Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 635813
Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de modificació de la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 27 d’agost de 2024 per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes de l’educació infantil a les Illes Balears per al curs 2024-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En el BOIB núm. 113, de 29 d'agost, es va publicar la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació infantil a les Illes Balears per al curs 2024-2025.

2. S'han produït diverses consultes en relació al contingut de la Resolució esmentada, la resposta a les quals és convenient fer-la extensiva a tota la comunitat educativa. Així mateix, s'han observat errades de redacció. Per tal d'aclarir els aspectes que han donat lloc a les consultes i per rectificar les errades detectades, és necessari modificar la Resolució.

3. De conformitat amb el que disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig; la direcció general competent en matèria d'ordenació dels ensenyaments no universitaris és la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

4. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, disposa que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

Fonaments de dret

1. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig.

4. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 27 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació infantil a les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar i corregir les errades observades a la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 27 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació infantil a les Illes Balears per al curs 2024-2025, en els termes que estableix l'annex d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 2 d'octubre de 2024)

La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa Maria Isabel Salas Sánchez

 

ANNEX 1 Modificacions a la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 27 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació infantil a les Illes Balears per al curs 2024-2025

1. Es corregeix l'errada advertida al punt 9 dels fonaments de dret.

On diu:                                                      

9. Aquesta Resolució concreta els aspectes necessaris per facilitar l'avaluació dels aprenentatges dels alumnes en el curs 2024 – 2025 i ha de ser referent per a l'elaboració de l'Ordre sobre l'avaluació de l'aprenentatge dels alumnes d'educació primària per part de la Conselleria d'Educació i Universitats, que preveu l'article 15 del Decret 31/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació primària a les Illes Balears.

Ha de dir:

9. Aquesta Resolució concreta els aspectes necessaris per facilitar l'avaluació dels aprenentatges dels alumnes en el curs 2024 – 2025 i ha de ser referent per a l'elaboració d'una ordre sobre l'avaluació de l'aprenentatge dels alumnes d'educació infantil per part de la Conselleria d'Educació i Universitats.

2. Es  corregeix l'errada advertida al punt 2.2.

On diu:

L'avaluació global ha de comprovar el grau d'assoliment del conjunt de les competències clau i la consecució dels objectius generals. Pel que fa a la competència digital, d'acord amb el Decret 30/2002, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil dels alumnes a les Illes Balears, en aquestes edats primerenques, especialment en el primer cicle, s'han d'afavorir les activitats necessàries per a un desenvolupament òptim de l'alumne i l'ús de pantalles i mitjans digitals s'ha de retardar i, en tot cas, introduir-se de manera progressiva en el segon cicle.

Ha de dir:

L'avaluació global ha de comprovar el grau d'assoliment del conjunt de les competències clau i la consecució dels objectius generals. Pel que fa a la competència digital, d'acord amb el Decret 30/2022, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil dels alumnes a les Illes Balears, en aquestes edats primerenques, especialment en el primer cicle, s'han d'afavorir les activitats necessàries per a un desenvolupament òptim de l'alumne i l'ús de pantalles i mitjans digitals s'ha de retardar i, en tot cas, introduir-se de manera progressiva en el segon cicle.

3. Es corregeix l'errada advertida al punt 5.8.

On diu:

5.8. Excepcionalment, els alumnes amb necessitats educatives especials poden romandre escolaritzats un any més al llarg de l'etapa d'acord amb la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 26 d'abril de 2017 per la qual s'aproven les instruccions que regulen el procediment per autoritzar la permanència durant un curs més a l'etapa d'educació infantil per als alumnes amb necessitats educatives especials. Aquesta permanència no es pot aplicar en cap dels dos primers cursos del primer cicle.

 

Ha de dir:

5.8. Excepcionalment, els alumnes amb necessitats educatives especials poden romandre escolaritzats un any més al llarg de l'etapa d'acord amb la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 26 d'abril de 2017 per la qual s'aproven les instruccions que regulen el procediment per autoritzar la permanència durant un curs més a l'etapa d'educació infantil per als alumnes amb necessitats educatives especials. Aquesta permanència ha de comptar amb l'informe favorable del Departament d'Inspecció Educativa i no es pot aplicar en cap dels dos primers cursos del primer cicle.

4. Es corregeix l'errada advertida al punt 7.4.

On diu:

7.4. Les decisions relatives al tipus d'informació que es precisa en aquest moment inicial de l'avaluació, així com les tècniques o instruments que s'utilitzin per recollir i consignar aquesta informació, han de ser determinades per l'equip docent i s'han de reflectir en el projecte curricular.

Ha de dir:

7.4. Les decisions relatives al tipus d'informació que es precisa en aquest moment inicial de l'avaluació, així com les tècniques o instruments que s'utilitzin per recollir i consignar aquesta informació, han de ser determinades per l'equip docent i s'han de reflectir en la concreció curricular.

5. Es dona una nova redacció al punt 8.1. La redacció modificada és la següent:

8.1. Les sessions de seguiment i d'avaluació són les reunions que duu a terme l'equip docent del grup, coordinades pels tutors i amb l'assessorament, si escau, del responsable de l'orientació del centre i, en el seu cas, dels professionals dels serveis d'orientació educativa assignats al centre. Les sessions de seguiment es duen a terme al llarg del curs i s'han de fer dues com a mínim. La sessió d'avaluació es duu a terme a final de curs.

6. Es corregeix l'errada advertida al punt 8.2.

On diu:

8.2. En el projecte curricular d'etapa, s'ha d'establir la distribució de les sessions de seguiment i d'avaluació per a cada grup d'alumnes per valorar-ne el progrés.

Ha de dir:

8.2. En la programació general anual, s'ha d'establir la distribució de les sessions de seguiment i d'avaluació per a cada grup d'alumnes per valorar-ne el progrés.

7. Es dona una nova redacció al punt 10.2. La redacció modificada és la següent:

10.2. Els centres han d'establir el procediment de recollida d'informació esmentada al paràgraf anterior. Com a mínim, al començament del curs escolar, s'ha de realitzar una reunió col·lectiva o individual amb les mares, pares o tutors legals de cada grup d'alumnes i dues més al llarg de cada curs, una d'individual i una altra de col·lectiva.

8. S'elimina el punt 13.2.