Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 652052
Resolució del director gerent d’Atenció Primària de Mallorca de 4 d’octubre de 2024 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap de servei de Recursos Humans de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca
Fets
1. Es troba vacant i dotat pressupostàriament un lloc de treball de cap de servei de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca.
2. Es considera necessari proveir el lloc de treball esmentat en l'àrea d'activitat de Recursos Humans.
Fonaments de dret
1. Art. 29.3 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.
3. Disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.
4. Art. 46 del Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears.
5. Arts. 23 a 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social.
6. Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears 30 d'abril de 2024 de modificació de la plantilla orgànica de personal estatutari de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca, corregida per la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 4 de juliol de 2024.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap de servei de Recursos Humans de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annex 1.
3. Designar els membres de la Comissió de Valoració, que figuren com a annex 2.
4. Aprovar els criteris de valoració a aplicar per a l'avaluació curricular i de les competències professionals, que figura com a annex 3.
5. Publicar un model de sol·licitud per a accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, accessible en el web www.ibsalut.es.
6. Publicar aquesta resolució en el portal corporatiu del Servei de Salut de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
(Signat electrònicament: 4 d'octubre de 2024)
La consellera de Salut PD El directora gerent d'Atenció Primària de Mallorca (BOIB 112/2023) Carlos Raduán de Páramo
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc convocat
Cap de servei de Recursos Humans de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca, que té assignat un complement de destinació de nivell 26.
2. Naturalesa jurídica
El lloc de treball convocat és de naturalesa estatutària i es regeix per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, per la normativa estatal o autonòmica de desplegament i per la normativa general aplicable al personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
3. Dependència funcional
El lloc de treball convocat depèn de la Direcció de Gestió i Serveis Generals d'Atenció Primària de Mallorca.
4. Funcions i àmbit d'actuació
1. La persona que resulti nomenada per ocupar el lloc convocat ha de realitzar les funcions pròpies d'un cap de servei de l'àrea d'activitat de Recursos Humans a l'àmbit de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i, específicament, entre d'altres, les següents:
a) Dirigir, coordinar, planificar, supervisar i impulsar el treball de les unitats administratives adscrites al Servei i l'equip humà que el forma.
b) Assessorar l'òrgan unipersonal de direcció i els òrgans de gestió de la Gerència en matèria de recursos humans.
c) Estudiar la normativa que afecta la matèria pròpia del Servei, emetre informes i proposar l'elaboració d'instruccions i circulars relatives a les matèries pròpies del Servei.
d) Gestionar la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de Mallorca.
e) Supervisar i coordinar la gestió i tramitació dels processos de selecció i de provisió de places i de llocs de treball del personal dependent de la Gerència.
f) Tramitar les propostes de programes de caràcter temporal en matèria de recursos humans, i executar els programes aprovats.
g) Tramitar els procediments d'autorització de nomenament de personal estatutari temporal interí i substitut.
h) Executar els pactes o acords en l'àmbit de la negociació col·lectiva relacionats amb les matèries pròpies del Servei.
i) Controlar i impulsar els procediments d'avaluació de l'acompliment professional del personal dependent d'Atenció Primària de Mallorca.
j) Usar, manejar i dominar el programa informàtic SAP RRHH de l'Ib-Salut.
k) Usar, manejar, coordinar i supervisar la gestió del gestor de torns (AIDA).
l) Coordinar i supervisar la gestió de la cobertura de l'atenció continuada de la Gerència.
m) Coordinar i supervisar la confecció de les nòmines i dels documents de cotització social del personal dependent de la Gerència.
n) Coordinar i supervisar la gestió i tramitació de les vacances, permisos i llicències del personal dependent de la Gerència, així com de les prestacions d'acció social.
o) Dirigir, coordinar i supervisar la gestió i tramitació, en general, dels expedients, dels procediments i de les propostes en matèria de recursos humans de la Gerència.
p) Proposar els objectius generals i específics del Servei i de les unitats administratives adscrites i avaluar el grau de compliment d'aquests objectius.
q) Informar, orientar i atendre el personal dependent d'Atenció Primària de Mallorca al voltant dels seus drets i deures, i resoldre els dubtes que plantegin en matèria de recursos humans o, en el seu cas, derivar-los a l`òrgan competent per a fer-ho.
r) Altres funcions que li encomani el director gerent i/o la directora de Gestió i Serveis Generals (o, en el seu cas, subdirectors/es de l'àrea de gestió) de la Gerència.
2. Les funcions abans esmentades s'exerciran, en allò que escaigui, en relació amb el personal estatutari, amb el personal funcionari sanitari al servei de la sanitat local titular d'assistència pública domiciliària (APD), amb el personal funcionari que obtingui i ocupi llocs de treball de gestió i serveis de la plantilla, amb el personal laboral temporal resident en formació d'especialitats en Ciències de la Salut i amb el personal directiu professional dependent d'Atenció Primària de Mallorca.
5. Objectius
1. El lloc convocat té assignat, amb caràcter general, l'objectiu principal de gestionar de manera objectiva, professional, integral, imparcial i eficaç els recursos humans dependents d'Atenció Primària de Mallorca que permetin assolir una millor i major qualitat en la prestació del servei públic assistencial, una atracció i retenció del talent i una major eficiència en la utilització dels recursos públics, el compliment dels quals serà objecte de l'avaluació de l'acompliment prevista en l'art. 14 de l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.
2. La concreció dels objectius concrets a assolir seran consensuats per la persona que resulti nomenada i els seus superiors jeràrquics.
6. Competències professionals
Les competències requerides per a l'acompliment del lloc de treball són:
7. Requisits de participació
1. Per a poder participar en aquesta convocatòria serà necessari reunir els requisits següents:
a) Requisits generals:
1) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d'algun estat al qual sigui aplicable la circulació lliure de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar (qualsevol que en sigui la nacionalitat) els cònjuges d'espanyols i de ciutadans d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, a més dels seus descendents que tenguin menys de vint-i-un anys o que tenguin la condició de dependents i superin aquesta edat.
2) Tenir qualsevol de les titulacions següents o en condicions d'obtenir-la dins del termini de presentació de sol·licituds:
3) Tenir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les funcions que es derivin del nomenament corresponent.
4) Tenir complerts setze anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.
5) No haver estat separat/separada del servei, per mitjà d'un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública en els 6 anys anteriors a la convocatòria, ni trobar-se inhabilitat/inhabilitada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, en el seu cas, per a la corresponent professió.
No haver estat separat/separada mitjançant expedient disciplinari dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat/separada o inhabilitat/inhabilitada.
6) En el cas dels/de les nacionals d'altres estats esmentats a la lletra a), no estar inhabilitat/inhabilitada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un Estat membre, ni haver estat separat/separada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.
No estar inhabilitat/inhabilitada o en situació equivalent ni estar sotmès/sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
b) Requisits específics:
1) Tenir la condició de personal estatutari fix de gestió i serveis o de funcionari de carrera dels subgrups A1 o A2.
2) Estar, en la data de publicació de la convocatòria, en situació de servei actiu o en situació de reserva de plaça / lloc i prestar servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut o en qualsevol administració pública.
3) Acreditar coneixements de llengua catalana de nivell B2 (nivell avançat).
4) Tenir reconegut el nivell o grau 3 o superior de carrera professional a qualsevol categoria estatutària o a qualsevol Cos o escala de funcionari dels subgrups A1 o A2.
5) Haver prestat serveis un període mínim de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea.
6) Acreditar un ús i maneig efectiu del programa informàtic SAP RRHH de l'IbSalut durant un període mínim de 3 anys.
7) Que hagi transcorregut un termini mínim de 2 anys des de la presa de possessió d'un lloc de treball obtingut pel sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, excepte en els supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de redistribució d'efectius o altres supòsits de mobilitat forçosa.
Aquest requisit només afecta als llocs de treball obtinguts a l'empara de l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Els requisits exigits per a participar en aquesta convocatòria s'han de complir en el terme final del termini per a presentar sol·licituds i s'han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió del lloc de treball adjudicat. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.
8. Sol·licitud de participació
1. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar, en el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la següent documentació:
a) Sol·licitud de participació dirigida al director gerent d'Atenció Primària de Mallorca, que pot ser segons el model de sol·licitud per a accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria accessible en el web www.ibsalut.es.
b) Documentació original o compulsada que acrediti el compliment dels requisits i els mèrits al·legats.
Per a acreditar el compliment dels requisits generals a què es refereixen els números 3), 5) i 6), es podrà presentar declaració jurada o promesa de què es compleixen.
c) Projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc convocat, que s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc i que s'ha d'elaborar sobre la base dels objectius bàsics del lloc convocat.
2. La documentació referida en el punt anterior es pot presentar en el Registre de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca, ubicat al carrer Escola Graduada, número 3, de Palma (07002) o en qualsevol dels llocs referits en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9. Forma de provisió
1. La provisió del lloc convocat es du a terme pel sistema de lliure designació.
2. Els criteris de valoració per a l'avaluació curricular i de les competències professionals que s'han d'aplicar són els figuren com a annex 3 i els aspectes a valorar són els que segueixen:
a) Currículum professional.
b) Grau de carrera professional.
c) Projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc convocat, que s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc i que s'ha d'elaborar sobre la base dels objectius bàsics del lloc convocat.
d) Estudis acadèmics relacionats amb les funcions pròpies del lloc de feina.
3. Una vegada efectuada la valoració, cada un dels aspectes de l'apartat anterior o dels subapartats en què es divideixin d'acord amb l'annex 3 es podran qualificar d'excel·lent, notable, bé, suficient o sense qualificació.
10. Termini màxim de resolució de la convocatòria
El termini màxim de resolució de la convocatòria és de 6 mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
11. Comissió de Valoració
1. La Comissió de Valoració està formada per 3 persones, una de les quals exerceix de president/a, una altra de secretari/secretària i l'altra de vocal.
2. Els membres de la Comissió de Valoració que es designen són els que figuren com a annex 2.
3. Les funcions principals de la Comissió de Valoració són, entre d'altres, les següents:
1) Verificar que les persones aspirants compleixen els requisits exigits en la convocatòria i que han presentat la sol·licitud dins del termini conferit.
2) Proposar la llista de persones admeses i excloses en el procediment i estudiar, en el seu cas, les reclamacions o esmenes presentades contra aquesta llista.
3) Valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris per a l'avaluació curricular i de les competències professionals de les persones candidates.
4) Elevar a l'òrgan competent una relació nominal de persones aspirants que reuneixen els requisits i superin les especificacions exigides en la convocatòria o proposar que la convocatòria es declari deserta, per acord motivat, quan no concorrin persones candidates que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria o no concorrin persones candidates idònies per al seu acompliment.
12. Desenvolupament del procediment
1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el portal corporatiu del Servei de Salut la llista provisional de persones admeses i excloses en el procediment, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona.
2. Les persones excloses disposen d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional en el portal corporatiu per a presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per a esmenar, si escau, el defecte que hagi motivat l'exclusió. La reclamació presentada s'ha d'entendre rebutjada si la persona aspirant no figura com a admès/admesa en les llistes definitives. Les persones aspirants que no esmenin dins del termini i de la manera que pertoca els defectes en el termini establert seran excloses del procés. D'altra banda, les persones aspirants que detectin errors en la consignació de les seves dades personals poden manifestar-ho en aquest mateix termini. Els errors de fet es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
3. Finalitzat el termini indicat en el punt anterior, es publicarà en el portal corporatiu del Servei de Salut la llista definitiva de persones admeses i excloses en el procediment, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona.
Atenent els principis d'eficiència i celeritat, en cas que únicament concorregués una persona aspirant, sempre que reunís les condicions i requisits establerts en la convocatòria, podrà eximir-se de la valoració de la seva sol·licitud d'acord amb els criteris per a l'avaluació curricular i de les competències professionals i adjudicar-se de manera directa el lloc de feina convocat, sense perjudici que, si escau i de manera motivada, es pugui declarar deserta la convocatòria. En aquest supòsit no s'aplicarà allò previst en l'apartat següent.
4. Una vegada finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent una relació nominal de persones aspirants que reuneixin els requisits i superen les especificacions exigides en la convocatòria. Es pot proposar que es declari deserta, per acord motivat, quan no concorrin persones candidates que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria o no concorrin persones candidates idònies per al seu acompliment.
5. L'òrgan competent, oïda la Comissió de Valoració, ha de nomenar la persona que consideri més adequada per al càrrec o pot declarar deserta la convocatòria, per mitjà d'una resolució motivada, quan no concorrin persones aspirants idònies per ocupar el càrrec convocat, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13. Nomenament i presa de possessió
1. La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar el lloc de cap de servei de Recursos Humans de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i la seva situació serà la següent:
a) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, segueix ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.
b) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en un altre centre, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
c) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix d'un altre Servei de Salut, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.
d) Si resulta nomenat per al càrrec un funcionari de carrera que té la plaça fixa en una altra administració pública, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.
2. La persona nomenada per al lloc convocat conservarà la titularitat de la corresponent plaça bàsica de la seva categoria. L'accés a una altra plaça bàsica de la mateixa categoria professional de referència, així com l'accés a una altra categoria que permeti accedir al lloc no afectarà al lloc de feina obtingut.
3. La persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat dins del termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva del concurs en el BOIB. En aquells casos en què la persona adjudicatària ho sol·liciti i sempre que es justifiqui degudament, l'òrgan convocant pot concedir una pròrroga del termini esmentat.
4. La persona nomenada no podrà participar en els concursos de provisió de llocs durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què prengui possessió del lloc, excepte en els supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de redistribució d'efectius o altres supòsits de mobilitat forçosa.
5. Els efectes econòmics i administratius del nomenament només es produiran una vegada s'hagi efectuat la presa de possessió del lloc adjudicat.
14. Cessament
1. Les persones titulars dels càrrecs proveïts per aquest procediment poden ser remogudes discrecionalment, per mitjà d'una resolució motivada, per l'òrgan que les hagi nomenat o pel qual el substitueixi en l'exercici de la competència.
2. Són causes de cessament del lloc de cap de servei de Recursos Humans de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca les següents:
a) La renúncia de la persona interessada, acceptada per l'òrgan que va efectuar el nomenament.
b) La remoció derivada de la no superació de dues avaluacions consecutives d'acord amb el previst en l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 que evidenciï la falta de capacitat per a l'acompliment del lloc.
c) La supressió del lloc per circumstàncies organitzatives o assistencials sobrevingudes.
d) La sanció disciplinària ferma imposada d'acord amb la legislació bàsica aplicable per la comissió d'una infracció greu o molt greu o, si escau, la imposició d'una sanció de suspensió provisional de funcions per un termini superior a sis mesos.
e) L'accés a una situació diferent a la de servei actiu que no comporti reserva de plaça.
f) El cessament derivat de la pèrdua de confiança, degudament motivada.
3. Els supòsits de renúncia o cessament en el lloc convocat previstos en el punt anterior, i des de la data en què aquests supòsits siguin efectius, suposen la reincorporació de la persona interessada a l'acompliment de les funcions corresponents a la plaça bàsica de la seva categoria o cos en el centre o institució de procedència.
4. Sense perjudici de l'establert en el punt anterior, les persones qui hagin estat nomenades per ocupar el lloc convocat i que, amb posterioritat, accedeixin a la situació de serveis especials no poden sofrir un menyscapte en la seva carrera administrativa.
A aquests efectes, en el moment en què reingressen al servei actiu, tindran dret a mantenir les condicions i retribucions corresponents al lloc de feina que estaven ocupant en el moment en què van passar a la situació de serveis especials.
15. Avaluació de l'acompliment
La persona que resulti nomenada ha de superar una avaluació que consistirà en l'avaluació de l'acompliment professional i del compliment dels objectius del lloc en el qual desenvolupi la seva activitat.
La continuïtat en el lloc de feina queda vinculada a superar l'avaluació de l'acompliment en els termes i condicions previstos en els punts 14 i 15 de l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.
ANNEX 2 Comissió de Valoració
|
Titular |
Suplent |
President/a |
María Luisa Mateu Bennàssar |
José Vicente Martí Albert |
Secretari/secretària |
Miquel Àngel Palou Bestard |
Isabel Lenguas Rosillo |
Vocal |
Rosana Oliver Alcover |
Joana Ripoll Amengual |
ANNEX 3 Criteris de valoració per a l'avaluació curricular i de les competències professionals
A) Currículum professional
1. La valoració del currículum professional s'estructura en 3 apartats:
2. El primer apartat del currículum professional es valora de la manera següent:
a) 0 mesos complets de serveis prestats per sobre de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: sense qualificació.
b) D'1 a 12 mesos complets de serveis prestats per sobre de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: suficient.
c) De 13 a 24 mesos complets de serveis per sobre de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: bé.
d) De 25 a 36 mesos complets de serveis prestats per sobre de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: notable.
e) Més de 37 mesos complets de serveis prestats per sobre de 5 anys en categories estatutàries de gestió i serveis o en Cossos o Escales de funcionaris dels subgrups A1 o A2 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: excel·lent.
3. El segon apartat del currículum professional es valora d'acord amb el barem següent:
a) 0 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura de nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al 26 a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: sense qualificació.
b) D'1 a 12 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura de nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al 26 a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: suficient.
c) De 13 a 24 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura de nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al 26 a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: bé.
d) De 25 a 36 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura de nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al 26 a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: notable.
e) Més de 37 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura de nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al 26 a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: excel·lent.
4. I el tercer apartat del currículum professional es valora d'acord amb el barem següent:
a) 0 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura amb un nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al nivell 26 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: sense qualificació.
b) D'1 a 12 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura amb un nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al nivell 26 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: suficient.
c) De 13 a 24 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura amb un nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al nivell 26 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: bé.
d) De 25 a 36 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura amb un nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al nivell 19 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: notable.
e) Més de 37 mesos complets de serveis prestats ocupant llocs de prefectura amb un nivell de complement de destinació superior, igual o inferior al nivell 19 a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea: excel·lent.
5. Els criteris per a valorar els tres apartats del currículum professional són els que segueixen:
a) Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats de cada apartat.
b) Es valoren com a serveis prestats tots els períodes de temps en servei actiu o en reserva de plaça.
c) Es considera que el primer dia de serveis prestats per sobre de 5 anys a l'àrea d'activitat de Recursos Humans o de Gestió de Personal a centres públics del Servei de Salut de les Illes Balears, del Sistema Nacional de Salut o dels sistemes públics de salut de la Unió Europea es complirà el 1826è dia de serveis prestats en aquesta àrea que s'acrediti (en qualsevol dels subgrups de valoració), moment a partir del qual s'efectuarà la valoració dels serveis prestats.
d) L'experiència professional desenvolupada com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valorarà de la mateixa manera que els serveis prestats en la mateixa categoria que aquella que el lloc al que s'opta sempre que es compleixin els requisits exigits per participar en el procediment de provisió durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.
B) Grau de carrera professional.
1. Tenir reconegut el nivell o grau 4 (o superior, en el seu cas) de carrera professional a la mateixa categoria estatutària o al mateix Cos o escala de funcionari dels subgrups A1 o A2 amb la qual s'ha acreditat el compliment del requisit de participació: excel·lent.
No tenir-lo: sense qualificació.
2. Tenir reconegut algun dels nivells o graus de carrera professional següents a una altra categoria estatutària o a un altre Cos o Escala de funcionari de qualsevol grup o subgrup diferent a l'exigit com a requisit es valora tal i com segueix:
a) No tenir-ne cap altre: sense qualificació.
b) Nivell 1: suficient
c) Nivell 2: bé.
d) Nivell 3: notable
e) Nivell 4 (o, si s'escau, superior): excel·lent.
C) Projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc convocat, que s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc i que s'ha d'elaborar sobre la base dels objectius bàsics del lloc convocat
Les persones candidates han de presentar un projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc de feina ofert. Aquest projecte s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials disponibles en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc de feina i s'ha d'elaborar basant-se en els objectius del lloc que determini aquesta convocatòria. Es podrà requerir exposar i defensar el projecte en una sessió pública.
La valoració del projecte de gestió i organització es farà en els termes següents:
FASE |
VALORACIÓ |
Fonamentació |
(Sense qualificació, suficient, bé, notable o excel·lent)
|
Objectius i capacitació |
|
Coordinació i seguiment |
D) Estudis acadèmics relacionats amb les funcions pròpies del lloc de feina
1. La valoració dels estudis acadèmics relacionats amb les funcions pròpies del lloc de feina s'estructura en 2 apartats:
2. En el primer apartat es valoren les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació de la branca de coneixement de ciències socials i jurídiques. de la manera següent:
a) Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: excel·lent.
b) Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: notable.
c) Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: bé.
d) Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: suficient.
e) Sense cap dels títols anteriors: sense qualificació.
3. En el segon apartat es valoren els certificats de coneixements de llengua catalana següents en els termes que segueixen:
a) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): suficient.
b) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu) + Certificat de llenguatge administratiu: bé.
c) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): notable.
d) Certificat de nivell C2 (nivell de domini) + Certificat de llenguatge administratiu: excel·lent.
e) Sense cap certificat dels anteriors: sense qualificació.