Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 642493
Acord del Consell de Direcció de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 3 d’octubre de 2024 pel qual s’aprova el Programa de Formació i Perfeccionament per al Professorat de l’EBAP per al 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En la sessió de 3 d'octubre de 2024, a proposta del vicepresident de l'EBAP, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'EBAP, ha aprovat el Programa de Formació i Perfeccionament per al Professorat de l'EBAP per al segon semestre de l'any 2024.

Fonaments de dret

1. D'acord amb el que estableix l'article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a l'EBAP la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s'estableixin, correspon a l'EBAP la realització d'activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L'article 1 del Decret 191/1996, de 25 d'octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d'Interior (actualment, Conselleria de Presidència i Administracions Públiques), indica que l'Institut Balear d'Administració Pública (actualment, Escola Balear d'Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l'Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d'eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d'afavorir la participació del personal al servei de l'Administració.

3. L'article 5.1 del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l'organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial.

4. La Resolució de la presidenta de l'EBAP, a proposta del director gerent, per la qual es fixen les àrees de formació en què s'han d'estructurar els plans de formació que organitza l'Escola.

5. La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com l'Acord de formació per a l'ocupació en les administracions públiques, que va ser modificat i ratificat per la Mesa General de Negociació de les Administracions Publiques el 15 de març de 2018.

6. La Instrucció 1/2018 del director de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) per a l'organització de la inscripció telemàtica del personal docent de l'EBAP, millorar la formació pedagògica, i l'avaluació de la tasca docent, estableix les bases per crear una Base de dades de professorat acreditat (BDPA).

7. El punt 4.2.1 de la instrucció 1/2018, pel qual l'EBAP oferirà al personal docent inscrit en la Base de dades general del professorat un itinerari formatiu amb l'objectiu de millorar les competències i les habilitats docents.

8. Els punts 7.3 i 7.4. de la convocatòria per a la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent al Pla de Formació General de l'EBAP i els punts 7.3 i 7.4. de la convocatòria per a la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent a la formació de personal directiu publicades l'octubre de 2018.

Per tot això, d'acord amb les atribucions que atorga l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'EBAP, el Consell de Direcció, en la sessió de data 3 d'octubre de 2024, adopta el següent

Acord

1. Aprovar les activitats i les instruccions que regeixen el Programa de Formació i Perfeccionament per al Professorat de l'EBAP per al segon semestre de l'any 2024 d'acord amb el que estableix l'annex d'aquest Acord. Aquest programa de formació es financia amb el fons de l'Acord de formació per a l'ocupació en les administracions públiques.

2. Publicar la convocatòria a la pàgina web de l'EBAP.

3. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Direcció de l'EBAP en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest Acord, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 27 de setembre de 2024)

La presidenta del Consell de Direcció Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX Convocatòria del Programa de Formació i Perfeccionament per al Professorat de l'EBAP per al segon semestre de 2024

1. Programa de formació i perfeccionament per al professorat de l'EBAP

Aquest programa inclou, d'una banda, activitats formatives de l'Itinerari formatiu per al professorat de l'EBAP, que actualment s'estructura en 5 mòduls i un total de 75 hores, i, d'altra banda, diversos tallers específics la finalitat dels quals és millorar a través de la pràctica determinats aspectes de la funció docent.

2. Destinataris

2.1. Pot sol·licitar la participació en els mòduls de l'Itinerari formatiu per al professorat de l'EBAP les persones inscrites en la Base de dades general del professorat de l'EBAP.

2.2. Poden sol·licitar la participació als tallers específics les persones inscrites en la Base de dades general del professorat de l'EBAP i el personal col·laborador nomenat com a docent en alguna acció formativa organitzada de l'EBAP en els anys 2022, 2023 o 2024.

3. Estructura de l'Itinerari formatiu per al professorat de l'EBAP

3.1. L'itinerari formatiu es desenvolupa majoritàriament en la modalitat en línia i semipresencial i està format per cinc mòduls relacionats amb les unitats de competències bàsiques associades al perfil formador.

3.2. La durada completa de l'itinerari és de 75 hores, que es distribueixen de la manera següent:

  • Mòdul 1. Context de la formació en l'EBAP (10 hores en línia).
  • Mòdul 2. Disseny, programació i planificació de la formació (12 hores en línia i 3 hores de formació presencial).
  • Mòdul 3. El disseny de l'aprenentatge: disseny i elaboració de continguts i activitats formatives (11 hores en línia i 4 hores de formació presencial).
  • Mòdul 4. Execució d'accions formatives.
  • Mòdul 4.1. Dinamització i tutorització d'accions formatives en línia (12 hores en línia).
  • Mòdul 4.2. Habilitats docents en la formació presencial (13 hores presencials).
  • Mòdul 5. L'avaluació de la formació (10 hores en línia).

Es recomanable cursar els mòduls de l'itinerari formatiu de manera consecutiva. No obstant, amb l'objectiu de facilitar la participació de les persones inscrites, es determinen certes condicions de caràcter obligatori:

- En els mòduls 2, 3, 4.1, 4.2 i 5 s'exigirà com a requisit previ haver cursat el mòdul 1  amb aprofitament.

4. Tallers específics

Com a complement del programa, s'impartiran tallers específics per a la millora de les competències docents. Aquests tallers tindran un caràcter eminentment pràctic i estaran destinats a un grup reduït de participants. Es podran dur a terme diverses edicions de cada taller en funció de la seva demanda.

El 2024, els objectius que persegueixen aquests tallers són: aplicar l'intel·ligència artificial com a recurs docent; i millorar el disseny i l'eficàcia de les presentacions.

5. Inscripció i selecció

5.1. Participants amb accés al Portal de Serveis al Personal

El personal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el personal del sector públic instrumental amb accés al Portal de Serveis al Personal han de tramitar les sol·licituds per aquest mitjà.

5.2. Participants sense accés al Portal de Serveis al Personal

La resta de destinataris del programa sense accés al Portal de Serveis al Personal pot tramitar les sol·licituds seguint el procediment següent:

Mitjançant la matriculació per Internet, per a la qual cosa s'ha d'accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s'ha d'accedir a <Plans de formació de l'EBAP 2024>; a continuació, s'ha d'accedir al pla o programa corresponent; finalment, s'ha d'accedir a <Matriculació per Internet>. No s'ha d'enviar a l'EBAP el justificant de matriculació que apareix al final del procediment.

5.3. Com a norma general, les activitats formatives incloses en el programa s'impartiran entre setmana i en horari de capvespre.

5.4. Si el nombre de sol·licituds supera el nombre de places previst, l'EBAP farà la selecció tenint en compte la data de registre de la sol·licitud.

5.5. L'EBAP comunicarà a les persones interessades, per correu electrònic, l'admissió.

5.6. El calendari d'inscripció previst per a les activitats formatives del Programa de Formació i Perfeccionament per al Professorat de l'EBAP del segon semestre de 2024 és de l'11 d'octubre al 18 d'octubre.

6. Característiques  i calendari de l'itinerari formatiu per al professorat.

6.1.  Les activitats formatives d'aquesta convocatòria tenen les modalitats i característiques següents:

• Presencial. Activitats que s'imparteixen en un aula on lʼʼ alumnat i el personal docent comparteixen espai físic comú.

• En línia. Activitats desenvolupades en la plataforma Moodle mitjançant canals electrònics.

• Semipresencial. Combina dos espais d'aprenentatge: un de físic i un de virtual. Hi ha interacció amb el docent a l'espai Moodle i a les sessions presencials que són a un espai comú (aula).

6.2. Les places disponibles i la data de cada una de les accion formatives són les següents:

Mòdul 4.1. Dinamització i tutorització d'accions formatives en línia  (12 hores en línia)

◦ Places: 16 a Mallorca, 2 a Menorca i 2 a Eivissa.

◦ Requisits: les persones sol·licitats han d'estar inscrites en la Base de dades general del professorat de l'EBAP i haver cursat el mòdul 1   amb aprofitament.

◦ Modalitat: en línia

Mòdul 4.2. Habilitats docents en la formació presencial (13 hores presencials)

◦ Places: 20 a Mallorca.

◦ Requisits: les persones sol·licitants han d'estar inscrites en la Base de dades general del professorat de l'EBAP i haver cursat el mòdul 1  amb aprofitament.

◦ Modalitat: presencial

​​​​​​​Taller. Intel·ligència artificial per a formadors de l'EBAP (15 hores en línia)

◦ Places: 40 a Mallorca, 5 a Menorca i 5 a Eivissa.

◦ Requisits: estar inscrita en la Base de dades general del professorat de l'EBAP o estar nomenada com a docent en alguna acció formativa organitzada de l'EBAP en els anys 2022, 2023 o 2024.

◦ Modalitat: en línia.

Taller. Presentacions visuals efectives  (15 hores semipresencial)          

◦ Places: 20 a Mallorca

◦ Requisits:estar inscrita en la Base de dades general del professorat de l'EBAP o estar nomenada com a docent en alguna acció formativa organitzada de l'EBAP en els anys 2022, 2023 o 2024.

◦ Modalitat: semipresencial 

7. Instruccions per a les activitats formatives.

Modalitat en línia

7.1. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin, durant el desenvolupament de les activitats, d'un dispositiu amb connexió a Internet que en permeti el seguiment. En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l'EBAP.

7.2. És necessari que l'aparell amb connexió a Internet tengui les característiques tècniques següents:

• Resolució mínima de 1280 x 1024.

• Targeta de so, micròfon i altaveus.

• Navegador Mozilla Firefox o Google Chrome actualitzat (recomanat).

• Java Runtime Environment (necessari per fer certs tipus d'activitats).

7.3. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes tenguin una adreça electrònica que sigui operativa, atès que totes les comunicacions de l'EBAP amb els alumnes es vehiculen per aquest mitjà. El personal de la CAIB pot comprovar la seva adreça electrònica consultant el Portal de Serveis al Personal; concretament, a l'enllaç «Sol·licitud de cursos» de l'apartat «Formació de l'EBAP».

7.4. Els alumnes admesos en la modalitat en línia estan obligats a accedir a les activitats formatives abans que comencin. En cas contrari, són donats de baixa i perden la situació de preferència en la selecció, excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir a l'activitat. Les places que resten lliures poden ser ocupades per persones de la llista d'espera.

7.5. A l'efecte de descarregar documents, les activitats formatives de la modalitat en línia es tanquen i s'oculten a la plataforma virtual un mes després d'haver acabat el període de docència. En cap cas, el material didàctic s'envia per correu electrònic.

7.6. En el moment de començar les activitats formatives en línia, els alumnes admesos han de llegir el Programa de l'activitat i sistema d'avaluació, que recull unes instruccions concretes sobre el funcionament i el desenvolupament de les activitats i sobre els requisits mínims per obtenir els certificats d'aprofitament.

Modalitat semipresencial

7.7. En les activitats formatives semipresencials s'apliquen les mateixes instruccions que en les activitats formatives de la modalitat presencial i en línia, segons pertoqui.

7.8. Per tenir dret a certificat, en el cas de les sessions presencials, s'ha d'acreditar l'assistència a un 80 % d'aquestes sessions com a mínim i, en el cas de la part en línia, s'han de complir els requisits mínims que estableixen les instruccions concretes de les activitats que figuren al Programa de l'activitat i sistema d'avaluació.

7.9. Els alumnes admesos en la modalitat semipresencial estan obligats a accedir a les activitats abans que comencin. En cas contrari, són donats de baixa i perden la situació de preferència en la selecció, excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir a l'activitat. Les places que resten lliures poden ser ocupades per persones de la llista d'espera.

8. Certificació

L'EBAP expedirà el certificat d'aprofitament a les persones que superin les accions formatives. Així mateix, els certificats d'aprofitament s'inclouran directament en l'expedient personal del Portal de Serveis al Personal.