Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ
Núm. 642659
Resolució de la secretària general per delegació del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació per la qual s’aprova la convocatòria d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, programa UNICO Bo Social, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea – Next Generation EU
Fets
1. La bretxa digital d'accés i capacitat d'ús de xarxes actua cada vegada més com a vector per a una nova causa d'exclusió social, que afecta especialment els col·lectius més vulnerables. Durant la crisi del COVID-19, la necessitat de continuar de manera remota amb l'activitat econòmica, les tasques d'ensenyament o l'accés a serveis mèdics o socials, entre d'altres, han evidenciat aquest nou factor de desigualtat. El teletreball s'ha mostrat com una gran oportunitat per afavorir una menor concentració de la població, sempre que s'acompanyi de l'accés a una sèrie de serveis socials i econòmics disponibles en les grans concentracions urbanes. La fixació de la població en les zones menys habitades o en declivi demogràfic, ja sigui d'edat avançada o jove, requereix la disponibilitat d'accés a serveis essencials en format digital. Consegüentment, és necessari plantejar la connectivitat en un sentit ampli, com aquella que permet accedir des de tots els territoris i a qualsevol col·lectiu social a serveis educatius i culturals, sociosanitaris i de comerç de béns i serveis.
Com a part de l'esforç de l'Agenda Espanya Digital 2025, el Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals de la societat, l'economia i els territoris (en endavant, Pla per a la Connectivitat), aprovat pel Consell de Ministres el dia 1 de desembre de 2020, conté, com a mesura 4, la concessió de bons de connectivitat social per als col·lectius més vulnerables, vinculats amb altres programes orientats a tancar les bretxes socials i impulsar la integració.
2. La magnitud de la crisi econòmica, social i sanitària provocada per la pandèmia COVID-19 ha exigit una resposta comuna a escala europea que s'ha materialitzat amb la posada en marxa del nou Fons de Recuperació "Next Generation EU". L'objecte és contribuir al procés de recuperació de les economies de la Unió a partir de 2021. Dins d'aquest Fons, el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), establert pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i de Consell, de 12 de febrer de 2021, ha permès a Espanya mobilitzar un volum d'inversió sense precedents, mitjançant l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència ( en endavant, PRTR).
3. El PRTR, aprovat per la Comissió Europea el 16 de juny de 2021, inclou com una de les trenta línies d'acció que s'identifiquen, la component 15, Connectivitat digital, impuls a la ciberseguretat i desplegament del 5G, que té entre els seus objectius l'impuls a la transformació digital i que aposta perquè el 100% de la població disposi d'una connectivitat adequada, fet que promou la desaparició de la bretxa digital entre zones rurals i urbanes. Dins aquest component 15 comprèn la inversió C15.I3 «Bons digitals per a pimes i col·lectius vulnerables", que preveu el finançament d'inversions i despeses derivades de la connexió a banda ampla de col·lectius vulnerables», amb la data límit d'execució el 31 de desembre de 2023.
4. Amb l'aprovació de l'Addenda al PRTR per la Comissió Europea el 2 d'octubre de 2023 es modifica el calendari i la definició d'algunes fites originalment establertes en el PRTR, entre les que s'hi troba l'objectiu CID#239 vinculat a la inversió C15.I3 esmentada, el termini d'execució del qual s'estén a 31 de desembre de 2024.
5. Aquesta ampliació del termini i l'adequada execució dels fons per assolir l'objectiu associat a aquest programa d'ajudes, ha motivat la modificació del Reial decret 898/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables en el marc del PRTR, pel Reial decret 1134/2023, de 19 de desembre i pel Reial decret 521/2024, de 4 de juny.
6. El Reial decret 989/2021, de 16 de novembre de 2021, distribueix pel sistema de concessió directa i, d'acord amb els criteris consensuats a la Conferència Sectorial per a la Transformació Digital celebrada el 6 d'octubre de 2021, l'import d'ajut que cada comunitat autònoma ha de gestionar, durant el període 2021-2024, mitjançant l'aprovació d'una convocatòria pública de subvencions, que s'ha de regir per les disposicions que estableix el mateix Reial decret.
7. Segons l'annex I del Reial decret 989/2021, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears li correspon un import d'ajut de 351.360 €.
8. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del PRTR, aprova un marc general bàsic que incorpora un conjunt d'especialitats en matèria de gestió administrativa dirigit a simplificar i facilitar l'execució dels fons europeus, el qual afecta les subvencions, entre altres àmbits de l'ordenament jurídic.
9. A nivell autonòmic, la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb els fons europeus en el marc del PRTR, ha desplegat les disposicions estatals bàsiques del Reial decret llei 36/2020. L'article 15.4 d'aquesta norma disposa que el Pla Estratègic Autonòmic, respecte dels projectes integrants d'aquest Pla, l'execució dels quals s'hagi de vehicular totalment o parcialment per la via de subvencions o ajudes, té la consideració de pla estratègic de subvencions als efectes de l'article 6.1 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
10. L'acord del Consell de Govern de 23 de maig de 2022 pel qual es modifica la relació de projectes declarats estratègics per Acord del Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic Autonòmic - Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030 i es declaren estratègics els projectes que s'hi inclouen (Boib núm. 67 de 24 de maig de 2022) inclou el projecte amb la identificació següent:
Número: 37
Projecte estratègic: Accions de reforç de la connectivitat 5G.
Eix: 3 competitivitat.
Estratègia: E11 el Marketplace Illes Balears i digitalització del teixit productiu.
Promotor: GOIB. Conselleria de Fons Europeus Universitat i Cultura(actual Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació).
Descripció: Programa de paquets de connexió a banda ampla (bons digitals pera col·lectius vulnerables).
Import: 351.360 euros
11. L'aprovació i la inclusió d'aquest projecte en el PEA implica d'una banda, la tramitació urgent i el despatx prioritari i, de l'altra, l'autorització implícita del Consell de Govern per exercir les competències en matèria d'autorització i disposició de la despesa i, en general, per iniciar qualsevol expedient de despesa.
12. Aquesta convocatòria s'ha de tramitar pel procediment d'urgència en virtut de l'article 7 de la Llei 4/2021 esmentada que declara que a totes les actuacions i els procediments administratius que comportin expedients de despesa que s'hagin de finançar amb els fons procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència se'ls ha d'aplicar la tramitació d'urgència i el despatx prioritari en els termes que preveuen, respectivament, els articles 33 i 71 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
13. En l'elaboració i tramitació d'aquesta Resolució, s'han tengut en compte els criteris de caire transversals del PRTR següents:
1. Garantir el ple compliment del principi de «no causar dany significatiu» al medi ambient, d'acord amb el que preveu el PRTR i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establert pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, en totes les fases del disseny i execució dels projectes i de manera individual per a cada actuació, tenint en compte la «Guia Tècnica de la Comissió Europea (2021/C 58/01) sobre l'aplicació d'aquest principi així com la «Guia per al disseny i el desenvolupament d'actuacions d'acord amb el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient» publicada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
2. D'acord amb l'informe de 5 de maig de 2022 sobre l'ajuda d'estat SA.100138(2022/N), la Comissió ha decidit no plantejar objeccions a l'ajuda sobre la base del fet que és compatible amb el mercat interior d'acord amb l'article 107, apartat 2, lletra a), del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
3. Garantir l'aplicació de la perspectiva de gènere a totes les seves actuacions, seguint les recomanacions contingudes a la Guia per a les Administracions Públiques per incorporar la perspectiva de gènere a les actuacions finançables en el marc del PRTR, publicada pel Ministeri d'Igualtat.
4. Garantir el compliment de les obligacions d'etiquetatge climàtic i digital (codi 012), amb un percentatge del 0 per cent i del 100 per cent, respectivament, d'acord amb allò que preveu el PRTR i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establert pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Per tant, no cal esperar cap contribució específica a la transició verda i sí una contribució íntegra a la transició digital.
14. L'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de tecnologia i comunicacions (BOIB núm 81, de 31 de maig de 2007), a l'article 2.1.i), com a activitat susceptible de subvenció, inclou la contribució al desenvolupament social i tecnològic als col·lectius més desafavorits, mitjançant l'accés a les noves tecnologies.
15. El certificat de la directora de l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques de dia 30 de juliol de 2024 per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables indica que es troba inclòs dins l'Annex 2 (relació de projectes declarats estratègics) de l'Acord del Consell de Govern de 23 de maig de 2022 pel qual es modifica la relació de projectes declarats estratègics per Acord del Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic Autonòmic - Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030 i es declaren estratègics els projectes que s'hi inclouen, concretament dins el projecte identificat amb el número 37 <<Accions de reforç de la connectivitat 5G >>, programa de paquets de connexió a banda ampla (bons digitals).
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, modificat pel Reial decret 1134/2023, de 19 de desembre i pel Reial Decret 521/2024, de 4 de juny.
3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
4. L'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de tecnologia i comunicacions ( BOIB núm.81, de 31 de maig de 2007)
5. El Reglament (UE) número 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com a la normativa interna aplicable a la gestió, seguiment i control que s'estableixi per al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'Espanya.
6. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a la execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència ( en endavant PRTR).
7. L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configuren el sistema de gestió del PRTR i l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre per la qual s'estableixen el procediment i el format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del PRTR.
8. L'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtic del risc de conflicte d'interès en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
9. La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
10. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat entre d'altres pel Decret 4/2024, de 17 de maig.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) (Programa ÚNICO Bo Social), d'acord amb els termes que consten en l'annex I.
2. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
3. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la Resolució de la convocatòria, que comença a tenir efectes l'endemà d'haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (3 d'octubre de 2024) La secretària general Catalina Mir Ferrer (Per Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de delegació de competències(BOIB núm. 106 de 29.07.23)
ANNEX I Convocatòria
1. Objecte i finalitat
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és l'emissió d'un programa d'emissió de bons de connectivitat digital per a col·lectius vulnerables en el marc de el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
El bo digital contribuirà a finançar la contractació de nous serveis de connexió a banda ampla o el manteniment dels ja contractats des d'una ubicació fixa amb una velocitat mínima de 30 megabits per segon en sentit descendent en condicions de màxima demanda amb la tecnologia més adequada a cada cas a la fi de respectar el principi de neutralitat tecnològica i anirà destinat a persones físiques d'unitats familiars que hagin estat identificades com a vulnerables.
2. La finalitat d'aquestes subvencions és executar la inversió C15.I3 «Bons digitals a pimes i col·lectius vulnerables» del component 15 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, programa ÚNICO Bo Social.
2. Normativa
1. El règim jurídic de les subvencions és els que estableixen el Reial decret 989/2021 de 16 de novembre modificat pel Reial decret 1134/2023, de 19 de desembre i el Reial decret 521/2024, de 4 de juny, així com el Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En defecte del que preveu aquesta normativa s'aplicaran les normes de dret administratiu.
2. Aquests subvencions estan sotmeses al Reglament (UE) número 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com a la normativa interna aplicable a la gestió, seguiment i control que s'estableixi per al PRTR d'Espanya, en particular: el Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a la execució del PRTR, l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configuren el sistema de gestió del PRTR, l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre per la qual s'estableixen el procediment i el format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del PRTR, l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa al anàlisi sistemàtic del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el PRTR i sense perjudici de l'aplicació de qualssevol altres disposicions tant del dret nacional com de la Unió Europea que puguin ser aplicables, particularment les que s'aprovin en l'àmbit de l'execució i gestió dels fons provinents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establert pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i de Consell, de 12 de febrer de 2021, i el PRTR.
3. En l'àmbit autonòmic, la llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del PRTR
3. Finançament i crèdit assignat a la convocatòria
1. D'acord amb l'annex I del Reial decret 989/2021, l'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 351.360 euros, que s'han d'abonar amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a la anualitat, partida pressupostària i quantia màxima que s'indiquen a continuació:
2024: 14301.551A01.48000.00 MR063 0,00 €
2025: 14301.551A01.48000.00 MR063 0,00 €
2026: 14301.551A01.48000.00 MR063 351.360,00 €
Les ajudes aprovades en aquesta convocatòria compten amb el finançament de la Unió Europea (Next Generation EU) mitjançant el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), que estableix el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer.
4. Beneficiaris i requisits
1.Poden ser beneficiàries del bo digital dins l'àmbit territorial de les Illes Balears, les persones residents a les Illes Balears en situació de vulnerabilitat econòmica i social que siguin beneficiàries de la renda social garantida o l'ingrés Mínim vital o les que tenen el subsidi de desocupació d'acord amb la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies.
En particular i per acomplir amb el criteri de gènere interseccional, es considera col·lectiu preferent els grups de dones especialment vulnerables: dones víctimes de violència de gènere, dones amb discapacitat, aturades de llarga durada, famílies monoparentals femenines, dones grans a llars unipersonals, dones migrants, incloses les temporeres, refugiades i pertanyents a minories, entre d'altres.
2. Limitacions dels bons digitals a la unitat familiar.
Només es podrà concedir un bo digital per persona física i per unitat familiar.
S'entén per unitat familiar, segons el que estableix l'article 82 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni:
a) La integrada pels cònjuges no separats legalment i, si hi ha fills:
1r. Els fills menors, amb excepció dels que, amb el consentiment dels pares, visquin independents de aquests.
2n. Els fills majors d'edat incapacitats judicialment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada.
b) En els casos de separació legal, o quan no hi hagi vincle matrimonial, la formada pel pare o la mare i tots els fills que convisquin amb un o altre i que reuneixin els requisits a què es refereix l'apartat a).
El reconeixement del dret d'una unitat familiar a rebre el bo digital i la quantia de l'esmentat bo és independent del nombre de membres integrants d'aquesta.
3. No poden ser beneficiàries de les subvencions les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies de l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (TRLS), ni tampoc ho poden ser les persones sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència, de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
5. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions tindran amb caràcter general les obligacions establertes a l'article 11 del TRLS i l'article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions . En concret, són obligacions dels beneficiaris:
1. Donar l'acceptació expressa per presentar la justificació i cedir el dret al cobrament de la subvenció concedida a l'entitat operadora que elegeixin contractar per donar-los el servei de banda ampla.
2. Acceptar la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a donar compliment a allò que preveu la normativa europea que és d'aplicació i de conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, així com la cessió de dades del beneficiari (nom i llinatges, document d'identitat acreditatiu i domicili) als operadors col·laboradors que participen en el programa per aplicar el bo social.
3. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social, circumstància que s'ha d'acreditar abans de dictar la proposta de resolució de concessió del bo digital.
4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i control tècnic i financer del programa i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
5. Facilitar les comprovacions encaminades a garantir la correcta execució de l'operació, i a aportar la documentació, tanta administrativa com sobre el terreny, que li sigui requerida en el procediment de verificació. En concret, com a beneficiaris d'aquesta línia de subvencions el beneficiari es compromet a concedir els drets i els accessos necessaris per garantir que la Comissió Europea, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exerceixin les seves competències.
6. Sotmetre's al seguiment, control i avaluació que estableix el PRTR, així com a les obligacions específiques relatives a la informació i publicitat i d'altres imposades per la normativa interna i de la Unió Europea per al Mecanisme de Recuperació i Resiliència que siguin d'obligat compliment.
7. Facilitar qualsevol informació que li requereixi l'òrgan que concedeix l'ajuda i els òrgans de control indicats en els apartats anteriors.
8. Col·laborar en l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en el seu àmbit de gestió, evitar doble finançament, falsificacions de documents, etc., així com proporcionar informació per a la detecció de possibles riscos.
9. Comunicar immediatament a la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades a la sol·licitud o/i a la resolució de concessió, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sense perjudici que també es puguin incorporar d'ofici a l'expedient.
10. Acceptar l'obligació del registre de les dades del beneficiari a la «Base de Dades dels beneficiaris de les ajudes, de contractistes i subcontractistes» prevista a l'article 8 de l'Ordre 1030/2021.
6. Operadors-col·laboradors del programa del bo digital per a col·lectius vulnerables.
1. Podran col·laborar amb el programa del bo digital per a col·lectius vulnerables aquells operadors que prestin serveis de connexió a internet en xarxes de banda ampla amb una velocitat d'almenys 30 megabits per segon en sentit descendent, i que compleixin la resta dels requisits exigits per la legislació en matèria de telecomunicacions.
S'exclouen aquells operadors que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o es trobin en situació de crisi d'acord amb allò que estableixen les Directrius sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (2014/C 249/01)
2. Els operadors que vulguin participar i comercialitzar el seus serveis en el marc d'aquest programa d'ajuts han d'acomplir amb el que disposa el punt cinc de l'article únic del Reial decret 521/2024, de 4 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 989/2021, 16 de novembre.
3. D'acord amb l'article 27 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions s'ha de subscriure el corresponent conveni de col·laboració amb els operadors -col·laboradors.
4. Els operadors-col·laboradors del programa s'hauran de comprometre a seguir prestant a l'usuari els serveis contractats de banda ampla en les mateixes condicions, inclòs el preu màxim, durant almenys un any a comptar des que finalitzi el gaudi del bo
Si després de la contractació o actualització de la subscripció del servei, els usuaris finals elegibles decideixen canviar de proveïdor de comunicacions electròniques, l'import del bo digital que no s'hagi utilitzat es transferirà a la nova subscripció, sempre que la nova subscripció compleixi amb la present mesura.
5. No podran ser operador col·laborador del programa les entitats en les quals es doni alguna de les prohibicions de l'article 10 del TRLS, ni tampoc ho podran ser aquelles entitats sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència, de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Per altra banda, els operadors-col·laboradors hauran d'acomplir amb les obligacions de l'article 11 del mateix text normatiu, així com les obligacions específiques de l'execució de fons provinents del MRR que preveu el Reglament 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i de l'Ordre HFP/1030/2021 de 29 de setembre.
7. Terminis i model de sol·licitud
1. El termini per presentar les sol·licituds és d'un més des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria o fins el possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
2. En cas que s'exhaureixi el pressupost assignat, i sempre que no hagi expirat la vigència del programa, podran continuar registrant-se sol·licituds a la llista de reserva provisional que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, qüestió que haurà de ser notificada al destinatari últim afectat perquè en prengui coneixement, i estaran supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajut prèvies que puguin alliberar pressupost, o bé s'incorpori nou pressupost a la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional generarà cap dret per al sol·licitant fins que no es validi la sol·licitud.
3. Les persones interessades poden presentar la sol·licitud d'acord amb el model de l'annex II i que figura a la Seu Electrònica de la CAIB i a la pàgina web de la Direcció General d'Estratègia Digital i Modernització Administrativa
https://www.caib.es/sites/ajudestelecomunicacions
en qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registre de la CAIB o en qualsevol dels llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. El beneficiari ha de donar consentiment a la sol·licitud perquè l'Administració pugui comprovar el requisit de ser beneficiari d'acord amb el punt 4.1. En cas de no donar consentiment haurà d'acreditar el compliment d'aquest requisit.
5. Juntament amb la sol·licitud, degudament emplenada i signada, les persones sol·licitants han d'adjuntar, només en cas que s'oposin o no autoritzin la consulta, la documentació següent:
En el cas de no autoritzar les dades acreditatives d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), d'acord amb l'article 95.1k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, o d'oposar-se a l'obtenció de les dades corresponents d'estar al corrent de les obligacions davant la hisenda autonòmica i davant la Seguretat Social, l'interessat haurà d'aportar les certificacions acreditatives corresponents, o bé, d'acord amb l'article 11.f) del TRLS, presentar una declaració, atès que la subvenció és de quantia inferior a 3.000,00 euros.
6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i la resta de la normativa aplicable.
8. Òrgans competents.
1.El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per iniciar el procediment, mitjançant aquesta convocatòria, en els termes que estableix l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació també és l'òrgan competent per dictar les resolucions de concessió o de denegació, d'inadmissió a tràmit o de desistiment de la sol·licitud, de modificació de la resolució de concessió, de revocació i reintegrament.
3. El director general d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa és l'òrgan competent per instruir i tramitar el procediment, en els termes que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com la comprovació que les sol·licituds compleixen els requisits exigits.
8 bis. Verificació de l'absència de conflicte d'interessos
1. Amb caràcter previ a la comprovació del compliment dels requisits, l'òrgan competent per fer la proposta de resolució, per a la concessió de la subvenció, els treballadors que valoren i/o participen en el procediment de resolució de la convocatòria hauran de signar les declaracions d'absència de conflicte d'interès (DACI) respecte dels participants en el procediment, segons el model de l'annex I de de l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interès en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Així mateix, amb caràcter previ a la comprovació del compliment dels requisits de les sol·licituds l'òrgan de competent per a la concessió de la subvenció realitzarà l'anàlisi del risc de conflicte d'interessos a través de l'eina informàtica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) habilitada a aquest efecte.
A través d'aquesta eina s'analitzaran les possibles relacions familiars o vinculacions societàries, directes o indirectes, en les quals pugui haver-hi un interès personal o econòmic susceptible de provocar un conflicte d'interessos, entre les persones abans esmentades i els participants en cada procediment.
L'anàlisi es realitzarà sobre un conjunt de cent sol·licituds, d'acord amb el que estableix l'Annex III de l'Ordre esmentada:
2. Una vegada realitzat el creuament de dades, l'eina informàtica, l'endemà, oferirà el resultat de l'anàlisi de risc de conflicte d'interès al responsable de l'operació.
El resultat podrà consistir en:
a) La detecció d'una o diverses banderes vermelles si es detecten circumstàncies que posen de manifest l'existència de risc de conflicte d'interessos. En aquest cas, el resultat de l'anàlisi serà traslladat per l'òrgan responsable a les persones subjectes a l'anàlisi del risc del conflicte d'interessos, a fi que s'abstinguin si, respecte a aquestes, ha estat identificada l'existència d'una situació de risc de conflicte d'interès, senyalitzada amb una bandera vermella i es procedirà a aplicar el procediment establert en l'article 6 de l'Ordre HFP/55/2023.
L'anàlisi del risc de conflicte d'interessos es tornarà a dur a terme respecte de qui substitueixi a la persona que, en compliment d'aquest procés, s'hagi abstingut en el procediment i s'aplicarà novament l'anàlisi descrita.
b) La detecció d'una o diverses banderes negres si l'AEAT no disposa d'informació per a algun o alguns dels participants en el procediment. Aquest resultat no implica la suspensió automàtica del procediment de concessió de subvencions i s'haurà de seguir el procediment descrit en l'article 7 de l'Ordre HFP/55/2023.
L'òrgan competent per a la concessió de la subvenció podrà sol·licitar als participants en el procediment la informació sobre la titularitat real, sempre que l'AEAT no en disposi. Aquesta informació haurà d'aportar-se a l'òrgan concessió de subvencions en el termini de cinc dies hàbils des que es formuli la sol·licitud d'informació.
La falta de lliurament d'aquesta informació en el termini assenyalat serà motiu d'exclusió del procediment.
Una vegada rebudes les dades, seran adequadament custodiades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
A través de l'eina informàtica, l'òrgan de competent per a la concessió de la subvenció durà a terme un nou control ex-ante del risc de conflicte d'interès, indicant, en lloc del sol·licitant, els titulars reals recuperats per l'òrgan de competent per a la concessió de la subvenció.
c) No detecció de circumstàncies que posin de manifest el conflicte d'interessos. En aquest cas el procediment de concessió de la subvenció seguirà el seu curs.
9. Procediment de concessió, instrucció i resolució del procediment
1. D'acord amb el que preveu l'article 62.1 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, i tenint en compte que les ajudes previstes en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre es destinen a finançar actuacions o situacions concretes que no requereixen valoració comparativa amb altres propostes, s'han de dictar les resolucions de concessió corresponents per ordre de presentació de sol·licituds una vegada realitzades les comprovacions de concurrència de la situació o actuació subvencionable i el compliment de la resta de requisits exigits, fins a l'esgotament del crèdit pressupostari assignat a les convocatòries.
2. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada.
3. Una vegada que els tècnics de la DGEDSA hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, el director general d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa ha d'emetre una proposta de resolució que s'ha de notificar a les persones interessades perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú. La proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari que es proposi, davant l'Administració, mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.
4. La resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació finalitza el procediment de concessió de l'ajuda. La resolució de concessió o denegació s'ha de notificar de manera individualitzada en el termini de sis mesos des de la presentació de la sol·licitud. El venciment de dit termini sense que s'hagi dictat i notificat una resolució expressa legitima els interessats per entendre desestimada la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que estableix l'article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.
5. La resolució de concessió ha de incloure, a més de la referència al finançament del PRTR. com a mínim la informació següent:
a) Identificació del beneficiari.
b) Descripció de l'activitat objecte de l'ajuda.
c) Quantia de l'ajuda mitjançant una minoració mensual durant un any en la factura emesa per l'operador col·laborador.
d) El termini de validesa del bo digital.
e) forma i termini de justificació i pagament
10. Període d'execució del bo digital
1. El bo digital es lliurarà al sol·licitant que formi part de col·lectius vulnerables per un import anual màxim de 240 euros a repartir en dotze mensualitats, de manera que s'apliqui una minoració mensual de 20 euros a la factura emesa per l'operador-col·laborador del programa. L'import final s'ajustarà al servei efectivament prestat per l'operador col·laborador.
2 . La data màxima de reconeixement del dret a percebre el bo digital és el 31 de desembre de 2024, sense perjudici del període de gaudi dels bons concedits durant els 12 mesos següents a aquest reconeixement amb els consegüents desemborsaments entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'operador col·laborador, que pot abastar el temps que sigui necessari.
11. Justificació i forma de pagament a l'operador col·laborador
1. En el termini d'un mes des de la finalització del període de validesa del bo digital, l'operador-col·laborador ha de presentar la documentació següent:
a) Relació de beneficiaris del bo digital que han contractat o incrementat la velocitat de banda ampla, amb les dades d'ubicació on s'està prestant el servei.
b) Liquidació de l'import de minoració efectuada a les factures del beneficiari i període imputat, així com les factures dels beneficiaris amb els descomptes aplicats.
c) Relació nominativa dels beneficiaris que han causat baixa del contracte abans del termini de validesa del bo digital
2. Per tal que l'òrgan concedent pugui fer un seguiment adequat de l'activitat subvencionada, els operadors adherits aportaran mensualment un informe de seguiment dels serveis prestats durant el mes, així com el detall de les altes i baixes realitzades.
3. Respecte a l'impost sobre el valor afegit, l'operador ha d'efectuar una bonificació en el pagament del preu final , IVA inclòs, del servei durant els dotze mesos que comprèn el bo.
4. El pagament a l'operador col·laborador de l'ajuda s'efectuarà una vegada revisada la documentació justificativa del punt 11.1.
12 Revocació i reintegrament
1. L'incompliment dels requisits que estableix aquesta convocatòria, els criteris de gradació que regula l'article 24 de l'Ordre de bases reguladores i altres normes aplicables, així com de les condicions que, si és el cas, s'hagin establert en la corresponent resolució de concessió, donarà lloc, prèvia tramitació del procediment corresponent, a la pèrdua del dret a cobrament de l'ajuda i, si escau, a l'obligació de reintegrar la totalitat o part de les ajudes percebudes i els interessos de demora corresponents.
2. Criteris de graduació d'incompliments:
a) L'incompliment total i manifest de l'objectiu pel qual es va concedir l'ajut, o qualsevol altra irregularitat que presenti caràcter sistèmic o afecti elements essencials del projecte finançat, serà causa de reintegrament total de l'ajut i, si escau, de la pèrdua del dret al cobrament de les quantitats pendents de percebre.
b) L'incompliment parcial de l'objectiu o que afecti activitats concretes, o qualsevol altra irregularitat que únicament afecti elements no essencials del projecte, comportarà la devolució d'aquella part de l'ajut destinat als mateixos i, si escau, de la pèrdua del dret al cobrament de les quantitats pendents de percebre.
3. L'incompliment del principi DNSH o qualsevol de les obligacions derivades de la normativa que regula el fons provinents del MRR, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE)2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la normativa nacional que s'hi hagi dictat, és causa de revocació o, si escau, de reintegrament de les quanties percebudes pels destinataris.
13. Infraccions i sancions
1. El règim d'infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions és el previst al Títol V del Decret Legislatiu 2/2005 (article 50 a 63).
2. El procediment sancionador és el que estableix en els normes següents:
a) La Llei 39/2015 i, en particular els articles 63, 64, 77.4, 85, 88.7, 89, 90 i 96.5 que estableixen les especialitats del procediment administratiu sancionador, així com els tràmits del procediment administratiu simplificat.
b) El Reglament per a l'exercici de la potestat sancionadora de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Els òrgans competents per a la imposició de les sancions són els que estableix l'article 62.2 del Decret legislatiu 2/2005.
14. Actuacions de comprovació i control
1 . Totes les actuacions estaran sotmeses al control econòmic i financer que exerceix la Intervenció General de la comunitat autònoma.
2. Així mateix, estan sotmeses al seguiment i control que estableixi el PRTR, així com les obligacions específiques relatives a la informació i publicitat, control, verificació, seguiment i altres obligacions imposades per la normativa interna i de la Unió Europea que s'estableixin per al Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la Unió Europea i l'aplicació de les quals sigui d'obligat compliment.
3. D'acord amb el que preveuen els apartats anteriors, els beneficiaris de les subvenciones estaran obligats a facilitar les comprovacions de l'òrgan encarregat del seguiment de les ajudes encaminades a comprovar la realització de les activitats objecte de l'ajuda, d'acord amb el que estableix la resolució de concessió de la mateixa. Així mateix, estaran sotmesos a control financer de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, al control fiscalitzador del Tribunal de Comptes i als controls que puguin realitzar els òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable a la gestió de les ajudes finançades amb fons europeus.
4. La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals pot fer totes les inspeccions que siguin necessàries per comprovar i verificar el compliment de les condicions, els requisits i els objectius a què estan sotmesos els ajuts que regula el Decret 989/2021.
5. A l'efecte de donar compliment al que preveu l'article 22.2.d) del Reglament 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, l'Administració i tots els òrgans que es preveuen a l'article 22 de l'esmentat Reglament podran accedir a la informació continguda al Registre de Titularitats Reals (disposició addicional tercera de la Llei 10/2010, de 28 d'abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme), o l'accés a altres bases de dades de l'Administració que puguin subministrar les dades esmentades sobre els titulars reals. També serà possible la cessió d'informació entre aquests sistemes i el Sistema de Fons Europeus, segons les previsions contingudes a la normativa europea i nacional aplicable.
15. Incompatibilitat de les ajudes.
Els bons digitals concedits a l'àmbit d'aquesta convocatòria no seran compatibles amb qualsevol altre ajut d'altres programes o instruments finançats per qualsevol altre fons de la Unió Europea d'acord amb el punt cinc de l'article únic del Reial Decret 1134/2023 de 19 de desembre.
16. Publicitat.
1. Tota referència a les ajudes regulades pel Reial decret 989/2021, en publicacions, material inventariable, activitats de difusió, pàgines web i altres resultats, i en general, en qualsevol mitjà de difusió, ha de complir els requisits que figurin al Manual de Marca del PRTR, de maig de 2021, de la Secretaria d'Estat de Comunicació, del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica en què figuraran el Ministeri d'Afers Econòmics i Transformació Digital com a entitat finançadora, i el logotip del present Programa ÚNICO-Bo Social, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, i en particular el que estableix l'article 34.2 del Reglament (UE ) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i en els termes previstos a l'article 34.4 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. D'acord amb això, i de conformitat amb allò que preveu l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR, s'haurà d'exhibir de manera correcta i destacada l'emblema de la UE amb una declaració de finançament adequada que digui «finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU», juntament amb el logotip del PRTR, disponible a l'enllaç https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual
3. Així mateix, en totes les actuacions que realitzi la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables s'ha d'esmentar el Programa UNICO- Bo Social, el Ministeri d'Afers Econòmics i Transformació Digital, el PRTR i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència. En particular haurà de contenir la referència següent «Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU».
17. Tramitació telemàtica
1. La participació en el procediment de concessió de la subvenció, es podrà fer de manera telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears https://www.caib.es/seucaib/ca/201/persones.
18. Models normalitzats
Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada i els corresponents annexos als procediments de la seu electrònica i a
https://www.caib.es/sites/ajudestelecomunicacions
que correspon a la pàgina web d'ajudes de la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa.
ANNEX II Sol·licitud de subvenció d'un bo digital per a col·lectius vulnerables que financen la contractació de nous serveis d'accés de banda ampla o el manteniment dels ja contractats segons el programa ÚNICO Bo Social del Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, modificat pel Reial decret 1134/2023, de 19 de desembre i el Reial decret 521/2024, de 4 de juny,
|
|
|
|
|
|
|
Codi SIA
Destinació2 |
DIRECCIÓ GENERAL D'ESTRATÈGIA DIGITAL I SIMPLIFICACIÓ ADMINISTRATIVA |
Codi DIR33 |
A04027005 |
Sol·licitant
Persona física |
|||||
DNI/NIE |
|
Nom |
|
||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||
Adreça electrònica |
|
||||
Adreça postal |
|
||||
Codi postal |
|
Municipi |
|
||
Localitat |
|
||||
Província |
|
País |
|
||
Telèfon |
|
Fax |
|
Representant4
DNI/NIE |
|
Nom |
|
|||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
|||
NIF |
|
Denominació social |
|
|||
Adreça electrònica |
|
|||||
Adreça postal |
|
|||||
Codi postal |
|
|
Municipi |
|
||
Localitat |
|
|
||||
Província |
|
País |
|
|||
Telèfon |
|
Fax |
|
|||
Mitjà d'acreditació de la representació5 |
REA |
Altres: |
Canal preferent de notificació6
Adreça electrònica de l'avís:
DECLAR RESPONSABLEMENT8: |
( ) Sóc beneficiari de la renda social garantida o de l'Ingrés Mínim Vital o tinc el subsidi de desocupació d'acord amb la Llei 8/2018, de 31 de juliol de suport a les famílies. ( ) No em trobo en cap de les situacions previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, fent menció expressa respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, conforme als termes establerts a l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol. ( ) Que no he sol·licitat o rebut altres ajuts per a la mateixa actuació o finalitat (si escau), o que present una relació dels ajuts sol·licitats o rebuts (si escau). ( ) Em trobo al corrent de les meves obligacions tributàries amb l'Estat i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social. ( ) Que conec que, d'acord amb el Reglament (CE) 259/2008 de la Comissió, les dades dels ajuts i els de caràcter personal, podran ser publicats i tractats per organismes d'auditoria i investigació de les Comunitats i dels Estats membres, per salvaguardar els interessos financers d'aquests. ( ) Que totes les dades que precedeixen són certes i em compromet a aportar els justificants necessaris perquè es puguin comprovar, així com a complir els requisits de compromís i acceptar, si s'escau, les verificacions que s'hagin de dur a terme d'acord amb els ajuts demanats. Així mateix, em compromet: ( ) A sotmetre'm a les actuacions de comprovació, seguiment i control tècnic i financer del programa i a aportar tota la documentació que em sigui requerida en l' exercici d' aquestes actuacions. ( ) A facilitar les comprovacions encaminades a garantir la correcta execució de l'operació, aportant a aquests efectes tota la documentació que sigui requerida en el procediment de verificació tant administrativa com sobre el terreny. ( ) En concret, com a beneficiari d'aquesta línia de subvencions el beneficiari es compromet a concedir els drets i els accessos necessaris per garantir que la Comissió Europea, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exerceixin les seves competències. ( ) A sotmetre'm al seguiment, control i avaluació que estableix el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com les obligacions específiques relatives a la informació i publicitat i altres imposades per la normativa interna i de la Unió Europea per al Mecanisme de Recuperació, Transformació i Resiliència que siguin d'obligat compliment. ( ) A facilitar qualsevol informació que li requereixi l' òrgan que concedeixi l' ajut i els òrgans de control indicats als apartats anteriors. ( ) Col·laborar en l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en el seu àmbit de gestió, evitar doble finançament, falsificacions de documents, etc. així com proporcionar informació per a la detecció de possibles riscos. ( ) Comunicar immediatament a la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa qualsevol variació de les condicions o circumstàncies indicades en la sol·licitud i/o resolució de concessió, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sense perjudici que puguin incorporar-se d'ofici a l'expedient. Addicionalment, amb l' objecte de salvaguardar el correcte procediment d' altes dels serveis i de justificació de la subvenció, el sol·licitant: ( ) Acceptar la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a donar compliment a allò que preveu la normativa europea que és d'aplicació i de conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, així com la cessió de dades del beneficiari (nom i llinatges, document d'identitat acreditatiu i domicili ) als operadors col·laboradors que participen en el programa per aplicar el bo social. ( ) Accepta expressament que l'entitat col·laboradora que triïn contractar per donar-los el servei de banda ampla fixa pugui presentar en el seu nom la justificació de la subvenció. ( ) Cedeix expressament el dret al cobrament de la subvenció a l'entitat col·laboradora que triïn contractar per donar-los el servei de banda ampla fixa. |
SOL·LICIT9 |
un Bo de Connectivitat Digital per a col·lectius vulnerables en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. El bo digital contribuirà a finançar la contractació de nous serveis de connexió a banda ampla o el manteniment dels ja contractats des d'una ubicació fixa amb una velocitat mínima de 30 Mbps en sentit descendent amb la tecnologia més adequada. |
Documentació |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
El sol·licitant també autoritza o no s'oposa, en tot cas, a consultar la documentació necessària a aportar per obtenir la subvenció, i que consti a les Administracions Públiques. Les dades personals sol·licitades només seran tractades pels Estats Membres i per la Comissió als efectes i durada de la corresponent auditoria de l'aprovació de la gestió pressupostària i dels procediments de control relacionats amb la utilització dels fons relacionats amb l'aplicació dels acords a què fa referència la Resolució del Conseller d'Economia, Hisenda i Innovació. En el marc del procediment d' aprovació de la gestió de la Comissió, de conformitat amb l' article 319 del TFUE, el Mecanisme estarà subjecte a la presentació d' informes en el marc de la informació financera i de rendició de comptes integrada als quals fa referència l' article 217 del Reglament Financer i, en particular, per separat, a l' informe anual de gestió i rendiment. I conforme al marc jurídic exposat, manifesta accedir a la cessió i tractament de les dades amb les finalitats expressament relacionades en els articles esmentats. Finalment, l'article 28 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques reconeix el seu dret com a interessat a no aportar documents elaborats per qualsevol administració i a no aportar dades i documents elaborats amb anterioritat. D'acord amb això, la dada indicada serà objecte de consulta a les administracions públiques per l' òrgan gestor llevat que les persones interessades no autoritzin o s' oposin a la consulta en aquest cas haurà d' indicar-ho en el quadre següent:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Documentació que s'adjunta ( ) Còpia del DNI o NIE del sol·licitant i/o representant. ( ) Còpia del document d'acreditació de representació. ( ) Documentació addicional. |
Informació sobre protecció de dades personals |
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud. Tractament de dades. Les dades personals que conté aquesta sol·licitud seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, atès que aquest model de sol·licitud no està prèviament vinculat a un òrgan concret, responsable del tractament, la informació sobre la protecció de dades s'ampliarà i especificarà en la primera comunicació que faci l'òrgan competent en la matèria sobre la qual se sol·licita l'exercici de drets. Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es. |
Lloc i signatura
Instruccions
Escriviu preferentment en majúscules, sobretot en l'apartat de dades personals.
1. En absència de de procediment a la Seu Electrònica.
Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015 estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la sol·licitud presencialment, l'Administració pública ha de requerir-li que ho faci mitjançant el tràmit telemàtic de la instància genèrica, publicat a la Seu Electrònica i a qual es pot accedir mitjançant l'enllaç www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/4213695. A aquest efecte, ha de considerar-se que la sol·licitud s'ha presentat en la data de la seva presentació electrònica.
2.Indicau l'òrgan que ha de tramitar la sol·licitud. Si el sabeu, podeu concretar el departament (secretaria general o direcció general, per exemple).
3. Escriviu el codi d'identificació corresponent a l'òrgan DIR3. Si no el sabeu, podeu cercar-lo a la pàgina web d'Atenció a la ciutadania del Govern de les Illes Balears (www.caib.es/sites/atenciociutadania/ca/cadigo_dir3/) o demanar-lo a les oficines del Registre.
4.En el cas que formalitzi la sol·licitud un representant, s'han de consignar totes les dades del sol·licitant en l'apartat corresponent («Sol·licitant»).
5. Si acreditau la representació per un mitjà diferent de la inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA), heu de presentar el document que l'acrediti i, en l'apartat «Documentació que s'adjunta», hi heu de fer constar que presentau aquesta acreditació.
6. Senyalau com a canal preferent de notificació una de les opcions, llevat que estigueu obligats a relacionar-vos telemàticament amb l'Administració, d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015.
7. És important que consigneu una adreça de correu electrònic per rebre l'avís de posada a disposició de la notificació electrònica a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica del GOIB (www.caib.es/carpeta). També teniu disponible la notificació electrònica a l'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEHú) (https://dehu.redsara.es/).
8.Exposau clarament el que declarau i al que us comprometeu.
9.Indicau de manera clara i breu el que sol·licitau, sense repetir cap dels fets exposats en l'apartat anterior.