Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SALUT
Núm. 645837
Requeriment d’esmena de les deficiències de les sol·licituds que s’han presentat en els devuit concursos de mèrits per a l’adjudicació d’una oficina de farmàcia convocats per les Resolucions de 13 de febrer de 2024 del director general de Prestacions, Farmàcia i Consum (BOIB núm. 24, de 17 de febrer)
Mitjançant devuit resolucions del director general de Prestacions, Farmàcia i Consum de 13 de febrer de 2024, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 24, de 17 de febrer, es varen convocar sengles concursos de mèrits per a l'adjudicació de les oficines de farmàcia d'Alcúdia 3, Alcúdia 4, s'Arenal de Llucmajor, Santa Margalida, Port de Pollença, Marratxí, Porto Cristo, Calonge, Platja de Muro, Cala Millor, Can Picafort, Son Servera, Cala Lliteres, Pina, Cala Rajada, Artà, Eivissa i urbanització Les Palmeres (Llucmajor). Aquestes resolucions es varen dictar en execució de les sentències de 27 de maig de 2013 del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears i les sentències de 28 d'abril de 2015 i de 21 de juliol de 2021 de la Sala Tercera del Tribunal Suprem i de la sentència 589/2021, de 9 de novembre de 2021, del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
De conformitat amb les interlocutòries 277/2023, d'1 de desembre de 2023, la de 20 de desembre de 2023, i la interlocutòria de 30 de gener de 2024 ─totes de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears─ com també amb la Sentència 589/2021, de 9 de novembre de 2021, ferma i dictada en el procediment ordinari 112/2018, seguit davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, i llevat que les bases disposin expressament una altra cosa en relació amb qualsevol dels aspectes d'aquestes, les convocatòries esmentades es regeixen per la Llei 7/1998, de 12 de novembre, d'ordenació farmacèutica de les Illes Balears, i pel Decret 25/1999, de 19 de març, pel qual s'aproven les zones farmacèutiques de les Illes Balears i el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcia, en la redacció que ambdues disposicions presentaven el dia 27 d'abril de 2010.
A les bases que regeixen aquests concursos de mèrits s'estableix que, d'acord amb el que preveu l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic de les administracions públiques, tots els requeriments i notificacions que s'hagin de fer als participants en els concursos en relació amb les fases i les incidències d'aquests s'han de fer mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A més, aquestes bases disposen que, en el supòsit que alguna sol·licitud de participació no compleixi amb els requisits que exigeix la Llei 39/2015, s'ha de concedir un termini de deu dies perquè la persona interessada esmeni les deficiències observades o aporti els documents preceptius, amb els efectes que preveu l'article 68.1 de la Llei pel que fa a l'incompliment del requeriment.
Així mateix, a les bases esmentades s'estableix que, exhaurit el termini de presentació de sol·licituds de participació, es requerirà d'ofici als participants en els concursos convocats per les resolucions de 27 d'abril de 2010 perquè manifestin si han transmès la totalitat o part d'una oficina de farmàcia en el territori de la Unió Europea dins el termini dels tres anys precedents a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, o si a aquesta mateixa data són titulars o cotitulars d'una oficina de farmàcia dins el mateix territori.
Per altra banda, en el supòsit que el sol·licitant sigui o hagi estat abans de la presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria, titular o cotitular d'una altra oficina de farmàcia, ho ha de fer constar en la sol·licitud, i hi ha d'adjuntar també la certificació del col·legi oficial de farmacèutics corresponent, una còpia de la Resolució d'autorització de l'oficina de farmàcia i de l'acta d'obertura i posada en funcionament o el document acreditatiu de la data d'obertura. Els titulars o cotitulars d'oficines de farmàcia han de presentar, així mateix, la documentació acreditativa de la cotització a la Seguretat Social.
Atès que la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum té la competència en matèria d'ordenació farmacèutica en la nostra Comunitat Autònoma, la Comissió de valoració sol·licitarà la incorporació d'ofici de la documentació acreditativa dels participants que siguin o hagin estat titulars d'oficines de farmàcia en el territori de les Illes Balears; ara bé resulta necessari el requeriment quant a la possible titularitat o cotitularitat d'oficina de farmàcia fora del nostre territori dels participants en els concursos de mèrits convocats.
La Comissió de valoració ha examinat les sol·licituds de participació que s'han presentat i, en relació amb l'apartat V de les Bases, i atès el que s'exposa
Acorda
1. Requerir als participants dels concursos l'esmena de les deficiències de la documentació requerida per participar en el concurs, com també l'aportació de la documentació relativa a la justificació dels mèrits que han al·legat, i que s'indiquen en l'annex d'aquest document, en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest requeriment en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
S'adverteix als interessats que no es poden presentar, i si els presenten no es tindran en compte, els documents acreditatius de mèrits no al·legats en el termini de presentació de sol·licituds de participació en els concursos.
En conseqüència, només es poden esmenar els defectes d'acreditació dels mèrits al·legats, en el termini de deu dies concedit, adjuntant la documentació complementària requerida per l'Administració.
En qualsevol cas i de conformitat amb el punt V de les Resolucions del director general Prestacions, Farmàcia i Consum de 13 de febrer de 2024, els interessats poden esmenar també els defectes que considerin que hi ha en l'acreditació dels mèrits que han al·legat, adjuntant la documentació complementària que considerin procedent, en el termini de deu dies concedit, encara que l'Administració no hagi dirigit un requeriment exprés al respecte.
2. Requerir d'ofici a tots els participants en els concursos convocats per les resolucions de 27 d'abril de 2010 perquè, en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest requeriment en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, manifestin si han tramès la totalitat o part d'una oficina de farmàcia dins el territori de la Unió Europea dins dels tres anys precedents a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria de 2024.
S'exceptua d'aquest requeriment els participants en els concursos convocats per les resolucions de 27 d'abril de 2010 que hagin transmès la totalitat o part d'una oficina de farmàcia dins el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dins dels tres anys precedents a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria de 2024. Aquesta Administració durà a terme d'ofici aquesta comprovació.
3. Advertir que si aquesta Administració detecta que algun participant en el concurs ha transmès la totalitat o part d'una oficina de farmàcia en el territori de la Unió Europea dins dels tres anys precedents a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, es donarà per exclòs en el concurs esmentat.
4. Recordar a tots els participants que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria de 2024 (18 de març de 2024) siguin o hagin estat titulars o cotitulars d'una oficina de farmàcia dins el territori de la Unió Europea, que han de presentar la documentació que s'estableix a l'apartat f) de les bases i, en conseqüència, requerir a tots els participants que es trobin en dita situació perquè, en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest requeriment en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, presentin la documentació següent:
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears incorporarà d'ofici la còpia de la Resolució d'autorització de l'oficina de farmàcia i l'acta d'obertura i posada en funcionament de l'oficina de farmàcia o el document acreditatiu de la data d'obertura corresponents als participants que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria (18 de març de 2024) siguin o hagin estat titulars o cotitulars d'una oficina de farmàcia dins el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual cosa els participants que es trobin en aquesta situació i no ho hagin fet, només hauran d'aportar la documentació restant.
Aquest requeriment genèric s'entén sense perjudici dels requeriments que, en el mateix sentit, es fan a participants concrets a l'Annex d'aquest Acord.
5. Advertir als participants en els concursos quant als requeriments continguts en els punts precedents, que de no esmenar les deficiències observades o no aportar els documents requerits en el termini concedit, es dictarà resolució tot tenint-los per desistits en les seves sol·licituds, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015.
6. Publicar aquest requeriment, a l'efecte de notificació als interessats, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015 i les Bases que regeixen els devuit concursos de mèrits per a l'adjudicació d'una oficina de farmàcia convocats per les Resolucions de 13 de febrer de 2024 del director general de Prestacions, Farmàcia i Consum (BOIB núm. 24, de 17 de febrer).
Palma, en data de la signatura electrònica (4 d'octubre de 2024)
La presidenta La secretària
María Isabel Gimeno Franco Cristina Llovet Morell
ANNEX
1. Álamo González, Olga
2. Amer Capellá, Antonio
Requerir-li que presenti la declaració responsable (Annex 2) degudament emplenada i signada.
3. Arteaga González, María Adelaida
Requerir-li que presenti els justificants de pagament, dins el termini concedit a tal efecte, de les taxes corresponents a les sol·licituds de participació en els devuit concursos de mèrits per a l'adjudicació d'una oficina de farmàcia.
4. Balsalobre Burgos, María Teresa
5. Bernabé Muñoz, Cristina
6. Calderón Hernanz, Beatriz
7. Cantó Espot, Margalida
Requerir-li que presenti el DNI o NIE en vigor, o bé, l'autorització perquè la Conselleria de Salut consulti i verifiqui telemàticament les seves dades d'identitat.
8. Capó Mir, Miguel Carlos
Requerir-li que presenti el DNI o NIE en vigor, o bé, l'autorització perquè la Conselleria de Salut consulti i verifiqui telemàticament les seves dades d'identitat.
9. Castells Cuixart, Marta
10. Céspedes Rivas, María José
Requerir-li que presenti les Resolucions d'autorització de les oficines de farmàcia de les quals sigui o hagi estat titular o cotitular.
11. Coll Bibiloni, Joana Maria
Requerir-li que presenti els justificants de pagament, dins el termini concedit a tal efecte, de les set taxes corresponents a les sol·licituds de participació en els concursos de mèrits per a l'adjudicació de les oficines de farmàcia que ha indicat en l'ordre de preferència presentat en data 15 de març de 2024, atès que ha modificat l'ordre de preferència que va establir en els concursos de l'any 2010, ha afegit la seva participació en el concurs de mèrits de l'oficina de farmàcia d'Artà i ha pagat una sola taxa.
12. Conde Cerrato, Rafael Vicente
Requerir-li que presenti l'Annex 3 degudament emplenat i signat, d'acord amb l'ordre de preferència que ha presentat amb les noves sol·licituds de participació en els concursos de mèrits convocats el febrer de 2024.
13. Cortés Martínez, Diego Miguel
14. Delgado Sánchez, Olga
Requerir-li que presenti la sol·licitud de participació en el concurs de mèrits per a l'adjudicació de l'oficina de farmàcia de s'Arenal de Llucmajor amb els annexos corresponents degudament emplenats i signats.
15. Díaz Fernández, Julián
Requerir-li que presenti el justificant de pagament, dins el termini concedit a tal efecte, de les taxes corresponents a les sol·licituds de participació en els concursos de mèrits per a l'adjudicació de les oficines de farmàcia de Santa Margalida i de Son Servera.
16. Escolano Navarro, María Dolores
17. Ferriol Durán, Gemma
18. Garau Gelabert, María Isabel
Requerir-li que presenti un informe de la vida laboral complet i actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
19. Garau Mut, Eva María
Requerir-li que presenti el títol complet (anvers i revers) de llicenciada o graduada en farmàcia.
20. García Bartolomé, María Sonia
Requerir-li que presenti la declaració responsable (Annex 2) degudament emplenada i signada.
21. García González, Ramón
Requerir-li que presenti el DNI o NIE en vigor, o bé, l'autorització perquè la Conselleria de Salut consulti i verifiqui telemàticament les seves dades d'identitat.
22. Ginard Bosch, Catalina Antònia
23. Gornals Gornals, María del Carmen
Requerir-li que presenti un informe de la vida laboral complet i actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
24. Gutiérrez Rosselló, María Antonia
Requerir-li que presenti el DNI o NIE en vigor, o bé, l'autorització perquè la Conselleria de Salut consulti i verifiqui telemàticament les seves dades d'identitat.
25. Hernández González, Antonio Javier
26. Hormaechea Pérez, Estíbaliz
27. Josa Hidalgo, Dana
28. López-Gascó García, María del Carmen
29. Marcos García, Macario
30. Marí Torres, Víctor
31. Medina Esquiva, Marina
Requerir-li que presenti la documentació acreditativa de l'expedient acadèmic complet i emès per l'òrgan competent que correspongui.
32. Miralles Coll, Miguel Ángel
Requerir-li que presenti el justificant del pagament de les dotze taxes corresponents dins el termini concedit (2024), en el cas que se li hagin retornat atesa la seva sol·licitud de devolució en el concurs 2010, o bé l'acreditació de la denegació o la no devolució de les taxes esmentades del concurs 2010.
33. Moreno Rodríguez, Llanos
34. Moreno Sánchez, Almudena
35. Navas Aranguren, Guillermo
Requerir-li que presenti la documentació corresponent a les oficines de farmàcia de les quals sigui o hagi estat titular o cotitular: la Resolució d'autorització i l'acta d'obertura i posada en funcionament o el document acreditatiu de la data de l'obertura.
36. Oliver Tauler, María del Pilar
Requerir-li que presenti el títol complet (anvers i revers) de llicenciada o graduada en farmàcia.
37. Partera Fuentes, Concepción
38. Rey Ferrín, Ana
39. Ripoll Jiménez, José Fernando
Requerir-li que presenti la documentació relativa a l'oficina de farmàcia de la qual va ser titular a Barcelona: la Resolució d'autorització i l'acta d'obertura i posada en funcionament de l'oficina de farmàcia o el document acreditatiu de la data d'obertura.
40. Rubiales Prado, Eduardo
41. Sanchís Noguera, Balbino
42. Sanz López, María José
43. Vasallo Solís, Zacarías
44. Villarroel Solano, Valentín
45. Ysac Armengol, María del Carmen
Requerir-li que presenti la Resolució d'autorització de l'oficina de farmàcia de la qual sigui o hagi estat titular o cotitular a Lleida.
46. Zarauz García, José