Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 659178
Bases específiques que regiran les proves selectives per a la selecció i la provisió definitiva de dos places de metge/metgessa corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2021 i 2022, per torn lliure, mitjançant el sistema de concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 4 d'octubre de 2024, es va acordar:

(...)

SEGON. APROVAR les Bases específiques reguladores de les convocatòries dels processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral del Consell Insular d'Eivissa, pel sistema de concurs oposició pels torn de promoció interna i torn lliure, que consta dins de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2021, 2022, 2023 i 2024 que consten a l'expedient TAO 24/13906Z amb csv núm. 15250330010202456515 següents:

(…)

  • dos places de metge/metgessa corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública dels anys 2021 i 2022, per torn lliure

(…)

TERCER. CONVOCAR les proves selectives per a la provisió de les places vacants que es detallen a les bases anteriorment esmentades.

QUART. PUBLICAR el text íntegre de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) o , si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i ambdues a la Seu electrònica del Consell d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) al catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació. La data de publicació al BOE servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A LA SELECCIÓ I LA PROVISIÓ DEFINITIVA DE DOS PLACES DE METGE/METGESSA CORRESPONENTS A LES OFERTES D'OCUPACIÓ PÚBLICA DELS ANYS 2021 i 2022, PER TORN LLIURE, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ

1. Objecte i normes generals

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria es cobrir, per torn lliure i mitjançant el sistema de concurs oposició, dos places de metge/metgessa, vacants a la plantilla de personal laboral, grup A, subgrup A1, dotades pressupostàriament, corresponents, a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2021 (BOIB núm. 157, de 13 de novembre de 2021) i a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2022 (BOIB núm. 155, de 29 novembre de 2022), amb la següent distribució:

  • Una plaça corresponent a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2021.
  • Una plaça corresponent a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2022.

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició, i constarà d'una fase d'oposició i d'una fase de concurs, amb els temaris general i específic i en la valoració de mèrits que consten a l'annex I i II d'aquestes bases específiques.

1.3. La data, el dia, l'hora d'inici i el lloc de celebració de la primera prova es publicarà al BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal laboral del Consell Insular d'Eivissa, publicades al BOIB núm. 173 de data 18 de desembre de 2021.

 

3. Transparència i protecció de dades personals

3.1. Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, seu.conselldeivissa.es, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

3.2. Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seua identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seues dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

3.3. La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització a tractar les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a publicar en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per comunicar els resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, atès que els procediments selectius estan regits pel principi de publicitat.

4. Requisits de les persones aspirants

Per ser admeses a la realització d'aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir, a més dels que es preveuen a les bases generals, els següents requisits:

a) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds del títol de graduat/ada universitari/ària en medicina o equivalent.

En el supòsit d'invocar títol equivalent a l'exigit, haurà d'acompanyar-se certificat expedit per l'autoritat competent en matèria educativa que acrediti l'equivalència.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol.

b) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

d) No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. A aquest efecte, la persona interessada que pretengui l'accés a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors, haurà d'acreditar aquesta circumstància, bé mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals, bé autoritzant el personal del Servei de Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa perquè sol·liciti i recapti del Registre Central de delinqüents sexuals, en el seu nom, la informació requerida.

e) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 (nivell avançat) o superior, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtenguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

 

f) Acompanyar a la sol·licitud per prendre part en el procés selectiu el justificant original d'haver satisfet els drets d'examen de 30,05€ per participació en el procediment de selecció.

D'acord amb l'article 8 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, publicada en el BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022, les bonificacions aplicables a les tarifes per la participació en procediments de selecció són les següents:

  • Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, un 50%
  • Persones que figurin com a demandants de feina, un 50%
  • Membres de família nombrosa general, un 50%
  • Membres de família nombrosa especial, un 75%

S'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació que ho acrediti.

Els requisits exigits a les bases generals i en aquestes bases específiques s'han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu.

En cas de falsedat o manipulació en algun document, decaurà el dret a participar en el procés selectiu.

5. Sol·licituds

Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran d'incriure-s'hi telemàticament a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es/Convocatòries i borses d'ocupació) dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i s'han de dirigir a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació acreditativa dels mèrits a valorar en la fase de concurs només l'han d'aportar les persones aspirants que superin la fase d'oposició. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que siguin necessàries adaptacions per a la realització de les proves han d'indicar-ho en la sol·licitud i han d'adjuntar-hi l'informe d'aptitud i/o adaptació emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Esports o be el document de sol·licitud d'aquest. En tot cas l'informe s'ha de presentar un mínim de quinze dies abans de les proves.

6. Tribunal qualificador

Abans de l'inici del procés selectiu, als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publicarà al BOIB i en la seu electrònica del CIE la designació de les persones titulars i suplents que formaran part del tribunal qualificador.

7. Període de pràctiques

7.1. Finalitzat el procés selectiu i exhaurit el període de presentació de documents, i en el termini màxim d'un mes, el conseller/la consellera que tengui atribuïda la competència de Recursos Humans resoldrà les contractacions i formalitzarà els contractes de les persones aspirants proposades pel tribunal.

El període de pràctiques serà de sis mesos.

El personal laboral en pràctiques ocuparà un lloc de treball vacant de la plantilla del Consell Insular d'Eivissa i rebrà les retribucions corresponents al lloc de treball que s'ocupa.

No obstant això, seran contractades directament personal laboral fix les persones candidates que acreditin haver prestat serveis al Consell Insular d'Eivissa durant un període igual o superior a sis mesos, sempre que ho hagin fet en la mateixa categoria, i la valoració sigui adequada. Si els serveis han estat prestats per un període inferior, el contracte en pràctiques serà pel temps necessari per completar el període establert.

7.2. La persona aspirant que injustificadament no s'incorpori al servei de la Corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i de la seua contractació com a personal laboral fix. Caldrà haver complert el 100 % del període de pràctiques per entendre acomplerta la fase de nomenament.

8. Recursos

Contra la resolució d'aprovació de la convocatòria i les seues bases, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, dins el termini d'un mes, comptador des de l'endemà a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 66 de la llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

 

ANNEX l CONVOCATÒRIA

Denominació: Metge/metgessa

Oferta ocupació pública: Una plaça OOP 2021 i una plaça OOP 2022.

Previsió de proves: Primer semestre de 2025

Nombre de places que es convoquen: Dos

Torn lliure: Dos places

Sistema de selecció: Concurs-oposició

Vinculació: Personal laboral

Grup: A

Subgrup: A1

Nivell de destí: 24

Titulació: Títol universitari de grau en medicina o equivalent.

Coneixements de català: Nivell B2 (nivell avançat) o superior

Drets d'examen: 30,05 €

 

ANNEX II TEMARIS

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.

Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els seus objectius prioritaris.

Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 5. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 6. Règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques: especial referència als òrgans col·legiats. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

Tema 7. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia, inderogabilitat singular, classes. Nul·litat i anul·labilitat. La revisió dels actes administratius: recursos.

Tema. 8. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 9. Els recursos administratius: concepte i naturalesa jurídica. Classes de recursos i regulació positiva. Requisits subjectius i objectius. El procediment administratiu en via de recurs: especialitats. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. Els procediments alternatius d'impugnació.

Tema 10. La funció pública local. Classes de personal. Règim jurídic del personal de les entitats locals de les Illes Balears. Els drets i els deures de les persones empleades públiques. Situacions administratives. Incompatibilitats i règim disciplinari.

Tema 11. Els pressuposts de les entitats locals: principis i procés d'aprovació. Estructura del pressupost de despeses. L'execució i liquidació del pressupost de despeses: fases. El control intern i extern de l'activitat economicofinancera del sector públic local.

Tema 12. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: Portal de Transparència. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable.

Tema 13. La gestió de la qualitat en l'Administració pública: conceptes generals. L'avaluació de la qualitat de les organitzacions i serveis: concepte i enumeració dels principals models. Compromisos de servei i cartes ciutadanes en la normativa autonòmica: contingut i procediment. Avaluació de les polítiques públiques: concepte i tipus. Gestió i millora contínua dels processos.

Tema 14. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Sistema d'Interconnexió de Registres: concepte. Queixes i suggeriments.

Tema 15. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. Aportació de documents a càrrec dels interessats en el procediment administratiu.

Tema 16. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva.

Tema 17. La Llei de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 18. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Aspectes gerontològics de l'envelliment: Concepte i branques de la Gerontologia. Biologia de l'envelliment. Envelliment cel·lular i molecular. Aspectes metabòlics de l'envelliment. Canvis immunològics. Teories de l'envelliment. Mesura de l'edat biològica.

Tema 2. Fisiopatologia de l'envelliment: Canvis psicològics lligats a l'envelliment. Canvis anatòmics i funcionals d'òrgans, sistemes i aparells.

Tema 3. Ritmes circadiaris de l'envelliment.

Tema 4. Envelliment i activitat física. Sexualitat en la persona anciana.

Tema 5. El procés d'emmalaltir en la persona anciana. Anamnesi, exploració física i proves complementàries en la persona anciana. Utilització racional de proves diagnòstiques. Fonaments de la necessitat d'una atenció sanitària especialitzada.

Tema 6. Teoria i pràctica de la valoració geriàtrica integral (1): valoració clínica, física, mental i social. Peculiaritats de la valoració clínica: Història, exploració i proves complementàries; síndromes geriàtriques i patologies no informades.

Tema 7. Teoria i pràctica de la valoració geriàtrica integral (2): coneixement i maneig de les principals escales de valoració funcional, mental i social.

Tema 8. Aspectes assistencials en l'atenció sanitària a la persona anciana. Nivells assistencials en Geriatria. Eficàcia i eficiència dels diferents nivells. Valoració de la marxa i equilibri.

Tema 9. L'equip interdisciplinari en l'atenció geriàtrica. Concepte d'interdisciplinarietat. Objectius i limitacions de l'equip interdisciplinari. El paper de la infermeria, fisioterapeutes i terapeutes ocupacionals. Altres disciplines implicades en la cura de la persona anciana.

Tema 10. Estratègies de promoció i prevenció en l'ancià. Prevenció de la malaltia, deterioració funcional, discapacitat i dependència.

Tema 11. Aspectes legals i ètics en l'atenció a l'ancià. Valoració de la capacitat de decisió i de la competència en la persona anciana. Negligència, abús i maltractament en atenció geriàtrica.

Tema 12. Patologia cardiològica (1). Canvis anatòmic-funcionals en l'envelliment. Síndrome metabòlica i risc cardiovascular en la persona anciana. Insuficiència cardíaca en la persona anciana. Patologia hipertensiva.

Tema 13. Patologia cardiològica (2). Cardiopatia isquèmica en la persona anciana. Arrítmies. Valvulopaties més prevalents en la persona anciana.

Tema 14. Síncopes i ortostatismes en la persona anciana. Mareig i síndrome vertiginosa.

Tema 15. Patologia vascular perifèrica. Malaltia tromboembòlica venosa.

Tema 16. Patologia neurològica (1). Canvis relacionats amb l'envelliment en SNC i perifèric. Infeccions del SNC. Tumors cerebrals en la persona anciana.

Tema 17. Patologia neurològica (2): Epilèpsia. Malaltia de Parkinson i altres trastorns del moviment. Alteracions de l'equilibri. Sistema nerviós i malalties sistèmiques.

Tema 18. Patologia neurològica (3): Patologia cerebrovascular aguda. Urgències neurològiques.

Tema 19. Deterioració cognitiva. Demències. Diagnòstic i abordatge de les demències en Geriatria. Trastorns conductuals en persones ancianes amb demència.

Tema 20. Patologia psiquiàtrica (1): Trastorns de l'estat d'ànim en la persona anciana. Trastorns d'ansietat.

Tema 21. Patologia psiquiàtrica (2): Trastorns psicòtics. Abús i dependència de substàncies en Geriatria.

Tema 22. Trastorns del son en la persona anciana: insomni, apnees i hipopnees del somni, síndrome de cames inquietes.

Tema 23. Patologia reumatològica (1): canvis amb el procés d'envelliment. Osteoartrosi. Procediments diagnòstics i indicacions. Ús de fàrmacs i tècniques no farmacològiques en les artropaties. Enfocament rehabilitador i ortopèdic. Indicacions de la cirurgia. Malalties inflamatòries.

Tema 24. Patologia reumatològica (2): Malalties metabòliques i òssies. Polimiàlgia reumàtica i arteritis de la temporal. Malalties autoimmunes en Geriatria.

Tema 25. Patologia respiratòria (1): Insuficiència respiratòria aguda i crònica. Infecció respiratòria. Tuberculosi pulmonar.

Tema 26. Patologia respiratòria (2): MPOC (malaltia pulmonar obstructiva crònica). Trastorns de la ventilació en l'ancià. Patologia pleural i neoplàsies pulmonars. Tromboembolisme pulmonar.

Tema 27. Patologia hematològica: anèmies en la persona anciana. Coagulopaties i trastorns plaquetaris.

Tema 28. Oncohematologia: Síndromes mielodisplàstiques. Leucèmies. Limfomes. Mieloma múltiple i altres gammapaties. Valoració pronòstica del pacient oncològic. Tema 29. Febre d'origen desconegut. Bacterièmia, sèpsia i xoc sèptic. Malalties infeccioses més prevalents en la persona anciana. Singlot i hipertèrmia en la persona anciana.

Tema 30. Ús de fàrmacs antimicrobians en Geriatria. Vacunes en la persona anciana.

Tema 31. Patologia digestiva (1): trastorns esofàgics, úlcera pèptica en la persona anciana. Maneig de l'hemorràgia digestiva en la persona anciana.

Tema 32. Patologia digestiva (2): Malalties de vesícula i via biliar. Pancreatitis aguda i crònica. Hepatopaties en la persona anciana.

Tema 33. Patologia digestiva (3): Neoplàsies del tub digestiu. Malaltia inflamatòria intestinal. Obstrucció intestinal.

Tema 34. Patologia neufrològica (1): Insuficiència renal. Infeccions de les vies urinàries. Patologia prostàtica. Patologia de bufeta.

Tema 35. Patologia neufrològica (2) Nefrolitiasis, tumors de ronyó i vies urinàries, afectació renal per malalties multisistèmiques.

Tema 36. Patologia endocrinològica i metabòlica (1): Diabetis Mellitus en la persona anciana.

Tema 37. Patologia endocrinològica i metabòlica (2): Trastorns tiroidals. Patologia de la hipòfisi, malalties de la glàndula suprarenal.

Tema 38. Patologia endocrinològica i metabòlica (3): hiperlipidèmies. Obesitat en la persona anciana. Alteracions del metabolisme hidroelectrolític. Deshidratació.

Tema 39. Patologia traumatològica (1): fractura de maluc. Atenció integral de la persona anciana amb fractura de maluc.

Tema 40. Patologia traumatològica (2): Aixafaments vertebrals i altres patologies de columna. Indicacions quirúrgiques. Fractures de pelvis. Pròtesis articulars: tipus i indicacions. Aspectes rehabilitadors en el postoperatori.

Tema 41. Oncogeriatria: Aspectes diferencials del càncer en la persona anciana. Neoplàsies més prevalents en la persona anciana. Patologia neoplàsica secundària. Síndromes paraneoplàstiques. Tractaments oncològics en les persones ancianes.

Tema 42. Farmacoteràpia i iatrogènia en la persona anciana. Programes de farmacovigilància en la persona anciana. Modificacions farmacocinètiques i farmacodinàmiques en la persona anciana.

Tema 43. Fragilitat i sarcopènia en la persona anciana. Incontinència urinària i fecal. Restrenyiment.

Tema 44. Síndrome confusional: Prevenció i maneig. Delírium i altres trastorns de la consciència. Diagnòstic, maneig i pronòstic.

Tema 45. Caigudes, trastorns de la marxa i de l'equilibri. Protocol diagnòstic. Maneig preventiu i rehabilitador. Síndrome d'immobilitat. protocol diagnòstic. Prevenció i maneig de complicacions. Rehabilitació.

Tema 46. Trastorns sensorials més prevalents en la persona anciana (alteracions visuals i auditives).

Tema 47. Úlceres per pressió: causes i conseqüències. Prevenció. Tractament.

Tema 48. Malnutrició: valoració de l'estat nutricional. Deshidratació. Recomanacions dietètiques per a persones ancianes. Alimentació enteral i parenteral.

Tema 49. Maneig del dolor en Geriatria. Disfàgia en la persona anciana.

Tema 50. Cures pal·liatives en el pacient ancià amb/sense malaltia oncològica. Maneig de la simptomatologia més important. Suport psicològic. Ús i adequació de serveis soci-comunitaris.

Tema 51. Prescripció de l'exercici en la persona anciana. Indicacions, precaucions i modalitats de l'exercici més convenients. Depressió i exercici.

Tema 52. Urgències psiquiàtriques: agitació psicomotriu. Deliri. Ansietat.

Tema 53. Intoxicació aguda per substàncies psicoactives: fàrmacs, etanol, cannabinoides, drogues de disseny, cocaïna i heroïna.

Tema 54. Reanimació cardiopulmonar avançada, protocols i tractaments.

Tema 55. Hipertensió arterial. Influència de l'exercici.

Tema 56. Epidemiologia general i Medicina preventiva de les malalties transmissibles en Instal·lacions Esportives.

Tema 57. Aspectes sanitaris de l'aigua. Contaminació. Control de qualitat de les aigües potables. L'aigua com a vehicle d'infecció i infestació. Epidemiologia de les malalties transmeses per l'aigua.

Tema 58. Ofegament i síndrome d'immersió.

Tema 59. Control mèdic-biològic del subjecte que realitza activitats físiques.

Tema 60. Antropometria aplicada en medicina de l'esport.

Tema 61. El cor de l'atleta: proves d'adaptació cardiovascular a l'exercici. Protocols de proves d'esforç.

Tema 62. Indicacions i contraindicacions de les proves d'esforç. Riscos i precaucions a prendre. Paràmetres a avaluar.

Tema 63. Electrocardiograma d'esforç normal i patològic. Valor pronòstic i diagnòstic. Aplicació de les proves d'esforç en medicina esportiva.

Tema 64. Prescripció de l'exercici en el manteniment de la salut. Complicacions mèdiques per l'exercici.

Tema 65. Prescripció de l'exercici en el subjecte amb cardiopatia isquèmica. Rehabilitació cardíaca: beneficis, indicacions, contraindicacions, protocols i metodologia.

Tema 66. Prescripció de l'exercici en el nen i l'adolescent. Indicacions. Precaucions. Modalitats. El nen i la competició.

Tema 67. Alteracions reumatològiques i alteracions respiratòries i exercici.

Tema 68. Control mèdic de l'entrenament. Efectes de l'entrenament sobre l'organisme. Fatiga i sobreentrenament. Detecció i tractament.

Tema 69. Lesions esportives: conceptes, classificació, principis generals del tractament. Lesions esportives en el nen i l'adolescent. Lesions esportives en el minusvàlid. Rehabilitació de la lesió esportiva. Modalitats de terapèutica física. Modalitats d'electroteràpia. Recuperació de la funcionalitat. Embenatge funcional.

Tema 70. Requeriments nutritius en l'activitat física. La dieta: abans, durant i després de l'exercici.

Tema 71. Actuació davant situacions especials. Catàstrofes. Coordinació de l'assistència urgent.

Tema 72. Incapacitat temporal per malaltia comuna, accident no laboral o maternitat. Incapacitat temporal per accident laboral, malaltia professional o període d'observació per sospita de malaltia professional

 

ANNEX III VALORACIÓ MÈRITS

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 5 punts

Títol de doctor: 2 punts

Títol de màster: 2 punts

Graus universitaris o equivalent: 3 punts.

Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts.

Títol inferior als anteriors: 1 punt.

No es valoraran els títols acadèmics que s'han fet servir per obtenir una titulació acadèmica superior o s'hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d'Administració Pública, IBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d'Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats per l'EBAP. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,01 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • C1 o equivalència reconeguda: 2,50 punts
  • C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquestos coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüísitica del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

d) Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc comú europeu de referència per les llengües, MCER). Puntuació màxima: 2 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell A1 (accés): 0,25 punts
  • Nivell A2 (plataforma): 0,5 punt
  • Nivell B1 (llindar): 0,75 punts
  • Nivell B2 (avançat): 1,25 punts
  • Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 1,75 punts
  • Nivell C2 (mestratge): 2 punts

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 22 punts.

1. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'administració local, en qualitat de personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,15 punts/mes.

2. Per cada mes de serveis efectius prestats i reconeguts a l'Administració Pública Autonòmica o Estatal com a personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,10 punts/mes.

3. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament superior, que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,09 punts/mes.

4. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n'hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,08 punts/mes.

5 Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1, 2 i 3: 0,06 punts/mes.

6. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,06 punts/mes.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquestos mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

  • Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).
  • Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat/informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la categoria professional per a la qual s'opta. Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

 

Eivissa, 10 d'octubre de 2024

El secretari general del Consell Insular d'Eivissa Pedro Bueno Flores