Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 649613
Bases reguladores per concedir ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar l’ensenyament a l’àmbit musical de l’illa d’Eivissa, any 2024
De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les Bases reguladores per concedir ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar l'ensenyament a l'àmbit musical de l'illa d'Eivissa, any 2024, aprovades per acord del Consell Executiu de data 4 d'octubre de 2024, següents:
«Bases reguladores per concedir ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar l'ensenyament a l'àmbit musical de l'illa d'Eivissa, any 2024
1. Justificació
L'article 44.1 de la Constitució espanyola disposa que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura.
La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), al seu article 70.18 disposa que els consells insulars tenen competència pròpia en les matèries de cultura; activitats artístiques i culturals; foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades; promoció i animació sociocultural. També, la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-1994) estableix a l'article 3 (en referència al Reial decret 3040/1983, de 5 d'octubre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Estat en matèria de cultura a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears) la competència del Consell Insular d'Eivissa (en endavant, Consell) en el foment de la cultura, amb especial atenció, entre d'altres, a la música. A més, l'article 73 de l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.
El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, atesos l'apartat tercer, punt 6, del Decret de Presidència núm. 2023000467, de 28 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), i el Decret de Presidència núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), vol impulsar totes aquelles activitats que suposin un interès cultural en els seus diversos àmbits i que contribueixin a ampliar el ventall d'oferta cultural de l'illa d'Eivissa, entre les quals hi ha el foment de la música.
El Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30-12-2023) i també el Pla estratègic de subvencions 2023-2025 (BOIB núm. 12, de 26-01-2023) preveuen una línia de subvencions per contribuir en la tasca de formació musical que es desenvolupa als diferents pobles d'aquests municipis i garantir a tots els ciutadans d'Eivissa una oferta pública no reglada d'ensenyament musical, consolidant o ampliant la xarxa d'escoles municipals de música de la nostra illa, atès el benefici cultural que suposa per a la ciutadania illenca l'existència d'aquestes escoles.
La música és un dels productes culturals més enriquidors i universals, i és voluntat del Consell afavorir-ne l'estudi i la promoció, per tal de contribuir que la població eivissenca en general la pugui conèixer, estudiar i gaudir.
La justificació d'aquestes ajudes ve donada per l'interès del Consell a:
Fomentar, des de la infància, el coneixement i la valoració de la música, iniciant els infants des de petits en el seu aprenentatge.
Contribuir a fer que tenguin accés a l'ensenyament musical totes les persones, sigui quina sigui la seua edat, la seua condició, els seus recursos i els seus coneixements previs, desenvolupant una oferta àmplia i diversificada d'educació musical.
Oferir un ensenyament instrumental orientat tant a la pràctica individual com a la de conjunt.
Fomentar entre l'alumnat l'interès per participar en agrupacions vocals i instrumentals.
Oferir una àmplia gamma d'ensenyaments entorn de les activitats de la música, com la música clàssica, antiga, moderna, autòctona, popular i el cant.
2. Objecte
2.1. Aquestes ajudes tenen per objecte col·laborar econòmicament amb les despeses de contractació del personal docent de les escoles municipals de música de caràcter públic de l'illa d'Eivissa, en la seua tasca de formació musical que es desenvolupa en diversos pobles de l'illa, i garantir a tots els ciutadans d'Eivissa una oferta pública no reglada d'ensenyament musical, consolidant o ampliant la xarxa d'escoles municipals de música de l'illa.
2.2. Són despeses subvencionables:
Les despeses derivades de la contractació del personal docent de l'escola.
L'adquisició de material fungible d'oficina necessari per al funcionament de les activitats de l'escola.
L'adquisició de material fungible per als instruments necessaris per al funcionament de les activitats de l'escola.
Totes aquestes despeses han de correspondre al període subvencionable de l'escola de música, el qual és de l'1 de setembre de 2023 al 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.
2.3. No són despeses subvencionables:
L'adquisició de béns inventariables.
Les despeses bancàries.
Els interessos deutors de comptes bancaris.
Els interessos, el recàrrecs i les sancions administratives.
Les despeses provocades per procediments judicials.
Les derivades del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
Les despeses dels serveis de subministrament bàsic.
3. Règim de les ajudes
3.1. Aquestes ajudes a escoles municipals de música són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que estableixen l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell per a la mateixa activitat.
3.2. Les entitats beneficiàries de les ajudes han d'informar, en la liquidació d'ingressos i despeses (Annex 4), de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció. En cap cas no es podrà concedir més d'una ajuda a una mateixa activitat, encara que la sol·licitud d'ajuda la facin diferents persones.
3.3. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercer, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la LGS. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100 % de l'activitat subvencionada.
3.4. Aquestes ajudes a escoles municipals de música no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent. D'altra banda, en queden excloses totes aquelles activitats que fomentin la xenofòbia, la discriminació de qualsevol tipus o la incitació a la violència.
4. Entitats beneficiàries
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals (ajuntaments) i els patronats municipals de música de l'illa d'Eivissa que hagin gestionat o gestionin una escola municipal de música de caràcter públic entre l'1 de setembre de 2023 i el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre , pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda Estatal i Autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
5.1. Aquestes ajudes a escoles municipals de música estan dotades econòmicament al Pressupost general del Consell de l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 55.000 € (de l'aplicació pressupostària 3340 46200), destinats a subvencionar despesa corrent.
L'import màxim de les ajudes a cada beneficiari és de 25.000 €.
5.2. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS.
6. Forma de presentació de les sol·licituds
6.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar presentant una instància degudament emplenada i signada pel representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquestes bases, que es podrà obtenir a les dependències del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, a la seu electrònica i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa.
Presentar aquesta sol·licitud d'ajudes comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.
6.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert a aquest efecte, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per mitjans telemàtics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), i han d'anar acompanyades de la documentació següent:
- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local o patronat municipal de música sol·licitant, en què consti que l'òrgan competent ha aprovat presentar la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.
- Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquestes ajudes.
- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell i a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'ha de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.
- Memòria anual amb l'autobarem del curs 2023-2024, signada pel representant legal de l'entitat o per la direcció de l'escola, acompanyada, en aquest segon cas, pel nomenament corresponent, segons el model que figura a l'Annex 6 d'aquestes ajudes.
- Dossier explicatiu i justificatiu de l'escola del curs 2023-2024, signat pel representant legal de l'entitat o per la direcció de l'escola, acompanyada, en aquest segon cas, pel nomenament corresponent, al qual han de figurar:
- Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS, que ha de contenir:
6.3. No és necessari presentar la documentació que ja consti al Consell sempre que no hi hagi hagut cap canvi i sempre que s'indiqui, segons el model de l'Annex 3, la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es va presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6.4. El pagament de totes les despeses subvencionables ha de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.
6.5. El Consell pot utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.
7. Termini de presentació de sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes
7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de quinze (15) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a publicació de l'extracte en el BOIB.
7.3. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, si és el cas, requerirà a les entitats sol·licitants les oportunes esmenes a realitzar, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases.
Si en el termini de deu (10) dies hàbils, comptadors des de la notificació del requeriment, no es fa la rectificació reclamada o no es presenta la complementació requerida, el Consell considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver emès la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 23.5 de la LGS.
Seguint la doctrina dels tribunals superiors de Justícia, no s'admetran en cap cas esmenes presentades fora del termini de deu dies hàbils establert a aquest efecte, encara que no s'hagi dictat la resolució de desistiment corresponent, perquè, tractant-se d'una convocatòria per concurrència competitiva, acceptar-les pot afectar negativament altres interessos protegibles d'altres entitats interessades que resultarien perjudicades pel fet d'acceptar-se l'esmena presentada fora de termini.
8. Procediment de concessió de les ajudes
El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades amb la finalitat d'establir una prelació entre si, d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquestes ajudes i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.
El càlcul de l'import de l'ajuda a concedir s'obtendrà de l'aplicació de la fórmula següent:
A = DT / PT x PI
On:
A = Import de l'ajuda a concedir
DT = Dotació econòmica de les ajudes
PT = Suma del total de les puntuacions individuals
PI = Puntuació individual de cada sol·licitud
De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base desena d'aquestes ajudes, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits en aquestes bases reguladores, obtenguin una puntuació inferior a 10 punts.
Les ajudes que atorgui el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni no podran superar per entitat beneficiària la quantitat sol·licitada, l'import màxim establert a la base cinquena (25.000 €) ni, sumada a altres ajudes o ingressos, el cost total de l'activitat.
Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, de la qual s'han exclòs les sol·licituds que hagin desistit o les sol·licituds que es proposin com a denegades, si hi ha crèdit sobrant, es farà una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir la quantitat sol·licitada. Sobre aquesta segona prelació, que respectarà igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquestes ajudes (Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes), es farà una nova adjudicació, excloent-ne els beneficiaris que ja han arribat al límit màxim. Aquesta segona prelació es realitzarà aplicant novament la fórmula al capital restant de l'ajuda corresponent que han rebut, i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria –sempre amb el límit màxim establert a la base cinquena o de la quantitat de l'ajuda sol·licitada (Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes), quan aquesta no arribi al límit màxim. D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.
9. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la LGS, i a més han d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no han de tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases reguladores i el compliment de les condicions següents:
9.1. Haver realitzat l'activitat per a la qual es demana la subvenció entre l'1 de setembre de 2023 i el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.
9.2. Adoptar les mesures de difusió necessàries per donar l'adequada publicitat a l'aportació del Consell a l'activitat objecte de subvenció. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'hi haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell, de conformitat amb la imatge corporativa del Consell publicada al portal web, a l'apartat d'identitat gràfica.
9.3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
9.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell.
9.5. Comunicar al Consell la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional i internacional.
9.6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
9.7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
9.8. I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
10. Criteris que han servir de base per a l'adjudicació de les ajudes
A l'hora de valorar les peticions es tendran en compte els criteris següents:
a) Nombre d'alumnes matriculats a l'escola durant el curs 2023-2024: 0,5 punts per cada alumne/a.
b) Nombre de professors titulats durant el curs 2023-2024, de grau superior, professional de música, instrumentista o de grau en Musicologia, Interpretació o Direcció Musical: 1 punt per professor/a.
c) Nombre d'hores lectives realitzades a l'escola: 0,10 punts per cada hora lectiva realitzada.
d) Nombre d'aules de l'escola: 1 punt per aula.
e) Nombre de cursos addicionals impartits tant pel professorat propi com extern a l'escola durant el curs 2023-2024:
f) Nombre d'activitats de difusió de la música que s'hagin realitzat durant el curs 2023-2024 (concerts, audicions públiques, etc.) per part dels alumnes de l'escola: 2 punts per cada activitat.
Qualsevol circumstància que les entitats sol·licitants vulguin que es tengui en compte a l'hora de valorar la sol·licitud ha d'estar acreditada i documentada, de manera que no es podran puntuar aquelles circumstàncies que no es puguin documentar.
11. Instrucció i resolució
11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer, punt 6, del Decret de Presidència núm. 20230000467, de data 28 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023).
Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-23), en relació amb les atribucions dels consellers executius establertes a l'article 33.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 07-07-2022).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, correspon al Consell Executiu “Aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions”, i pel que fa a la resolució de les ajudes, de conformitat amb l'establert a l'article 33.2.k de la mateixa Llei, correspon a la consellera executiva “Resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions”.
11.2. L'òrgan instructor pot requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
11.3. Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, formularà la Proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la notificació d'aquesta proposta de resolució provisional.
11.4. Les entitats que es proposen com a beneficiaris d'aquestes ajudes a la Proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua notificació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
11.5. Així mateix, en el cas que qui es proposi com a beneficiari vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 5 d'aquestes bases.
11.6. Examinades, si fos el cas, les al·legacions adduïdes a la Proposta de resolució provisional, i amb fonament en la proposta de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i es pagaran mitjançant resolució definitiva de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, que expressarà el nom de l'entitat beneficiària i la quantitat de l'ajuda; igualment, en el cas de les sol·licituds excloses o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió o de desestimació/denegació.
11.7. Aquesta resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades, de conformitat amb l'establert a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11.8. D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
11.9. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.
12. Comissió d'avaluació
12.1. La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquestes ajudes.
b) Emetre una acta amb un informe que ha servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.
c) Resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.
12.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
12.3. La comissió d'avaluació estarà integrada per:
- President: José V. Garibo Redolat, cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni; suplent: Joan-Albert Ribas Fuentes, tècnic de Normalització Lingüística.
- Vocals:
- Vocals suplents:
- Secretari/ària: Azucena García Alonso, auxiliar administratiu; suplent: María Jesús Adamuz Torres, auxiliar administrativa.
12.4. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
13. Forma de pagament i justificació de les ajudes
13.1. En tractar-se d'activitats ja realitzades en el moment de presentar les sol·licituds, per la qual cosa les entitats sol·licitants ja lliuren, junt amb la sol·licitud, tant la memòria anual com la justificació de les despeses, i en el cas que aquesta documentació es consideri correcta i el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni hagi emès l'informe tècnic favorable, el pagament de les ajudes concedides es farà juntament amb la concessió (tal com s'estableix a la base 11.6 d'aquestes bases reguladores).
13.2. L'òrgan instructor comprovarà la documentació presentada per obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i amb aquesta finalitat podrà requerir a l'entitat beneficiària la remissió dels justificants de despesa que consideri adients.
13.3. Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, es requerirà la rectificació o la presentació de la documentació complementària que es consideri necessària, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
13.4. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari indicat per la persona o entitat sol·licitant.
14. Revocació i reintegrament de l'ajuda
14.1. Les ajudes concedides es podran revocar mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta del cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i en relació amb l'informe tècnic sobre el compliment de les bases de les ajudes i sobre l'adequada justificació de l'ajuda rebuda.
14.2. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
14.3. L'incompliment de les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajuda rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
14.4. La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.
14.5. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la LGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15. Criteris de graduació per incompliments
De conformitat amb l'article 17.3.n en relació amb l'article 37.2 de la LGS, s'estableixen criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les entitats beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau de compliment material |
Percentatge a reduir |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar l'import a reintegrar.
16. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
17. Control
El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions i sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
18. Règim de recursos
18.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni (resolució de desistiment i resolució definitiva de concessió i denegació o desestimació de les ajudes) no exhaureixen la via administrativa.
De conformitat amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 66, apartats 2 i 4, de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases es podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa, i contra les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
19. Legislació aplicable
La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text refós de la Llei de subvencions, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d'aplicació.
Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquestes ajudes, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 06-12-2018), al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les seues dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DO L 119, de 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.»
Eivissa, 7 d'octubre de 2024 El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat