Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 657669
Rectificació decret número 2024/DA/002733 de delegació de competències de l’Alcalde a favor dels Regidors i Regidores
Donat que s'ha detectat una errada en la publicació del dia 26-09-24, BOIB número 127 es publica de nou el text correctament:
En compliment del que disposa l'article 44.2 del ROF i demés legislació concordant, el present anunci comunica que per decret d'alcaldia, numero 2024/DA/002733, de data 02/08/24, expedient OF037/2023/0001, es va aprovar la delegació de competències de l'Alcalde a favor dels Regidors i Regidores, el text del qual és del tenor literal següent:
Expedient: OF03720230001
“Assumpte: Delegació de competències de l'Alcalde a favor dels Regidors i Regidores.
Amb l'objecte de dotar d'una major celeritat i eficàcia a l'actuació municipal, es fa necessari procedir, d'acord amb la legislació vigent i amb el Reglament Orgànic Municipal, aquesta Alcaldia considera necessari, en ús de les facultats que li confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, en la seva nova redacció actual i altra legislació concordant, procedir a l'establiment d'un nou règim de delegacions de competències de caràcter general i específica, en favor de diferents Regidors i Regidores.
De conformitat amb la legislació a la que s'ha fet referència anteriorment, aquesta Alcaldia pot delegar l'exercici de les seves atribucions en els membres de la Junta de Govern, sempre i quan no es trobin dins dels supòsits previstos per l'article 21.3 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, en la seva redacció actual, i per l'article 8, 9 i 12 de Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, en la qual es regulen les competències de l'Alcaldia que no poden ser objecte de delegació sense perjudici de les delegacions especials pugui realitzar en favor de qualsevol regidor i regidora.
Tenint en compte que en el Ple ordinari de data 31 de juliol del 2024 ha pres possessió un nou regidor del Grup Municipal del PSOE es fa necessari actualitzar la nova organització municipal.
Per tot l'anteriorment exposat i en us de les atribucions que m'atorga la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local i del ROM
RESOLC:
PRIMER.- Efectuar a favor dels membres de la Junta de Govern Local i els regidors i regidores que formen part de l'equip de govern que a continuació es relacionen, una delegació general d'atribucions de gestió dels assumptes de les seves respectives regidories d'actuació, d'acord amb la definició funcional i amb els camps d'actuació que, a títol merament enunciatiu, es recullen respecte de cada regidoria en els punts següents:
REGIDOR/REGIDORA |
REGIDORIA |
---|---|
Sra. Elena Costa Coll |
RÈGIM INTERIOR I SEGURETAT CIUTADANA |
Sra. Maria Dolores Antonio Florit |
URBANISME I CIUTAT |
Sr. Lázaro Alcaide Guarino |
ESPORT I JOVENTUT |
Sr. José Manuel García Pascual |
SERVEIS URBANS I MEDI AMBIENT |
Sra. Susana Salom Pons |
PROMOCIÓ ECONÒMICA |
Sr. Enrique Mas Martínez |
ATENCIÓ A LES PERSONES |
Sr. Carlos Uhler Camps |
EDUCACIÓ, CULTURA I IGUALTAT |
La delegació general a favor dels esmentats Regidors i Regidores a la que abans s'ha fet referència, comportarà, tant la facultat de direcció de la regidoria corresponent, com la seva gestió, fins i tot la firma de quants documents de tramitació, si escau, incloses les propostes de resolució que siguin necessàries per l'execució de l'esmentada delegació, sempre que sent potestat d'aquesta Alcaldia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril,
Reguladora de les Bases del Règim Local, i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres Regidors o Regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres regidories per aquest Decret.
A efectes de delimitació de l'àmbit d'actuació de cadascuna d'aquestes Regidories, correspondran a aquestes els camps d'actuació, les matèries i següents:
Per tots els Regidors i Regidores delegats generals:
a) Els actes de direcció, impuls, gestió, i resolució corresponents als serveis inclosos en la seva Àrea/Àmbit/Departament que, sent potestat d'aquesta Alcaldia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3. de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres Regidors o Regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres Àrees en els apartats següents.
b) Direcció superior de caràcter funcional del personal adscrit a les funcions delegades.
c) Les facultats instrumentals necessàries per exercir l'àmbit competencial atribuït.
SEGON.- Efectuar a favor dels membres de la Junta de Govern Local i els regidors i regidores que formen part de l'equip de govern que a continuació es relacionen, una delegació general d'atribucions que impliquen la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers dels assumptes de les seves respectives regidories d'actuació d'acord amb la definició funcional i amb els camps d'actuació que, a títol merament enunciatiu, es recullen respecte de cada regidoria en els punts següents.
A efectes de delimitació de l'àmbit d'actuació de cadascuna de les regidories, correspondran a aquestes, a títol merament enunciatiu i no exhaustiu, els camps d'actuació i les matèries següents:
RÈGIM INTERIOR I SEGURETAT CIUTADANA
SERVEIS GENERALS (Secretaria General, Serveis Jurídics, Contractació i Recursos Humans), HISENDA (Serveis Econòmics, Tresoreria i Patrimoni), SEGURETAT CIUTADANA (Policia Local, Ordenació del tràfic i de l'estacionament i Protecció Civil), OAC, NOVES TECNOLOGIES (Tecnologies de la informació i Transparència) i TAXI
SERVEIS GENERALS
Secretaria General
1) Òrgans col·legiats
2) Coordinació de processos electorals.
Serveis Jurídics
1) Assessoria Jurídica.
2) Resoldre, amb caràcter centralitzat, totes les sol·licituds d'accés a la informació que els ciutadans i ciutadanes dirigeixin a l'Ajuntament o als seus ens instrumentals vinculats presents i futurs.
3) Gestió, direcció i tramitació d'expedients en matèria de responsabilitat patrimonial.
4) Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions en matèria de responsabilitat patrimonial de competència de l'Alcaldia.
5) Defensa i representació de l'Ajuntament.
Contractació
1) Impuls, gestió, tramitació de tots els contractes de l'Ajuntament excepte els inferiors a 15.000 euros (IVA exclòs) i notes d'encàrrecs d'altres departaments.
2) Pla anual de contractació
Recursos Humans
1) Prevenció de riscos laborals
2) Política i gestió de personal.
3) Negociació col·lectiva.
4) Representació en comissions paritàries.
5) Plans de formació del personal.
6) Organització dels serveis administratius.
7) Permisos, llicències, règim disciplinari, etc.
8) Bases i convocatòries de processos selectius destinats a cobrir necessitats temporals de personal.
9) Nomenar i cessar el personal funcionari interí que cobresqui les vacants de plantilla.
10) Contractar personal laboral temporal i resoldre tots els contractes durant el període de prova.
11) Concursos per a la provisió de llocs de treball i promoció interna.
12) Assignar individualment els llocs de treball prevists en la Relació aprovada pel Ple.
13) Adscriure o traslladar provisionalment el personal a llocs de treball vacants.
14) Comissions de serveis.
15) Instrucció d'expedients disciplinaris i advertir i suspendre preventivament tota classe de personal.
16) Premiar i sancionar tot el personal.
17) Funcionaris d'habilitació de caràcter nacional.
18) Assignar individualment el complement de productivitat, les gratificacions, les hores extraordinàries i les ajudes socials.
19) Pla d'Organització i reforma administrativa.
HISENDA
Serveis Econòmics
1) Planificació estratègica de l'Ajuntament des del punt de vista econòmic–financer.
2) Pressupost, liquidació i compte general.
3) Planificació i gestió pressupostària.
4) Ordenances fiscals
5) Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions en els termes fixats per a cada exercici en les Bases d'execució del pressupost.
6) Fiscalització i control financer
7) Reconeixement d'obligacions en tots aquells supòsits que no corresponguin a cap altre òrgan, excepte que siguin de pagament anticipat.
8) Aprovar l'autorització i disposició de les despeses i el reconeixement d'obligacions en els termes fixats per a cada exercici en les Bases d'execució del pressupost.
9) Política de compres i gestió, direcció, seguiment de les assegurances de l'Ajuntament.
10) Pla d'inversions
11) Coordinació econòmica dels ens depenents.
12) Imposició de sancions (incloent multes) derivades d'expedients sancionadors que s'incoïn a partir de l' incompliment de les obligacions tributàries.
13) Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions en relació a les aportacions a altres ens i Societats i a les aportacions obligatòries a entitats a les que pertany la Corporació.
14) Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions en relació a les despeses financeres i amortitzacions.
15) Vist i plau dels certificats de dades pressupostàries, comptables i de gestió econòmica i financera en general.
16) El Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament.
17) Control de subvencions
18) Ordenació de pagaments de totes les obligacions reconegudes
Tresoreria
1) Concertació d'operacions de crèdit.
2) Concertació de préstecs
3) Pla de tresoreria, disposició de fons, cobraments i pagaments
4) Justificació de l'aplicació dels pagaments a justificar i de les bestretes de caixa fixa i les ordres de reposició d'aquestes.
5) Impostos, taxes, preus públics
6) Proposta d'establiment, gestió i recaptació de tributs i preus públics.
7) Gestió de tributs i altres ingressos de dret públic.
8) Inspecció i recaptació tributària.
9) Proposta d'establiment, gestió i recaptació de tributs i preus públics.
10) Vist i plau dels certificats de béns.
11) Vist i plau dels certificats d'altes i baixes d'activitats econòmiques.
Patrimoni
1) Patrimoni Municipal.
2) Inventari municipal
3) Catàleg de camins
4) Gestió, coordinació, manteniment i conservació de l'inventari municipal.
5) Contractes de caràcter patrimonial, atorgament de concessions i cessions de patrimoni.
6) Tràfic jurídic dels bens.
7) Defensa dels bens municipals.
SEGURETAT CIUTADANA
Policia Local
1) Exercir la direcció de la Policia Municipal.
2) Coordinació i supervisió de les activitats de seguretat ciutadana i circulació.
3) L'exercici integral i proposta de resolució de les competències d'aquesta Alcaldia derivades de la seva potestat sancionadora per l'incompliment de les Ordenances Municipals de caràcter governatiu o comissió de faltes d'obediència a l'Alcaldia.
4) Organització del servei de Policia Local.
5) Coordinació amb altres cossos de Policia.
6) Prevenció del delicte.
7) Protecció de béns i persones.
8) Seguretat Vial.
9) Oficina de Recollida de Denúncies
10) Oficina d'objectes perduts
11) Informes de viabilitat d'events al municipi
12) Policia de proximitat
13) Junta local de seguretat
14) L'exercici integral de les competències d'aquesta Alcaldia derivades de la seva potestat sancionadora en matèria trànsit o per l'incompliment de les Ordenances Municipals de caràcter governatiu o comissió de faltes d'obediència a l'Alcaldia.
15) Llicència per a la instal·lació de reserves d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda.
16) Resolució de les sol·licituds de llicències i altres autoritzacions, incloses les seves modificacions i pròrrogues posteriors, relacionades amb la tinença d'animals potencialment perillosos.
17) L'exercici integral de les competències d'aquesta Alcaldia derivades de la seva potestat sancionadora en matèria d'animals de companyia i de gossos potencialment perillosos.
Ordenació del tràfic i de l'estacionament
1) L'exercici integral i resolució de les competències d'aquesta Alcaldia derivades de la seva potestat sancionadora en matèria de trànsit d'acord amb allò establert en l'article 71.4 de Reial Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel que s'aprova el Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial.
2) Intervenció en accident de trànsit urbans i interurbans
3) Resolució de les sol·licituds de llicències i altres autoritzacions, incloses les seves modificacions i pròrrogues posteriors, relacionades amb les targetes d'aparcament per a persones amb disminució –individuals i col·lectives- per a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda.
4) Concessió de guals.
5) Ocupació de la via pública i altres terrenys de propietat pública amb la col·locació de pivots.
6) Gestió dels vehicles abandonats al municipi
7) Sistema àrea
Protecció Civil:
1) Gestió i direcció de Protecció Civil.
2) Prevenció d'incendis i mesures en tot el municipi.
3) Direcció superior i organització dels serveis de Protecció Civil.
4) Implantació dels plans d'emergència
5) Formació de grups operatius
6) Equips d'auxili
7) Cursos de formació
8) Campanyes de divulgació
9) Sistemes d'avís
10) Plans especials: transport de mercaderies perilloses, incendis forestals, risc químic, etc
11) Organització del voluntariat de Protecció Civil
12) Plans d'autoprotecció dels barris perifèrics i polígons.
13) Pla de neteja de masses forestals, torrents, etc.
OAC
1) Informació, registre i atenció ciutadana.
2) Implementació i funcionament de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
3) E-administració
4) Qualitat del servei municipal al ciutadà/na
5) Serveis de correus, servei telefònic, etc.
6) Tràmits online Web Municipal
7) Serveis d'informació i atenció a la ciutadania
8) Registre d'entrada i sortida de documents.
9) Coordinació i control del registres auxiliars
10) Activitat estadística i vist-i-plau dels certificats d'empadronament.
11) Padró Municipal d'Habitants
NOVES TECNOLOGIES
Tecnologies de la informació
1) Manteniment de la xarxa informàtica, servidors, ordinadors i programari
2) Gestió dels usuaris de la xarxa, permisos d'accés
3) Antenes per la connexió dels diferents edificis a la xarxa municipal
4) Telefonia mòbil, fixa, dades
5) Multifuncions, impressores, etc
6) Web municipal
7) Comunicació i gestió de la informació corporativa de l'Ajuntament, de les empreses municipals i dels seus ens instrumentals.
8) Informàtica.
9) Pla de millora de l'administració electrònica.
Transparència
1) Portal de Transparència
2) Dades Obertes
3) Dret d'accés a la informació
TAXI
1) Les competències en matèria de transport.
2) Servei de transport urbà de viatgers en automòbils lleugers amb conductor (taxi)
3) Llicències d'autotaxi
4) Registre de llicencies
5) Llicencies temporals
6) Baixes de vehicles
URBANISME I CIUTAT URBANISME, ACTIVITATS, OBRES PÚBLIQUES, AIGUA I SANEJAMENT I MOBILITAT
URBANISME
1) Planificació del territori, que inclou les figures de planificació territorial del municipi, en els tràmits que siguin de competència municipal i les de planejament urbanístic.
2) Gestió urbanística i execució urbanística, inclosos els seus instruments de gestió (estudis de detall, projectes d'urbanització, compensació i reparcel·lació, etc).
3) Impuls, gestió, direcció i execució de Projectes estratègics i Plans d'actuació integrals relacionats amb la planificació urbanística.
4) Infraestructures i planejament territorial.
5) Edificació, que inclou, entre altres matèries, la tramitació, concessió, modificació, denegació, concessió de pròrrogues i expedició de les llicències urbanístiques i altres autoritzacions, i el control de l'activitat relacionada amb les declaracions i comunicacions de caràcter urbanístic previstes a la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
6) Representar a l'Ajuntament en les entitats urbanístiques col·laboradores.
7) Protecció de la legalitat urbanística, inclosa la potestat d'imposar les corresponents sancions i d'ordenar la restauració de l'ordre jurídic infringit.
8) Control de la legalitat urbanística en les obres privades. Programes d'inspecció.
9) Execucions subsidiàries.
10) Ordres d'execució
11) Seguiment de l'execució de les obres d'urbanització d'iniciativa privada, incloent-hi les efectuades per companyies subministradores (electricitat, telèfon, gas, etc.).
12) Mesures de seguretat a les obres privades.
13) Expedients de ruïna, façanes en mal estat, parcel·les sense tancar, solars sense voreres, etc.
14) Declaració d'edificacions i construccions inadequades i fora d' ordenació
15) Procediments de taxació conjunta i alliberament de béns en el sistema d'expropiació.
16) Ocupació directa.
17) Llicències i altres autoritzacions, incloses les seves modificacions i pròrrogues posteriors relatives a ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic vinculades a llicències urbanístiques, i en particular, i entre altres, la instal·lació de contenidors de runa, casetes d'obres, reserva de càrrega i descàrrega, guals per a obres etc...
18) Rehabilitació urbana i control del deure de conservació.
19) Vist i plau dels certificats de qualificació urbanística, d'obra nova i antiguitat, de compatibilitat urbanística i de nombre de policia.
20) Concessió, modificació o denegació d'autoritzacions d'utilitzacions privatives o aprofitaments especials al sòl, vol o subsòl de terrenys demanials de titularitat municipal a favor de Companyies de Serveis, i quantes llicències urbanístiques siguin necessàries per a la seva realització.
21) Concessió, modificació o denegació i inspecció per l'ocupació de la via pública i altres terrenys de propietat pública en matèria d'instal·lació de cartells i rètols, col·locació de marquesines i de veles.
22) Intervenció de l'Ajuntament en els problemes estructurals del parc d'habitatges: aluminosis, carbonatació, balcons, etc.
23) Foment de la construcció d'ascensors
24) Ajuts a la rehabilitació d'habitatges
ACTIVITATS
1) Competències relacionades amb la tramitació, modificació i resolució de les comunicacions prèvies o les declaracions responsables de les activitats permanents, no permanents i les activitats itinerants i llicències urbanístiques vinculades a aquestes que no estiguin delegada a cap altre òrgan.
2) Controls periòdics i les revisions de les activitats en funcionament.
3) Control de sorolls.
4) Inspecció de les activitats permanents, no permanents i les activitats itinerants.
5) Concessió, modificació o denegació llicències sanitàries i funeràries.
6) Restabliment de la legalitat infringida i de la realitat física alterada, en matèria d'activitats i mesures cautelars.
7) Potestat sancionadora en matèria d'intervenció integral de l'Administració municipal en les activitats i les instal·lacions.
8) Autoritzacions relatives al repartiment de publicitat i propaganda.
9) Autoritzar les ampliacions i reduccions dels horaris màxims d'establiments públics destinats a espectacles públics i/o activitats recreatives sotmeses a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears i l'ordenança municipal de la seva àrea.
10) Protecció de l'atmosfera davant la contaminació per renous i vibracions
OBRES PÚBLIQUES
1) Dirigir i gestionar l' Oficina Tècnica de l'Ajuntament de Maó i l' Oficina Supervisora de Projectes per tal d' impulsar l'obra pública al municipi.
2) Estudis de seguretat i salut, plans de seguretat i salut i els nomenaments de director tècnic de les obres i de coordinador en matèria de seguretat i salut.
3) Manteniment i conservació de serveis urbans.
4) Manteniment d'instal·lacions municipals.
5) Estat de línies elèctriques, telefòniques, gas, etc.
6) Manteniment Edificis municipals amb recursos propis: paleteria i obra civil, components elèctrics, aigua, mobiliari, serralleria, jardineria, pintura i revestiments
7) Manteniment Edificis municipals amb recursos externs: instal·lacions de climatització, neteja d'edificis municipals, d'ascensors, d'extintors, parallamps edificis, d'alarmes d'intrusió i alarmes contraincendis i de portes automàtiques de vidre.
8) Eficiència i Estalvi Energètic
9) Les competències relacionades amb la direcció de polítiques en matèria de sostenibilitat, tant respecte dels edificis, equipaments i instal·lacions municipals (estalvi d'aigua, energies renovables, estalvi i eficiència energètica, mitigació del canvi climàtic, ambientalització de les compres i contractes municipals, etc.), com respecte de les accions que impulsi l'Ajuntament en relació amb immobles privats.
10) Recopilació, gestió i actualització de les bases de plànols dels edificis Municipals
11) Inspeccions tècniques del edificis municipals
12) Gestió i redacció del Pla de Manteniment d'Edificis Municipals
13) Elaboració de projectes d'obres de manteniment municipal i execució d'obres (Millora de voreres, elements de vialitat, rotondes, parcs i jardins, clavegueram, enllumenat, asfaltats, edificis, etc)
14) Pla d'accessibilitat
15) Projectes i programes inclosos dins del marc de l'acord amb el Consell Insular PIC
16) Manteniment d'infraestructures públiques escolars, culturals, socials i esportives.
AIGUA I SANEJAMENT
1) Subministrament aigua potable
2) Pla de la gestió sostenible de l'aigua de Maó
3) Dipòsits
4) Sistemes d'abastament municipal
5) Sistemes d'abastament privats
6) Canonades de transport i d'impulsió de pous a dipòsits
7) Xarxa de distribució
8) Tractament i control de qualitat
9) Mesures de detecció i reducció de fuites
10) Campanyes de conscienciació ciutadana i assessorament a l'usuari
11) Desnitrificadores
12) Potabilitat de les fonts públiques i xarxa municipal.
13) Mesures d'estalvi energètic i racionalització del consum d'aigua
14) Depuració d'aigües residuals
15) Sistema de sanejament
16) Pla Director de sanejament
17) Reutilització d'aigües regenerades
18) Sistema de pluvials
19) Depuradores
MOBILITAT
1) Estudis i plans de mobilitat urbana
2) Pla de supressió de barreres arquitectòniques
3) Vehicles de mobilitat personal
4) Impuls, gestió i direcció dels programes de foment de la mobilitat urbana sostenible vianants, elèctrica i bicicleta.
5) Mobilitat Urbana Sostenible
ESPORT I JOVENTUT
ESPORT
1) Activitats relacionades amb el món de l'esport.
2) Foment, promoció i difusió de l'esport.
3) Programació i direcció política de les activitats esportives de promoció municipal
4) Gestió i manteniment de les instal·lacions adscrites a l'àrea
5) Col·laboració tècnica i econòmica amb les entitats esportives del municipi
6) Fomentar la creació de clubs i entitats
7) Fomentar la participació ciutadana en l'activitat esportiva
8) Programació d'inversions
9) Programes de formació del personal de l'àrea
10) Activitats relacionades amb el món de l'esport.
11) Gestió i direcció dels equipaments i altres instal·lacions municipals de caràcter esportiu.
12) Promoció d'Estils de vida saludables
JOVENTUT
1) Organització d'activitats i festes dirigides i concertades a la joventut.
2) Activitats relacionades amb el món de la joventut, en especial pel que fa a la coordinació entre regidories.
3) Gestió, direcció i dinamització del Casal de Joves
4) Servei d'Informació Juvenil
5) Plans de joventut i programa d'activitats per a la joventut
6) Cooperació amb entitats juvenils: Esplai, Associacions juvenils, grups musicals, etc.
7) Foment de l'associacionisme juvenil
8) Vetllar pels interessos dels joves en els programes a desenvolupar per les restants àrees.
9) Activitats relacionades amb el món de la joventut, en especial pel que fa a la dinamització de les polítiques socials destinades a joves, i a la coordinació interdepartamental.
10) Gestió i direcció dels equipaments públics destinats a serveis a la joventut
SERVEIS URBANS I MEDI AMBIENT
VIA PÚBLICA, RECOLLIDA, GESTIÓ I TRACTAMENT DE RESIDUS, NETEJA VIARIA, ENLLUMENAT PÚBLIC, MEDI AMBIENT, PARCS I JARDINS, QUALITAT AMBIENTAL, SANITAT I FESTES
VIA PÚBLICA
1) Manteniment de vies públiques amb recursos propis i externs.
2) Mobiliari urbà.
3) Gestió i redacció dels processos i procediments de les tasques que realitzen els operaris de Brigada
RECOLLIDA, GESTIÓ I TRACTAMENT DE RESIDUS
1) Servei de recollida de residus.
2) Recollida i eliminació de residus
3) Control de residus líquids, sòlids i gasosos.
4) Abocadors incontrolats.
5) Deixalleria Municipal
6) Estudi i propostes relacionades amb els programes de reciclatge i residus.
NETEJA VIARIA
1) Neteja viària i d'espais públics
2) Neteja de places, parcs i zones enjardinades del municipi.
3) Control i seguiment dels serveis de neteja,
4) Seguiment de les incidències,
5) Campanyes de conscienciació amb la ciutadania
6) Inventari de papereres
7) Neteja de grafits, adhesius, cartells i xiclets.
8) Control i seguiment dels serveis de neteja en zones d'aparcaments públics o de POIMA
ENLLUMENAT PÚBLIC
1) Manteniment enllumenat públic.
2) Estat de línies elèctriques, telefòniques, gas, etc
MEDI AMBIENT
1) Gestió, direcció i control del medi ambient
2) Implantació i gestió dels Horts urbans
3) Potestat sancionadora per incompliment de les previsions contingudes al que regula les situacions d'excepcionalitat o d'emergència de sequera.
4) Defensa de la vegetació i de la fauna autòctones
5) Millora de la convivència dels animals de companyia, similars
6) Campanyes informatives i de sensibilització
7) Tractament fitosanitari de la via publica.
8) Control de les condicions higiènic sanitàries per a la prevenció de la legionel·losis i potestat sancionadora en aquesta matèria, així com l'elaboració i control del cens de les instal·lacions i els programes d'autocontrol corresponents.
9) Servei de socorrisme de platges
10) Exercici de la potestat sancionadora en matèria de residus.
11) Recollida d'animals de la via pública.
12) Impuls, gestió, direcció i control dels programes d'estudis relacionats amb els plans i projectes de transformació medi ambientals, ambientalització del paisatge i espai urbà, millora de la qualitat ambiental, etc...
PARCS I JARDINS
1) Manteniment de places, parcs i zones enjardinades del municipi.
2) Pla de neteja de zones verdes, masses forestals, torrents, etc.
3) Arbrat urbà
4) Mobiliari en general de parcs.
5) Sistemes de reg
6) Manteniment i recuperació de camins
QUALITAT AMBIENTAL
1) Campanyes de sensibilització ambiental
2) Programa educatiu
3) Educació Ambiental
4) Medi natural i Biodiversitat
5) Espais Naturals Protegits en el Municipi
6) Aire
7) Impuls, gestió i direcció de les propostes d'adaptació al canvi climàtic
SANITAT
1) Control de plagues: rates, processionària, mosquits, paparres, paneres etc.
2) Control d'aus urbanes
3) Control sanitari de jocs infantils
4) Control sanitari de l'aigua de consum humà
5) Control sanitari de les piscines d'us públic
6) Vigilància del compliment de les condicions higiènic sanitàries i de salubritat d'edificis municipals poliesportiu, escola, escorxador…)
7) Vigilància i prevenció dels problemes de salut causats pel pol·len i onades de fred i calor
8) Control dels establiments de tatuatge, micropigmentació i pírcing: autorització sanitària per a l'obertura de nous establiments i realització d'inspeccions per sanitària per a l'obertura de nous establiments i realització d'inspeccions per realitzen tatuatges i pírcings.
9) Condicions sanitàries dels establiments públics
10) Seguretat alimentària
FESTES
1) Organització de les festes i dels concerts, amb especial èmfasi a les festes de caire familiar
2) Festes i celebracions
3) Actuacions, representacions, exhibicions o projeccions realitzades per actors, artistes o qualssevol altres executants.
4) Convenis, subvencions i ajuts
5) Premis i concursos
6) Relació amb les entitats i associacions que realitzen actes festius
7) Autorització d'activitats a associacions de veïns i veïnes i del material per realitzar-les
8) Junta de Caixers
PROMOCIÓ ECONÒMICA PETITES I MITJANES EMPRESES, COMERÇ, FIRES, MERCATS, COMERÇ AMBULANT I TURISME
PETITES I MITJANES EMPRESES
1) Foment de les polítiques de promoció i suport a les activitats empresarials.
2) Foment de les polítiques de creació i potenciació d'activitat empresarial
3) Foment del teixit industrial del municipi
4) Suport a les activitats industrials
COMERÇ
1) Foment de les polítiques de promoció i suport al comerç local.
2) Plans de dinamització del comerç local
3) Divulgació i protecció dels drets dels consumidors i usuaris
4) Gestió i direcció de les activitats relacionades amb el consum: activitats de sensibilització en consum als centres educatius i a la població
5) Foment de l'autoempresa i l'emprenedoria
6) Foment de l'economia social i col·laborativa
7) Impuls, gestió i direcció dels programes i plans d'actuació per a promoure actuacions de desenvolupament econòmic i cohesió social.
8) Concessió, modificació o denegació i inspecció per l'ocupació de la via pública i altres terrenys de propietat pública amb la col·locació de taules, cadires i establiment de venda de caràcter provisional.
9) Autoritzar les ampliacions i reduccions dels horaris màxims d'establiments públics destinats a espectacles públics i/o activitats recreatives sotmeses a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears i l'ordenança municipal de la seva àrea
10) Lloguer de llums i motius nadalencs
FIRES
1) Foment de les polítiques de promoció i suport a les Fires i mostres
2) Impuls de fires
3) Promoció de Fires i mostres
4) Suport a les Fires i mostres
5) Impuls, gestió i direcció dels programes i plans d'actuació per a promoure actuacions de desenvolupament de Fires i mostres
MERCATS
1) Foment e impuls dels Mercats
2) Promoció dels Mercats
3) Funcionament i dinamització dels Mercats municipals
4) Funcionament d'altres mercats no sedentaris
5) Mercat del Claustre
6) Mercat d'es peix
7) Direcció i actes governatius relacionat amb els Mercats Municipals.
8) Impuls, gestió i direcció dels programes i plans d'actuació per a promoure actuacions de desenvolupament en els Mercats.
COMERÇ AMBULANT
1) Foment i impuls dels Mercats ambulants
2) Promoció dels Mercats ambulants
3) Impuls, gestió i direcció dels programes i plans d'actuació per a promoure actuacions de desenvolupament en els Mercats ambulants.
4) Promoure el desenvolupament harmònic i la modernització de l'activitat comercial amb l'objectiu final d'incrementar la capacitat de competència de les empreses i garantir una ocupació laboral estable en aquest sector
5) Protegir als consumidors preservant la claredat i la transparència en les activitats de promoció de vendes.
TURISME
1) Gestió i direcció de les activitats relacionades amb el turisme.
2) Foment i promoció de les activitats turístiques
3) La promoció i la protecció dels recursos turístics d'interès municipal.
4) La declaració dels recursos turístics d'interès local i, si escau, la iniciativa perquè siguin declarats recursos turístics essencials.
5) L'atorgament de les autoritzacions, les llicències i els permisos que correspongui aprovar d'acord amb la legislació vigent.
ATENCIÓ A LES PERSONES SERVEIS SOCIALS (Atenció Primària i Gent Gran i Atenció Comunitària), HABITATGE,CEMENTERI I SERVEIS FUNERARIS
SERVEIS SOCIALS
Atenció Primària
1) Direcció, gestió i coordinació de les competències municipals en matèria de Serveis Socials i polítiques d'acció social.
2) Serveis Socials d'Atenció primària i especialitzada.
3) Polítiques d'inclusió social i atenció als col·lectius en risc d'exclusió social i pobresa.
4) Atenció a la infància i adolescència en risc social
5) Atenció a les persones amb dependències i polítiques d'inclusió social i laboral de persones amb necessitats especials per situació de discapacitat psíquica, física o sensorial.
6) Polítiques i programes d'atenció, educació i prevenció de riscos derivats del consum de drogues, la conducta alimentària, sexual o delictiva.
7) Polítiques actives per a la promoció dels drets socials i de ciutadania de persones i/o col·lectius en situació de vulnerabilitat social.
8) Migració i nova ciutadania
9) Impuls, gestió i direcció dels programes i plans d'actuació relacionats amb l'aliança cívica contra la pobresa.
10) Impuls, direcció i gestió dels programes d'Acció Comunitària d'abast general.
11) Subvencions/prestacions
12) Prestacions econòmiques d'urgència
13) Borsa municipal d'habitatges de lloguer
14) Mesa d'emergències
15) Fons d'habitatges destinat a finalitats socials
Gent Gran
1) Polítiques de protecció social a la tercera edat
2) Coordinació i seguiment de la gestió relacionada per a l'atenció a persones dependents.
3) Programes d'atenció a la Gent Gran.
4) Casals de Gent Gran.
5) Residència Geriàtrica
6) Agenda contra la solitud
ATENCIÓ COMUNITÀRIA
1) Convenis
2) Subvencions i ajuts
3) Premis i concursos
4) Gestió dels espais adscrits: cessió d'espais a entitats
5) Relació amb la xarxa d'entitats del municipi
6) Registre Municipal d'Entitats
7) Mostra d'entitats
8) Processos participatius dels diferents àmbits
9) Projectes i accions transversals que afectin entitats de diversos àmbits
10) Impuls de projectes relacionats amb la promoció de la participació ciutadana
11) Pla d'acollida
12) Atenció a la Diversitat
13) Polítiques de nova ciutadania i de mediació comunitària.
14) Cooperació i solidaritat.
HABITATGE
1) Fomentar la construcció de habitatges protegits i de promoció pública.
2) Gestió habitatges municipals
3) Registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial
4) Detecció d'habitatges desocupats
CEMENTERI I SERVEIS FUNERARIS
1) Concessions i altres autoritzacions, incloses les seves modificacions i pròrrogues posteriors relatives al cementiri
2) Manteniment, gestió, conservació i direcció dels Cementiris
3) Concessió, modificació o denegació llicències sanitàries, funeràries
EDUCACIÓ, CULTURA I IGUALTAT
EDUCACIÓ, FORMACIÓ I OCUPACIÓ, CULTURA (Cultura, Arxiu, Equipaments Culturals i Política Lingüística), PARTICIPACIÓ CIUTADANA I IGUALTAT
EDUCACIÓ:
1) Gestió i direcció de l'activitat educativa en tots els seus aspectes.
2) Gestió i direcció de les activitats relacionades amb les Escoletes.
3) Representar l'Ajuntament als Consells Escolars.
4) Presidir el Consell Escolar Municipal en defecte de l'Alcalde.
5) Cooperació amb les AFA's.
6) Educació d'Adults.
7) Subvencions
8) Planificació municipal de les necessitats escolars futures.
9) Control de l'escolarització de les etapes obligatòries.
10) Manteniment dels edificis escolars de Primària i Educació Infantil
11) Gestió i direcció de l'activitat educativa en tots els seus aspectes, llevat de les funcions delegades a altres àrees.
12) Impuls, direcció, seguiment i control dels programes d'inversions que es materialitzin en obres de reforma, rehabilitació o nova construcció d'equipaments educatius al municipi.
13) Foment de programes municipals i polítiques de suport en matèria d'infància, adolescència i famílies.
14) Impuls, gestió i direcció per a promoure el pla integral de protecció de la infància i adolescència.
15) Impuls, gestió i direcció de les Escoles Municipals
FORMACIÓ I OCUPACIÓ
1) Gestió i direcció de la formació ocupacional en el municipi.
2) Gestió i coordinació d'accions formatives de suport al creixement i consolidació empresarial
3) Foment de l'orientació ocupacional
4) Coordinació i supervisió de la Borsa de treball.
5) Gestió i direcció dels Plans d'Ocupació promoguts o gestionats per l'Ajuntament.
6) Foment d'iniciatives a l'àmbit de les polítiques actives d'ocupació.
7) Foment del treball i l'ocupació.
8) Gestió de les Ofertes de feina
9) Afavorir l'orientació professional i inserció laboral dels joves
10) Foment d'iniciatives en matèria de les polítiques actives d'ocupació.
11) Gestió i direcció dels Plans d'Ocupació promoguts o gestionats pel SOIB.
CULTURA:
Cultura
1) Gestió i conservació del Patrimoni Històric-Artístic i Arqueològic
2) Redacció de plans d'actuació d'intervencions, propostes d'activitats, difusió i foment cultural del Patrimoni Històric–Artístic.
3) Exposicions i sales d'exposicions.
4) Incentivar l'activitat cultural dels ciutadans
5) Divulgar i protegir la tradició cultural del municipi
6) Premis i Concursos
7) Programes de difusió i promoció cultural.
8) Col·laboració amb les entitats culturals
9) Fomentar la creació i desenvolupament d'entitats culturals
10) Cinema, teatre, música i altres manifestacions municipals.
11) Administració de les instal·lacions adscrites a l'àrea
12) Impuls, gestió i coordinació dels programes d'actuació relacionats amb les polítiques de foment, promoció i difusió de la cultura.
13) Organització d'activitats culturals i lúdiques.
Arxiu
1) Gestió, coordinació, manteniment i conservació de l'arxiu municipal.
2) Política de seguretat documental i digital.
3) Arxiu històric i documental
Equipaments Culturals
1) Gestió i administració del Museu Ca n'Oliver
2) Teatre principal.
3) Impuls d'activitats, gestió i direcció dels equipaments públics destinats a serveis culturals, i Sales d'Exposició.
4) Gestió i direcció de les activitats en els edificis públics destinats a activitats culturals.
Política Lingüística
1) Convenis
2) Premis i concursos
3) Subvencions sol·licitades i altres fonts de finançament
4) Programes de la Memòria Històrica.
5) Foment de la política lingüística.
6) Seguiment i control de l'aplicació del Reglament municipal per l'ús de la llengua catalana.
IGUALTAT
1) Polítiques d'Igualtat.
2) Polítiques transversals per a la Igualtat.
3) Participació de les dones i dinamització teixit associatiu
4) Polítiques actives per a l'erradicació de la violència masclista i d'atenció a les víctimes
5) Polítiques LGTBI
6) Pla Local d'igualtat
7) Convenis
8) Subvencions i ajuts
9) Premis i concursos
10) Subvencions sol·licitades i altres Fons de finançament
11) Autorització d'activitats i material
12) Relacions amb les entitats de l'àmbit
13) Programes educatius de sensibilització
TERCER.- Efectuar a favor dels membres de la Junta de Govern Local i els regidors i regidores que formen part de l'equip de govern que a continuació es relacionen, una delegació especial amb la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers que siguin necessàries per l'execució de l'esmentada delegació, sempre que sent potestat d'aquesta Alcaldia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres Regidors o Regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres regidories per aquest Decret, dels assumptes de les seves respectives regidories d'actuació, que s'enumeren a continuació:
MATÈRIA |
REGIDOR/REGIDORA |
---|---|
Autoritzar i disposar despeses i reconèixer obligacions. |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Potestat sancionadora |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Sol·licitud subvencions |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Llicències i autoritzacions sobre els béns municipals |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Llicències i altres autoritzacions relacionades amb les seves regidories |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Contractes menors de serveis, subministraments i obres (import inferior a 15.000,00 euros IVA no inclòs) |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Liquidacions derivades dels actes d'atorgament de tota mena de llicències (urbanístiques, activitats, ocupació del domini públic, etc.) i altres actes similars que portin aparellada la liquidació tributària, de preus públics o prestacions patrimonials. |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de l'Ajuntament |
Tots/totes els/les regidors/regidores |
QUART.- Efectuar a favor dels membres de la Junta de Govern Local i els regidors i regidores que formen part de l'equip de govern que a continuació es relacionen, una delegació especial relatives a barris, que siguin necessàries per l'execució de l'esmentada delegació, sempre que sent potestat d'aquesta Alcaldia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres Regidors o Regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres regidories per aquest Decret, dels assumptes de les seves respectives regidories d'actuació, que s'enumeren a continuació:
REGIDOR/REGIDORA |
BARRI |
Sra. Maria Dolores Antonio Florit |
Dalt Sant Joan i Camí de Ses Vinyes |
Sr. Lázaro Alcaide Guarino |
Avinguda Menorca i Camí Den Barrotes |
Sr. José Manuel García Pascual |
Es Murtar, Sa Mesquida, Es Grau, Cala Llonga, Serrra Morena, S'Altra Banda, Es Canutells, Binixica i Binidalí |
Sr. Enrique Mas Martínez |
Molí Des Pla, Andrea Doria i Borja Moll |
Sr.Carlos Uhler Camps |
Sant Climent i Llumaçanes |
Sra. Susana Salom Pons |
POIMA i Malbúger |
Sra. Elena Costa Coll |
Centre Històric, Tanques del Carme, Camí des Castell i Fort de l'Eau |
CINQUÈ.- Aquestes delegacions, en conformitat amb el que disposa l'article 44.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, tindran efecte des del dia 2 de d'agost del 2024 amb caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia.
En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels Regidors i Regidores delegats, assumirà directament i automàticament les seves competències aquesta Alcaldia, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'advocació, en base a la present resolució, sense necessitat d'una nova expressa en aquest sentit, sempre que així es notifiqui als interessants en l'expedient.
SISÈ.- Aquesta Alcaldia es reserva totes aquelles competències indelegables establertes en l'article 21.1 i 2 i 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i especialment les competències de la gestió i direcció dels assumptes, a títol merament enunciatiu i no exhaustiu, que així mateix s'especifiquen:
ALCALDIA
1) Dirigir el govern i l'administració municipal (21.1a) LRBRL).
2) Convocar i presidir les sessions del ple, llevat dels casos que preveuen aquesta Llei i la legislació electoral general, de la junta de govern local, i de qualssevol altres òrgans municipals quan així s'estableixi en una disposició legal o reglamentària, i decidir els empats amb vot de qualitat 21.1 c) LRBRL).
3) Dictar bans (21.1 e) LRBRL
4) La competència per concertar operacions de crèdit, sempre que aquelles estiguin previstes al pressupost i el seu import acumulat dins de cada exercici econòmic no superi el 10 per cent dels seus recursos ordinaris, llevat de les de tresoreria que li corresponen quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior, ordenar pagaments i retre comptes; tot això de conformitat amb el que disposa el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
a) En matèria d'autorització i disposició de despeses, dins de l'import dels crèdits autoritzats en els pressupostos i en l'àmbit d'actuació de les competències de l'alcalde, així com en matèries de reconeixement i liquidació de les obligacions derivades de compromisos de despeses legalment adquirides, que corresponen a l'alcalde, es poden delegar aquestes competències, però s'han de recollir en cada exercici a les bases d'execució del pressupost, i això en virtut del que disposa l'art. 185.1, 2 i 3 TRLRHL.
b) No és delegable, en cap cas, la facultat de l'alcalde de resoldre les discrepàncies a les notes d'objecció d'intervenció, dins l'àmbit de la seva competència, per venir així establert a l'art. 217.1 TRLRHL.
5) Exercir la direcció superior de tot el personal i la separació del servei dels funcionaris de la corporació i l'acomiadament del personal laboral, i donar-ne compte al ple, en aquests dos últims casos, en la primera sessió que faci.
6) Exercir les accions judicials i administratives i defensar l'ajuntament en les matèries de competència seva, fins i tot quan les ha delegat en un altre òrgan i, en cas d'urgència, en matèries de la competència del ple, i en aquest cas donar-ne compte al ple en la primera sessió que faci perquè ho ratifiqui (21.1 k) LRBRL).
7) La iniciativa per proposar al ple la declaració de lesivitat en matèries de la competència de l'alcaldia (21.1 l) LRBRL).
8) Adoptar personalment, i sota la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o greu risc d'aquests, les mesures necessàries i adequades, i donar-ne compte immediatament al ple (21.1 m LRBRL).
9) Representar l'ajuntament (21.1b) LRBRL).
10) Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres municipals (21.1 d LRBRL)
11) Desenvolupar la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins els límits de la seva competència (21.1 f) LRBRL).
12) Signar les actes del Ple i de la Junta de Govern i diligenciar els llibres oficials d'Actes acreditatius de l'adopció d'acords pels òrgans col·legiats municipals i dels llibres oficials de Decrets de l'Alcaldia.
13) Vist i plau dels certificats de resolucions i acords municipals i dels altres certificats que no hagin sigut objecte de delegació a favor d'altres membres de la Junta de Govern Local.
SETÈ.- Donar publicitat del text íntegre d'aquestes delegacions a través del Web de l'Ajuntament, al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament i del Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de la legislació concordant.
NOVÈ.- Notificar aquesta resolució als Regidors i Regidores afectats, entenent-se acceptada la competència delegada de forma tàcita, el mateix dia 2 d'agost de 2024 si no es manifesta res en contra, o es fa ús de la delegació.
DESÈ.- Notificar als Grups municipals i comunicar al personal tècnic i administratiu dels diferents serveis municipals a través de la intranet, pel seu coneixement i efectes.
ONZÈ.- Donar compte al Ple d'aquesta resolució en la primera sessió que tingui lloc”
Maó, en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document (1 d'octubre de 2024)
L'alcalde Héctor Pons Riudavets