Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 662217
Acord del Consell de Govern d’11 d’octubre de 2024 pel qual s’autoritza el Centre d’Educació Superior Felipe Moreno–Nebrija, adscrit a la Universitat Antonio de Nebrija, a impartir els ensenyaments oficials de grau en Màrqueting (codi RUCT 1500267)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, en l'article 36.4 estableix que, en matèria d'ensenyament universitari, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva, sens perjudici de l'autonomia universitària, en la programació i la coordinació del sistema universitari, en el finançament propi de les universitats i en la regulació i la gestió del sistema propi de beques i ajuts.

L'article 96.5 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, estableix que els centres universitaris privats han d'estar integrats en una universitat privada com a centres propis o han d'estar adscrits a una universitat pública o privada.

D'acord amb l'article 8.2 d'aquesta Llei, l'autorització de la implantació dels ensenyaments que condueixen a l'obtenció de títols universitaris de caràcter oficial amb validesa a tot el territori nacional correspon a la comunitat autònoma, quan el Consell d'Universitats ha verificat el pla d'estudis.

En el mateix sentit, el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seva qualitat, estableix, en l'article 27, que el pla d'estudis l'ha de verificar el Consell d'Universitats i l'ha d'autoritzar la comunitat autònoma. Així mateix, estableix que el caràcter oficial del títol es declara per un acord posterior del Consell de Ministres i per la inscripció en el Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT). La inscripció té efectes constitutius respecte de la creació de títols universitaris oficials, i duu aparellada la consideració inicial de títol acreditat als efectes legalment establerts.

El punt tercer d'aquest mateix article estableix que l'inici de la impartició de la docència del títol universitari oficial no es pot fer fins que no s'hagin complit els tràmits esmentats anteriorment.

El grau en Màrqueting és una titulació de la Universitat Antonio de Nebrija proposada pel Centre d'Educació Superior Felipe Moreno–Nebrija.

La Universitat Antonio de Nebrija és una universitat privada, amb codi RUCT 052, situada a la Comunitat Autònoma de Madrid. El Centre d'Educació Superior Felipe Moreno-Nebrija és un centre privat, amb codi de centre 07009124, adscrit a la Universitat Antonio de Nebrija, situat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El nou títol de Grau en Màrqueting contínua la formació d'aquest àmbit en la Universitat Nebrija ja que extingeix l'actual Grau en Màrqueting que s'imparteix des del curs 2017/18, com l'anterior Grau en Màrqueting i Comunicació Comercial, que venien impartint des del curs 2013/14.

Encara que a priori podrien semblar títols afins, no ho són, ja que aquest nou títol, actualitzat a les demandes del mercat, potencia la identitat de les marques i la relació amb l'usuari, més enllà del procés de compra, com també en l'especialització. De fet, els programes es diferencien en més d'un 50% de crèdits, només compartint algunes assignatures. Aquest univers és tan canviant que exigeix una revisió completa de l'oferta acadèmica per poder formar graduats amb garantia d'inserció laboral.

Aquest nou grau impulsa la concepció de l'estratègia de màrqueting i comunicació omnicanal en benefici de la creació d'una relació amb el consumidor basada en experiències i emocions i, no sols, en les necessitats comercials. Entren amb força en aquest títol les matèries de continguts de marca (brandend content), màrqueting experiencial, màrqueting relacional, neuromàrqueting i anàlisi de dades (Business Intelligence).

El títol atén les demandes actuals d'empreses i marques i, a més, dota el programa d'un enfocament analític, digital i especialitzat pensat perquè els graduats puguin desenvolupar-se en un entorn global, tecnològic, multimèdia i de dades. Per tant, el nou grau consta d'assignatures vinculades a la comunicació i reputació digital i a les noves relacions marca-consumidor consolidades en els últims anys. Igualment, aborda l'especialització, amb assignatures com  màrqueting esportiu i màrqueting social. Aquesta proposta permet a la Facultat de Comunicació i Arts oferir una nova titulació en l'àmbit del màrqueting molt més completa, actualitzada i diferenciada respecte d'altres graus de l'àrea.

La Universitat Nebrija sol·licita la modalitat d'ensenyament presencial i a distància (virtual) per al Grau en Màrqueting.

Per al centre d'Educació Superior Felipe Moreno – Nebrija s'ofereixen 25 places d'ensenyament presencial.

La titulació té 240 crèdits ECTS dividits en quatre cursos de 60 crèdits ECTS cadascun. El Centre d'Educació Superior Felipe Moreno–Nebrija és el responsable d'impartir tots els crèdits.

El 13 de març de 2024, la Fundació per al Coneixement Madri+d va emetre l'informe d'avaluació favorable en relació amb la sol·licitud de modificació del Pla d'estudis del grau en Màrqueting.

Per això, la Universitat Antonio de Nebrija va sotmetre el Pla d'estudis del grau en Màrqueting (codi RUCT 1500267) a la consideració del Consell d'Universitats, el qual, a través de la Comissió de Verificació i Acreditació de Plans d'Estudis, reunida el dia 9 d'abril de 2024, va aprovar-ne la verificació.

Mitjançant l'Ordre 3456/2024, de 13 d'agost de 2024, el conseller d'Educació, Ciència i Universitats de la comunitat de Madrid va autoritzar la implantació del pla d'estudis de grau en Màrqueting al Centre d'Educació Superior Felipe Moreno-Nebrija, adscrit a la Universitat Antonio de Nebrija (BOCM núm. 201, de 13 d'agost).

De conformitat amb el principi de territorialitat, en el cas de centres ubicats en una comunitat autònoma distinta a aquella on radica la universitat d'adscripció, tant per a l'adscripció com per a la implantació d'estudis, s'ha de comptar amb l'autorització d'ambdues administracions autònomes.

A l'empara de les competències que té atribuïdes la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en virtut de la Llei 2/2003, de 20 de març, d'organització institucional del sistema universitari de les Illes Balears, i d'acord amb el Reial decret 822/2021,  la Universitat Antonio de Nebrija va presentar, el 6 de setembre de 2024 (núm. reg. GOIBE562615/2024), una sol·licitud d'autorització per impartir els ensenyaments oficials de grau en Màrqueting (codi RUCT 1500267) al Centre d'Educació Superior Felipe Moreno-Nebrija, adscrit a la Universitat Antonio de Nebrija.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Educació i Universitats, en la sessió d'11 d'octubre de 2024, adoptà entre d'altres l'Acord següent:

Primer. Autoritzar el Centre d'Educació Superior Felipe Moreno-Nebrija, adscrit a la Universitat Antonio de Nebrija, a impartir els estudis oficials del grau en Màrqueting (codi RUCT 1500267) a partir del curs 2024-2025.

Segon. Notificar aquest Acord a la Universitat Antonio de Nebrija (Universitas Nebresensis, SA).

Tercer. Notificar aquest Acord al Centre d'Educació Superior Felipe Moreno-Nebrija (Escola de Turisme de Balears, SL).

Quart. Comunicar aquest Acord a la Comunitat de Madrid.

Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 11 d'octubre de 2024

La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens