Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 655094
Convocatòria de subvencions per a grups, entitats i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització de les següents actuacions que s’hagin fet des de l’1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024
Per Decret d'Alcaldia núm. 2024-4015, de 7 d'octubre de 2024, es va aprovar la següent:
“Convocatòria de subvencions per a grups, entitats i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització de les següents actuacions que s'hagin fet des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024:
―actuacions, iniciatives i projectes de caràcter folklòric o relacionats directament amb la cultura tradicional de les Pitiüses
―actuacions, iniciatives i projectes de caràcter cultural
―organització d'activitats dins les festes patronals, de Nadal, festivitats de barriada i festes populars celebrades des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, en el municipi de Sant Josep de sa Talaia
―tasques i despeses per al funcionament i manteniment de l'associació
1. Objecte, finalitat i àmbit d'aplicació
1.1. La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén impulsar les actuacions, iniciatives i projectes de caire cultural o tradicional que organitzin els grups, entitats i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui dinamitzar culturalment el municipi, promovent el folklore tradicional pitiús o portant a terme iniciatives per a la promoció de la cultura dins el municipi de Sant Josep de sa Talaia.
D'altra banda, també es té en compte que l'associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura pitiüses, i és necessari considerar l'acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d'aquest tipus d'associacions.
Aquesta convocatòria es cenyeix a les associacions del municipi de Sant Josep de sa Talaia.
1.2. L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a grups, entitats i associacions folklòriques o culturals, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització de les següents actuacions que s'hagin celebrat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024, tots dos inclosos.
―actuacions, iniciatives i projectes de caràcter folklòric o relacionats directament amb la cultura tradicional de les Pitiüses, des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024
―actuacions, iniciatives i projectes de caràcter cultural des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024
―festes patronals, de Nadal, festivitats de barriada i festes populars celebrades des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024 en el municipi de Sant Josep de sa Talaia
Els intercanvis d'agrupacions folklòriques es subvencionen en aquesta convocatòria específica adreçada a iniciatives i projectes de caràcter folklòric o relacionats directament amb la cultura tradicional de les Pitiüses.
―tasques per al manteniment i funcionament de l'associació
1.3. Les subvencions poden finançar despeses que s'hagin realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024, pels següents conceptes:
―Despeses que es derivin de les actuacions, les iniciatives i els projectes de les entitats, grups i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui promoure el folklore tradicional pitiús a través de les manifestacions folklòriques, cursos i tallers per recuperar activitats tradicionals, edició de material bibliogràfic o realització d'exposicions, etc., de caire cultural i tradicional, relacionades amb els costums, la història i el patrimoni cultural local.
―Despeses que es derivin de les actuacions, iniciatives i projectes de caràcter cultural com poden ser organització de concerts, excursions de caràcter cultural, cursos i tallers, edició de material bibliogràfic, realització d'exposicions i intercanvis culturals.
―Despeses de manteniment i funcionament de l'associació (adquisició de material fungible, fotocòpies, quotes a les federacions, despeses bancàries i de gestoria, lloguer, telèfon, manteniment de webs, assegurances, etc.).
―Despeses que es derivin de les activitats pròpies de l'organització de festes patronals, de Nadal o de festivitat de barriada i festes populars, organitzades per associacions de vesins, entitats culturals, comissions de festes, grups folklòrics, etc., del municipi de Sant Josep de sa Talaia. Queden excloses de participar en aquesta convocatòria les associacions de vesins, que ja disposen d'una convocatòria específica per a elles.
Es consideren despeses subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i que s'hagin realitzat en el termini establit entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024 i les establides a l'article 20 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, a l'empara de les previsions de l'article 31 de la LGS.
En cap cas no són subvencionables aquelles despeses en adquisició de productes de la venda dels quals s'hagi tret un rendiment econòmic.
2. Règim jurídic
2.1. La present convocatòria es sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021) i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep per als exercicis 2024-2026 modificat (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
2.2 Aquesta convocatòria s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en el del web de l'Ajuntament i en el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (www.santjosep.org) i serà publicada en el BOIB i a la BDNS.
3. Consignació pressupostària i quantia
La quantia màxima de les subvencions que es poden concedir en aquesta convocatòria és de 60.000,00 €, amb càrrec a la partida 33448053, finançada amb fons propis de l'Ajuntament.
4. Requisits generals
Poden acollir-se a aquesta convocatòria les següents entitats:
- Entitats, grups i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre, que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui promoure el folklore tradicional pitiús a través de les manifestacions folklòriques, cursos i tallers per recuperar activitats tradicionals, edició de material bibliogràfic o realització d'exposicions, etc., de caire cultural i tradicional, relacionades amb els costums, la història i el patrimoni cultural local en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
- Entitats, grups i associacions de caràcter cultural sense ànim de lucre, que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui la promoció de la cultura dins el municipi de Sant Josep a través de l'organització de concerts, excursions de caràcter cultural, cursos i tallers, edició de material bibliogràfic, realització d'exposicions, intercanvis culturals (no organitzats dins les festes), etc., en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
- Entitats culturals, comissions de festes, agrupacions folklòriques, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a l'organització d'activitats dins les festes patronals, de Nadal, de festivitat de barriada i festes populars que s'hagin realitzat en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
Les entitats que s'acullin a aquesta convocatòria han de reunir els següents requisits per ser beneficiàries d'una subvenció:
a) Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears en la data de publicació d'aquesta convocatòria.
b) Tenir els estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
c) Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
d) Haurà de constar fefaentment en els estatuts que no tenen ànim de lucre.
e) No veure's afectades per cap de les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.
f) Disposar de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.
g) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
5. Règim de les ajudes
5.1. La concessió de la subvenció es du a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només poden obtenir subvenció aquelles entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 7.
5.2. Les ajudes no poden ser superiors al 80% de les despeses originades per l'activitat objecte d'aquesta convocatòria i, en cap cas, superiors al 80% de l'import sol·licitat. Tot això sens perjudici de les limitacions pressupostàries.
5.3. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas la suma total dels ajuts percebuts no pot ser superior al cost total de l'activitat subvencionada.
5.4. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes (tant els de tràmit com els resolutoris o definitius) del present procediment, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el del web de l'Ajuntament i el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (www.santjosep.org).
5.5 En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es redueixen proporcionalment les quantitats concedides.
6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació
6.1. Les instàncies s'adrecen a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es podran presentar, també, a través del següent enllaç:
https://santjosep.sedelectronica.es/catalog/tw/7c647d9d-391f-4756-9692-45357983240b
6.2. Els sol·licitants de la subvenció han d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que ha d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1).
b) Certificat del secretari/ària de l'associació que acrediti la representació de la persona en nom de la qual es presenta la sol·licitud.
c) Document que acrediti que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
d) Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
e) DNI del representant de l'entitat.
f) CIF/NIF de l'entitat.
g) Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat o es preveu realitzar dins l'any a l'efecte de barem (annex 1).
h) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'han d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1).
i) Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1).
j) Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat del compte bancari o full de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament de Sant Josep.
k) Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 1).
l) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 1). No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
m) Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1).
n) Compte justificatiu (annex 2) especificat a la base 13 de la convocatòria.
o) Certificat del secretari de l'associació en el qual consti el nombre de socis.
Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant pot acollir-se a l'establit a l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
Nota. A la proposta de resolució provisional, l'Ajuntament de Sant Josep constata d'ofici que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això és motiu d'exclusió de la subvenció i de nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.
S'acredita el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social mitjançant declaració responsable en els casos en què la quantia a atorgar a l'entitat no superi els 3.000,00 €.
Si alguna associació no autoritza l'Ajuntament a poder comprovar d'ofici que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, ha d'aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.
6.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.
6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds
Si la sol·licitud no compleix els requisits establits a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Criteris de valoració
Es concedirà la subvenció a les associacions que obtenguin un mínim de 40 punts en aquest apartat. A totes les que arribin al mínim se'ls atorga el 80% de la despesa subvencionable. En cap cas no es supera el 80% de l'import sol·licitat. En cas que el resultat de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
a) Estructura de l'associació
Associacions amb més de 2 anys d'antiguitat ....................10 punts
Associacions amb 50 socis o més ..................................... 10 punts
b) Activitats culturals organitzades per l'Ajuntament dins l'any 2023 o 2024
Participació .......... 10 punts (participació no implica despesa econòmica)
Col·laboració ....... 15 punts (col·laboració implica despesa econòmica)
Participació a Units pel Nostre Parlar ..... 20 punts (les activitats vinculades a Units pel Nostre Parlar, només es valoraran en aquest apartat)
Aquesta col·laboració s'acredita documentalment mitjançant cartells o altres mitjans en què figuri l'esmentada col·laboració, o mitjançant diligència firmada per la regidora de Cultura.
c) Activitats culturals organitzades per l'associació (amb despeses i sense) entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024
I) Tipus d'activitat/projecte per al qual es sol·licita subvenció:
Activitats formatives (cursos, tallers, conferències, col·loquis, xerrades, etc.)
2 punts per durada inferior a un dia complet
4 punts per cada activitat formativa de durada entre 1 i 2 dies
7 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
10 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
15 punts per cada activitat formativa de durada superior a un mes
25 punts per accions formatives continuades
Activitats artístiques i culturals (concerts, exposicions, teatre, cinema, etc.)
2 punts per durada inferior a un dia complet
4 punts per cada activitat de durada entre 1 i 2 dies
7 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
10 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
15 punts per cada activitat de durada superior a un mes
Activitats ludofestives (esdeveniments organitzats dins programes de festes de Nadal, festes patronals, festes de barriada, carnestoltes i altres)
4 punts per durada inferior a un dia complet
7 punts per cada activitat de durada entre 1 i 2 dies
10 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
15 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
20 punts per cada activitat de durada superior a un mes
Edició de material bibliogràfic o audiovisual (vídeos, llibres, opuscles, etc.)
10 punts per cada material editat
II) Suplement de puntuació, atenent a la potenciació dels valors culturals i tradicionals propis d'Eivissa (suplement per a cada activitat que ho reflecteixi):
Activitat de promoció de valors culturals tradicionals ............................ + 10 punts
Activitat de recuperació de valors culturals tradicionals ........................ + 15 punts
Edició de material bibliogràfic o audiovisual relatiu als valors culturals i tradicionals propis d'Eivissa ..........+ 20 punts
III) Suplement de puntuació, atenent a la incidència de l'activitat subvencionada en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana
Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular del projecte/activitat per al qual es sol·licita subvenció (es sumen 2 punts a cada activitat) ................ + 2 punts
8. Òrgan col·legiat
8.1. L'òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà l'informe a l'òrgan instructor, que formularà proposta de resolució, que, quan sigui definitiva, elevarà a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
8.2. Estarà format pels següents membres:
―presidència: la regidora de Cultura o persona en qui delegui
―vocals:
―un/a auxiliar administratiu del Departament d'Educació i Cultura
―un/a tècnic/a d'Administració General
―un/a tècnic/a de l'Ajuntament de Sant Josep
―secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui
8.3. L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:
a) Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb el barem establit a la base 7 d'aquesta convocatòria.
b) Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.
c) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.
9. Instrucció i resolució
9.1. L'òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d'Educació, que té atribuïdes les funcions establides a l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, i els concedeix un termini de 10 dies per formular al·legacions. Dins aquest mateix termini, si escau, es comprovarà que les associacions beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep.
Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l'òrgan instructor, amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva, que dirigirà a l'òrgan competent per resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l'avaluació realitzada i els criteris que s'han tengut en compte.
9.2 Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l'Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.
Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva el beneficiari no fa constar el contrari, s'entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.
La resolució de concessió, d'acord amb l'article 14.a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, ha de contenir la persona o entitat beneficiària o relació de persones o entitats beneficiàries a les quals s'atorga la subvenció, amb les quanties individualitzades, i especificar els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevenguda de les sol·licituds no ateses.
9.3. L'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2.a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no ha d'excedir de sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. D'acord amb l'article 25.5 de la LGS, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
10. Reformulació de sol·licituds
Quan la subvenció tengui per objecte el finançament d'activitats a desenvolupar per la persona sol·licitant i l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es pot instar de la persona o entitat beneficiària la reformulació de la sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.
11. Publicitat dels projectes subvencionats
La publicació de les subvencions concedides s'ha de fer durant el mes següent de cada trimestre natural. Aquesta publicitat es du a terme segons el que indica l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
12. Difusió de la subvenció concedida per l'entitat beneficiària
Les entitats beneficiàries hauran de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. S'ha de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, acompanyat de l'escut de la institució, en materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, plaques commemoratives, cartells, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació o altres que resultin adequats a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent als esmentats.
Així mateix, prèviament a la realització de l'activitat, cada associació haurà de fer arribar a la Regidoria de Cultura el material publicitari i informatiu de l'activitat (cartell, díptics, fullets, etc.) a l'efecte de supervisar-ne el contengut i que efectivament hi surt l'escut de l'Ajuntament.
13. Pagament i justificació de les despeses
13.1. La justificació de la subvenció per la persona o entitat beneficiària es realitzarà mitjançant l'aportació d'un compte justificatiu, degudament omplit i acompanyat de la documentació que s'especifica en el punt 13.3, de la despesa realitzada (annex 2). El compte ha de contenir una memòria d'actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l'article 72 del RLGS.
Mitjançant l'aportació del compte justificatiu s'ha d'acreditar l'execució del 100% del projecte o de les activitats subvencionades.
13.2. El compte justificatiu corresponent a les activitats compreses entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024 s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud per participar en la convocatòria (vegeu annex 2).
13.3. Els comptes justificatius inclouen una declaració i una relació de justificants imputats, als quals s'ha d'adjuntar original de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent i la documentació acreditativa del pagament. Les factures s'han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats del compte justificatiu.
Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per la Regidoria de Cultura i s'hi ha d'indicar l'import de la factura que justifica la subvenció.
13.4. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat l'entitat beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
—Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona o entitat beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.
—Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
—Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
—Extracte del compte corrent de la persona o entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
—Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil.
—Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
—Resguard del pagament amb targeta en el qual figurin les dades identificatives del beneficiari de la subvenció.
—Extracte del compte del beneficiari de la subvenció en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
—Notificació bancària del càrrec.
—Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
f) Pagament en efectiu:
—Rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic» o «pagat en metàl·lic».
14. Revocació de la subvenció concedida
D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s'ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
15. Reintegrament de les subvencions concedides
S'atén al que disposa l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
16. Criteris de graduació dels incompliments
D'acord amb l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores, el compliment parcial de les condicions o la realització en termini de solament una part de l'activitat, sempre que s'acrediti una actuació de la persona o entitat beneficiària inequívocament tendent a la satisfacció dels compromisos o es degués a força major, dona lloc al pagament parcial de la subvenció o, si escau, al reintegrament parcial aplicant la proporció en què es trobi l'activitat realitzada respecte de la total.
En tot cas, i d'acord amb el que disposa l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, s'estableixen els següents criteris per a la graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de l'atorgament de la subvenció amb els percentatges a reintegrar en cada cas:
a) Obtenció de la subvenció falsejant dades o ocultant condicions. Percentatge a reintegrar: 100%.
b) Incompliment total de les finalitats per a les quals es va presentar la sol·licitud. Percentatge a reintegrar: 100%.
c) Incompliment parcial de les finalitats per a les quals es va presentar la sol·licitud. Percentatge proporcional als objectius no complits.
d) Incompliment de les mesures de difusió contengudes en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en l'article 12 d'aquesta convocatòria. Percentatge a reintegrar: 40%.
e) Incompliment de l'obligació de justificació. Percentatge a reintegrar: 100%.
17. Règim de recursos
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
―El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dicta la resolució, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
―O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l'acord.”
Cosa que es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Document firmat electrònicament al marge (8 d'octubre de 2024)
L'alcalde Vicente Roig Tur
ANNEX 1 DADES DE L'ASSOCIACIÓ
Entitat/associació:
NIF:
Telèfon de contacte:
Adreça electrònica:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL QUE SUBSCRIU LA SOL·LICITUD
Nom i cognoms:
DNI:
Càrrec actual:
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L'ORGANITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES DE CARÀCTER FOLKLÒRIC O RELACIONATS DIRECTAMENT AMB LA CULTURA TRADICIONAL DE LES PITIÜSES O ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES DE CARÀCTER CULTURAL, AIXÍ COM ORGANITZACIÓ DE FESTES (PERÍODE ENTRE L'1/01/2023 I EL 30/09/2024)
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia adreçada a grups, entitats i associacions folklòriques o culturals sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització d'actuacions, iniciatives i projectes de caràcter folklòric o cultural, així com per organització de festes, realitzades entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024, tots dos inclosos.
Que l'associació que represent està inscrita en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, d'acord amb el que es preveu a les bases.
SOL·LICIT:
Una subvenció econòmica per la quantitat d _______________________ euros per la realització de les activitats/projectes especificats a l'apartat 1.7.
Així mateix, a aquest annex 1 adjunt:
( ) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que ha d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1.1).
( ) Certificat del secretari/ària de l'associació que acredita la representació de la persona en nom de la qual es presenta la sol·licitud.
( ) Document que acredita que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
( ) Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
( ) DNI del representant de l'entitat.
( ) CIF/NIF de l'entitat.
( ) Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat o es preveu realitzar des de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, tots dos inclosos, a l'efecte de barem (annex 1.6).
( ) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'han d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 30 de setembre de 2024. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1.7).
( ) Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar el sol·licitant facultat per actuar en nom de l'entitat; de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1.2).
( ) Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat del compte bancari o full de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament de Sant Josep.
( ) Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annexos 1.3.1 i 1.3.2).
( ) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat ha d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional (annex 1.4).
( ) Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1.5).
( ) Certificat del secretari de l'associació en el qual consti el nombre de socis.
I perquè així consti, firm la present sol·licitud al final del document.
1.2 DECLARACIÓ DEL REPRESENTANT DE L'ENTITAT PER A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES DE CARÀCTER FOLKLÒRIC O CULTURAL AIXÍ COM ORGANITZACIÓ DE FESTES (PERÍODE DE L'1/01/2023 AL 30/09/2024)
DECLAR:
1. Que l'entitat que represent disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.
2. Que no es troba inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir subvenció.
3. Que jo, com a sol·licitant, estic facultat/da per actuar en nom de l'entitat.
4. Que no concorre en aquesta entitat cap de les causes de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Que l'entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep.
6. Que l'entitat que represent acredita el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'art. 25 del RLGS.
1.3. DECLARACIÓ DE LES SUBVENCIONS OBTENGUDES PER A LA MATEIXA FINALITAT I COMPROMÍS DE COMUNICAR A L'ENTITAT LOCAL LES QUE S'OBTENGUIN EN EL FUTUR
ANY 2023
1.3.1 Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (ANY 2023)
A l'efecte de sol·licitar subvencions adreçades a entitats que hagin organitzat actuacions, iniciatives i projectes de caràcter folklòric o culturals dins l'any 2023, FAIG LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:
DECLAR (marcau l'opció que correspongui):
1. ( ) Que fins a la data NO he sol·licitat ni obtengut subvenció d'altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre'n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
2. ( ) Que he sol·licitat o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d'altres entitats:
organisme |
tipus d'ajut |
data de sol·licitud |
quantitat sol·licitada |
quantitat concedida |
observacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superen el cost total de l'activitat subvencionable.
( ) Que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
ANY 2024
1.3.2. Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (ANY 2024)
A l'efecte de sol·licitar subvencions adreçades a entitats que organitzin actuacions, iniciatives i projectes de caràcter folklòric o culturals dins l'any 2024, FAIG LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:
DECLAR (marcau l'opció que correspongui):
1. ( ) Que fins a la data NO he sol·licitat ni obtengut subvenció d'altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre'n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
2. ( ) Que he sol·licitat o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d'altres entitats:
organisme |
tipus d'ajut |
data de sol·licitud |
quantitat sol·licitada |
quantitat concedida |
observacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superen el cost total de l'activitat subvencionable.
