Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 652965
Bases i convocatòria per a la concessió d’ajudes a activitats esportives i de foment de l’esport del municipi de Llucmajor per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 788857

La Junta de Govern Local, en sessió de 2 d'octubre de 2024, va adoptar els següents acords:

1. Aprovar les bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport del municipi de Llucmajor per a l'any 2024 en els mateixos termes que consten, signades per la Sra. M. Inmaculada Pérez Blázquez dia 27 de setembre de 2024, a l'expedient 2024/8217Y.

2. Aprovar una despesa per l'import de 80.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 100002 340 48000 0407 del vigent pressupost municipal.

3. Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web institucional.

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport del municipi de Llucmajor per a l'any 2024

Preàmbul

L'article 25.2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local estableix que els municipis, en els termes de la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, disposa competència en promoció de l'esport i instal·lacions esportives i d'ocupació dels temps lliure. També l'article 29.2.y) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears assenyala que els municipis tenen competències en regulació i gestió dels equipaments esportius i d'oci i promoció d'activitats.

Les presents bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions 2024 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicades en el BOIB núm. 112 el 27 d'agost de 2024, per fomentar l'esport en totes les categories i classes.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i convocatòria serà d'aplicació:

  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament general de subvenció 887/2006, aprovat el 21 de juliol.
  • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
  • El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
  • El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
  • El Reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955.
  • La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
  • Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 154 de 26 de novembre de 2022).

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular la concessió d'ajuts i subvencions econòmiques per al desenvolupament de l'activitat esportiva realitzada atenent a la temporalització que es fa en el punt 7, que l'Ajuntament de Llucmajor atorgarà a:

  • LÍNIA A: clubs esportius
  • LÍNIA B: esportistes individuals
  • LÍNIA C: entitats sense ànim de lucre organitzadores d'esdeveniments i/o activitats esportives

La finalitat d'aquesta convocatòria és promoure i facilitar l'accés a l'esport i la seva pràctica, així com donar suport a totes les persones que el practiquen i a les que promouen la seva pràctica al terme municipal de Llucmajor.

2. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 80.000 €, a càrrec de l'aplicació pressupostària 100002/340/48000/0407 del Pressupost General de despeses per al 2024, per a les següents línies:

  • LÍNIA A: 60.000 €
  • LÍNIA B: 10.000
  • LÍNIA C: 10.000 €

3. Règim de la concessió

La concessió d'aquestes subvencions es realitzarà mitjançant règim de concurrència competitiva entre les persones i entitats sol·licitants, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris de valoració previstos al punt 12 d'aquesta convocatòria.

4. Beneficiaris

Poden ser beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta convocatòria:

  1. Clubs i associacions esportives sense ànim de lucre legalment inscrites al Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esports del Govern de les Illes Balears i en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  2. Persones físiques amb llicència federativa durant la temporada 2023/2024 i amb residència al municipi de Llucmajor (com a mínim des de l'1 de juliol de 2023), que participin en competicions esportives oficials d'àmbit estatal o internacional.
  3. Entitats sense ànim de lucre, esportives o no esportives, que siguin organitzadores d'esdeveniments i/o activitats que promoguin l'activitat física i l'esport en el municipi de Llucmajor.

5. Requisits per accedir a les subvencions

Per obtenir la condició de persona o entitat beneficiària s'haurà de complir els requisits següents:

LÍNIA A:

  • Estar legalment inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Durant la temporada 2023/2024, els esportistes havien de disposar de llicència federativa expedida per la Federació Balear de la modalitat corresponent o estar inscrits en els Jocs Esportius Escolars del Consell de Mallorca.
  • Els Estatuts de l'entitat han de contemplar la pràctica de l'activitat física i/o esportiva.
  • Les activitats físiques esportives realitzades pels clubs, associacions i entitats esportives s'han de realitzar en l'àmbit territorial del municipi de Llucmajor i tenir el seu domicili al terme de Llucmajor.
  • Disposar dels certificats negatius de delictes sexuals, tal i com estableix la Llei orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015 de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.
  • Disposar d'un delegat o delegada de protecció, tal i com estableix la Llei orgànica 8/2021 de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

LÍNIA B:

  • Ser persona física empadronada al municipi de Llucmajor com a mínim des de l'1 de juliol de 2023.
  • Disposar de llicència federativa en vigor durant la temporada 2023/2024.
  • Haver participat en competicions oficials d'àmbit estatal o internacional, sempre i quan s'hi hagi accedit per mèrits esportius assolits a altres competicions.

LÍNIA C:

  • Estar legalment inscrites en el registre corresponent del Govern de les Illes Balears.
  • Si tenen el domicili fiscal a Llucmajor, han d'estar legalment inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Els esdeveniments i les activitats esportives organitzades per les entitats s'han de realitzar en l'àmbit territorial del municipi de Llucmajor.

Les línies A i C no són compatibles. Les entitats que puguin optar a ser beneficiàries d'ambdues línies, només podran sol·licitar l'ajuda per a una d'elles.

No poden obtenir la condició de beneficiària les persones o entitats en les quals s'esdevengui alguna de les circumstàncies següents:

  1. Quan, entre elles, concorre alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.
  2. Quan, entre elles, concorre alguna de les prohibicions establertes en els articles 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

L'acreditació de no incòrrer en les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS es farà mitjançant declaració responsable (annex 3).

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acredita mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Seguretat Social.

L'Ajuntament de Llucmajor comprovarà d'ofici la inscripció en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor, les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i l'empadronament de les persones físiques sol·licitants.

6. Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses derivades de l'adquisició de béns no inventariables, de lloguers i de serveis, que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat esportiva de l'entitat o l'esportista o que siguin necessaris per desenvolupar-la. Els conceptes de les despeses subvencionades poden ser, entre d'altres, els següents:

  • Despeses derivades de l'organització d'esdeveniments, programes, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives i activitats de formació de les entitats sol·licitadores de la subvenció.
  • Roba esportiva específica necessària per al desenvolupament de l'esport.
  • Material esportiu fungible específic necessari per al desenvolupament de l'activitat esportiva de l'entitat.
  • Despeses federatives per conceptes d'afiliació a les federacions esportives de les Illes Balears o a la federació espanyola o internacional corresponent, en el supòsit que no hi hagi federació esportiva de les Illes Balears, quotes d'inscripció d'equips o d'altres tipus de despeses exigides per les federacions (mutualitats, arbitratges, etc.)
  • Despeses derivades d'allotjament, transport i manutenció d'esportistes, tècniques i directives per assistir a campionats, tornejos o de similars de caràcter autonòmic, nacional o internacional, inclosos als calendaris federatius oficials.
  • Despeses de subministraments de la seu social del club com a llum, aigua, gas, telèfon, etc.
  • Despeses de personal necessàries per al desenvolupament de l'activitat diària de l'entitat sol·licitadora, com a personal administratiu, personal tècnic, de neteja, etc.
  • Trofeus i distincions, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per una altra línia de subvencions.
  • Despeses derivades de serveis d'atenció sanitària, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per una altra línia de subvencions.
  • Despeses derivades de la contractació d'assegurances, excepte les previstes per les llicències federatives.
  • Despeses de gestories en temes fiscals o laborals.
  • Serveis en matèria de prevenció laboral.
  • Despeses d'utilització d'instal·lacions públiques o privades per desenvolupar l'activitat esportiva.
  • Adquisició de material sanitari (farmacioles i despeses similars).
  • Comissions bancàries en les operacions dels pagaments que les entitats presentin per justificar.
  • Despeses d'alimentació i hidratació derivades de l'activitat esportiva o necessàries per desenvolupar-la.

No són despeses subvencionables:

  • Interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Despeses de procediments judicials.
  • Despeses d'inversió.
  • Despeses de sopars i refrigeris d'inauguracions, clausures o altres celebracions. Les despeses d'avituallament (alimentació i hidratació durant els esdeveniments), són subvencionables si responen a la naturalesa de l'activitat esportiva subvencionada (campus, carreres...).
  • Premis en metàl·lic per a les persones participants.

Les despeses subvencionables han de ser assumides per l'entitat o persona beneficiària (factures a nom de l'entitat o persona beneficiària i abonades por la mateixa). En el cas d'esportistes menors d'edat, pot haver assumit les despeses la mare, el pare i/o el tutor o la tutora legal.

L'import de les despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.

7. Temporalització de l'activitat subvencionable

Les despeses subvencionables han d'estar compreses entre l'1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024 i pagades en el mateix període. No obstant això, en el cas de factures o documents equivalents emesos en la segona quinzena del mes de juny de 2024 s'admetrà el pagament realitzat fins al 15 de juliol de 2024.

8. Presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La sola presentació de les sol·licituds implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.

Les sol·licituds s'han de formular mitjançant instància dirigida a la Batlia de l'Ajuntament de Llucmajor.

Les sol·licituds es poden presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor (https://seu.llucmajor.org/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_HOME) o al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do) . Així mateix, també es poden presentar en els llocs i les formes establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Ara bé, de conformitat amb l'article 14.2 de la LPAC, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, al menys, els subjectes següents:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les administracions en exercici d'aquesta activitat professional.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

9. Documentació a presentar

Les sol·licituds es formularan d'acord amb el model d'instància (annex 1) i aniran signades pel representant legal de l'entitat, la persona sol·licitant o, en el cas d'esportista menor d'edat, per la mare, el pare o el tutor/a legal. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar la següent documentació:

a) Dades de titularitat bancària que acrediti el compte corrent on s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (annex 2). La signatura de l'entitat bancària es pot substituir per un certificat bancari telemàtic.

b) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social (en cas d'esportistes menors d'edat, es pot certificar que qui està al corrent és la mare, el pare i/o el tutor/a legal).

c) Annex 3, Declaració responsable.

d) Així mateix, com es tracta d'una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada, s'haurà de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

  • Una memòria de l'actuació justificativa de les activitats que s'han fet (annex 4). Segons la línia de subvenció elegida, ha d'incloure, a més de l'activitat realitzada i els objectius assolits, com a mínim el següent contingut:

LÍNIA A: participació en competicions, equips, esportistes i personal tècnic.

LÍNIA B: modalitat o especialitat esportiva i competicions.

LÍNIA C: tipus d'esdeveniment o activitat, nombre de participants, durada i personal necessari.

  • Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que ha de contenir:

Balanç de l'activitat: una relació detallada de les despeses subvencionables originades per l'activitat realitzada, i una relació també detallada dels ingressos que es corresponen i s'imputin a aquestes despeses, amb especial indicació de les subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència (annex 5).

Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que s'incorporaran en una relació classificada, signada pel representant de l'entitat o persona sol·licitant, on constarà identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i data de pagament (annex 5).

En aquest punt relatiu a la documentació acreditativa de la despesa s'ha de tenir en compte que:

  • S'admetran factures simplificades fins a 400 €.
  • S'admetran rebuts i declaracions responsables per a justificar les indemnitzacions que es poden donar per utilització de vehicle propi en desplaçaments derivats de l'activitat.

Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació anterior i, en el seu cas, amb la documentació acreditativa del pagament, tal com s'estableix al punt 10.

e) Annex 6, Declaració responsable.

A més, per accedir a la LÍNIA A també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el moment i la vigència del càrrec.

c) Fotocòpia dels Estatuts.

d) Certificat que acrediti la inscripció al Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

e) Certificat que acrediti la disposició dels certificats negatius de delictes sexuals i d'una persona encarregada de la protecció a la infància i a l'adolescència (annex 7).

f) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

Per accedir a la LÍNIA B també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del DNI/NIE/passaport de l'esportista. En cas que sigui menor d'edat, també s'ha d'adjuntar la fotocòpia del DNI de la mare, pare, tutor o tutora.

b) Fotocòpia de la llicència federativa o equivalent de la temporada 2023-24.

c) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

I per accedir a la LÍNIA C també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b) Certificat que acrediti la inscripció en el corresponent registre del Govern de les Illes Balears.

c) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el moment i la vigència del càrrec.

d) Fotocòpia dels Estatuts.

e) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'entitat o persona interessada perquè en el termini màxim de deu dies esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.

Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'entitat o persona interessada la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

D'acord amb l'article 28.2 LPAC, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament de Llucmajor o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració. Aquest Ajuntament podrà consultar o recaptar aquests documents tret que l'interessat s'oposés a això. En el cas d'haver presentat la documentació a l'Ajuntament, cal indicar l'any de presentació i el procediment que correspongui.

10. Acreditació del pagament

La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona o entitat beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi de que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària de l'ajuda en la qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats al paràgraf anterior.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Còpia del xec nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
  • Extracte del compte corrent de la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré,
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en la qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
  • Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en la qual es carrega el pagament de la targeta, la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari on figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir por un certificat o títol similar de l'entitat bancari, en el que consti el titular i nom del compte corrent en el que s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o entitat beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu:

  • Rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa al qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa.
  • Així mateix, aquests rebuts aniran acompanyats d'una declaració responsable signada per la persona beneficiària (si és menor d'edat, mare/pare/tutor legal) o pel representant legal de l'entitat beneficiària que realitza el pagament en la qual assumirà la despesa i el seu pagament en efectiu, si fos el cas.
  • Si es tractés de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si al mateix consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.
  • No es podran acceptar despeses pagades en efectiu l'import de les quals sigui igual o superior a 1.000€, d'acord amb l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.

11. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Composició de la Comissió Avaluadora

La instrucció correspon a la regidoria competent en matèria d'esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

La Comissió Avaluadora examinarà si es compleixen els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluarà les sol·licituds conforme als criteris establerts en aquestes bases. De tot l'actuat n'aixecarà acta.

Aquesta Comissió estarà integrada, com a mínim, pels següents membres:

  • President/a: el regidor o regidora de l'Àrea d'Esports.
  • Secretari/ària: una persona representant de l'Àrea d'Esports.
  • Vocals: una persona representant de l'Àrea d'Esports, una persona representant de l'Àrea de Secretaria i una persona representant de l'Àrea d'Intervenció.

L'òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Batlia.

12. Criteris de valoració i import de les subvencions

Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

LÍNIA A

Nombre d'esportistes - Temporada 2023/2024

Llicències federatives o JEE empadronats al municipi

2 punts per esportista

Llicències federatives o JEE no empadronats al municipi

1,5 punts per esportista

 

 

Llei orgànica 8/2021 de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència (màxim 40 punts)

 

 

Disposar d'un protocol d'actuació davant la violència

10 punts

Aplicar un sistema de monitorització del compliment dels protocols

10 punts

Per cada hora de formació rebuda en matèria de drets fonamentals de la infància i l'adolescència

1 punt

 

 

Titulacions en l'àmbit de l'activitat física i l'esport (màxim 20 punts)

Grau en ciències de l'activitat física i l'esport o equivalent

6 punts

Diplomatura de mestre d'educació física

4 punts

Cicle formatiu de grau superior de la família d'activitats físiques i esportives

3 punts

Cicle formatiu de grau mitjà de la família d'activitats físiques i esportives

2 punts

Tècnic/a superior en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 3)

5 punts

Tècnic/a en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 2)

4 punts

Cicle inicial de tècnic/a en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 1)

3 punts

Els criteris de valoració s'acreditaran de la següent manera:

  • Pel que fa a la disposició de llicència: amb certificació de la Federació corresponent, si els esportistes estan federats, o del Consell de Mallorca, si es tracta d'esportistes inscrits al programa de Jocs Esportius Escolars.
  • Pel que fa a l'empadronament: amb certificació del secretari o secretària de l'entitat del total d'esportistes en edat escolar empadronats al municipi de Llucmajor, adjuntant-ne un llistat amb els noms i llinatges.
  • Projecte que acrediti les accions realitzades en matèria de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.
  • Per acreditar les titulacions esportives (només es valorarà una per persona):
    • Títol corresponent.
    • Llicència federativa corresponent a la temporada 2023/2024.

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

                                    Dotació econòmica de línia A

---------------------------------------------------------------------------------------------- = X euros per punt

            Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia A

Seguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les entitats pel valor punt resultant.

LÍNIA B

Participació en competicions oficials - Temporada 2023/2024

Per cada participació en competició d'àmbit estatal

10 punts

Per cada participació en competició d'àmbit europeu

15 punts

Per cada participació en competició d'àmbit internacional

20 punts

Els criteris de valoració s'acreditaran de la següent manera:

  • Certificat federatiu que acrediti haver participat en les diferents competicions puntuables.
  • Si escau, certificació pertinent d'haver format part de la selecció balear o nacional o còpia del reconeixement com a esportista d'alt nivell balear o estatal durant el període subvencionable.

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

                                      Dotació econòmica de línia B

---------------------------------------------------------------------------------------------- = X euros per punt

            Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia B

Seguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les persones sol·licitants pel valor punt resultant.

LÍNIA C

Organització d'activitats i esdeveniments que promoguin l'activitat física i l'esport a Llucmajor

 

Procedència de les persones participants (només es comptabilitzarà un sol ítem)

D'un sol nucli poblacional de Llucmajor

1 punt

De dos o més nuclis poblacionals de Llucmajor

2 punts

De tres municipis o més de Mallorca

3 punts

De dues illes o més de les Illes Balears

4 punts

De tres o més comunitats autònomes espanyoles

7 punts

De tres o més països

10 punts

 

Durada de l'esdeveniment o activitat

1 dia

1 punt

De 2 a 5 dies

3 punts

De 6 a 10 dies

6 punts

Més de 10 dies

12 punts

Més de 30 dies

25 punts

 

Nombre de participants

Més de 10 persones

1 punt

Més de 25 persones

3 punts

Més de 50 persones

6 punts

Més de 100 persones

12 punts

Més de 250 persones

25 punts

 

Participació femenina

Més del 25%

2 punts

Més del 50%

5 punts

Més del 75%

10 punts

Els criteris de valoració s'acreditaran de la següent manera:

  • La memòria d'actuació justificativa de les activitats (annex 4) haurà d'incloure tots els aspectes puntuables. A més, l'entitat podrà afegir-hi annexes, fotografies o qualsevol altra element que cregui adient per justificar l'activitat.

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

                                         Dotació econòmica de línia C

---------------------------------------------------------------------------------------------- = X euros per punt

            Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia C

Seguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les entitats pel valor punt resultant.

Límit: la subvenció no pot ultrapassar aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència el cost de la despesa subvencionable imputable a l'activitat subvencionada.

El límit que s'estableix per a cada persona o entitat beneficiaria és:

  • LÍNIA A:
    • De forma general: 7.000 €, IVA inclòs.
    • Per a clubs amb equips que hagin participat en competicions d'esports col·lectius amb caràcter estatal dins el període subvencionable (veure punt 7): 10.000 €, IVA inclòs.
  • LÍNIA B: 800 €, IVA inclòs.
  • LÍNIA C: 2.500 €, IVA inclòs.

Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris, les sol·licituds dels quals no hagin arribat a l'import de la subvenció sense ultrapassar el límit indicat.

13. Procediment de concessió

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució (indicarà beneficiaris i quanties atorgades).

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix, com ja s'ha dit, a la Batlia, que dictarà la resolució definitiva, a la vista de la proposta de resolució de l'instructor i de l'informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord és de sis mesos a comptar de l'endemà del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà a la web de l'Ajuntament de Llucmajor.

14. Justificació i pagament

El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona o entitat beneficiària de la subvenció.

El termini per justificar acaba el dia en què acaba la presentació de sol·licituds, atès que, com s'ha dit, es tracta d'una subvenció per activitats finalitzades, i juntament amb la sol·licitud i la resta de documentació expressada en aquesta convocatòria, se n'ha de presentar la justificació.

15. Compatibilitat amb altres subvencions

En el cas que l'entitat o persona beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.

16. Obligacions de les entitats i les persones beneficiàries

A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones i entitats beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:

  • Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.
  • Comunicar a l'òrgan competent en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, no consignades en la sol·licitud.
  • Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament.
  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • En el termini màxim d'un mes des de la resolució de concessió, s'haurà de justificar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats que siguin objecte de subvenció. La difusió de l'obtenció d'una subvenció de l'Ajuntament de Llucmajor es pot fer: mitjançant un anunci a la pàgina web o a les xarxes socials del club o entitat, a través de la inclusió del logotip de l'Ajuntament (per exemple, a la roba esportiva) o fent servir altres mitjans de difusió equivalents als anteriors.

17. Revocació i reintegrament

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona o entitat beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, la persona o entitat beneficiària vendrà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

18. Infraccions i sancions

En cas d'infracció administrativa, s'atendrà al règim jurídic establert en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.

19. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

20. Règim de recursos

Contra les presents bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes de conformitat amb el que es disposin els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.

La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa. Es podrà interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es podrà recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.

21. Mitjà de publicació

Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).També seran objecte de publicació a la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

 

Llucmajor, 3 d'octubre de 2024

La batlessa Maria Francisca Lascolas Rosselló

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

Dades de l'entitat sol·licitant o de l'esportista

Nom o raó social:                                                                 NIF / CIF:

Domicili:                                                                             Localitat:

Codi postal:                                                         Correu electrònic:

Telèfon:                                                                                    Fax:

Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant o mare, pare o tutor/a de l'esportista menor d'edat

Nom i llinatges:

DNI / NIE:

Telèfon:

Qualitat / condició de la seva representació:

Exposa

Que assabentat/da de la convocatòria per a la convocatòria per la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport per a l'any 2024

Sol·licita

L'atorgament de la subvenció per fomentar i promoure l'esport i la seva pràctica al terme municipal de Llucmajor per la quantia de _______________________________ euros per la línia de subvenció ____ .

I declar sota la meva responsabilitat que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessària per afavorir la seva tramitació.

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

 

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

[Nota: Les dades del representant de l'entitat sol·licitant només s'emplenaran per la modalitat A i C. En el cas de la modalitat B, la presentació de la sol·licitud mitjançant un representant requerirà una autorització de representació signada pel representant i representat.]

 

ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

Dades de la persona o entitat perceptora

Nom i llinatge / raó social:

Adreça:                                    N.I.F /CIF de la persona o entitat perceptora:

Localitat:                               Codi postal:                                     Província:

Telèfon:                                      Fax:

Dades bancàries de la persona titular

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚMERO DE COMPTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Llucmajor, ______ de ____________________ de 2024

El director: El / la titular o representant

[Segell] [Signatura]

 

 

[Nota: La signatura de l'entitat bancària es pot substituir pel certificat bancari telemàtic]

D'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 06 de desembre de 2018), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat de l'Ajuntament de Llucmajor. Poden exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat, oposició i d'altres que reconegui la Llei esmentada, enviant email a delegatpd@llucmajor.org

 

ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF / NIF:

En qualitat de:

Declar

  • Que la persona o l'entitat sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Que la persona o entitat sol·licitant compleix els requisits del punt 5 de la convocatòria per accedir a la subvenció.
  • Que, de conformitat amb el que preveu en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, l'entitat esmentada no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerables discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
  • Que accept íntegrament les condiciones de la convocatòria.
  • [Marcau amb una X una de les dues declaracions]

( ) Que no he demanat ni ha rebut altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.

( ) Que he demanat o ha rebut per al projecte els ajusts o les subvencions que es detallen a continuació:

a) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

b) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

[Signatura]

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 4 MEMÒRIA JUSTIFICATIVA

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF / NIF:

En qualitat de:

Activitat realitzada

 

 

 

 

 

 

 

 

Dades de realització

 

 

 

 

 

 

 

Lloc de realització

 

 

 

 

 

 

 

Altra informació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objectius assolits

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

[Signatura]

 

 

(NOTA: D'acord el punt 9.d) la memòria justificativa de l'actuació ha d'incloure, a més de l'activitat realitzada i els objectius assolits, com a mínim el següent contingut:

  • LÍNIA A: participació en competicions, equips, esportistes, i personal tècnic.
  • LÍNIA B: modalitat o especialitat esportiva i competicions.
  • LÍNIA C: tipus d'esdeveniment o activitat, nombre de participants, durada i personal necessari.)
 

ANNEX 5 MEMÒRIA ECONÒMICA

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF / NIF:

En qualitat de:

Declar

Que el balanç de l'activitat ha estat el següent:

Despeses subvencionables

‍Ingressos imputables

‍Diferència entre despeses i ingressos

Relació de despeses subvencionables

Concepte

Proveïdor

CIF proveïdor

Núm. factura

Data emissió factura

Import

Data pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relació d'ingressos imputables a les despeses subvencionables

(subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)

Concepte

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

[Signatura]

 

 

(NOTA: D'acord el punt 8.d) la memòria econòmica ha d'incloure un balanç de l'activitat amb el següent contingut: una relació detallada de les despeses subvencionables originades per l'activitat realitzada, i una relació també detallada dels ingressos que es corresponen i s'imputin a aquestes despeses, amb especial indicació de les subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència (annex 5)

 

ANNEX 6 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF / NIF:

En qualitat de:

Declar

1. Que les despeses relacionades per import de _______________ € corresponen a l'activitat subvencionada.

2. Que s'adjunten les factures originals de les despeses.

3. Que les factures que s'adjunten no han estat subvencionades per part d'una altra administració o, en cas contrari, indico les factures que sí ho han estat.

4. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l'activitat subvencionada.

5. Que les factures presentades per justificat la subvenció no superen el valor de mercat.

6. Que, en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, la persona o entitat sol·licitant

[Marcau amb una X de les dues opcions]

( ) NO recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

( ) SÍ recupera i compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

7. Que, d'acord amb el que estableix l'article 34.5 de la Llei General de Subvencions, la persona o entitat sol·licitant no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

[Signatura]

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 7 CERTIFICAT

Sr./a. ________________________________________________ amb DNI/NIE _________________, en qualitat de secretari/ària de l'entitat ________________________________________________________ .

CERTIFICA:

  • Que l'entitat té al seu abast els certificats d'antecedents de delictes sexuals del personal tècnic que participa a l'activitat subvencionada, complint així l'exigència que estableix la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.
  • Que l'entitat disposa d'un delegat o delegada de protecció, tal i com estableix la Llei orgànica 8/2021 de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

I perquè consti on convingui, expedeixo aquest certificat.

Llucmajor , _____ d ___________________ de 2024

[Signatura]