Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 659180
Bases específiques que regiran les proves selectives per a la selecció i la provisió definitiva de set places d'educador/educadora social, corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2021 i 2022, per torn lliure amb una plaça reservada a persones amb discapacitat, mitjançant el sistema de concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 4 d'octubre de 2024, es va acordar:

(...)

SEGON. APROVAR les Bases específiques reguladores de les convocatòries dels processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral del Consell Insular d'Eivissa, pel sistema de concurs oposició pels torn de promoció interna i torn lliure, que consta dins de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2021, 2022, 2023 i 2024 que consten a l'expedient TAO 24/13906Z amb csv núm. 15250330010202456515 següents:

(…)

  • set places d'educador/educadora social corresponents a les Oferta d'ocupació pública dels anys 2021 i 2022, per torn lliure

(…)

TERCER. CONVOCAR les proves selectives per a la provisió de les places vacants que es detallen a les bases anteriorment esmentades.

QUART. PUBLICAR el text íntegre de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) o , si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i ambdues a la Seu electrònica del Consell d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) al catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació. La data de publicació al BOE servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A LA SELECCIÓ I LA PROVISIÓ DEFINITIVA DE SET PLACES D'EDUCADOR/EDUCADORA SOCIAL, CORRESPONENTS A LES OFERTES D'OCUPACIÓ PÚBLICA DELS ANYS 2021 i 2022, PER TORN LLIURE AMB UNA PLAÇA RESERVADA A PERSONES AMB DISCAPACITAT, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ

1. Objecte i normes generals

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria es cobrir, per torn lliure i mitjançant el sistema de concurs oposició, set places d'educador/educadora social, vacants a la plantilla de personal laboral, grup A, subgrup A2, dotades pressupostàriament, corresponents a les Ofertes d'ocupació pública dels anys 2021 i 2022 (Butlletí Oficial de les Illes Balears -BOIB- núm. 157, de 13 de novembre de 2021 i núm. 155, de 29 de novembre de 2022), amb la següent distribució:

  • Quatre places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2021, una de les quals reservada amb persones amb discapacitat.
  • Tres places corresponents a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2022.

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició, i constarà d'una fase d'oposició i d'una fase de concurs, amb el temari i la valoració de mèrits que consten en els annexos d'aquestes bases específiques.

1.3. La data, el dia, l'hora d'inici i el lloc de celebració de la primera prova es publicarà al BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal laboral del Consell Insular d'Eivissa, publicades al BOIB núm. 173 de data 18 de desembre de 2021.

3. Transparència i protecció de dades personals

3.1. Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, seu.conselldeivissa.es, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

3.2. Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seua identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seues dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

3.3. La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització a tractar les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a publicar en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per comunicar els resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, atès que els procediments selectius estan regits pel principi de publicitat.

4. Requisits de les persones aspirants

Per ser admeses a la realització d'aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir, a més dels que es preveuen a les bases generals, els següents requisits:

a) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds del títol universitari de grau en educació social o equivalent.

En el supòsit d'invocar títol equivalent a l'exigit, haurà d'acompanyar-se certificat expedit per l'autoritat competent en matèria educativa que acrediti l'equivalència.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol.

b) No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. A aquest efecte, la persona interessada que pretengui l'accés a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors, haurà d'acreditar aquesta circumstància, bé mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals, bé autoritzant el personal del Servei de Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa perquè sol·liciti i recapti del Registre Central de delinqüents sexuals, en el seu nom, la informació requerida.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

e) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 (nivell avançat) o superior, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtenguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

f) Acompanyar a la sol·licitud per prendre part en el procés selectiu el justificant original d'haver satisfet els drets d'examen de 24,04€ per participació en el procediment de selecció.

D'acord amb l'article 8 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, publicada en el BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022, les bonificacions aplicables a les tarifes per la participació en procediments de selecció són les següents:

  • Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, un 50%
  • Persones que figurin com a demandants de feina, un 50%
  • Membres de família nombrosa general, un 50%
  • Membres de família nombrosa especial, un 75%

S'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació que ho acrediti.

Els requisits exigits a les bases generals i en aquestes bases específiques s'han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu.

En cas de falsedat o manipulació en algun document, decaurà el dret a participar en el procés selectiu.

