, i entitats interessades, per a l'elaboració del document d'abast, conforme el que preveu l'article 34.3 de la Llei 21/2013, per a l'elaboració del document d'abast, es va consultar els organismes i entitats següents:
- Servei de Canvi Climàtic (DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic), de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
- Servei de Salut Ambiental (DG de Salut Pública), de la Conselleria de Salut. Servei d'Estudis i Planificació (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei de Gestió del DPH (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei d'Aigües Subterrànies (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei de Protecció d'Espècies (DG d'Espais Naturals i Biodiversitat), de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme (DG de Territori i Paisatge), de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- Direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- GOB.
- Amics de la Terra.
6.- Per part de l'òrgan ambiental, en data 8 de febrer de 2024, es remet el document i/o informe d'abast de la CMAIB del projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la UA-21 del PGOU d'Inca, així com els informes rebuts durant la consulta de l'article 345.3 de la Llei 21/2013.
7.- Finalment, per part del promotor, en data 16 de setembre de 2024, s'ha presentat el document d'avaluació ambiental d'impacte ambiental ordinari del projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la UA-21 del PGOU d'Inca.
Fonaments de dret
Primer.- L'avaluació ambiental és el procés a través del qual s'analitzen els efectes significatius que tenen o poden tenir els plans, programes i projectes, abans de la seva adopció, aprovació o autorització sobre el medi ambient, incloent en aquesta anàlisi els efectes d'aquells sobre els següents factors: la població, la salut humana, la flora, la fauna, la biodiversitat, la terra, el sòl, el subsol, l'aire, l'aigua, el clima, el canvi climàtic, el paisatge, els béns materials, inclòs el patrimoni cultural, i la interacció entre tots els factors esmentats.
L'avaluació d'impacte ambiental té caràcter instrumental respecte del procediment administratiu d'aprovació o d'adopció de plans i programes, així com respecte del d'autorització de projectes o, si és el cas, respecte de l'activitat administrativa de control dels projectes sotmesos a llicència urbanística, declaració responsable i/o comunicació prèvia.
Segon.- El present projecte està sotmet a la tramitació prevista a l'article 33 de la Llei 21/2013, relatiu al procediment d'avaluació d'impacte ambiental ordinari.
En aquest sentit, d'acord amb l'article 39.1 de la Llei 21/2013, dintre del procediment substantiu d'autorització del projecte, el promotor presentarà davant l'òrgan substantiu, juntament amb la documentació exigida per la legislació sectorial, una sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental ordinària, juntament amb la documentació següent:
- El document tècnic del projecte, en format paper i en format digital.
- L'Estudi d'Impacte Ambiental, en format paper i en format digital.
- Les al·legacions i informes rebuts en el tràmit d'exposició pública i de consultes a les Administracions afectades i a les persones interessades.
- Si escau, les observacions que l'òrgan substantiu consideri.
Per altre banda, l'article 13 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
1. Han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental ordinària els projectes següents:
a)…...
b) Els projectes que hagin estat sotmesos a avaluació ambiental simplificada quan així ho decideixi, cas per cas, l'òrgan ambiental en l'informe d'impacte ambiental d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
Tercer.- D'acord amb l'article 16.2 del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual es desenvolupa el procediment d'avaluació ambiental, el document d'abast dins el procediment d'avaluació d'impacte ambiental servirà de guia per a la redacció de l'estudi ambiental definitiu.
Quart.- D'acord amb l'article 36 de la Llei 21/2013, l'òrgan substantiu sotmetrà el projecte i l'estudi d'impacte ambiental a informació pública per un termini no inferior a trenta dies hàbils, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seva seu electrònica.
A més, tal com es preveu a l'article 37 de la Llei 21/2013, simultàniament al tràmit d'informació pública, l'òrgan substantiu consultarà les administracions públiques afectades i a les persones interessades. Es considera necessari consultar a la relació següent d'administracions i entitats, les quals inclouen aquelles ja consultades en fase prèvia en virtut de l'article 34:
Així mateix, l'article 38 de la mateixa llei, estableix que l'òrgan substantiu remetrà al promotor els informes i les al·legacions rebudes durant la fase d'informació pública per la seva consideració, si escau redacció de la nova versió del projecte i de l'estudi d'impacte ambiental.
Per tot aixo, i d'acord amb el que disposen els articles 4.1.c) i e), 21.1.s), 21.3 i 25.2. a) i b) de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local de 2 d'abril de 1985; i els articles 4.1.c) i e), 50.20, 123.1, 163 i següents del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals de 28 de novembre de 1986; el Lletrat municipal que subscriu sotmet el present Informe-Proposta FAVORABLE a la consideració de la JUNTA DE GOVER LOCAL, òrgan competent per resoldre, la següent PROPOSTA D'ACORD:
1.- DONAR COMPTE del projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca i del document d'estudi d'avaluació ambiental ordinari, el qual haurà d'ésser autoritzat per l'Ajuntament d'Inca, mitjançant l'atorgament de llicència urbanísitca, una vegada formulada la declaració d'impacte ambiental per part de l'òrgan ambiental, en aquest cas, la Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental.
2.- SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA pel termini de trenta dies hàbils (30 dies), mitjançant anuncis que es publicaran en el butlletí Oficial de les Illes Balears, a un diari de major difusió de la Comunitat Autònoma i a la seu electrònica de l'Ajuntament conformidad con el artículo 36 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca i del document d'estudi d'avaluació ambiental ordinari.
3.- SOTMETRE A CONSULTA de les Administracions Públiques afectades i persones interessades, pel termini de trenta dies hàbils (30 dies), el projecte d'urbanització i dotació de serveis del parc logístic de la Unitat d'Actuació núm. 21 del PGOU d'Inca i del document d'estudi d'avaluació ambiental ordinari que són les següents:
- Servei de Canvi Climàtic (DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic), de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
- Servei de Salut Ambiental (DG de Salut Pública), de la Conselleria de Salut. Servei d'Estudis i Planificació (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei de Gestió del DPH (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei d'Aigües Subterrànies (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.
- Servei de Protecció d'Espècies (DG d'Espais Naturals i Biodiversitat), de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme (DG de Territori i Paisatge), de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- Direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- GOB.
- Amics de la Terra.
4.- NOTIFICAR el present acord amb a les persones interessades, indicant que es tracta d'un acte de tràmit que no es pot recórrer de forma separada de la resolució que posi fi al present procediment administratiu.”
(Signat electrònicament: 10 d'octubre de 2024)
El batle-president Virgilio Moreno Sarrió