Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL
Núm. 671698
Acord del Ple de l'Ajuntament de Mancor de la Vall pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions a particulars per a coadjuvar econòmicament a la reparació i restitució dels danys soferts en els seus béns, edificis, finques i elements etnològics a conseqüència de la borrasca Juliette
1. Objecte
Constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria coadjuvar econòmicament a les persones o entitats del municipi afectades per la borrasca Juliette, sufragar les despeses en què hagin incorregut per a restablir o restituir els seus béns a l'estat que tenien amb anterioritat dels efectes de la tempesta.
2. Beneficiaris.
Poden acollir-se a aquesta convocatòria els particulars, persones físiques o jurídiques que resideixin o que ostentin la titularitat de béns, finques, edificis, elements etnològics o qualsevol altres infraestructures situats dins del terme municipal de Mancor de la Vall i que hagin sofert danys produïts per la borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023.
3. Actuacions subvencionables.
Se consideren actuacions subvencionables a través de la present convocatòria les següents:
Des del punt de vist temporal i per a garantir que els danys son derivats de la Borrasca Juliette, únicament se subvencionaran les actuacions acreditades documentalment entre el 26 de febrer de 2023 i el 31 de desembre de 2023, i s'haurà de fer constar la descripció de l'actuació realitzada i el cost exacte que comporti o hagi comportat aquesta.
4. Finançament
Es destina la quantitat de cent noranta-dos mil tres-cents set euros amb seixanta-nou cèntims (192.307,69€) a càrrec de l'aplicació pressupostària 2024.01.135.78000 "Ajudes Borrasca Juliette”, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria.
La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
5. Naturalesa de la subvenció i límits
Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i al Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, la normativa municipal de subvencions i la resta de normativa aplicable.
A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
No obstant això, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat, així com amb indemnitzacions derivades d'assegurances de danys sempre que el còmput total de les ajudes, subvencions o indemnitzacions rebudes no superi el cost de les actuacions que l'entitat beneficiària hagi dut a terme
6. Règim de concessió
La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència NO competitiva d'acord amb l'article 55 del Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, una vegada els particulars interessats hagin presentat la sol·licitud i la resta de documentació del apartat 8 en el registre general de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.
D'aquesta manera seran subvencionades fins a esgotar el total del crèdit assignat per la convocatòria totes aquelles sol·licituds completes que compleixin els requisits que s'estableixen i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.
D'acord amb el nombre d'actuacions sol·licitades, una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l'Ajuntament de Mancor de la Vall concedirà una subvenció fins al 100% del cost de les actuacions subvencionades.
En el supòsit que el crèdit pressupostari no arribi per a la satisfacció del 100% de la despesa justificada per part dels particulars sol·licitants, es realitzarà el sumatori de la totalitat d'aquestes despeses justificades i s'atorgarà a cada beneficiari la part proporcional corresponent del crèdit pressupostari aprovat (192.307,69€).
En el supòsit que el sumatori de la totalitat de les despeses justificades no esgoti el crèdit assignat revertirà a l'aplicació pressupostària.
Atès que la presentació de la sol·licitud implica la justificació de les despeses de l'actuació objecte de subvenció, aquesta derivarà en el reconeixement de l'obligació.
7. Presentació de sol·licituds
El termini per a presentar la documentació prevista al punt següent serà quinze (15) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Els interessats que per ser persones jurídiques estiguin obligats a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics, presentaran les seves sol·licituds a través del registre electrònic. Aquells interessats que siguin persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, podran presentar les seves sol·licituds a través del registre físic existent en la seu d'aquesta entitat o, en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistit el peticionari, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
8.- Formalització de sol·licituds
Cada interessat presentarà una única sol·licitud en la qual indicarà les actuacions dutes a terme amb la documentació exigida en la base 8 de la present convocatòria.
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I) i es declararà que les actuacions sol·licitades no estan cobertes totalment, pels sistemes privats de cobertura de danys. La persona sol·licitant és responsable de la veracitat d'aquesta afirmació.
Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:
9.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
L'òrgan instructor és el Secretari de la corporació, que ha de dur a terme les actuacions establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol i a la normativa municipal de subvencions i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir als particulars sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
La batlia és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions s'enviarà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se en la seu electrònica de Consell de Mallorca.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment d'aquest termini sense haver-se notificat Resolució, legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu negatiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La concessió es realitzarà a través d'un procediment de concurrència no competitiva en el que la quantia màxima de la subvenció ve predeterminada en l'apartat sisè d'aquesta convocatòria. Els particulars hauran d'acreditar junt amb la sol·licitud, l'existència d'una sèrie de despeses relacionades amb les actuacions esmentades en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria, havent també d'acreditar documentalment, l'existència del dany amb anterioritat al 31 de desembre de l'any 2023, a través de les factures emeses en legal forma.
El Ple és l'òrgan competent per a aprovar, modificar i concedir aquesta convocatòria de conformitat amb l'article de conformitat a l'establert a l'article 22 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local.
10. - Pagament de la subvenció
El termini màxim per a ordenar el pagament de la subvenció serà fins al 20 de desembre de 2024.
El beneficiari haurà d'acreditar abans de la proposta de resolució, en concret en el termini de cinc (5) dies hàbils a comptar des de la notificació del corresponent requeriment, (art. 23 Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions), estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Mancor de la Vall i que no incorre en cap de les altres causes de prohibició previstes en l'article 13 de la Llei General de Subvencions, mitjançant l'aportació dels certificats corresponents.
11. Obligacions del beneficiaris.
Els particulars als quals les hi ha concedit la subvenció estaran obligats a:
12. Principis generals i criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons els següents criteris objectius:
13. - Revocació
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reduïbles per les causes previstes a les lleis.
14.- Normativa supletòria
En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria serà aplicable la normativa següent:
15.- Recursos
Contra l'acord de concessió efectuat pel Batle cap, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició, que es podrà interposar dins del termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'acord de concessió. El termini per a resoldre el recurs de reposició serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de la seva interposició. Si en aquest termini no s'hagués resolt el recurs, el mateix s'entendrà desestimat per silenci administratiu.
No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
16.- Publicació
El Ajuntament de Mancor de la Vall, en compliment del previst en els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions dins el marc de la convocatòria de Subvencions urgents i excepcionals per cooperar en la reparació i restitució dels danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, elements etnològics, infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis dels Ajuntaments de Mallorca, així com actuacions de neteja d'arbratge i de finques públiques i, de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB.»
Mancor de la Vall, a data de la signatura electrònica (15 d'octubre de 2024)
El batle Josep Frontera Martorell
ANNEX I SOL-LICITUD
Sr./Sra._______________________________________________________________ major d'edat, titular del DNI núm. ________________ i domicili a _________________________________.
Sr./Sra. __________________________________________________, major d'edat, titular del DNI núm. ________________________________actuant en nom i representació de l'entitat _______________ amb CIF núm. ______________ i domicili social a___________________________, de conformitat a l'establert a l'escriptura/document que s'ajunta a la present sol·licitud.
EXPOSA:
Que ha tingut coneixement de la convocatòria Convocatòria de Subvencions urgents i excepcionals per cooperar en la reparació i restitució dels danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, elements etnològics, infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis dels Ajuntaments de Mallorca, així com actuacions de neteja d'arbratge i de finques públiques.
Que, d'acord amb la documentació presentada, l'interessat/ada declara que els bens dels que es titular i que es troben al terme municipal de Mancor de la Vall, han sofert danys conseqüència de la Borrasca Juliette i, que l'actuació o actuacions realitzades per a reparar o restituir aquests danys no estan coberts totalment, pels sistemes privats de cobertura de danys.
Que com a particular es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt vuit (8) de les bases de la convocatòria.
Que, de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament, SOL·LICITA:
I. - Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per a sufragar les actuacions realitzades per a la reparació i restitució dels béns que es detallen a continuació i de la que queda acreditada documentalment, la titularitat:
• __________________________________________________________________
• __________________________________________________________________
A tals efectes, s'adjunta la documentació corresponent acreditativa de les actuacions realitzades, d'acord a l'apartat 8 de les bases:
□ Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per a ser beneficiari de subvencions (Annex II)
□ Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment obligacions tributàries de l'Estat, amb la Seguretat Social, amb el Consell de Mallorca i amb l'Ajuntament de Mancor de la Vall (Annex III).
□ Document acreditatiu de la titularitat del bé, edifici, finca, element etnològic objecte de reparació o restitució.
□ Fotografies, vídeos o qualsevol altre tipus d'imatges que pugui acreditar els danys soferts per la borrasca en el bé, edifici, finca, element etnològic objecte de reparació o restitució.
□ Una reació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura on hi ha de constar la descripció de l'actuació realitzada i el cost exacte que comporti o hagi comportat aquesta.
□ Justificació del pagament de les factures presentades, que s'haurà d'haver realitzat abans entre el 26 de febrer de 2023 i el 31 de desembre de 2023.
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN LA LLEI GENERAL DE SUBVENCIONS
El/la Sr./Sra. .......................................amb DNI: ..................., compareix davant el/la a fi de DECLARAR, sota la seva responsabilitat:
Que no incorre en alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei General de Subvencions, i per tant, no hi ha cap impediment per a ser beneficiari de subvencions per la reparació i restitució dels danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, edificis, finques i elements etnològics dels particulars.
I per deixar-ne constància davant l'Ajuntament de Mancor de la Vall, ho signa.
..................., en la data de la signatura.
ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTARIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra._______________________________________________________________ major d'edat, titular del DNI núm. ________________ i domicili a _________________________________.
Sr./Sra. __________________________________________________, major d'edat, titular del DNI núm. ________________________________actuant en nom i representació de l'entitat _______________ amb CIF núm. ______________ i domicili social a___________________________, de conformitat a l'establert a l'escriptura/document que s'ajunta a la present sol·licitud.
COMPAREIX a l'efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).
2. Que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.
4. Que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I a fi que així consti davant l'ajuntament de Mancor de la Vall realitzo la present declaració
.................................., en la data de la signatura.