Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 645402
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d’Eivissa i Formentera per al finançament de despeses d’estructura i actuacions de l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 4 d'octubre de 2024, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

«(...)

PROPOSTA D'ACORD

PRIMER.- APROVAR i subscriure el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera per al finançament de despeses d'estructura i actuacions de l'any 2024, amb CSV núm. núm.15250326765133220263.

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la subvenció per un import total màxim de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966 del vigent pressupost a favor de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera, amb NIF Q0700521H.

TERCER.- PUBLICAR el present Conveni en el Butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), una vegada s'hagi aprovat, de conformitat amb allò establert a l'article 18 de la LGS, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparència.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.»

 

Eivissa, 4 d'octubre de 2024

La cap de secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans Marta Díaz Pascual

 

Conveni específic entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat, i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura de l'any 2024

Parts

Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant, Consell), per nomenament del Ple de 23 de juny de 2023, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, l'article 34 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL), i l'article 20 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (LCI), assistit pel secretari general d'aquesta Corporació, en exercici de les seues funcions de fe pública que li atribueix l'article 92 bis de la LBRL.

Juan Guasch Serra, president de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera (en endavant, Cambra), nomenat en consell insular de la cambra en data 28 de juny de 2022, per raó del seu càrrec, segons les atribucions conferides per l'article 12 de la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació (Llei de cambres) i la Llei 1/2017, de 12 de maig, que regula la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació d'Eivissa i Formentera (Llei de cambres IB), i en l'exercici que li atribueix l'article 36 del seu Reglament de règim intern.

Antecedents

1. El Consell i la Cambra tenen entre les seues finalitats el desenvolupament d'estratègies de promoció econòmica i desenvolupament local i de foment de l'esperit emprenedor, l'autoocupació i la creació d'empreses en l'àmbit de l'illa d'Eivissa.

2. El Consell, de conformitat amb l'article 30 de la Llei de cambres IB, modificat per l'article 2 de la Llei 2/2022, de 6 de juny, de mesures urgents en determinats sectors d'activitat administrativa, i per la disposició final 13 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2024, pot signar convenis per finançar les cambres de comerç, entre altres finalitats, a la fi de coadjuvar al cofinançament de les despeses de funcionament i estructura.

3. D'altra banda, la Cambra és una corporació de dret públic dependent de la tutela de la conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia del Govern de les Illes Balears, que representa els interessos del comerç, la indústria, la navegació i els serveis de la seva demarcació i te l'objecte, les funcions i les atribucions que determina la Llei de cambres i les normes que la despleguen, la Llei de cambres IB i la normativa que la desplega, i les disposicions del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera (Reglament cambres IB) .

4. La Cambra gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pels principis de cooperació i col·laboració; i en la seua actuació, pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.

A més de l'exercici de les competències de caràcter públic que li atribueix la legislació vigent i de les que li puguin encomanar i delegar les administracions públiques, la Cambra té entre les seves funcions, la de prestar serveis a les empreses que operen les activitats de comerç, indústria, serveis i navegació.

5. Que des dels seus inicis, la Cambra ve desenvolupant diverses activitats emparades en la normativa vigent, com, per exemple: emetre diferents certificats; formacions; suport al comerç com a consultoria, comunicació i difusió d'iniciatives; organització de campanyes, concursos, etc.

La Cambra participa a les diferents entitats i organismes de l'administració dels que forma part, com a òrgan consultiu, acudint puntualment a les seves sessions, amb una participació activa quant a recollida d'opinió i criteris dels sectors empresarials de les nostres illes.

La Cambra és membre actiu de l'Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB), integrat pel Col·legi d'Advocats de Balears (ICAIB) i les tres cambres de comerç, impulsant la mediació com a sistema de resolució de conflictes de forma extrajudicial.

6. En el Pressupost del Consell de l'any 2024, consta una subvenció nominativa a la Cambra, seu Eivissa, per import de 100.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966.

Aquesta subvenció nominativa està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell per als anys 2023-2025, publicat al BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2023, amb la finalitat de donar suport a la Cambra finançant l'exercici de les seves funcions publicoadministratives dirigides a les empreses de la seva circumscripció desenvolupades a l'any 2024 i així preservar la seva continuïtat amb la tasca de promoció i defensa dels interessos generals del comerç a l'illa d'Eivissa.

7. Que les despeses totals de la Cambra en funcionament i estructura per l'any 2024 a l'illa d'Eivissa objecte de la present subvenció seran de 140.650 €, segons consten a la relació de despeses de l'annex I del present Conveni.

8. Que és voluntat d'ambdues institucions que tots els ciutadans i ciutadanes de l'Illa d'Eivissa puguin beneficiar-se de l'assessorament i suport proporcionat per la Cambra.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1.- Objecte

És objecte del present Conveni entre el Consell i la Cambra, establir els termes i les condicions per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura finançant el desenvolupament de les funcions publicoadministratives durant l'exercici 2024.

Amb aquesta col·laboració publicaprivada, es facilita tot un sistema de desenvolupament de l'activitat econòmica i empresarial, posant a disposició de les empreses la informació i els mitjans necessaris per millorar la seva gestió i augmentar la seva competitivitat.

2.- Finançament

Aquest Conveni instrumenta una subvenció nominativa excepcional i directa la qual està prevista als Pressuposts del Consell de l'any 2024, a la Cambra, de conformitat amb l'establert a l'art. 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), a l'art. 22.2 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i a l'art. 65 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS); i tenint en compte el Decret llei 9/2021, de 23 de desembre, que modifica la Llei de cambres.

3.- Obligacions de les parts

Ambdues parts ens comprometem amb caràcter general a executar les activitats objecte d'aquest Conveni de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat.

3.1. A més, la Cambra es compromet a realitzar les actuacions emparades amb el recolzament econòmic de la subvenció del Consell que es detallen a continuació:

3.1.a.CREACIÓ D'UN PUNT D'ASSESSORAMENT INTEGRAL A L'EMPRESA

La Cambra, durant l'exercici 2024, es compromet a la creació d'un Departament d'assessorament empresarial integral, que requereix la contractació d'un nou treballador, un tècnic de grau A, expert en la matèria de creació d'empresa. Aquesta persona s'ocuparà dels següents temes:

- Assessorar sobre les formes jurídiques de l'empresa.

- Assessorar sobre formes de finançament.

- Assessorar i ajudar en la tramitació d'ajudes i subvencions. També s'encarrega de realitzar la difusió de las diferents ajudes a les empreses, seleccionant des de la nostra base de dades possibles beneficiaris.

- Elaboració de plans d'empresa personalitzats.

Treballar amb els instituts de formació Secundària de l'illa per concertar la possibilitat que els alumnes de l'especialitat d'ADE puguin realitzar la pràctica de creació d'una empresa a la Cambra. Es tractarà d'una pràctica tutoritzada individual per a cada alumne. Està previst per l'inici de setembre.

- Punt PAE. Altes d'empresa a la AEAT.

- Es continuarà amb la línia ja existent de Más apoyo a las empresas.

- Atenció a consultes sobre temes relatius als arrendaments de locals de negoci i indústria.

- Assessorament sobre defensa dels drets d'usuaris i consumidors.

(L'oficina existent a Eivissa només dona cobertura a les qüestions que plantegen els particulars. Hi ha un buit quant a l'assistència a les empreses, que la Cambra supleix donant cobertura en la mesura del possible a les seves consultes i queixes.)

- Consultes relatives al Comerç Exterior (certificats d'origen, quaderns ATA, etc.).

- Consultes en relació amb els certificats de lliure venda i consum, de reconeixement i notorietat de marca i de mida empresarial.

- Consulta i informació de registre de denominacions a l'Oficina de Marques i Patents.

- Publicitat en col·laboració amb el Registre Mercantil Central. Informació Registral.

- Certificacions de bones pràctiques empresarials.

- Col·laboració en l'elaboració i la posada al dia del Cens Empresarial.

Per poder donar aquest assessorament integral a l'empresa la Cambra està connectada a la base de dades jurídica LA LEY digital, que permet la màxima informació sobre temes d'actualitat, i les tendències dels tribunals.

3.1.b. Organització del III FORO DE COSTAS Y LITORAL

Durant aquest exercici es continuarà amb la tasca de donar suport legal a l'Associació d'Afectats per la Llei de Costes a Eivissa (AALCE). L'objectiu és representar-la i dotar-la d'un mecanisme de funcionament, amb seu a la Cambra. Aquesta tasca consisteix en les següents actuacions:

  • Redacció i convocatòries de les reunions de la Junta. Redacció i custòdia d'actes. Vigilància de la legalitat.
  • Assessorament puntual a les empreses associades sobre qüestions relatives als seus assumptes propis relacionats amb les concessions i llicències.
  • Actuacions encaminades a la captació de socis nous.
  • Organització de jornades informatives, en especial la celebració del III FORO DE COSTAS I  LITORAL
  • Estudi de la situació jurídica dels varadors a l'illa d'Eivissa.

