Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 635821
Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de modificació de la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 25 de juliol de 2024 per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes de batxillerat a les Illes Balears per al curs 2024-2025
Fets
1. En el BOIB núm. 99, de 27 de juliol, es va publicar la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de batxillerat a les Illes Balears per al curs 2024-2025.
2. S'han produït diverses consultes en relació al contingut de la Resolució esmentada, la resposta a les quals és convenient fer-la extensiva a tota la comunitat educativa. Així mateix, s'han observat errades de redacció. Per tal d'aclarir els aspectes que han donat lloc a les consultes i per rectificar les errades detectades, és necessari modificar la Resolució.
3. De conformitat amb el que disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig; la direcció general competent en matèria d'ordenació dels ensenyaments no universitaris és la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.
4. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
Fonaments de dret
1. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.
2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig.
4. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 25 de juliol de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de batxillerat a les Illes Balears per al curs 2024-2025.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar i corregir les errades observades a la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 25 de juliol de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de batxillerat a les Illes Balears per al curs 2024-2025, en els termes que estableix l'annex d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrònicament: 2 d'octubre de 2024)
La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa Maria Isabel Salas Sánchez
ANNEX 1 Modificacions a la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 25 de juliol de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de batxillerat a les Illes Balears per al curs 2024-2025
1. Es dona una nova redacció al punt 2.2. La redacció modificada és la següent:
2.2. En l'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes s'han de tenir en compte, com a referents a totes i cadascuna de les àrees o àmbits, els criteris d'avaluació de les competències específiques, els objectius establerts per a l'etapa i el grau de desenvolupament de les competències clau previstes en el perfil de sortida. No és necessari que tots i cadascun dels criteris d'avaluació aplicables duguin aparellada una qualificació numèrica o percentual.
2. Es corregeix l'errada advertida al punt 2.4.
On diu:
2.4. Els docents han de poder fer servir instruments d'avaluació diversos, flexibles i accessibles, que permetin la valoració objectiva de tots els alumnes, i que garanteixin que les condicions de realització dels processos associats a l'avaluació s'adapten a les necessitats dels alumnes.
Ha de dir:
2.4. Els docents han de fer servir instruments d'avaluació diversos, flexibles i accessibles, que permetin la valoració objectiva de tots els alumnes, i que garanteixin que les condicions de realització dels processos associats a l'avaluació s'adapten a les necessitats dels alumnes.
3. Es corregeix l'errada advertida al punt 3.1.
On diu:
3.1. Al llarg del curs, el tutor de cada grup d'alumnes s'ha de coordinar amb l'equip docent, constituït pels professors que imparteixen docència als alumnes d'aquest grup, amb la participació, si escau, dels equips d'orientació i suport a l'aprenentatge i de l'equip directiu.
Ha de dir:
3.1. Al llarg del curs, el tutor de cada grup d'alumnes ha de coordinar l'equip docent, constituït pels professors que imparteixen docència als alumnes d'aquest grup, amb la participació, si escau, del departament d'orientació i de l'equip directiu.
4. Es corregeix l'errada advertida al punt 5.1.
On diu:
5.1. El tutor d'un grup d'alumnes té la responsabilitat de coordinar tant l'avaluació de l'aprenentatge com la funció d'orientació individual dels alumnes, amb el suport, si escau, dels equips d'orientació i suport a l'aprenentatge i de l'equip directiu. L'acció tutorial ha d'assegurar l'acompanyament personal i emocional dels alumnes amb la finalitat de garantir-ne el màxim aprenentatge i benestar.
Ha de dir:
5.1. El tutor d'un grup d'alumnes té la responsabilitat de coordinar tant l'avaluació de l'aprenentatge com la funció d'orientació individual dels alumnes, amb el suport, si escau, del departament d'orientació i de l'equip directiu. L'acció tutorial ha d'assegurar l'acompanyament personal i emocional dels alumnes amb la finalitat de garantir-ne el màxim aprenentatge i benestar.
5. Es corregeix l'errada advertida al punt 10.1.
On diu:
10.1. Les sessions de seguiment i d'avaluació són les reunions que duu a terme l'equip docent del grup, coordinades pel tutor i amb l'assessorament, si escau, de l'equip d'orientació i suport a l'aprenentatge. Hi ha dues sessions d'avaluació, una d'ordinària, que es duu a terme a final de curs, i una d'extraordinària. Les sessions de seguiment es duen a terme al llarg del curs i n'hi ha d'haver almenys dues.
Ha de dir:
10.1. Les sessions de seguiment i d'avaluació són les reunions que duu a terme l'equip docent del grup, coordinades pel tutor i amb l'assessorament, si escau, del departament d'orientació. Hi ha dues sessions d'avaluació, una d'ordinària, que es duu a terme a final de curs, i una d'extraordinària. Les sessions de seguiment es duen a terme al llarg del curs i n'hi ha d'haver almenys dues.
6. Es dona una nova redacció al punt 10.3. La redacció modificada és la següent:
10.3. El director, o persona en qui delegui, preferentment un membre de l'equip directiu, ha d'assistir a les reunions de seguiment i d'avaluació.
7. Es corregeix l'errada advertida en el punt 10.6.
On diu:
10.6. L'equip docent ha d'actuar de manera col·legiada en l'adopció de les decisions generals sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge dels alumnes del grup. Si no hi ha acord, les decisions s'han de prendre per majoria simple. En cas d'empat, el vot de qualitat del tutor el dirimeix. En tot cas, només tenen dret de vot els professors que figuren com a titulars que han impartit alguna matèria a l'alumne en concret i cada professor pot emetre un vot per cada una de les matèries impartides al grup.
Ha de dir:
10.6. L'equip docent ha d'actuar de manera col·legiada en l'adopció de les decisions generals sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge dels alumnes del grup. Si no hi ha acord, les decisions s'han de prendre per majoria simple. En cas d'empat, el vot de qualitat del tutor el dirimeix. En tot cas, només tenen dret de vot els professors que figuren com a titulars que han impartit alguna matèria a l'alumne en concret i cada professor pot emetre un vot per cada una de les matèries impartides a l'alumne.
8. S'elimina el punt 15.2.
9. Es dona una nova redacció al punt 17. La redacció modificada és la següent:
En els centres sostinguts amb fons públics, els departaments de coordinació didàctica són els competents per establir els Plans específics per als alumnes que han de romandre un any més en el mateix curs. En el cas dels centres privats, la titularitat del centre ha de determinar quins són els òrgans competents per establir aquests plans.