Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 635811
Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de modificació de la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 26 d’agost de 2024 per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes de l’educació primària a les Illes Balears per al curs 2024-2025
Fets
1. En el BOIB núm. 113, de 29 d'agost, es va publicar la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació primària a les Illes Balears per al curs 2024-2025.
2. S'han produït diverses consultes en relació al contingut de la Resolució esmentada, la resposta a les quals és convenient fer-la extensiva a tota la comunitat educativa. Així mateix, s'han observat errades de redacció. Per tal d'aclarir els aspectes que han donat lloc a les consultes i per rectificar les errades detectades és necessari modificar la Resolució esmentada.
3. De conformitat amb el que disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig; la direcció general competent en matèria d'ordenació dels ensenyaments no universitaris és la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.
4. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, disposa que les administracions públiques poden rectificar, en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
Fonaments de dret
1. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.
2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig.
4. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 26 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació primària a les Illes Balears per al curs 2024-2025.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar i corregir les errades observades a la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 26 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació primària a les Illes Balears per al curs 2024-2025, en els termes que estableix l'annex d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (2 d'octubre de 2024)
La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa Maria Isabel Salas Sánchez
ANNEX 1 Modificacions i correccions d'errades de la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa de 26 d'agost de 2024 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació primària a les Illes Balears per al curs 2024-2025
1. Es dona una nova redacció al punt 2.2. La nova redacció és la següent:
2.2. En l'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes s'han de tenir en compte, com a referents a totes i cadascuna de les àrees o àmbits, els criteris d'avaluació de les competències específiques, els objectius establerts per a l'etapa i el grau de desenvolupament de les competències clau previstes en el perfil de sortida. No és necessari que tots i cadascun dels criteris d'avaluació aplicables duguin aparellada una qualificació numèrica o percentual.
2. Es corregeix l'errada advertida en el punt 7.3.
On diu:
7.3. A les sessions de seguiment i d'avaluació els mestres de les diferents àrees o àmbits i els membres del departament d'orientació i de l'equip directiu han d'informar de qualsevol circumstància que considerin rellevant pel que fa al procés d'aprenentatge i avaluació dels alumnes. En les reunions s'han d'adoptar, si es considera pertinent, mesures organitzatives i curriculars i programar actuacions coordinades. Així mateix, si escau, s'ha de valorar el resultat de les mesures i actuacions acordades en sessions anteriors.
Ha de dir:
7.3. A les sessions de seguiment i d'avaluació els mestres de les diferents àrees o àmbits, els professionals dels serveis d'orientació educativa assignats al centre i els membres de l'equip directiu han d'informar de qualsevol circumstància que considerin rellevant pel que fa al procés d'aprenentatge i avaluació dels alumnes. En les reunions s'han d'adoptar, si es considera pertinent, mesures organitzatives i curriculars i programar actuacions coordinades. Així mateix, si escau, s'ha de valorar el resultat de les mesures i actuacions acordades en sessions anteriors.
3. Es corregeix l'errada advertida al títol del punt 10.
On diu:
10. Sessió d'avaluació final
Ha de dir:
10. Resultats d'avaluació
4. Es dona una nova redacció al punt 11.2. La nova redacció és la següent:
11.2. Els centres educatius han de concretar els criteris de promoció en la concreció curricular del centre. En els centres sostinguts amb fons públics, la Comissió de Coordinació Pedagògica ha de concretar els criteris de promoció que han de ser aprovats pel claustre. Als centres amb menys de nou unitats, les funcions de la Comissió de Coordinació Pedagògica han de ser assumides pel claustre, d'acord amb el que disposa l'article 55.6 del Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,. En els centres privats, la titularitat ha de designar l'òrgan responsable de concretar els criteris de promoció que han de ser aprovats pel claustre.
5. Es dona una nova redacció al punt 11.4.
11.4. L' alumne que no hagi assolit les competències previstes pot romandre un any més en el darrer curs d'un cicle, després d'haver aplicat les mesures ordinàries suficients, adequades i personalitzades per atendre el desfasament curricular o les dificultats d'aprenentatge de l'alumne, si l'equip docent considera que la permanència un any més al mateix curs és la mesura més adequada per afavorir-ne el desenvolupament. En aquest cas s'organitzarà un pla específic i personalitzat de suport perquè, durant el curs de permanència, pugui assolir les competències no assolides. La justificació de la decisió de permanència s'ha de reflectir en l'apartat d'observacions de l'acta de la sessió d'avaluació. Aquesta decisió només es podrà adoptar una vegada durant l'etapa i tindrà, en tot cas, caràcter excepcional.
6. Es corregeix l'errada advertida en el punt 18.1
On diu:
18.1. Si un alumne s'incorpora a un centre que no imparteix ensenyaments del sistema educatiu espanyol, a l'Estat espanyol o a l'exterior, el centre d'origen no ha d'enviar l'historial acadèmic de l'educació secundària.
Ha de dir:
18.1. Si un alumne s'incorpora a un centre que no imparteix ensenyaments del sistema educatiu espanyol, a l'Estat espanyol o a l'exterior, el centre d'origen no ha d'enviar l'historial acadèmic de l'educació primària.
7. Es corregeix l'errada advertida en el punt 18.2
On diu:
18.2. L'expedient acadèmic de l'educació secundària obligatòria ha de continuar custodiat al darrer centre on l'alumne ha estat matriculat.
Ha de dir:
18.2. L'expedient acadèmic de l'educació primària ha de continuar custodiat al darrer centre on l'alumne ha estat matriculat.