( ) Que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
1.4. AUTORITZACIÓ PER OBTENIR INFORMACIÓ SOBRE EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DAVANT LA SEGURETAT SOCIAL PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES DE CARÀCTER FOLKLÒRIC O CULTURAL (ANY 2023 O ANY 2024)
AUTORITZ expressament l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia:
1. Perquè pugui sol·licitar per mitjans telemàtics a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària informació relativa al compliment de les obligacions tributàries de la persona o entitat sol·licitant.
2. Perquè pugui consultar les dades a la TGSS d'estar al corrent del pagament amb la Seguretat Social de la persona o entitat sol·licitant.
En cas contrari, en el qual NO atorgui el consentiment per a la consulta, marcau la següent casella:
1. ( ) No don el consentiment.
2. ( ) M'hi opòs.
3. ( ) No el concedeix.
4. ( ) El deneg.
Perquè la transmissió de dades es pugui fer per mitjans telemàtics, s'ha de presentar el consentiment exprés de la persona interessada, d'acord amb l'article 6.2.b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 150, de 23 de juny).
1.5. DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA SITUACIÓ RELATIVA A L'IVA DE L'ENTITAT REPRESENTADA
DECLAR:
Que, respecte de l'IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l'entitat beneficiària és la següent:
Exercici 2023
( ) Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
( ) No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ______% (si no es concreta cap xifra, s'entén el 100%).
Exercici 2024
( ) Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
( ) No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ______% (si no es concreta cap xifra, s'entén el 100%).
1.6. BREU MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS REALITZADES O QUE ES PRETÉN REALITZAR DES DE L'1 DE GENER DE 2023 FINS AL 30 DE SETEMBRE DE 2024 A L'EFECTE DE BAREM:
(Model de la fitxa a omplir per a cada activitat. S'hi han d'incloure TOTES les activitats, tant si comporten despesa econòmica com si no.)
Activitat |
|
|||
Organitzador |
Ajuntament |
( ) Participació (no implica despesa econòmica) |
||
( ) Col·laboració (implica despesa econòmica) |
||||
( ) Participació a Units pel Nostre Parlar |
||||
( ) Associació |
||||
Data i durada |
|
|||
Breu descripció |
|
|||
Potenciació de valors culturals i tradicionals |
( ) sí |
( ) no |
||
Activitat íntegrament desenvolupada en català |
( ) sí |
( ) no |
1.7. MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS PER A LES QUALS ES SOL·LICITA SUBVENCIÓ COMPRESES ENTRE L'1 DE GENER DE 2023 I EL 30 DE SETEMBRE DE 2024, TOTS DOS INCLOSOS:
activitat |
pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sant Josep de sa Talaia, ........... d ........................................ de 20 ...........
(firma)
ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
ANNEX 2
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LES ACTIVITATS REALITZADES AMB LIQUIDACIÓ D'INGRESSOS I DESPESES. Període entre l'1/01/23 i el 30/09/2024
Sr./Sra. .................................................................................................................., amb DNI
núm. ................................., representant legal de l'entitat ...................................................
................................................................................, amb NIF núm. ....................................
COMUNIC LES SEGÜENTS ACTIVITATS REALITZADES:
(Model de la fitxa a omplir per a cada activitat. S'hi han d'incloure totes les activitats de l'annex 1.7 per a les quals es sol·licita subvenció.)
ACTIVITAT 1: ...................................................................................
EXPLICACIÓ RESUMIDA DE L'ACTIVITAT:
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
RELACIÓ DE DESPESES VINCULADES A AQUESTA ACTIVITAT:
núm. doc. |
núm. fact. |
data fact. |
proveïdor |
concepte |
motiu de despesa |
import |
IVA |
data de pagament |
% imputació |
import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
COST TOTAL: ........................
RELACIÓ D'INGRESSOS VINCULATS A AQUESTA ACTIVITAT:
CONCEPTE |
TOTAL |
|
|
|
|
Si escau, l'altra documentació a què fa referència l'article 72 del RLGS.
Data:
Nom i cognoms del representant de l'entitat:
Firma: