Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 641224
Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de residus sòlids urbans i punt verd

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.- Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la de constituir, pel procediment de concurs, una borsa de treball d'operari de residus sòlids urbans (RSU) a l'efecte de cobrir possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències, necessitats urgents de contractació o qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral temporal, de conformitat amb l'article 11 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

Segona.- Normativa d'aplicació

Aquestes proves selectives es regeixen per la següent normativa: Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (TRLEBEP). Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic dels treballadors. Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Supletòriament, pel Decret 30/2009, de 22 de maig, mitjançant el qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la comunitat autònoma de les illes Balears i per la resta de normativa que sigui aplicable.

Tercera.- Requisits dels aspirants

1.- Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini establert per a la presentació sol·licituds, els requisits següents:

  • Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del qual disposa l'article 57 del TRLEBEP, o estranger amb residència legal a Espanya.
  • Tenir compliments 18 anys i no excedir, l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del certificat d'escolaritat o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti l'homologació.
  • Estar en possessió del permís de conduir classe B.
  • No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial. En cas de pertànyer en un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
  • No tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.
  • Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell B1, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana, que tindrà caràcter obligatori i eliminatori.

La qualificació serà d'apte o no apte. La durada de l'exercici serà determinat pel tècnic/a de normalització lingüística designat pel president de la Corporació per a la realització de la prova.

2.- Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Quarta.- Presentació de sol·licituds

1- Les sol·licituds per formar part de la convocatòria s'han de dirigir al Batle, segons el model normalitzat disponible en la pàgina web de l'Ajuntament (Annex I) i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h i dijous de 16:00h a 19:00h) o en qualsevol de les formes establertes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (en endavant LRJPAC), en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

2- Per a ser admeses i prendre part en la convocatòria, les personis aspirants bastarà que manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.

3- Juntament amb la sol·licitud s'haurà d'acompanyar la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI.
  • Fotocòpia compulsada del títol exigit per a prendre part a la convocatòria.
  • Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
  • Fotocòpia compulsada dels documents que siguin necessaris per la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert al barem de mèrits de la clàusula setena.
  • Resguard de l'ingrés dels drets de participació en el concurs establerts a l'apartat següent o certificat emès pel SOIB que acrediti la condició d'atur.
  • Fotocòpia compulsada del certificat de llengua catalana o passar una prova de nivell A.

4- S'estableixen uns drets de participació en el concurs de 15,00€, que s'hauran d'ingressar al compte corrent següent: ES48 2100 4397 1902 0000 1579. La presentació del resguard de l'ingrés serà requisit imprescindible per a acceptar la sol·licitud.

S'estableix una exempció en el pagament dels drets d'examen en favor d'aquelles persones que es trobin en situació d'atur i acreditin documentalment trobar-se inscrites en el SOIB com a persones desocupades en el moment de presentació de sol·licituds.

Quinta.- Admissió de les persones aspirants

1.- Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament i es concedirà un termini de tres dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació, per a rectificacions, esmenar errors o possibles reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte dels mèrits al·legats però no aportats, ni dels requisits establerts.

2.- La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions.

3.- A la mateixa resolució es fixarà la data i l'hora de realització de la prova específica de llengua catalana, per aquelles persones que no hagin acreditat documentalment estar en possessió del certificat exigit a la base tercera, quedant convocades les personis aspirants per a la realització de l'exercici amb l'exposició de la resolució en el tauler d'anuncis i/o en la pàgina web de l'Ajuntament. La prova serà qualificada d'apte o no apte i implicarà l'eliminació de l'aspirant. Es concedirà un termini de 3 dies hàbils per a possibles reclamacions.

4. Una vegada transcorregut el termini anterior, el Batle dictarà una Resolució declarant aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada en la pàgina web municipal i en el tauler d'anuncis.

Sisena. - Tribunal Qualificador

1.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres persones amb titulació acadèmica igual o superior a l'exigida a la convocatòria, designades pel Batle:

  • President del tribunal: el secretari interventor de la corporació Suplent: un funcionari de carrera de la corporació.
  • Vocal 1: un funcionari de carrera de la corporació. Suplent: un funcionari de carrera de la corporació.
  • Vocal 2: un treballador de la brigada municipal de recollida selectiva. Suplent: un treballador de la brigada municipal de recollida selectiva.

2.- Juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos es farà públic el nom de les persones que compondran el tribunal.

3. Tots els membres del tribunal tenen veu i vot, i les seves decisions s'adoptaran per majoria simple. En cas d'empat, decidirà el president o presidenta, amb vot de qualitat.

4.- El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president o presidenta i el secretari o secretària.

5.- Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, comunicant-lo, si és el cas, a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin circumstàncies previstes en l'article 28 de la LRJPAC o si haguessin fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació que li sigui aplicable.

6.- El tribunal queda autoritzat per a resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Setena.- El procés de selecció de personal.

El procés de selecció de personal constarà de dues fases, a fi de valorar la idoneïtat dels candidats al perfil del lloc oferta i que consisteixen en proves físiques i valoració dels mèrits.

1r PROVES FÍSIQUES (ELIMINATÒRIES)

  • POTÈNCIA: Llançament estàtic de pilota medicinal (pes: 3 kg. per a dones i de 4 kg. per a homes), distància mínima de 4 metres.
  • PROFUND: Carrera de 2.5 km. En un temps màxim de 20 minutos.

Cadascuna de les proves serà eliminatòria, en cas de no superar-se una d'elles, les persona candidata no podrà accedir a la següent. La persona aspirant que no superi les proves físiques quedarà eliminada de la bossa.

2n VALORACIÓ DELS MÈRITS

La puntuació màxima de la fase de concurs és de 28 punts.

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants seran valorats pel Tribunal i es regirà pel barem següent.

1.- Experiència professional (fins a 15 punts)

En aquest apartat es valoraran:

a) els serveis prestats en l'Administració Local i que estiguin relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar, o superior, a raó de 0,125 punts per mes de serveis prestats.

b) els serveis prestats en qualsevol altre Administració Pública d'àmbit estatal o autonòmic, i que estiguin relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar, o superior, a raó de 0,080 punts per mes treballat.

c) els serveis prestats en l'àmbit de l'empresa privada, directament relacionats amb el lloc de treball objecte de les presents bases, a raó de 0,060 punts per mes treballat.

Els serveis prestats s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en el qual han de constar: el lapse temporal de prestació, la categoria professional i la vinculació amb l'Administració. A aquest certificat s'haurà d'acompanyar informe de vida laboral, a l'efecte d'apreciar hipotètic coeficient de parcialitat sobre la jornada habitual de l'Administració on s'hagin prestat els serveis adduïts.

Els serveis prestats en l'àmbit privat s'acreditaran mitjançant certificat de la vida laboral, amb acreditació de la categoria i les funcions realitzades. En el cas que el certificat de vida laboral no acrediti la categoria i les funcions realitzades, s'han de presentar els documents que acreditin aquests extrems, forma original o fotocòpia compulsada.

2) Coneixements de la llengua catalana (fins a 2 punts):

Aquest apartat serà valorat segons el barem següent:

Certificat nivell B1 i B2 ........................................................... 1 punts.

Certificat nivell C1 i C2 ........................................................... 1,5 punts.

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu........... 0,5 punts.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

3) Accions formatives (fins a 8 punts):

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats pel EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la bossa a la qual s'opta. Es valoraran en tot cas, el curs bàsic de prevenció de riscos laborals i els cursos en matèria d'igualtat.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos.

Cada crèdit es valorarà a raó de 10 hores de durada.

Aquest apartat serà valorat segons el barem següent:

a) 0'15 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència en el curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

b) 0'25 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

c) 0'35 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.

Octava.- Resolució del concurs

1.- L'ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en els apartats anteriors.

2.- En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “experiència professional” i, si persisteix, es resoldrà per sorteig.

3.- Una vegada determinades les valoracions i puntuats els mèrits al·legats, el tribunal farà pública la relació provisional de les persones que hagin resultat aptes per a formar part de la bossa, ordenades segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.

4.- Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis en la pàgina web de l'Ajuntament i les personis aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del següent al de la publicació, per a efectuar reclamacions o observacions que es considerin oportunes contra l'esmentada llista.

Resoltes les reclamacions pel tribunal, s'elevarà al Batle la proposta definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, si és el cas, a les contractacions que siguin convenients.

5.- La resolució de constitució de la bossa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Novena.- Funcionament de la borsa de treball

1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu. Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, si es produeix altra vacant posterior, es passarà l'oferiment al següent de la llista.

2.- A aquest efecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada telefònicament amb els candidats fins a tres vegades, si no s'ha pogut contactar amb aquesta persona mitjançant notificació electrònica o en paper, segons ho triat pel l´interessat en la sol·licitud, comunicant el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball. Les notificacions es practicaran segons ho regulat als articles 40, 41, 42 i 43 de la llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les Administracions Publiques.

3.- La persona proposada pel nomenament haurà de manifestar, per escrit, el seu interès o no amb la proposta de contractació dins el termini d'un dia hàbil posterior al de la pràctica de la notificació per part de l'Ajuntament.

4.- Si dins aquest termini no manifesta la seva conformitat/renúncia expressa a la contractació, és passarà a avisar al següent de la llista.

5.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, és reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tènia. En el cas que el cessament és faci de forma voluntària i abans d'acabar la prestació dels serveis de manera interina, és passarà al darrer lloc de la borsa.

6.- La renúncia a un lloc de treball ofert suposarà la passada de l'aspirant en el darrer lloc de la borsa d'ocupació, llevat que justifiqui trobar-s'en alguna dels situacions següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a capellà de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració pública, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració Publica com a funcionaris de carrera i no poder acollir-es, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

Eventualment aquest borsí podrà ser utilitzat per a cobrir temporalment places laborals de la categoria d'operari/ària de residus sòlids urbans i Punt Verd.

Desena- Presentació de documents i contractació

1.- L'aspirant seleccionat i que hagi donat la seva conformitat a la contractació haurà de presentar, en el termini màxim de tres hàbils a comptar des de l'endemà al fet que manifesti la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini per a presentar les sol·licituds:

  • Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/dona, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes,, ni entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
  • Declaració jurada o promesa que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.
  • Declaració de si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
  • Certificat mèdic acreditatiu de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.

2.- Si no es presenta la documentació dins del termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser contractades i quedaran anul·lades totes les actuacions anteriors, a exclusió de la bossa, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.

3.- Una vegada presentats els documents dins del termini establert, el Batle efectuarà la contractació de la persona proposada i haurà d'incorporar-se al lloc de treball en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació de la contractació.

Onzena.- Vigència de la bossa

Aquesta bossa tindrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació de la resolució de constitució al BOIB. Una vegada transcorreguda aquest període, la bossa perdrà la seva vigència i no es podrà reactivar.

Dotzena.- Incidències, publicitat, règim normatiu i recursos.

El Tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Puigpunyent (www.ajpuigpunyent.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En el no previst en aquestes bases serà aplicable la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les illes Balears.

Contra la convocatòria i les bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixin de conformitat amb les bases, es publicaran en la seu electrònica d'aquest Ajuntament https://puigpunyent.sedelectronica.es/info.0. Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà en la publicació del present anunci, davant la Batlia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma o, a la seva elecció, el que correspongui en el seu domicili, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Si s'optés per a interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït el seu donis estimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

Puigpunyent, 3 d'octubre de 2024

El batle accidental Miquel Joaquin Estrades Gómez

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

…………………………………………………..……..major d'edat, amb DNI núm. ....................., domicili a l'efecte de notificacions i comunicacions en..................................................................., i telèfon núm. ................................, correu electrònic ................................

EXPOSA:

1. - Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de recollida de residus sòlids urbans i Punt Verd de l'Ajuntament de Puigpunyent, els quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data .....................

2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

  • Fotocòpia autenticada del DNI.
  • Fotocòpia compulsada del títol exigit per a prendre part a la convocatòria.
  • Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
  • Resguard de l'ingrés dels drets de participació o certificat emès pel SOIB que acrediti estar inscrit com a persona desocupada.
  • Fotocòpia compulsada del certificat de llengua catalana.
  • Declaració jurada o promesa de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball.
  • Documents acreditatius dels mèrits: fotocòpia compulsada dels documents que siguin necessaris per la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert al barem de mèrits de la clàusula setena.

Per tot l'exposat,

SOL·LICITO:

Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de recollida de residus sòlids urbans i Punt Verd de l'Ajuntament de Puigpunyent.

Puigpunyent, _____ de _____________ 202_.

(Signatura)