5. Sol·licituds

Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran d'incriure-s'hi telemàticament a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es/Convocatòries i borses d'ocupació) dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i s'han de dirigir a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació acreditativa dels mèrits a valorar en la fase de concurs només l'han d'aportar les persones aspirants que superin la fase d'oposició. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que siguin necessàries adaptacions per a la realització de les proves han d'indicar-ho en la sol·licitud i han d'adjuntar-hi l'informe d'aptitud i/o adaptació emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Esports o be el document de sol·licitud d'aquest. En tot cas l'informe s'ha de presentar un mínim de quinze dies abans de les proves.

6. Tribunal qualificador

Abans de l'inici del procés selectiu, als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publicarà al BOIB i en la seu electrònica del CIE la designació de les persones titulars i suplents que formaran part del tribunal qualificador.

7. Període de pràctiques

7.1. Finalitzat el procés selectiu i exhaurit el període de presentació de documents, i en el termini màxim d'un mes, el conseller/la consellera que tengui atribuïda la competència de Recursos Humans resoldrà les contractacions i formalitzarà els contractes de les persones aspirants proposades pel tribunal.

El període de pràctiques serà de sis mesos.

El personal laboral en pràctiques ocuparà un lloc de treball vacant de la plantilla del Consell Insular d'Eivissa i rebrà les retribucions corresponents al lloc de treball que s'ocupa.

No obstant això, seran contractades directament personal laboral fix les persones candidates que acreditin haver prestat serveis al Consell Insular d'Eivissa durant un període igual o superior a sis mesos, sempre que ho hagin fet en la mateixa categoria, i la valoració sigui adequada. Si els serveis han estat prestats per un període inferior, el contracte en pràctiques serà pel temps necessari per completar el període establert.

7.2. La persona aspirant que injustificadament no s'incorpori al servei de la Corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i de la seua contractació com a personal laboral fix. Caldrà haver complert el 100 % del període de pràctiques per entendre acomplerta la fase de nomenament.

 

8. Recursos

Contra l'acord d'aprovació de la convocatòria i les seues bases, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa, dins el termini d'un mes, comptador des de l'endemà a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 66 de la llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

 

ANNEX l CONVOCATÒRIA

Denominació: Educador/educadora social

Oferta ocupació pública: Quatre places OOP 2021 i tres places OOP 2022.

Previsió de proves: primer semestre 2025

Nombre de places que es convoquen: Set

Torn de persones amb discapacitat: Una plaça

Sistema de selecció: Concurs-oposició

Vinculació: Laboral

Grup: A

Subgrup: A2

Nivell de destí: 21

Titulació: Títol universitari de grau en educació social o equivalent.

Coneixements de català: Certificat de Nivell B2 (nivell avançat) o superior

Drets d'examen: 24,04 €

 

ANNEX II TEMARI

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional. El poder judicial. Altres òrgans constitucionals: el Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.

Tema 2. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.

Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els objectius prioritaris.

Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 5. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 6. Els contractes del sector públic: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Resolució, rescissió i denúncia dels contractes. Tipus de contractes. L'encàrrec de gestió sotmès a la legislació de contractació.

Tema 7. La funció pública local. Classes de personal. Règim jurídic del personal de les entitats locals de les Illes Balears. Els drets i els deures de les persones empleades públiques. Situacions administratives. Incompatibilitats i règim disciplinari.

Tema 8. Els pressuposts de les entitats locals: principis i procés d'aprovació. Estructura del pressupost de despeses. L'execució i liquidació del pressupost de despeses: fases. El control intern i extern de l'activitat economicofinancera del sector públic local. Les subvencions públiques: concepte i procediment de concessió.

Tema 9. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable.

Tema 10. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva.

Tema 11. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 12. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Els serveis socials a Eivissa. Estructura i competències de les diferents administracions.

Tema 2. L'educador/a social. Definició de funcions i àmbits d'actuació: de la prevenció al tractament.

Tema 3. La intervenció educativa individual, de grup i comunitària.

Tema 4. Ètica i deontologia professional en la professió de l'educador social. Principis deontològics, normes deontològiques.

Tema 5. Diferències de rol i funcions dels educadors de l'àmbit d'infància, d'adults, de violència de gènere,d'igualtat, de gent gran, de persones amb discapacitat i col·lectius de risc.

Tema 6. Serveis socials generals i serveis socials específics.

Tema 7. L'abordatge del conflicte. El conflicte com a element de relació i el conflicte com a instrument educatiu.

Tema 8. Concepte de vellesa i psicologia de la persona gran. Funcions educatives i relacions interpersonals. Mitjans i recursos. Models institucionals.

Tema 9. Programes d'atenció i prevenció per les persones grans: suport psicosocial, estimulació cognitiva, acompanyament, programes dirigits als cuidadors.

Tema 10. Funcions de l'Educador/a social en centres residencials i centres de dia de les persones grans: Dissenyar, planificar i avaluar les activitats de dinamització. Motivar, facilitar i canalitzar iniciatives. Transmetre estratègies i eines que facilitin la relació i la comunicació interpersonal.

Tema 11. El treball socioeducatiu amb persones immigrants: les aportacions positives de la immigració; els plans d'acollida; el procés de regularització; els drets i els deures cívics; les polítiques de convivència, de consens i de participació social.

Tema 12. Mesures previstes en la Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal del menor, en mitjà obert: definició, concepte, característiques i actuacions educatives. Fonaments científics de la intervenció amb menors infractors. Factors de risc i factors de protecció.

Tema 13. El menor en conflicte social. El menor d'edat amb conductes antisocials. Delinqüència: conceptes bàsics, principals models explicatius. Models d'intervenció en la rehabilitació de delinqüents. L'avaluació del risc de reincidència.

Tema 14. Normativa vigent en matèria de protecció a la infància i a l'adolescència. La tutela i la guarda: concepte, exercici i diferències. Mesures administratives de protecció a la infància i l'adolescència. Enumeració i contingut.

Tema 15. Concepte de risc de desprotecció, desprotecció infantil i maltractament infantil. Factors de risc. Tipologies de maltractament i tipus d'indicadors de detecció.

Tema 16. El desenvolupament en l'adolescència i la joventut. El pensament formal. La consolidació de la identitat i la personalitat. El desenvolupament social: el desenvolupament moral, la conducta prosocial i antisocial i la recerca de l'autonomia. El grup d'iguals. La recerca de parella.

Tema 17. Conseqüències del maltractament infantil. Mecanismes d'adaptació a aquestes situacions. Característiques dels al·lots i les al·lotes amb necessitats socioemocionals.

Tema 18. Intervencions específiques en infància i adolescència desemparada.

Tema 19. Les famílies: concepte i funció. Necessitats bàsiques. La protecció a les famílies. Les polítiques socials de protecció a les famílies. La intervenció educativa amb les famílies: assessorament en habilitats parentals i mediació familiar.

Tema 20. L'atenció no residencial a la infància i l'adolescència en situació de risc o de desemparament. La intervenció dels professionals en la valoració, actuació i atenció d'infants i adolescents en risc.

Tema 21. L'atenció residencial a la infància i l'adolescència en situació de desemparament. Els centres residencials. Altres recursos d'atenció residencial.

Tema 22. El projecte educatiu individualitzat (PEI) en els centres del sistema de protecció a la infància i l'adolescència: objectius, estructura, fases i avaluació.

Tema 23. Els indicadors de qualitat aplicats a la intervenció en educació social. Els estàndards de qualitat en l'acolliment residencial general i especialitzat. (EQUAR i EQUAR-E). Principis d'actuació de l'acolliment residencial i de la intervenció en la protecció a la infància.

Tema 24. L'atenció als joves extutelats. Objectiu general. Els programes de suport. Definició i objectius. Marc jurídic.

Tema 25. Família i vincle afectiu: la teoria de l'aferrament. Tipus de vincle. Factors que incideixen en la formació del vincle. Vincle i desenvolupament. Les figures de vincle subsidiàries. El vincle afectiu entre germans. Vincle i parentalitat i filiació. L'estil del vincle.

Tema 26. Avaluació d'habilitats parentals. Estratègies de promoció de les habilitats i les competències parentals. Metodologia per al desenvolupament de models parentals adequats per a infants i joves. Habilitats parentals: atenció, respecte, afecte i reconeixement; autoestima i assertivitat; escolta activa i empatia; expressió de sentiments i opinions; comunicació eficaç; capacitat de donar suport; negociació i establiment d'acords; organització quotidiana, i disciplina.

Tema 27. La violència filio parental. Definició, etiologia i característiques. Elements socials, educatius i individuals.

Tema 28. Les noves tecnologies aplicades a la intervenció educativa. Família i noves tecnologies. Noves tecnologies: pornografia. Influència en el desenvolupament de la conducta sexual en joves i adolescents.

Tema 29. Habilitats socials. Tècniques de foment de les habilitats socials. Models. Assaig conductual. Reforç. Generalització de les habilitats socials. Retroalimentació positiva. Jocs de rol. Tècniques de reestructuració cognitiva.

Tema 30. Dinàmica de grups. Etapes de l'evolució d'un grup. Els rols dins el grup. El lideratge. Tipologies de lideratge. Estratègies d'intervenció en el grup: grups socioterapèutics, grups socioeducatius i grups d'ajuda mútua. Característiques, objectius i metodologia.

Tema 31. L'educador/a social en l'àmbit de les discapacitats. Principals metodologies i programes d'intervenció.

Tema 32. L'especificitat de recursos educatius segons les persones amb discapacitats: els centres d'atenció a persones amb discapacitat, els equips de valoració i orientació, els centres diürns i els programes residencials.

Tema 33. Suport actiu per a persones amb discapacitat intel·lectual Promoció de la participació. Nivells de suport. Del “model hoteler” als entorns “saludables”.

Tema 34. Planificació centrada en la persona. Què és? Què cerca? La figura del facilitador. Grups de suport.

Tema 35. La violència de gènere. La violència masclista: àmbits, avaluació del risc, i intervenció amb víctimes. La intervenció en fills de dones en situació de violència masclista.

Tema 36. Normativa vigent en matèria de violència de gènere i violències masclistes.

Tema 37. Normativa vigent en matèria d'igualtat i LGTBI. Els plans d'igualtat i els plans LGTBI.

Tema 38. L'organització educativa al centre d'acollida per a dones i menors víctimes de violències masclistes. La intervenció educativa en el marc de l'equip multidisciplinari.

Tema 39. Conseqüències socials i familiars de la violència de gènere en dones i menors. Mecanismes d'adaptació a aquestes situacions.

Tema 40. El projecte educatiu individualitzat amb dones víctimes de violències masclistes. Objectius, estructura, fases i avaluació.

Tema 41. El menor com víctima de violència de gènere. L'enfocament multidisciplinari.

Tema 42. Atenció de dones víctimes de tràfic amb fins d'explotació sexual. Metodologia d'intervenció.

Tema 43. Perspectiva de gènere a intervenció social. L'interseccionalitat concepte i aplicacions.

Tema 44. Mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Principis rectors. Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

Tema 45. Prevenció de les violències masclistes en població adulta i en joves i adolescents. Contextualització de l'Estratègia Estatal per combatre les violències masclistes.

Tema 46. Metodologia Teacch. Intervenció educativa amb les persones amb TEA. L'ensenyament estructurat: estructura física, horaris, sistemes individuals de treball, informació visual complementària, agendes, etc.

Tema 47. La intervenció de l'educador/a social en programes de tractament de drogodependències. En la reducció de danys de l'addicció: especial referència als programes de manteniment amb metadona; lliures de droga; de prevenció i tractament de recaigudes.

Tema 48. Suport conductual positiu per a la prevenció de problemes de conducta en les persones amb diagnòstic dual. Factors biològics, psicològics i ecològics. Anàlisi funcional de la conducta. Estratègies d'intervenció.

 

ANNEX III VALORACIÓ MÈRITS

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 5 punts

  • Títol de doctor: 2 punts
  • Títol de màster: 2 punts
  • Graus universitaris o equivalent: 3 punts.
  • Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts.
  • Títol inferior als anteriors: 1 punt.

No es valoraran els títols acadèmics que s'han fet servir per obtenir una titulació acadèmica superior o s'hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) –abans Institut Balear d'Administració Pública, IBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d'Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats per l'EBAP. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,01 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • C1 o equivalència reconeguda: 2,50 punts
  • C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquestos coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

d) Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc comú europeu de referència per les llengües, MCER). Puntuació màxima: 2 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell A1 (accés): 0,25 punts
  • Nivell A2 (plataforma): 0,5 punt
  • Nivell B1 (llindar): 0,75 punts
  • Nivell B2 (avançat): 1,25 punts
  • Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 1,75 punts
  • Nivell C2 (mestratge): 2 punts

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 22 punts.

1. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'administració local, en qualitat de personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,15 punts/mes.

2. Per cada mes de serveis efectius prestats i reconeguts a l'Administració Pública Autonòmica o Estatal com a personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,10 punts/mes.

3. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament superior, que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,09 punts/mes.

4. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n'hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,08 punts/mes.

5 Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1, 2 i 3: 0,06 punts/mes.

6. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,06 punts/mes.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquestos mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

  • Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).
  • Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat/informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la categoria professional per a la qual s'opta. Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball

 

Eivissa, 9 d'octubre de 2024

El secretari general del Consell Insular d'Eivissa ​​​​​​​Pedro Bueno Flores