Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 670228
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 4 d’octubre de 2024 de les Bases reguladores per concedir ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar l’ensenyament a l’àmbit musical de l’illa d’Eivissa, any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.: 790814)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria per concedir ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar l'ensenyament a l'àmbit musical de l'illa d'Eivissa, any 2024.

1. Objecte

2.1. Aquestes ajudes tenen per objecte col·laborar econòmicament amb les despeses de contractació del personal docent de les escoles municipals de música de caràcter públic de l'illa d'Eivissa, en la seua tasca de formació musical que es desenvolupa en diversos pobles de l'illa, i garantir a tots els ciutadans d'Eivissa una oferta pública no reglada d'ensenyament musical, consolidant o ampliant la xarxa d'escoles municipals de música de l'illa.

2.2. Són despeses subvencionables:

- Les despeses derivades de la contractació del personal docent de l'escola.

- L'adquisició de material fungible d'oficina necessari per al funcionament de les activitats de l'escola.

- L'adquisició de material fungible per als instruments necessaris per al funcionament de les activitats de l'escola.

Totes aquestes despeses han de correspondre al període subvencionable de l'escola de música, el qual és de l'1 de setembre de 2023 al 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.

2.3. No són despeses subvencionables:

- L'adquisició de béns inventariables.

- Les despeses bancàries.

- Els interessos deutors de comptes bancaris.

- Els interessos, el recàrrecs i les sancions administratives.

- Les despeses provocades per procediments judicials.

- Les derivades del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

- Les despeses dels serveis de subministrament bàsic

2. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals (ajuntaments) i els patronats municipals de música de l'illa d'Eivissa que hagin gestionat o gestionin una escola municipal de música de caràcter públic entre l'1 de setembre de 2023 i el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre , pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

3. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

3.1. Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al Pressupost general del Consell de l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 55.000 € (de l'aplicació pressupostària 3340 46200) destinats a subvencionar despesa corrent.

L'import màxim de les ajudes a cada beneficiari és de 25.000 €.

3.2. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS.

4. Forma de presentació de les sol·licituds

4.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància degudament emplenada i signada pel representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 de les bases, que es podrà obtenir a les dependències del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, a la seu electrònica i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa.

Presentar aquesta sol·licitud d'ajudes comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.

4.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en a aquest efecte, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per mitjans telemàtics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) i hauran d'anat acompanyades de la documentació següent:

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local o patronat municipal de música sol·licitant, en què consti que l'òrgan competent ha aprovat presentar la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

- Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques, segons el model que figura a l'Annex 2 de les bases reguladores de les ajudes.

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell i a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'ha de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

- Memòria anual amb autobarem del curs 2023-2024, signada pel representant legal de l'entitat o per la direcció de l'escola, acompanyada, en aquest segon cas, pel nomenament corresponent, segons el model que figura a l'Annex 6 de les bases reguladores de les ajudes.

- Dossier explicatiu i justificatiu de l'escola del curs 2023-2024, signat pel representant legal de l'entitat o per la direcció de l'escola, acompanyada, en aquest segon cas, pel nomenament corresponent, al qual han de figurar:

  • Nombre d'alumnes matriculats a l'escola durant el curs 2023-2024.
  • Relació dels professors i les professores adscrits a l'escola, amb la titulació de cada un/a, que els/les capacita per impartir ensenyaments musicals, referida al curs 2023-2024.
  • Nombre d'hores lectives realitzades a l'escola.
  • Nombre d'aules de l'escola.
  • Relació dels cursos addicionals impartits tant pel professorat propi com extern a l'escola durant el curs 2023-2024, si és el cas.
  • Nombre d'activitats de difusió de la música que s'hagin realitzat durant el curs 2023-2024 (concerts, audicions, commemoracions, etc.) per part dels alumnes de l'escola, si és el cas.
  • Testimonis documentals (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.) de la realització del curs lectiu, de cursos complementaris i activitats de difusió realitzades durant el curs 2023-2024.

- Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS, que ha de contenir:

  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local o patronat, segons el model que figura a l'Annex 4 de les bases reguladores.
  • Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local o patronat municipal de música beneficiària, que acrediti les despeses derivades de la contractació de personal docent per a la realització d'activitats formatives de les escoles municipals de música, desenvolupades entre l'1 de setembre de 2023 i el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos, i que aquestes estan efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

4.3. No és necessari presentar la documentació que ja consti al Consell sempre que no hi hagi hagut cap canvi i sempre que s'indiqui, segons el model de l'Annex 3, la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.

4.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.

5. Termini de presentació de sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

5.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de quinze (15) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Eivissa, 15 d'octubre de 2024

El cap de Secció del departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat