Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 658203
Resolució d'Alcaldia núm.2024-2312, de 8 d’ octubre de 2024, de l'Ajuntament de Santa Margalida per la qual s'efectua el nomenament de 2 policies com funcionaris de carrera
Per Resolució d'Alcaldia núm.2024-2312, de data 8 d' octubre de 2024, una vegada conclòs el procediment selectiu incoat per Resolució de Batlia núm. 2023-425, (BOIB Núm.24 de 23 de febrer de 2023), s'ha dictat el següent:
«1.- En el BOIB núm. 24, de 23 de febrer de 2023, es va publicar la Resolució de batlia 425/2023, per la qual es va aprovar la convocatòria i bases del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 5 places vacants de policia local de l'Ajuntament de Santa Margalida mitjançant el procediment ordinari.
2.- En data de 09 d'octubre de 2023, mitjançant Resolució de batlia 2232/2023, es va nomenar funcionaris/àries en pràctiques amb efectes des de la data 09/10/2023, a:
3. Finalitzada la fase de pràctiques en el municipi, de conformitat amb l'acta de 08 d'octubre de 2024 de la sessió última del Tribunal qualificador del procés selectiu, s'ha acordat elevar a l'òrgan competent la selecció de persones aspirants que han estat considerades aptes per tal que siguin nomenades personal funcionari de carrera. Les persones considerades aptes són els/les següents:
4. Per altra banda, consta dins l'expedient l'acreditació de la superació del curs de capacitació de la categoria de policia local, respecte dels dos aspirants.
Fonaments de dret
I. L'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL) determina que els municipis tenen competències pròpies, en els termes de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes, en matèria de policia. En el mateix sentit es manifesta la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB) a l'article 29.2, apartat j.
II. Per la seva part, l'article 30.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que correspon als ajuntaments la competència per a la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local i dels policies en els ajuntament que no hagin constituït cos de policia local.
III. El títol IX del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament Marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears inclou el desenvolupament del sistema d'oposició, com a sistema de selecció per accedir a la categoria de policia local.
IV. La clàusula onzena de les Bases estableix l'obligatorietat de realitzar i superar el corresponent curs de capacitació per poder ser nomenats com a funcionaris/àries de carrera.
V. L'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per donar compliment a l'establert a la clàusula dotzena de les Bases, el batle coneix i resol el nomenament de dos policies locals com a funcionaris de carrera.
D'acord amb l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local i d'acord amb les competències que per llei se'm confereixen, RESOLC:
Primer.- Nomenar personal funcionari de carrera amb la categoria de policia local de l'Ajuntament de Santa Margalida i amb efectes de 09 d'octubre de 2024, a:
Segon.- Notificar la present Resolució als interessats, i comunicar-ho al departament de la Policia Local, RRHH i Tresoreria pels efectes oportuns.
Tercer.- Ordenar la publicació dels nomenaments en el BOIB.»
El que es fa públic a l'efecte de l'article 62 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (9 d'octubre de 2024)
El batle (Joan Monjo Estelrich)