3.1.c. I FÒRUM DE FISCALITAT DE LES EMPRESES

La Cambra te previst la firma de un conveni de col·laboració amb el Col·legi d'Assessors Fiscals de Barcelona i de les Illes Balears, per tal d'establir un FÒRUM DE FISCALITAT DE LES EMPRESES, amb la finalitat d'aconseguir una major difusió de la informació fiscal d'actualitat i importància per a les nostres empreses, buscant optimitzar al màxim els seus recursos i assolir la major difusió de la informació fiscal de màxima actualitat i importància per a les nostres empreses.

En aquest I. FÒRUM tenim previstes quatre jornades de màxima actualitat fiscal:

  • Supòsits tributació dels IS i IRPF dins del marc del REF, exercici 2023.
  • Firma conveni de col·laboració amb els Assessors Tributaris Professionals de Catalunya i Balears, per crear un punt d'assessorament  tributari per les empreses.
  • El sistema de facturació Verifactu.
  • El Règim Fiscal de les Illes Balears.

3.1.d. PREMIS POSIDÒNIA a l'excel·lència empresarial 2024. Cent vint-i-un anys de Cambra de Comerç d'Eivissa i Formentera.

Com cada anualitat, aquest exercici, durant el mes de novembre, és durà a terme el lliurament dels Premis Posidònia a l'Excel·lència Empresarial. Como és tradicional es donaran tres premis i una menció honorífica, amb l'entrega d'una petita obra d'art realitzada per l'artista Mario Arlati.

A més, en aquesta edició, està previst un reconeixement especial a les més de 75 empreses que han estat premiades al llarg dels 121 anys de la Cambra.

3.1.e. Emissió i control de certificacions empresarials.

Aquest exercici formarem al personal de la Cambra per a poder ampliar el Servei de certificacions digitals empresarials, i continuarem donant aquest servei que acredita, entre altres, a tots els empleats públics del propi Consell i dels ajuntaments de l'illa.

3.1.f. Suport tècnic i presencial a la Jornada del TECH FORUM 2024.

La Cambra participarà aquesta edició, amb la implantació d'una taula divulgativa des d'on es donarà informació sobre els serveis de digitalització del sistema Red Cameral, així com del nou segell INNOVAL del Govern Balear. A més, estarem presents en el Col·loqui/debat sobre el paper de les administracions públiques en l'impuls per a la digitalització.

3.1.g. Col·laboració amb la I Jornada d'APIS de Balears celebrada a Eivissa.

Donarem suport al Delegat d'Eivissa de l'Associació d'APIS de les Illes Balears, que forma part del nostre Comitè Executiu. En concret, aquesta anualitat la Cambra donarà el seu suport tècnic i de difusió en les primeres jornades que es desenvolupin a Eivissa durant el mes de maig, sobre temes d'actualitat immobiliària.

3.1.h. Suport al comerç minorista.

Dins del programa dedicat a la dinamització del comerç minorista, cada any des de fa més de 35 la Cambra organitza un Concurs d'Aparadorisme de Nadal, en col·laboració amb tots el Ajuntaments de l'illa. Aquest exercici s'integrarà el Consell Insular d'Eivissa amb la creació de dos premis especials, en concret:

- I Certamen del Concurs d'Aparadorisme de Halloween, dotat amb 1.000.€.

- XXXVI Certamen del Concurs d'Aparadorisme de Nadal, dotat amb 1.000€.

3.1.i. Col·laboració amb l'INSTITUT DE MEDIACIÓ DE LES ILLES BALEARS (IMIB)

Al llarg d'aquest exercici continuarem amb la nostra participació i suport a l'IMIB, integrat per les tres cambres de comerç de l'illa i el Col·legi d'Advocats de les Illes Balears.

Aquest any està prevista la inauguració d'una nova oficina de mediació amb la seu als Jutjats d'Eivissa, dedicada a la mediació intrajudicial. La nostra Cambra donarà suport tècnic i difusió d'aquesta important notícia per l'impuls d'aquest sistema de resolució de conflictes.

3.1.j. Suport al Comitè Executiu i al Ple de la Cambra.

Una altra de les obligacions que ens imposa la llei és la de celebrar reunions periòdiques del Comitè Executiu i el Ple, els dos òrgans de govern de la Cambra.

L'anterior implica un treball de:

- Agenda i redacció de cada convocatòria, que ha de ser custodiada.

- Control del quòrum d'assistència a cada sessió.

- Redacció de l'ordre del dia.

- Control pressupostari de la Cambra.

- Suport jurídic.

- Certificació, custòdia d'actes i acords.

Durant aquest exercici 2024, implementarem un nou sistema de vídeo conferència per poder desenvolupar les reunions de forma telemàtica, a fi de poder facilitar la participació dels membres del plenari en les mateixes, sense necessitat de desplaçar-se a la seu.

També s'implementarà un nou sistema de google drive per poder visualitzar el contingut de cada ordre del dia, amb el dossier complet.

3.1.k. Participació i suport a les Administracions Públiques

La Llei cameral estableix, entre altres funcions, que la Cambra és un òrgan assessor d'altres administracions públiques. Aquest deure ens obliga a estar presents i participar a totes les meses, organismes o ens administratius amb poder decisori de la nostra demarcació. També estam obligats a participar en les iniciatives legislatives en temes que siguin del nostre entorn.

Atès l'anterior, portam una agenda detallada de totes les reunions que es celebren al llarg de l'any i en les que tenim designat a qualque membre del nostre plenari, traslladant-li amb posterioritat els assumptes que es debaten. Estam presents en totes les comissions (algunes se celebren a Mallorca o Madrid), la qual cosa ens obliga a costejar els desplaçaments.

- Presència de la Cambra en comissions de treball, en les quals a totes elles la Cambra defensa i recolza els interessos específics de les empreses d'Eivissa.

Davant el GOVERN BALEAR:

1. Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.

- Comitè Desenvolupament Rutes Aèries Aeroport Eivissa.

- Comitè Assessor Congestió Aeroportuària.

- Mesa Transport Marítim.

- Mesa Transport Terrestre.

- Consell Balear Transport Terrestre.

- Consell Assessor Ports de Balears.

2. Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

- Mesa Internacionalització.

- Comissió de Treball en matèria de Fons Europeus.

3. Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

- Mesa de Treball, Ocupació, Emprenedoria i FP.

4. Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.

- Consell Assessor de l'AETIB.

- Jurat Premis Turisme Illes Balears.

5. Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

- Mesa Diàleg Social.

6. Conselleria d'Educació i Universitats.

- Comissió Selecció estància a empresa (FP) .

- Pla Integral FP .

7. Conselleria de Famílies i Assumptes Socials.

- Institut Balear de la Dona.

8. Consell Econòmic i Social (CES).

9. Centre Balears Europa.

Davant el CONSELL:

1. Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí.

- Comissió Ordenació Turística.

- Pla Màrqueting.

- Mesa Lluita intrusisme Turístic.

2. Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme.

- Junta Arbitral de Transport.

- Consell Sectorial de Mobilitat.

- Comissió Intrusisme Sector del Transport.

Davant AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS:

1. Comitè Serveis Port d'Eivissa.

2. Consell de Navegació des Port.

3. Consell i Port de la Savina.

ALTRES ORGANISMES:

1. Cambra d'Espanya.

2. Universitat de les Illes Balears.

3. Foment de Turisme d'Eivissa.

4. Consell d'Arbitratge de Eivissa.

5. Junta Arbitral de Transports.

6. Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB).

De manera ocasional, la Cambra es convidada en meses i reunions sectorials, com són:

- Canvi Climàtic.

- Grup de Treball Economia Blava.

- Fòrum «Medi Ambient, Impacte Social i Bon Govern, el paper de les Pymes.».

- Manifestació d'interès per potenciar l'activitat investigadora, de difusió i de formació de la Intel·ligència artificial (IA).

- Pla de recuperació, transformació i resiliència.

A més de les actuacions descrites, la Cambra, durant aquest exercici 2024, continuarà treballant en altres projectes (alguns objecte de subvencions d'altres organismes no imputables al present Conveni), com són:

- Programa Accelera Pyme/Kit Digital 2024, amb un total programat de 17 jornades de tema digital i 300 empreses assessorades de forma personal en tema digital.

- Dinamització del comerç minorista. Organització de jornades de difusió i tallers formatius.

- Institut Balear de la Dona. Assessorament exclusiu per a dones. Confiem assolir un total de 50 dones assessorades. Tenim una persona nova al capdavant d'aquest Departament.

- Comerç exterior. Xpande Digital. Contractació d'un tècnic nou.

- Innovació. Jornades de difusió del Segell INNOVAL.

- Formació Professional Dual. Impuls.

- Actuacions i Programes específics per a l'illa de Formentera (en col·laboració amb el seu Consell Insular).

- Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com estar al corrent de les obligacions tributàries o d'altres tipus davant el Consell, o declaració responsable atorgada davant l'autoritat administrativa competent o notari públic d'estar-hi. Es podrà autoritzar el Consell per aconseguir aquesta documentació.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici.

- Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionables, de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'haurà de fer tant aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Així mateix, es comunicarà qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció.

- Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona o entitat beneficiària.

- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de control i comprovació.

- Complir amb les obligacions de transparència i subministrament d'informació en els termes previstos a la normativa sobre transparència.

- En cas que es produeixin rendiments financers dels fons lliurats, aquests incrementaran l'import de la subvenció concedida.

Així mateix, la Cambra queda obligada al compliment de les restants condicions establertes a l'article 14 de la LGS, i les que s'estableixen a la resolució de concessió.

3.2. El Consell, per la seua part, es compromet a:

- Destinar la quantitat de cent mil euros (100.000,00 €) a la Cambra, amb càrrec a la partida pressupostària 4220.48966.

- Comprovar el compliment de l'adequada justificació de la subvenció, així com de la realització de les funcions publicoadministratives i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudir de la subvenció.

- Inspeccionar les despeses subvencionables, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

4.- Termini d'execució

La subvenció es destinarà a finançar les despeses objecte del present Conveni que es produeixin des de l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2024.

5.- Despeses subvencionables

5.1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguin estrictament necessàries i s'efectuïn en el termini establert en el present Conveni.

Concretament, es consideren despeses subvencionables les de personal, de viatge i desplaçament, assessorament i serveis externs i altres despeses corrents, vinculades a l'exercici de les funcions publicoadministratives de la Cambra. S'entén per:

- Despeses de personal. Els costos generats per l'abonament de retribucions brutes que inclouen les percepcions salarials de: salari base, complements d'antiguitat, complements derivats de l'activitat (per coneixements especials, per torns de treball, nocturnitat, penositat, et.), pagues extres, complements personals, incentius a la producció, hores extraordinàries i resta de complements personals i plusos que convencionalment o per sentència judicial corresponguin. Les cotitzacions socials i impostos a càrrec del treballador i la seguretat social a càrrec de la empresa són considerades despeses de personal.

- Desplaçament, allotjament i manutenció. Les quanties d'aquestes despeses no poden excedir les establertes legalment.

- Despeses d'assessorament i serveis externs de caràcter corrent necessàries per al desenvolupament de l'activitat publicoadministrativa objecte de la subvenció.

La raonabilitat del cost s'aplicarà no superant les mitjanes de preus de mercat de la matèria que origina la despesa. Aquest apartat inclou la despesa derivada de la revisió del compte justificatiu per la persona auditora.

- Despeses relacionades amb les accions i activitats desenvolupades per la Cambra objecte del present Conveni.

- Altres despeses corrents necessàries per al desenvolupament de les funcions publicoadministratives, com:

- Lloguer de la seu, inclosa la comunitat, o altres instal·lacions i/o equips on es desenvolupen aquestes funcions publicoadministratives o de suport per al compliment de les mateixes.

- Subministraments d'electricitat, calefacció, aigua, telèfon, fax i internet.

- Serveis de neteja.

- Manteniment d'edificis, equips d'oficina i equips informàtics.

- Material d'oficina, amortització d'equips i altres despeses consumibles d'oficina.

- Subscripcions de premsa i de plataformes legislatives.

- Despeses de dominis corporatius d'internet, de plataformes de reunions i de manteniment de programes informàtics (nòmines, control horari, comptabilitat, etc.).

- Serveis d'assessoria laboral, fiscal i jurídica.

- Assegurances dels edificis i/o instal·lacions i les de responsabilitat civil vinculades al desenvolupament de les funcions de la Cambra.

- Despeses d'operativa bancària, com ara comissions de comptes o per serveis bancaris (transferències).

- Despeses relacionades amb el Registre Mercantil.

- Subministraments d'equips de protecció individual (EPIS).

- Despeses d'amortització, sempre que estiguin vinculades a elements necessaris per a l'exercici de les funcions publicoadmnistratives per al període subvencionable i es calculin de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.

Per tal motiu, serà necessari presentar les taules d'amortització dels bens objecte de l'amortització.

5.2. El cost de les despeses no podrà ser superior al valor de mercat.

5.3. En cap cas seran despeses subvencionables, i per tant, no podran formar part de les despeses subvencionables, les següents:

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Les despeses de procediments judicials.

- Despeses corresponents a obra o a adquisició de béns i equipaments inventariables.

Els tributs són despeses subvencionables quan la Cambra, beneficiària de la subvenció, els aboni efectivament. En cap cas no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

5.4. En els termes establerts a l'article 31.3 de la LGS, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin.

L'elecció de l'oferta presentada es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui a la proposta econòmica mes avantatjosa.

De conformitat amb el que estableix l'article 29 de la LGS, la Cambra no podrà subcontractar l'activitat subvencionada a tercers. No es considera subcontractació la concertació a tercers quan l'objecte del contracte no s'espera que hagi de ser realitzat personalment pel beneficiari, bé perquè no constitueixi l'objecte de la seva activitat o bé perquè els elements personals del beneficiari no hagin resultat essencials en la valoració de l'activitat subvencionada.

5.5. Aquesta subvenció per a les activitats presentades és compatible amb la concessió d'altres ajuts que puguin concedir aquesta o altres administracions o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas

l'import no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.- Pagament

El Consell aportarà com a màxim 100.000,00 euros i aniran a càrrec de la partida pressupostària 4220.48966, segons es preveu al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2024.

El pagament de la subvenció nominativa del Consell a la Cambra objecte del present Conveni s'efectuarà en un únic pagament del 100% de la quantia per un import de 100.000 € a la signatura del Conveni i prèvia fiscalització del reconeixement de l'obligació.

En relació a la presentació de garantia, atès que la beneficiària és un ens instrumental de dret públic vinculada a una administració pública, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 del RLGS, queda exonerada la Cambra de la presentació de garantia.

7.- Forma de justificació

Per a la justificació del Conveni, la Cambra haurà de presentar la documentació que a continuació es relaciona entre el 15 i el 28 de febrer de 2025.

La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació per la seu electrònica del Consell del compte justificatiu que contindrà, com a mínim, la informació següent:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades, els productes promocionats i els resultats obtinguts.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat.

c) Relació classificada de les despeses corrents de l'activitat, amb indicació del proveïdor, número d'identificació fiscal, concepte, import, data d'emissió de la factura i data de pagament.

d) En el cas d'activitats executades per entitats vinculades amb l'entitat beneficiària, s'atendrà el que dictamina la LGS, i a les factures emeses es detallaran els conceptes i imports a les factures.        

e) Justificant de les mesures de publicitat relatives al finançament públic per part del Consell Insular.

La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de:

- Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats previstos en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament mitjançant el qual es regulen les obligacions de facturació i justificant de pagament.

- Certificat acreditatiu de la prorrata de l'IVA, si correspon.

- Còpies de les nòmines dels treballadors amb contractació laboral com a personal de l'entitat, així com els seus justificants de pagament.

- Justificants de pagament de la Seguretat Social corresponent al personal contractat.

- Justificant acreditatiu de la retenció de l'IRPF als autònoms, si correspon.

- Justificants de pagament. Es consideraran com a justificants de pagament els següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, en la factura s'hauran de consignar les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu si l'emissor és una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Si escau, els tres pressupostos que hagi sol·licitat el beneficiari, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, en aplicació de l'art. 31 de la LGS, així com de l'art. 40 del TRLGS.

5è. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

6è. Per a l'acceptació de les justificacions, la despesa haurà d'estar pagada amb anterioritat a l'acabament del període de presentació de justificants.

8.- Deficiències en la justificació

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es requerirà a l'entitat beneficiària per tal d'esmenar les deficiències detectades per termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquest requeriment, amb l'advertiment que, de no fer-ho, es procedirà a la revocació o a la reducció de l'ajuda segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament de la quantitat percebuda i, si n'és el cas, els corresponents interessos de demora, en les condicions previstes a LGS i al TRLGS.

Si les actuacions o les despeses finalment realitzades i justificades resulten inferiors al pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es reduirà proporcionalment la quantia de l'ajuda de la següent manera:

- Si la reducció és de fins al 20% (inclòs) del pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es reduirà la subvenció proporcionalment a la reducció del pressupost no justificat.

- Si la reducció és superior al 20% i fins el 60% (inclòs) del pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es reduirà la subvenció proporcionalment a la reducció del pressupost no justificat i addicionalment es reduirà un 10% del pressupost no justificat.

- Si la reducció és de més del 60% del pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es considerarà que l'objectiu de l'actuació per a la qual s'ha concedit l'ajuda no s'ha realitzat, la qual cosa donarà lloc al reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establerts en la clàusula novena d'aquest Conveni.

​​​​​​​​​​​​​​9.- Revocació i reintegrament

Pertocarà la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

A més, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora corresponent en les causes i quanties que preveuen els articles 36, 37 i 38 de la LGS, i en la correlativa normativa autonòmica.

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

De conformitat amb l'art. 44 del TRLGS, quan el compliment per part del beneficiari s'aproximi de manera significativa al compliment total, d'acord amb la documentació justificativa aportada per l'interessat per a la liquidació de la subvenció, l'eventual reintegrament parcial que resulti de l'aplicació dels criteris a què es refereix la clàusula anterior no caldrà l'exigència d'interessos de demora.

El procediment per al reintegrament es regirà pel que es disposa als articles 41 a 43 de la LGS, i al capítol II del títol III del RLGS, i en la correlativa normativa autonòmica.

10. Devolució voluntària

L'entitat beneficiària de la subvenció, segons el que preveu l'art. 90 del RLGS, podrà realitzar voluntàriament la devolució de la totalitat de la quantia rebuda o part d'aquesta mitjançant el seu ingrés, en concepte de «devolució voluntària de subvenció», amb indicació del projecte concret subvencionat, en un compte titularitat del Consell Insular d'Eivissa.

11. Infraccions i sancions administratives

Les possibles infraccions en matèria de subvencions que puguin ser comeses per l'entitat beneficiària es graduaran i se sancionaran d'acord amb allò establert al títol V del TRLGS i, amb caràcter supletori, amb el que preveu el títol IV, capítols I i II, de la LGS.

El procediment s'adequarà a les previsions establertes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), i en la Llei 40/20015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP).

12. Tractament de dades de caràcter personal

Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

La Cambra ha de garantir la no recaptació de dades personals de les persones usuàries dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present Conveni.

Pel que fa a les subcontractacions que pugui realitzar la Cambra per al compliment de les actuacions objecte del Conveni, aquesta es compromet a sol·licitar la firma, per part dels tercers, del corresponent acord de confidencialitat i de protecció de dades.

13.- Mecanismes de seguiment

Per garantir el seguiment d'aquest Conveni es podrà crear una comissió de seguiment des del moment de la seua signatura, per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la LRJSP. La comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el Conveni. Correspon a la comissió el seguiment i la valoració de les accions derivades del Conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció. El funcionament d'aquesta comissió es regirà pel que es disposa en aquest Conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la LRJSP.

Les controvèrsies que puguin plantejar-se sobre la interpretació i l'execució d'aquest Conveni s'intentaran resoldre per mutu acord de les parts.​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​​​14.- Modificació del Conveni

Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest Conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest Conveni com una addenda.

15.- Compatibilitat

En cap cas l'import de l'aportació de l'ajuda pot superar les despeses de les funcions publicoadministratives, segons el pressupost que obra a l'annex I del present Conveni.

16.- Difusió de la col·laboració del Consell Insular

En compliment dels articles 11.1 i 34.4 del RLGS, la Cambra es compromet que en els cartells, anuncis, fullets, estands i en tot el material relatiu a les activitats objecte d'aquest Conveni, hi figurarà expressament la col·laboració del Consell i el seu logotip. També farà constar aquesta subvenció en la seva memòria anual.

17.- Òrgans competents per ordenar, instruir i resoldre el procediment

El Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb allò establert a l'article tercer, punt 3, del Decret de Presidència núm. 2023000467, de 28 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023).

Dins d'aquest Departament, correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), i d'acord amb l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-09-2020; correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04- 2016), on es recullen les atribucions i competències dels/ de les consellers/eres executius/ives.

Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, correspon al Consell Executiu, de conformitat amb les atribucions establertes a l'article 28.1 m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7-07-2022): Aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions, en relació amb l'article 65 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-09-2020; correcció en BOIB núm. 148, de 14- 10-2010; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-2016).

El pagament d'aquestes ajudes i la seua revocació, en el cas que pertoqui, es farà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans, de conformitat amb l'article 33.2 l de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

18. Vigència del Conveni

El present Conveni desplegarà els seus efectes des de la seva formalització i tendrà vigència fins el 28 de febrer de 2025.

Aquest Conveni de subvenció no serà susceptible de pròrroga i podrà ser objecte d'addenda manifestada per qualsevol de les parts per escrit i amb una antelació mínima de 3 mesos abans de la seua data de finalització.

19. Resolució i extinció del Conveni

El Conveni es podrà resoldre per:

- Mutu acord, a instància de qualsevol de les parts que haurà de notificar a l'altra aquesta intenció, per escrit i amb una antelació mínima de dos mesos abans de la data de finalització de la vigència d'aquest Conveni.

- Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que deriven de l'objecte del Conveni.

- Incompliment de les obligacions assumides en el Conveni per part de qualsevol de les parts signants, o d'ambdues.

En tot cas, serà causa de resolució del Conveni l'incompliment del projecte, que, a més, donarà lloc al reintegrament total o parcial en el termes assenyalats en la clàusula novena d'aquest Conveni.

- Les causes generals previstes a la legislació vigent.

El Conveni s'extingirà per esgotament del període de vigència convingut entre les parts.

20. Publicitat del Conveni

El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en els termes expressats a l'article 18 de la LGS, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.es), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

21.- Règim jurídic i jurisdicció competent

El present Conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present conveni, per la LRJSP, per la LGS, pel RLGS, i pel TRLGS.

En la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades -DOUE 4/5/2016-), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals que hi sigui d'aplicació.

Les parts que subscrivim aquest Conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Però si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

I en prova de conformitat, signam aquest Conveni.​​​​​​​

            Pel Consell Insular d'Eivissa                                                               Per la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació

                                                                                                                                         i Serveis d'Eivissa i Formentera

                    Vicent Marí Torres                                                                                              Joan Guasch Serra​​​​​​

 

​​​​​​​ANNEX 1

CONSELL INSULAR D'EIVISSA 2024

ANEXO I - DESGLOSE PRESUPUESTARIO

 

 

 

 

 

 

 

 

ACTUACIONES

COSTES MATERIALES EXTERNOS

COSTES

PERSONAL

COSTE MANTENIMIENTO

OFICINA

COSTE TOTAL

I

CREACIÓN PUNTO ASESORAMIENTO INTEGRAL A LA EMPRESA

La Ley Digital

2.800,00 €

38.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Electricidad, teléfono, limpieza local, material oficina, mobiliario, seguros, agua, impuestos, ajustes negativos imposicion indirecta, reparación y conservación local y maquinaria

41.400,00

Registro Mercantil Central

600,00 €

II

TERCER FORO COSTAS Y LITORAL

Desplazamientos y estancias ponentes

5.000,00 €

6.000,00 €

11.000,00

Grabación jornada

 

 

 

 

​​​​​​​

III

SEMINARIO FISCAL "SUPUESTO PRACTICO CONTABLE Y FISCAL DEL REGIMEN FISCAL ESPECIAL BALEAR EJERCICIO 2023"

Facturas ponentes, anuncios

 

1.500,00 €

 

 

 

 

20.000,00

FIRMA CONVENI ASSESSORS TRIBUTARIS P.DE CATALUNYA I BALEARS

Facturas, ponentes, viajes, anuncios, càtering,prensa...

500,00 €

5.000,00 €

JORNADA VERIFACTU

Facturas catering, sala, ponentes, anuncios

4.000,00 €

5.000,00 €

JORNADA REF

Facturas catering, sala, ponentes, anuncios

4.000,00 €

V

PREMIOS POSIDONIA A LA EXCELENCIA EMPRESARIAL

Publicidad, catering, roll up, trofeos ...

9.000,00 €

10.000,00 €

27.000,00

Elaboración textos periodista y presentadora, trofeos

8.000,00 €

VI

SERVICIO DE CERTIFICACIONES

 

 

3.500,00 €

3.500,00 €

 

VIII

 

APOYO TÉCNICO II IBIZA TECH FORUM

 

 

 

3.000,00 €

 

3.000,00 €

 

VIII

APOYO TÉCNICO APIS, JORNADA INMOBILIARIA EN IBIZA

 

 

 

1.500,00 €

 

1.500,00 €

 

 

IX

APOYO COMERCIO MINORISTA

 

 

 

 

1. Navidad

Coste premio especial Consell Insular

1.000,00 €

6.000,00 €

8.000,00 €

2. Halloween

1.000,00 €

X

IMIB

 

0,00 €

2.000,00 €

2.000,00 €

XI

COMITÉS EJECUTIVOS Y PLENOS

 

 

3.000,00 €

3.000,00 €

XII

COLABORACION CON OTRAS

ADMINISTRACIONES PUBLICAS

Gastos desplazamientos (avión y hoteles)

1.000,00 €

4.000,00 €

5.000,00 €

 

 

TOTALES

39.400,00 €

86.000,00 €

40.000,00 €

165.400,00 €